הוצאת דחק


הספרים של הוצאת דחק

1.
המשורר הוא נותן השמות,או בורא השפה, והוא קורא לדברים לפעמים על שם מראיהם, לפעמים על שם מהותם, ולכל אחד ואחד יעניק את שמו שלו ולא של אחר, ולכן יענג במעשיו את התבונה, הנהנית ממעשה ההבדלה או ההגדרה. המשוררים בראו את כל המילים, ומאחר שהשפה היא הארכיון של דברי הימים, הרי עלינו לראות בה מעין קבר למוזות. כי אף שמקורן של מרבית המילים חלף ונש...

2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
אילו קיבלו האנשים את הרעיון שהשירה מפעילה אותנו בגלל הסימבוליזם שבה, לאיזה שינוי היה עלינו לצפות באופייה של שירתנו? היא הייתה שבה אל דרכי האבות, נפטרת מכל תיאורי הטבע ומפנה מקום לטבע, נפטרת מכל תיאורי המוסר ומפנה מקום למוסר. היא הייתה נפטרת מכל האנקדוטות ומכל אותה הגות מדעית שכיבתה את אשו של טניסון לעיתים קרובות כל כך, וכן מן הלהי...

23.
24.
25.
26.
כשמגיעים לשאלת המסר, אני מעדיף להיות פחות ייחודי ויותר כותרתי־מכליל: המסר שלי הוא מהירות, בוזמניות, רב־לשוניות ותוך־לשוניות, קהל־יעד גלובאלי במקום תפיסת השירה כפעילות קהילתית, פתיחת הלשון השירית לכלל המאגר הלשוני החוץ־ספרותי כביכול (עיין שוב 'ספרות ולשון') ועוד. אבל, כמסתבר ממאמר זה בין השאר, אני לא רק משורר, אלא גם משורר, ולכן אני...

27.
28.
29.
30.
31.
32.
בכותר ה-27 בסדרת דרש של הוצאת דחק: תרגומו של יהודה ויזן ל-ABC of Reading – ספרו הנודע על משמעות הספרות של המשורר האמריקאי עזרא פאונד, מגדולי המשוררים במאה העשרים. מומלץ במיוחד למי שרוצה לשמור על מוח פעיל וביקורתי ולהיות רגיש/ה יותר ויותר ליופי ולהשראתה של הספרות הטובה בעולם. האלף־בית של הקריאה, שראה אור לראשונה ב-1934, כולל במקור שלושה חלק...

33.
34.
מאיר ויזלטיר (1941-2023), מגדולי המשוררים העבריים לדורותיהם, היה גם מסאי ומבקר חריף ודק־הבחנה, בעל חוש־הומור ומזג ייחודיים, ובעיקר – כברבים משיריו – חכם. המבחר שלפניכם, מאמרים ושיחות, בעריכת יהודה ויזן, מאגד לראשונה את כתביו הביקורתיים המרכזיים שראו אור בשלל במות במהלכם של שישה עשורים....

35.
36.
"זה הספר הכי טוב שיצא בדחק. זה גם הספר הכי גרוע שיצא בדחק. הספר שהכי קשה לעשות לו הגהות וגם הכי קל, כי כולו שגיאות שאינן שגיאות. זהו ספר הזָאוּם!" – כתב יהודה ויזן על האנתולוגיה המקיפה, לראשונה בעברית, של תנועת האוונגרד הרוסית זָאוּם. ב-322 עמודי האנתולוגיה – המעוצבת לעילא, מלאה הברקות ועמוסה בחידושים – שירים, מחזות ומניפסטים שערך ו...

37.
ואז גיליתי שדרך פופולארית נוספת להימנע מלימוד הספרות עצמה, היא לעסוק באופן בלעדי בפסיכולוגיה של הסופר. מדוע היה הות'ורון מלנכולי ומה דחף את פו אל הטיפה המרה ומדוע הנרי ג'יימס העדיף את אנגליה על פני אמריקה? ההרהורים וההגיגים הללו עשויים להימשך לבלי סוף ולדחות עד בלי די כל התייחסות ליצירה עצמה. למעשה, היצירה מתקיימת במנותק ממחברה ב...

38.
עשרת המאמרים הקצרים בהאמונה האסתטית, הכותר ה-28 בסדרת דרש של הוצאת דחק, חושפים בפנינו צד מוצנע ומוכר פחות ביצירתו הענפה של מרסל פרוסט (1871־1922). המאמרים בספרון, בתרגום אמוץ גלעדי, אינם מאמרי ביקורת או תיאוריה סדורים, אלא סדרה של חקירות אסתטיות זריזות וניסיונות לברר תמות ותופעות שהעסיקו את פרוסט לאורך השנים, ועומדות בזיקה ישירה ליצי...

39.
קמילת השקרים – מאמרו המכונן של הסופר, המחזאי והמשורר האירי הנודע אוסקר ויילד – ראה אור לראשונה ב־1889 בכתב העת האנגלי The Nineteenth Century. במאמר זה שוטח ויילד בדיאלוג סוקרטי מלא ברק, הומור וידענות, את עיקרי משנתו האסתטית: א) האמנות מבטאת את עצמה ולא שום דבר אחר. ב) האמנות הגרועה היא תמיד תוצאה של השיבה לחיים ולטבע, והעלאתם לדרגת אידיאל. ג)...

40.
מתוך הספר:"אם כן, דמוקרטיה אינה אלא סדרה של מאבקי אגו הבלותיים, המתבססים על שחיקה שיטתית של כל צורות העליונוּת הלגיטימיוֹת והמוּכּרוֹת. דמוקרטיה היא ניצחונם של הבורגנים, של חסרי התרבות, של הצבועים, של הנאדות הנפוחים, של הטרחנים המתחזים לידענים, של הטיפשים הסבורים כי הם שקולים לגאונים, של כל סוגי הבינוניות והשִפלות. בעוד שהטבע נוטה...

41.
אֱמֹוֹר נָא לִי, מִי מִתְעַנְיַן בְּכְלָל בִּצְרוֹר שֶׁל הֲבָלִים עַל קְלֶף אַמְלָל? הַסֵּפֶר שֶׁנִּבְתָּב עָלֶיךָ - כָּאן הוּא, עָלָיו יֹאמְרוּ חַיָּיךְ: "זֶה שֶׁלָּנוּ!"....

42.
43.
44.
45.
קנוט המסון, גדול סופריה של נורווגיה במאה ה־20 וחתן פרס נובל לספרות לשנת 1920, מוכר לקורא העברי – כמו גם לקוראים רבים ברחבי העולם – בשל רומנים ונובלות כגון 'רעב', 'מסתורין', 'פאן', 'ברכת האדמה' ואחרים. אולם המסון, חלוץ האינדיבידואליזם הסקנדינבי, שהושפע בין היתר מהגותם של שופנהאואר וניטשה, וכן מכתביו של דוסטויבסקי, שיקע לא מעט ממרצו גם בפ...

46.
סר ג'ושוע רנולדס, הצייר האנגלי הנודע בן המאה ה־18, היה ממייסדי האקדמיה המלכותית לאמנויות, הידועה בכינוי המקוצר ה"רויאל אקדמי", ושימש כנשיאה עד יום מותו. לרגל הקמתה, ב־2 בינואר 1769, נשא הרצאה פותחת, ובסוף אותה שנה, במעמד חלוקת הפרסים לתלמידים המצטיינים, נשא את ההרצאה השנייה. לאחר מכן, מדי שנה בשנה נשא הרצאה במעמד זה של חלוקת הפרסים בסוף ...

47.
48.
49.
50.


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ