» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (20):
על המדף וממתין,
מתח גבוה,
רשימה,
בבית ומחכה לקריאה,
ספרים משעממים,
ספרות מתורגמת ,
ספרות מתורגמת,
ספרים שאני רוצה לקרוא ,
ספרים של עומר,
לקרוא ודחוף!,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
פחות מעשרה לייקים,
ספרים שאהבתי,
כתבתי עליהם ביקורת.,
ספרים שקראתי,
STORIE DI COPERTINA,
In the year 2020,
בספרייה העירונית,
2023,
2023,
עוד ...
|
1.
|
|
אביב הוא סיפור אהבה אחר. דרך כמה נקודות מבט נוצר, כמו בקליידסקופ, דיוקן מפורט של קשר זוגי בהתהוות, דיוקן מוכר עד כאב של מפגש בין שני אנשים אמיתיים, אנושיים, מלאי סתירות ורגישים. בה בעת זו גם תמונת מצב של אנגליה היום ושל המצב הכלכלי בה. בסופו של דבר, אביב הוא סיפור אהבה אחר. סאלאי מתחקה אחר המפגש בין שני גיבוריו, כל אחד מהם והמטען שלו, העבר שלו, המוגבלויות שלו, ומפרק אותו לגורמים: הדקות והשניות, השיחות והשתיקות, ההתעלסות, ההתקרבות, ההתרחקות. העדשה של סאלאי מצטמצמת אל פרטי הפרטים של הזוגיות ומתרחקת ונפתחת לתיאור חייהם עד שהכירו. התוצאה היא מופת של ריאליזם.
ג´יימס וקתרין נפגשים בחתונה בלונדון. הוא בן שלושים ומשהו אבל כבר הספיק להיות יזם, סוכן נדל"ן, מפיק סרטים, ואפילו להרוויח מיליונים בבועת ההיי-טק. היום הוא חי עם כלבו בדירה קטנה בלונדון. היא נפרדה מבעלה, צלם פפראצי, ועד שתגשים את חלומותיה היא עובדת במלון. הם מחליפים מספרי טלפון, אבל מכאן ואילך שום דבר לא מתקדם בהתאם לתסריט.
דייוויד סאלאי נולד במונטריאול ב-1974, אבל עוד כתינוק עבר לבריטניה ומאז חי שם. הוא למד באוקספורד, כתב דרמות לרדיו לבי-בי-סי, וזכה בפרס בטי טראסק על רומן הביכורים שלו, "לונדון ודרום-מזרח". הוא נבחר לאחד מעשרים הכותבים הבריטים המובילים שטרם מלאו להם ארבעים, על ידי ה"טלגרף". שני הרומנים הבאים שכתב, "חף מפשע" (אשר ראה אור בכתר) ו"אביב", זכו לשבחי הביקורת.
"כל אחד יכול לכתוב בבהירות על אור השמש ובקדרות על הלילה, אבל נדרש סופר בעל כישרון ושאפתנות של סאלאי כדי לכתוב באופן מבריק על שעת הדמדומים", גרדיאן
"´אביב´ הוא מצחיק מאוד… הדיאלוגים שלו עשירים וחדים; הדמויות המשניות הן מעדנים של ממש", אינדיפנדנט
"´אביב´ ממצב את סאלאי ככותב בעל טווח שלם של כישורים… זהו סופר שיכול לקחת אותך לכל מקום", סאנדיי טיימס...
|
2.
|
|
ברית המועצות, 1948. אלכסנדר, סוכן מ-ג-ב (לימים הק-ג-ב), נשלח למרפאה פסיכיאטרית מרוחקת כדי לחקור את אחד המאושפזים, בעבר מוזיקאי מחונן שנחשב למת וכיום פצוע מלחמה שאיבד את הזיכרון.
1972. על רקע התחממות היחסים עם המערב, בקיץ של ביקור ניקסון במוסקווה, של אליפות השחמט בין בובי פישר לבוריס ספאסקי ושל רצח הספורטאים במינכן, אלכסנדר, רדוף מאורעות העבר ואי הוודאות של ההווה, מעלה על הכתב את זיכרונותיו מפרשת יודין. הוא מגולל סיפור שיש בו נאמנות ובגידה, אהבה ומחילה - לאישה, לאח ולמדינה.
אלכסנדר, אדם מן השורה, מנסה לגשר בין מצפונו לבין נאמנותו לחזון הפוליטי שהוא מאמין בו בכל לבו. בליריות שקטה, המתרחקת מתיאורים של זוועות המשטר הטוטליטרי ומתמקדת בחיי היומיום במדינה הקומוניסטית, הוא בונה פסיפס של חיים שהוחמצו דווקא בגלל אמונה באידיאלים נשגבים וחתירה אל האושר הפשוט.
חף מפשע הוא ספרו השני של דיוויד סאלאי הבריטי, זוכה פרס בטי טראסק, שעליו נכתב ב"אובזרוור" כי "יצר דמות יוצאת דופן: איש ק-ג-ב שגם אתם יכולים להכיר - אולי אפילו להיות. כמו ב´חיים של אחרים´ וב´שמש בוגדנית´, זהו תיאור יפהפה ומצמרר של אימה שקטה, אפופת חרדה."...
|
3.
|
|
רומן וירטואוזי מאת המועמד לפרס מאן בוקר, דייוויד סאלאי, על אודות שנים-עשר אנשים, זרים ברובם, וההשלכות המפתיעות שיש למעשיו של כל אחד מהם על חייו של האחר בשעה שהם חולפים זה על פני זה בנתיבי טיסה מסביב לעולם.
אישה פותחת בשיחה עם גבר שיושב לידה במטוס אחרי כיס אוויר. הוא בדרכו חזרה הביתה, שם יקבל חדשות מטלטלות שישפיעו גם על זר נוסף, טייס נסער העושה את דרכו אל יבשת אחרת ומחפש נחמה אצל עיתונאית שהוא פוגש באותו הלילה. גם חייה שלה ישתנו בטרם תצא לשדה התעופה למשימה שעתידה להשפיע על חיים נוספים…
גיבוריו של כיס אוויר מקיפים את העולם בשתים-עשרה טיסות שונות: מלונדון למדריד, מדקר לסאו פאולו, לטורונטו, לדלהי, לדוחא, בדרכם לפגוש מאהבים או אחים מנוכרים, הורים מזדקנים, נכדים חדשים, או אף אחד. בעודם עושים את דרכם משדה תעופה אחד למשנהו, הם יחוו מגוון שלם של רגשות אנושיים, החל בבדידות וכלה באהבה, וביודעין או שלא ביודעין, ישפיעו זה על חייו של זה.
"יצירה מלוטשת בעלת קול עכשווי... סאלאי הוא סופר מחונן."
The New York Times
"עדין, חכם – ניצחון."
(Kirkus (Starred review
"סגנונו של סאלאי, שילוב של ישירות ואיפוק, הוא ממש מלאכת אמן."
The Financial Times
חכם... מרגש במידה מפתיעה... יכולתו של סאלאי לברוא דמויות שונות זו מזו מרשימה ומצמררת."
The Times
"מלאכת אמן... האינטנסיביות מפתיעה... חלק גדול מההנאה מכיס אוויר טמון באופן שבו סאלאי משנה את נקודת המבט של הקורא מפרק לפרק... חכם."
The Washington Post...
|
|