פול אוסטר

פול אוסטר

סופר

פול אוסטר, Paul Auster נולד בניוארק, ניו-ג'רזי, בשנת 1949. עם סיום לימודיו באוניברסיטת קולומביה התגייס לצי הסוחר ושירת כמלח מן השורה על מכלית נפט במפרץ מקסיקו. משם עבר לצרפת, ובה התפרנס כסופר צללים, מרכזן בסניף הפריסאי של ה"ניו יורק טיימס", קורא סרטים בשירותו של מפיק קולנוע ושומר של בית חווה עזוב בפרובאנס.

כששב פול אוסטר לארצות הברית, לאחר כמה שנים, החל לכתוב, ופירסם שירים, מסות ורומנים אחדים, כולם בסגנון ייחודי ורב עוצמה.

ספר האשליות הינו הרומן העשירי שלו. בין ספריו שתורגמו לעברית: הטרילוגיה הניו-יורקית, מוסיקת המקרה, ארמון הירח, לוויתן ו מר ורטיגו.


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (732):
ספרים שקראתי, תסריטים ומחזות, ספרים שקראתי, רוצה לקרוא, ספרים שאני רוצה לקרוא, ספרות מתורגמת למכירה, קראתי, RTBCPT3, רשימת קריאה, K, בקרוב..., שקראתי, to read list, לחפש ולקרוא , ספרים טובים שאני אוהבת, Wishlist - רומאן, רוצה לקרוא, צריך לקרוא, רוצה לקרוא, עוד ...
1.
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד אותו אל תהומות שלייאוש, ניוול ועוני - מסע של הגוף ושל הרוח, מסע שהוא בין משל למציאות. הילד, שלומד לרחף, לעלות במדרגות ובסולמות לא קיימים ולהלך על גשרים דמיוניים, מתוודע גם אל ארצות - הברית של השנים שלפני המשהר הגדול, אל עריה ונופיה, אל החברה הססגונית היושבת בהם, אל האלימות והפשע שעושעים בה שמות, אל עוצמתו האמיתית והמדומה של הכסף - ואל השאיפה להמריא אל מעבר לכל אלה, אל מחוזות אחרים, ספק רוחניים ספק אגדיים. "מר ורטיגו" הוא ספרו האחרון של המספר האמריקאי העכשווי, שכבר קנה לו רבבות מעריצים בישראל....

2.
אובדנם של אמו ודודו, הקרובים היחידים שהכיר מעודו, הופך את מרקו סטנלי פוג, מספרו וגיבורו של ספר זה לאחת הדמויות הבודדות והמנותקות ביותר בספרות העולם. רק לאחר שכמעט יאבד גם את עצמו, יחזיר לו המקרה העיוור את הזיקה אל מוצאו ואל העולם. אגב כך תוליך העלילה מגאיות האבן של רחובות מנהטן אל הגרנד קניון והיופי הקמאי של המערב הפרוע, ותולדותיהם של שלושה דודות ייפרשו בפנינו. "ארמון הירח" הוא הרומן השלישי שכתב אוסטר (אחרי "הטרילוגיה הניו - יורקית" ולפני "מוסיקת המקרה"). אוהבי כתיבתו יזהו כאן עוד וריאציה מבריקה ומרגשת על הנושאים המעסיקים אותו: זהות עצמית, קשר בין - דורי וכוחו המסמל של המקרה....

3.
ג'ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו, וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית. מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה. אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמור ואכזרי מכל מה שידוע עד כה. ודווקא במצב זה, מבעד לשרירותיות הסתומה של המציאות, מתחיל להסתמן תואם מוזר בין האני ובין העולם - האפשרות שלמקרה יש מוסיקה משלו. סיפור אמריקני עכשווי הנהפך למשל פילוסופי על חירות ושיעבוד, שאינו רק מעורר מחשבה אלא גם נוגע ללב....

4.
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נולד בניוארק, ניו - ג'רזי, בשנת 1947. עם סיום לימודיו באוניברסיטת קולומביה התגייס לצי הסוחר ושירת כמלח מן השורה על מכלית נפט במפרץ מקסיקו. משם עבר לצרפת, ובה התפרנס כסופר - צללים, מרכזן בסניף הפריסאי של ה"ניו-יורק טיימס", קורא תסריטים בשירותו של מפיק קולנוע ושומר על בית חווה עזוב בפרובאנס. כששב לארצות הברית, לאחר כמה שנים, החל לכתוב, ופרסם שירים, מסות ורומנים אחדים, כולם בסגנון ייחודי ורב עוצמה....

5.
כשעינו של פיטר אירון צדה בעיתון את הידיעה על מותו המסתורי של גבר אלמוני, שפוצץ את עצמו ליד מכוניתו החונה, בצד איזה כביש נידח בוויסקונסין, הוא יודע מיד כי האיש הוא בנג'מין סאקס, בטוב בחבריו, שנעלם מביתו כשנתיים וחצי לפני כן. וכשאנשי ה"אף - בי - איי" מקישים על דלתו כעבור יומיים, הוא יודע, כי החסד האחרון שיוכל לעשות עם חברו הוא לשבת ולכתוב את סיפורו האמיתי, לפני שהחוקרים יגלו את זהותו ויחברו לו סיפור משלהם. הכל התחיל כשידידתם האמנית של שני החברים הסופרים מצאה ברחוב פנקס טלפונים ויצאה להשתעשע במשחק זהויות. או שהכל התחיל ברצח לא מתוכנן על דרך עפר צרה ביערות ורמונט. ואולי זה קרה כשאירון שכב עם אשת חברו. או שמא נקודת המפנה היתה נפילתו של סאקס ממדרגות החירום לאור הזיקוקים המאירים את פסל החירות. האמנית המושגית מריה טרנר מחפשת זהות. המספר, אירון, מבקש את האמת, ואילו הגיבור, סאקס, מתחיל את מסעו ברדיפת אידיאלים שאבדו, ממשיכו בחיפוש כפרה וגאולה לנפשו ומסיימו בבקשת מוות. והמחבר, פול אוסטר, מעלה באמצעות החיפושים הללו שאלות על חירות ודטרמיניזם, שרירותיות וגורליות, בעולם אקראי....

6.
פול אוסטר הוא אחד מהכשרונות הבולטים בספרות האמריקנית של השנים האחרונות. "המצאת הבדידות" (1982) הוא ספר הסיפורת הראשון שלו, שנכתב לפני שהחל לפרסם רומאנים - ובעיני רבים זה גם ספרו הטוב ביותר. הספר מורכב משני "טקסטים" אישיים. האחד, שכותרתו "דיוקנו של אדם בלתי נראה", עוסק באביו של אוסטר, סמוך לפטירתו; הכתיבה היפה והמאופקת כוללת, עם זאת, חומרים סנסציוניים, כגון הגילוי שסבתו של המחבר רצחה את סבו ויצאה זכאית במשפט. ה"טקסט" השני, "ספר הזכרון", הוא מעין יומנו של סופר, הכולל חומרים סיפוריים אוטוביוגרפיים ועוסק בפעולת הכתיבה....

7.
גיבור ספרו החדש של פול אוסטר הוא מרק ווקר, שאנו מתוודעים אליו כסטודנט צעיר באוניברסיטת "קולומביה" בשנת 1967. פגישה אקראית עם זוג אירופי מרתק ומסתורי - פרופסור רודולף בורן השוויצי-צרפתי הנהנתן הציני ומאהבתו הצרפתייה הנואשת מרגו - תשנה את מהלך חייו ותכניס אותו לעולם של אלימות ותככים. את חוויותיו של ווקר בניו יורק ובפריז, וכן את פרשת גילוי העריות שהיה או לא היה בינו לבין אחותו, משבץ אוסטר בתוך ארמון מראות ספרותי מרהיב ומשוכלל, כשביסוד הדברים מונחת כל הזמן השאלה: איך אפשר ואיך מותר, בעולם מורכב ומתעתע, לפעול להשגת הצדק? "אם אתם כמוני, ואחת הסיבות לכך שאתם קוראים היא ההנאה העצומה שבהתאהבות ברומן, קראו את ´בלתי נראה´. זהו הרומן הטוב ביותר שכתב אוסטר מעודו." קלנסי מרטין, מוסף הביקורת של ה"ניו יורק טיימס"...

8.
פרופסור לספרות שאיבד את משפחתו בתאונת מטוס שוקע בדיכאון ומאבד עניין בחיים. קטע מסרט אילם שראה במקרה בטלוויזיה מצליח להצחיק אותו לרגע, והוא נדחף לחקור את יצירתו הראינועית של יוצר הסרט ולכתוב עליה ספר. לאחר פרסום ספרו, מגיע אליו יום אחד מכתב ובו המידע הבלתי סביר שהקומיקאי, שאיש לא ראה אותו מאז נעלם לפתע בשנת 1929, עודנו בחיים ורוצה לפגוש אותו. מכאן מתחילה השתלשלות - אירועים מדהימה המעניקה לגיבור הזדמנות שנייה בחיים, פותחת לפניו אפשרויות חדשות ומפתיעות של אהבה ורגש - אבל גם סכנות חדשות של אובדן. ברומן חדש זה, שבו הוא נפרד אולי מהפלירט שלו עם העשייה הקולנועית, זונח אוסטר את הכיוון הפנטסטי שניכר בשני ספריו האחרונימ ושב לטריטוריה ספרותית הממוקמת איפשהו בין "ארמון הירח" ל"לווייתן". אפשר שאף באחת מיצירותיו לא השכיל כל כך לשחזר בווירטואוזיות כזו את הטראגי עם הקומי, את האבל על האובדן עם ההשלמה והתקווה. "רומן אלגנטי ומלא - אמנות זה עשוי להיות הטוב בספריו של אוסטר." (פיטר קארי)...

9.
טימבוקטו היא ארץ המתים, ארץ הפלאות החלומית שמעבר לחיים, ולשם מועדות פניהם של גיבורי הספר: הנווד היהודי וילי ג' כריסמס (לבית גורביץ') - הוגה דעות, משורר ונביא בעיני עצמו, וחולה - רוח שיכור ומסומם בעיני זולתו - ומיסטר בונס, כלבו, בן - לוייתו וידיד - נפשו של וילי. קורות נדודיהם של השניים, על רקע הנוף האמריקני של שנות השבעים, ומערכת היחסים המצחיקה - עצובה שלהם, מתוארים מתוך הרבה אהבה והומור, בכתיבה משעשעת, מלאה דמיון ונוגעת ללב....

10.
כשנדמה לנו שאנו יודעים בדיוק למה אפשר לצפות מפול אוסטר, הוא מפתיע ביצירה מרתקת ושונה מקודמותיה. נתן גלאס הוא סוכן ביטוח בדימוס שאשתו מאסה בו ובתו כועסת עליו וטורקת לו טלפונים. לאחר ששרד התמודדות עם מחלת הסרטן שהותירה אותו בצל פרוגנוזה לא ברורה, הוא פורש לחיים של בדידות מפוכחת ומרירה בברוקלין. סדרה של פגישות – עם אחיינו טום, אינטלקטואל מבריק שהפך לנהג מונית, עם יפהפייה שכונתית שאותו אחיין מאוהב בה, עם לוסי, בתה השותקת בת התשע של אחייניתו האבודה אורורה, ועם הארי, סוחר ספרים משומשים בעל עבר ססגוני – מערבת אותו שוב בעובי הקורה של החיים ופותחת מחדש אפשרויות של נדיבות, אומץ לב ואהבה. אוסטר טווה כאן עלילה מלאת עניין אנושי ועתירת מפנים והפתעות. "סיפור מסחרר ומרומם נפש על אודות גאולתו המקרית של אדם יחיד, מאת אחד מגדולי הסופרים בדורנו". "סאן פרנסיסקו כרוניקל" ...

11.
אנה בלום נוסעת לארץ זרה לחפש את אחיה, כתב עיתון שהקשר עמו נותק. אך העובדה שהצליחה להיכנס העירה, אין פירושה שתוכל גם לצאת - היא מוצאת עצמה במציאות שבה קרסו סדרי החברה וכל דאלים גבר. בעיר שורר מחסור במזון ורוב התושבים חסרי בית. הרחובות מלאים מהמורות, ובריונים עולים על גלי ההריסות וסוחטים רמי מעבר. עשרה עד עשרים אחוז מהתושבים מתפרנסים מחיטוט באשפה, עיסוק המחייב רכישת רישיון ועגלת - קניות יקרה מפז. אין מייצרים דבר, ולא נולדים תינוקות. הגניבה אינה נחשבת עוד לפשע, אך אסור באיסור חמור לקבור את המתים. כי שריפת גוויות היא מקור עיקרי לאנרגיה. והעיקר: דברים נעלמים ונשכחים. התרבות הולכת ונמחקת ועמה כל מה שנתן פעם לחיים את צביונם האנושי. אנה - הנערה התוססת, בת - הטובים שמעולם לא חסר לה דבר - איבדה לכאורה הכל. אבל דווקא על רקע ההרס והאובדן הכלליים, חוזרים ומתגלים ערכים בסיסיים: הרצון לחיות, הידידות, האהבה, ואפילו כשהכל נראה אבוד, מתברר שיש עוד על מה להאבק, יש עוד מה לאבד. זה אולי הקודר בספריו של אוסטר, אך לדעת רבים אחד המעולים שבהם, מ`יומנה של אנה פראנק`, מהווי החיים מעבר למסך הברזל, מהמציאות הקשה של רחובות ניו יורק. מחווייתו הפנימית והמשפחתית (שעליה כתב ב`המצאת הבדידות`), הוא רוקח חזון עתידי מאיים - שהוא גם משל מוסרי המציע שביב קטן אך מאיר של תקווה. פול אוסטר נולד ב1947. ספרו זה נכתב לאחר `הטרילוגיה הניו יורקית` ולפני `ארמון הירח`, ופורסם לראשונה ב1987 ....

12.
האיש בחושך, ברומן החדש של פול אוסטר, הוא אוגוסט בריל, שזכה בשעתו בפרס פוליצר לביקורת והיום קשיש נרגן שהתאלמן מאשתו האהובה ומתגורר בחברת בתו, שבעלה נטש אותה לטובת אישה צעירה ממנה, ובחברת נכדתו, שחברהּ לשעבר נספה באורח מזוויע בכאוס האלים של מלחמת עירק – משפחה בת שלוש נפשות חבולות שמתקשות להתמודד עם האובדן ויכולות רק להתנחם זו בזו.והאיש בחושך הוא גם יציר מוחו של בריל המתייסר בנדודי שינה כרוניים: גבר ניו-יורקי רגיל ששמו בריק המתפרנס כקוסם במסיבות יום הולדת, אשר מוצא את עצמו פתאום, בלא כל הסבר הגיוני, מושלך אל תוך מציאות אלטרנטיבית שבה המִגדלים התאומים עדיין עומדים על תִלם, אך לעומת זאת אמריקה שסועה במלחמת אזרחים אכזרית המתארכת והולכת בלא פתרון נראה לעין.וכאילו אין די בכך, מוטלת עליו משימה הכרוכה בדילמה מוסרית ואישית קשה מנשוא, משימה שרק הצלחתה, לדברי שולחיו, תוכל להביא את המלחמה לקצה. ...

13.
לאחר תקופת הפלירט שלו עם אמנות הקולנוע,ממשיך פול אוסטר בהתמקדותו המחודשת בספרות הכתובה. גיבור ספרו החדש הוא סידני אור, סופר בשנות השלושים שלו המחלים ממחלה קשה וכעת שב אל החיים באופטימיות זהירה בעזרת אשתו האוהבת ובעידודו של סופר ידוע, ידיד של הוריה. בחנות לצורכי כתיבה, שצצה פתאום בשכונתו, מושכת את לבו מחברת כחולה מתוצרת פורטוגל הוא קונה אותה מבעל החנות הסיני ומתחיל לכתוב בה. נדמה שזו התחלה חדשה, שצופנת בחובה הבטחה של חיםם חדשים. אלא שסדרה של אירועים תמוהים ומאיימים, הקשורים בחלקם במחברת כחולה שבה החל לכתוב, מעיבה על חייו ומעלה מתחים ואיבות מן העבר הרחוק שלו ושל אשתו האהובה....

14.
בשנתו ה-65 חוזר פול אוסטר אל צורת המֶמוּאר שבה התחיל את דרכו כפרואזיקון, המצאת הבדידות (תרגם משה רון, הספריה החדשה). בסגנונו האלגנטי המוכר ובגילוי לב חושפני הוא מספר - בגוף שני - על ההתמודדות עם פגעי הזמן, על ההבנה ועל ההשלמה שבאות עם ההתבגרות. הוא חוזר אל ילדותו, אל הוריו, אל שנות בחרותו, אל המעלות והמורדות בחייו האישיים והספרותיים, לרבות נישואיו הראשונים והשניים, מקצת חייו כסופר נודע ומסעותיו בעולם. זהו סיפור אישי מאוד - משברים ושמחות, כאב ואושר - ועם זאת מזמין את הקורא למצוא בו גם את עצמו. ...

15.
סבך של רגשות אשם ודחייה גרם למיילס הלר הצעיר להתנתק מכל בני משפחתו. בפלורידה, שם הוא עובד ב"חיסול" בתים של נפגעי בועת הנדל"ן, הוא מתאהב בנערה צעירה, פילאר שמה, וסוף-סוף מתחיל למצוא משמעות בחייו. אבל גם מהצד שלה הדברים לא לגמרי פשוטים, והשניים נאלצים להיפרד לתקופה מסויימת, שאותה יבקש להעביר בעיר מוצאו, ניו יורק.הוא מצטרף לחבר מימי נעוריו ולעוד שתי נשים צעירות שפלשו לבית עזוב בשכונה מוזנחת בברוקלין - סאנסט פארק. אנו מתןןדעים ללבטיהם ולתקוותיהם של שותפיו לבית, וגם של אביו המו"ל המתאמץ לקיים את הוצאת הספרים שלו כנגד כל הסיכויים, של אמו השחקנית המפורסמת ושל אמו החורגת חוקרת הספרות. הן בחזית המשפחה והן בחזית האהבהמסתמנת לפניו הזדמנות חדשה לשוב ולאחות את חייו.האם יניחו כוחות ההרס הפנימיים והחיצוניים למיילס ולסובביו לנווט את חייהם לעבר היציבות והאושר? ברומן השבעה עשר שלו פורש אוסטר לפנינו, בסגנונו הרהוט והאמפתי, את הדילמות של אנשים שוחרי טוב ביסודם בעידן של התפוררות הסולידריות החברתית. ...

16.
הרומן הראשון שכתבתי נולד בגלל טעות במספר. יום אחד אחר הצהריים, כשישבתי לבדי אל השולחן בדירתי בברוקלין וניסיתי לעבוד, צלצל הטלפון. הרמתי את השפופרת, ומישהו מעבר לקו שאל אם הגיע לסוכנות פינקרטון. אמרתי לא, זאת טעות במספר, וניתקתי. ואז חזרתי לעבוד ומיד שכחתי מכל עניין השיחה. למחרת אחר הצהריים שוב צלצל הטלפון. התברר שזה אותו אדם ושהוא שואל שוב את השאלה ששאל יום קודם לכן: "הגעתי לסוכנות פינקרטון?" שוב אמרתי לא, ושוב ניתקתי. אבל הפעם התחלתי לחשוב מה היה קורה אילו עניתי כן. מה היה קורה למשל אם הייתי מתחזה לבלש מסוכנות פינקרטון, תהיתי. ואם הייתי לוקח על עצמי באמת את המקרה. למען האמת הרגשתי שבזבזתי הזדמנות נדירה. אם האיש יצלצל שוב, אמרתי לעצמי, לפחות אשוחח אתו קצת ואנסה לברר מה העניין. חיכיתי שהטלפון יצלצל שוב, אבל השיחה השלישית לא באה. בספר זה (שראה אור לראשונה ב-1992) מספר פול אוסטר פרשיות שונות מחייו ומחיי חברים ומכרים, קטנות וגדולות, מעציבות ומשעשעות: פשטידת בצל שנשרפה ברגע קשה, טעות במספר שהוליכה לכתיבת ספר, ילד שנפגע ממכת ברק, איש שנפל מגג של בניין, עיפרון שלא נמצא ברגע מכריע. משותפת לרבות מהן תחושתו של המחבר שצירופי מקרים מרחיקי לכת מילאו וממלאים תפקיד חשוב בחייו, ובכל אחת מהן ניכרים סגנונו הבהיר ואנושיותו העמוקה....

17.
פול אוסטר, הסופר האמריקאי הנודע, מציב כאן את גבולות כשרונו הספרותי וחובר אל הבמאי וויין וונג ליצירת שני סרטים מיוחדים במינם, המספרים סיפורים אנושיים, חמים ומרגשים, על כמה אנשים הנתקלים זה בזה, והמפגשים המקריים ביניהם משנים את חייהם. בספר זה גם ראיון נרחב ומעמיק עם סופרת אנט אינסדורף, הקדמה מאת וויין וונג, נוסח הסיפור הקצר של פול אוסטר וכן אחרית דבר נרחת מאת ד"ר משה רון....

18.
רומן גראפי. ניו-יורק היתה מבוך של צעדים אינסופיים, וכל כמה שהרחיק לצעוד, תמיד הותירה אותו בתחושה שהלך לאיבוד. כל אימת שיצא לטיול, חש שהוא משאיר את עצמו מאחור. כל המקומות נעשו שווים זה לזה, ובטיוליו הטובים ביותר, הצליח להרגיש שאינו נמצא בשום מקום. רק זאת ביקש מן העולם: לא להיות בשום מקום....

19.
אוטוביוגרפיה נוקבת ומשעשעת חליפות, של הסופר פול אוסטר, הכותב על גילגוליו מעיסוק לעיסוק, על מצוקתו הכספית, על נדודיו מניו - יורק לפריז ובחזרה ועל הכורח הפנימי שלו לעסוק באמנות. בספר כלולים שלושה מחזות שכתב אוסטר ורומן מסתורי שפירסם בצעירותו בעילום שם. ספריו של פול אוסטר בעם עובד - מוסיקת המקרה, לוויתן, מר ורטיגו, ארמון הירח....

20.
איזי מורר, נגן ג'אז, נורה בשוגג בעת הופעה במועדון ניו - יורקי וחייו משתנים כליל. מוקסם מאבן מסתורית, יוצא איזי למסע במבוך המוזר, והמפחיד לעיתים, של נפשו. "לולו על הגשר", מותחן ואגדה גם יחד, הוא מעל לכל סיפור על כוחה הגואל של האהבה. הספר כולל את התסריט המלא של הסרט וכן ראיון עם המחבר ועם צוות ההסרטה. התסריט מלווה בתצלומים שנעשו מאחורי הקלעים ובתמונות סטילס מתוך הסרט, בכיכובם של הרווי קייטל, מירה סורבינו וונסה רדגרייב....

21.
פול אוסטר מעולם לא התפתה לחידושי הטכנולוגיה: הוא עומד במריו ושומר אמונים למכונת - כתיבה ידנית מתוצרת "אולימפיה", חברתו לחיים זה יותר ממחצית שנותיו. במקביל נקשר קשר אהבים תמוה - משהו בין המכונה הישנה לבין ידידו של הסופר, האמן סם מסר. וכך, במשך שנים, מסר מצייר את המכונה ואת בעליה במגוון של מצבי רוח ושל טכניקות. ממערכת היחסים המיוחדת הזאת נולד ספר האמנות היפה הזה, המשלב מבחר מעבודותיו של מסר עם טקסט קצר ואלגנטי של אוסטר - עדות קטנה למאבק ההישרדות, המתמשך על אף הכול, של ההילה בעידן השעתוקים הטכניים....

22.
החבילה כוללת את "מוסיקת המקרה" - סיפור אמריקני עכשווי ההופך למשל פילוסופי על חירות ושיעבוד, שאינו רק מעורר מחשבה אלא גם נוגע ללב; הספר "הטרילוגיה הניו - יורקית", שבו בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. הספר השלישי הוא "מר ורטיגו" - רומן מפתיע ומרתק, המספר את סיפורו של נער יתום וחסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף באוויר, פשוטו כמשמעו....

23.
ג`ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית. מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה. אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמור ואכזרי מכל מה שידע עד כה. ודווקא במצב הזה, מבעד לשרירותיות הסתומה של המציאות, מתחיל להסתמן תואם מוזר בין האני ובין העולם - האפשרות שלמקרה יש מוסיקה משלו. סיפור אמריקני עכשווי הנהפך למשל פילוסופי על חירות ושיעבוד, שאינו רק מעורר למחשבה אלא גם נוגע ללב....

24.
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית; מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת היעלמו של חבר ילדות; בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי: הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. עם שלוש הנובלות של הטרילוגיה הניו-יורקית פרץ פול אוסטר לתודעה העולמית כסופר צעיר, ומאז היה לאחד הסופרים האמריקאים החשובים והמצליחים ביותר אי פעם. הטרילוגיה הניו-יורקית, שרואה אור במהדורה מחודשת במלאות שלושים שנה לפרסומה, היא בעיני רבים יצירתו המעניינת והעמוקה ביותר, שבה עסק בסוגיות אקזיסנטציאליסטיות ומטא-ספרותיות דרך הסוגה הבלשית והמתח. "הטרילוגיה הניו-יורקית ביססה את אוסטר כסופר היחיד שאפשר להשוותו לסמואל בקט" הגרדיאן...

25.
איש זקן מתעורר לבדו בחדר מסויד לבן ובו רק חפצים מעטים. הוא אינו יודע מי הוא ואינו זוכר כמעט דבר. גופו חלוש ומתקשה בביצוע הפעולות הפשוטות ביותר. הרמזים היחידים לזהותו ולעברו הם כמה ניירות וערמת תצלומים על שולחן הכתיבה. וכן סדרה של מבקרים המזכירים לו תפקיד כלשהו שמילא בחייהם. חובבי אוסטר נאמנים יזהו כאן כמה מודעים ותיקים מהטרילוגיה הניו־יורקית ועד ליל האוב, דרך בארץ הדברים האחרונים, ארמון הירח, מוסיקת המקרה, לוויתן, מר ורטיגו, טימבוקטו וספר האשליות. ...

26.
בראשית היה הכול חי. העצמים הכי קטנים ניחנו בלבבות פועמים ואפילו לעננים היו שמות [...] טלפונים ותיוֹנים היו דודנים, עיניים ומשקפיים היו אחים. לאחר שבממואר יומן חורף תיעד פול אוסטר את חייו מנקודת הראות של הגוף, הוא ממשיך עכשיו ומביא דוח זה על התפתחות חייו הפנימיים. בסגנונו הישיר והאלגנטי הוא נותן תחילה ביטוי להשקפתו הילדותית, שראתה חיים מפעמים בכל חפץ, ומשם ממשיך לתיאור מודעותו הגוברת למציאות, ובין השאר לעוולות הקיימות בחיים האמריקאיים. כך נפרש לעיני הקורא המסע האינטלקטואלי, הפוליטי והמוסרי שהביא אותו משנות ה־50 היציבות לכאורה אל שנות ה־60 הסוערות והמסעירות. והוא מוסיף למסע המילולי הזה אלבום של תצלומים הנענה לאתגר האוטוביוגרפי בדרכים אחרות. "על יסוד חמשת הממוארים שלו זכאי אוסטר להכרה כאחד מגדולי הכותבים של הפרוזה האמריקאית בימינו [...] לא יהיה זה בלתי מדויק לתאר את החלק הראשון, המעניק לספר את כותרתו, כמושלם" (שרה מנגוזו, מוסף הספרים של הניו יורק טיימס). "[אוסטר] הוא הסופר האמריקאי הבולט ביותר בדור שלאחר אַפְּדַייק ובֵּלוֹ, ולמעשה המחבר היחיד [...] הרשאי לטעון לגדולה" (הספקטייטור, לונדון)....

27.
הסופר הדרום־אפריקני ג'. מ. קוטזי והסופר האמריקני פול אוסטר קראו איש את ספריו של רעהו שנים רבות, אבל נפגשו לראשונה בפסטיבל ספרות באוסטרליה בפברואר 2008. זמן לא רב אחר כך הציע קוטזי לאוסטר כי יתחילו להחליף מכתבים באופן סדיר: זה עשוי להיות משעשע ואולי אפילו, "ברצון האל, נצליח להפיק ניצוצות זה מזה." אוסטר הסתקרן והציע דיאלוג פתוח על כל נושא שיעניין אותם. "בעצם," כתב, "שיחות מהסוג שהיינו מנהלים אילו התגוררנו באותה עיר. אבל לא סתם פטפוטים של סעודת ערב, אלא משהו מוקפד יותר." לאורך שלוש שנים עסקו מכתביהם כמעט בכל נושא, מספורט ועד אבהות, מספרות ועד קולנוע, מפילוסופיה ועד פוליטיקה, מהמשבר הכלכלי ועד אמנות, מוות, ארוטיקה, נישואים, ידידות ואהבה. התכתובת המאלפת והתוססת בין השניים משרטטת דיוקן אינטימי, ולא פעם משעשע, של שני אנשים אלה תוך כדי עיסוק במורכבויות של ההווה. היא משקפת שני אינטלקטים חריפים המתענגים על ידידותם המשותפת, כפי שעולה מכל עמוד בספר. ג'. מ. קוטזי הוא מחברם של עשרים ספרים שתורגמו לשפות רבות. הוא הסופר הראשון שזכה פעמיים בפרס בּוּקר: תחילה על חייו וזמניו של מיכאל ק', ואחר כך על חרפה. בין ספריו האחרים מחכים לברברים ותור הברזל (כל אלה ואחרים ראו אור בהוצאת עם עובד). בשנת 2003 זכה בפרס נובל לספרות. נולד בדרום אפריקה וחי כיום באדלייד שבאוסטרליה. פול אוסטר הוא מחבר רבי־המכר מוסיקת המקרה, ארמון הירח, מר ורטיגו, סאנסט פארק ועוד רומנים רבים שזכו לשבחי הביקורת (כל אלה ואחרים ראו אור בהוצאת עם עובד). בשנת 2006 זכה לפרס נסיך אסטוּריאס. ספריו תורגמו ליותר מארבעים שפות. מתגורר בברוקלין, ניו יורק....

28.
29.

מה קורה כשרגע פתאומי, מבהיל ובלתי צפוי, מתרחש בחייו של אדם? לאן הוא לוקח את חייו? האם נותר באותו מקום בו הוא דורך או שמא משנה את חייו ומעתה ו... המשך לקרוא
20 אהבו · אהבתי · הגב
זה ספר לא קל. לא בהגות שלו (יש קטעים שלא הבנתי ונראה לי שגם לא אבין) לא בנושאים שלו: מוות, זיכרון, בדידות, אובדן, השלמה. לא הסיפור האישי. או האי... המשך לקרוא
18 אהבו · אהבתי · הגב
אני באספת הורים מביט במורה של הבן שלי ונראה שהיא קצת במצוקה. היא מתפתלת בכיסא ונראה שהיא מחפשת את המילה הנכונה. כשהיא מצאה, היא פתחה את פיה ... המשך לקרוא
30 אהבו · אהבתי · הגב
לוקחים כבאי משדכים לו גבר צעיר ואימפולסיבי, מוסיפים מכונית ספורט, כסף גדול, משחק פוקר, הימורים ואלימות קשה. מערבבים את הכל ביחד ומה יוצא? ... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
ספר נהדר, כתיבה נפלאה וקולחת וסיפור מרתק.... המשך לקרוא
יש כמה סוגים של ספרים גרועים. יש ספר גרוע באופן תמים. זה ספר שברור מראש שהוא גרוע, הוא כל כך גרוע שאם מצאת את עצמך קורא אותו אין לך אלא להלי... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב