סמי מיכאל

סמי מיכאל

סופר

סמי מיכאל נולד בשנת 1926 בבגדאד. מנעוריו היה פעיל במחתרת השמאלית בעיראק. ב- 1948 נאלץ לברוח אל איראן, והוסיף לפעול משם נגד המשטר בעיראק. ב- 1949 עלה סמי מיכאל לארץ. בוגר אוניברסיטת חיפה בפסיכולוגיה ובספרות ערבית. ב- 1974 פירסם סמי מיכאל את הרומן הראשון שלו, "שווים ושווים יותר", ואלה ספריו האחרים: "סופה בין הדקלים" (עם עובד 1975), סיפור לבני נעורים, זכה בפרס זאב; "חסות" (ספריה לעם 1977), רומן, זכה בפרס עיריית חולון על שם קוגל; "חופן של ערפל" (ספריה לעם 1979), רומן, זכה בפרס עיריית פתח-תקוה; "פחונים וחלומות" (עם עובד 1979), סיפור לבני הנעורים; "אלה שבטי ישראל: שתיים עשרה שיחות על השאלה העדתית" (1984); חצוצרה בואדי (ספריה לעם 1987), רומן, עובד למחזה מצליח מאוד; "אהבה בין הדקלים" (1990), סיפור לבני הנעורים, זכה בפרס זאב; ויקטוריה (עם עובד 1993), רומן, זכה בפרס השנה - אשמן. אקו"ם, בפרס ויצ'ו פריס, בפרס משרד החינוך והתרבות, נבחר לספר השנה ברשות השידור ותורגם לשפות שונות; "גבולות הרוח" (2000), ספר שיחות ו מים נושקים למים (עם עובד 2001). בסתיו 1992 זכה סמי מיכאל בברלין בעיטור על שם האנס כריסטיאן אנדרסון על ספריו לבני הנעורים. ב- 1995 העניקה לו האוניברסיטה העברית בירושלים תואר ד"ר לשם כבוד בפילוסופיה וב- 2000 העניקה לו אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב תואר ד"ר לשם כבוד בפילוסופיה על יצירתו הספרותית.


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (353):
יומן מסע-הספרים שלי., רוצה לקרוא, ספרי ילדות, רשימה, ספרי ילדים ונוער למכירה, מבצע סוף שנה! ספרים ב- 10 ש"ח בלבד לספר! איסוף מכפר סבא בלבד, בקרוב..., קראתי, ספרים שקראתי, ספרים שאני רוצה לקרוא, רשימה ספרים שקראתי, ספרים בעברית שקראתי, קראתי, אהבתי, נהנתי, הספרים שקראתי, לקרוא בעתיד, רוצה לקרוא, ספרים שקראתי, ספרים שאני רוצה לקרוא, קראתי ונהניתי מאוד, עוד ...
1.
הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות, והיא שייכת לשני עולמות, לעולם מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית, מספרת את סיפורה המרתק של משפחה ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט אמן מתוארות פגישות והתנגשויות דרמתיות בין הויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו בארץ. הישג חשוב חדש של מחבר הרומנים "חסות" ו"חופן של ערפל", שראו אור ב"ספריה לעם"....

2.
ויקטוריה נולדה בראשית המאה בחצר צפופה של משפחה אחת ברובע היהודי של בגדאד. מלידתה מזומן לה גורל של בת אנאלפבתית הסביבה שגברים מושלים בה. בלי כחל ושרק מספר המחבר סיפור רב עוצמה על יושבי החצר הזאת ועל חייהם המחוסרים פרטיות בכל יצריותם. בתוך כך עולה דמותה של ויקטוריה הילדה, הנערה, האוהבת, האשה, האם, בשמחתה ובסבלה, כשהיא עושה את דרכה מראשיתה בימי התורכים ומלחמת העולם הראשונה, ועד אחריתה ברווחתה של דירה ברמת - גן של ימינו, בזמן שהיא האם הזקנה של משפחה ישראלית ענפה. בעצמה יתרה מתבלט בתוך כל אלה הסיפור המרתק והמדהים של חיי נישואיה ואמהותה, והקורא הנפעם נוכח שהוא מלווה את דמותה של אשה מופלאה. סמי מיכאל כבר קנה לו מקום של כבוד בקרב קוראיה של ספריה לעם, בספריו "חסות", "חופן של ערפל" ו"חצוצרה בואדי"....

3.
סופה בין הדקלים. מרדף על גבי גשר הרכבת מעל החדקל הגועש, התכתשות אלימה עם בריון בסימטה חשוכה, אהבה ראשונה ואוטובוס האימים, הקרב על השכונה והעליה לארץ - הם אחדות מפרשיות חייו הסוערות של נורי - נער יהודי אמיץ - לב שנעוריו עוברים עליו בעיראק, בימי הסכנות של מלחמת - העולם השניה. ספרו המפתיע והמרגש של סופר עברי יליד בגדאד הפותח צוהר ראשון אל עולם קסום ומלא אימה, עולמם של אלה שהם הוריהם של נערים ונערות ישראלים רבים....

4.
זכי דאלי, יהודי מבוגר, כמעט קשיש, הכותב ומגיש תוכנית דוקומנטרית פופולארית בטלוויזיה העיראקית, מקבל יום אחד, בין שתי מלחמות המפרץ, שיחת טלפון שממנה הוא למד שעל סף דלתו מונחת גופה של אישה. מכאן ואילך מתפתחת עלילה דרמתית, רבת תהפוכות, שדרכה אנו נחשפים לעולמו הרגשי והתודעתי של זכי, שרואה עצמו נצר אחרון לקהילה יהודית מפוארת שחיה ברציפות במקום אחד יותר מכל קהילה יהודית אחרת. דרך עיניו הבוחנות של זכי מתוודעים אנו לבגדאד המודרנית, זו של ימי סדאם חוסיין, על יפעתה, ססגוניותה האתנית, ניוונה הפוליטי והמוסרי ואסונה. עאידה הוא רומן תקופה. ככזה הוא מאפשר לנו התבוננות באירועים הן בעיניהם של בני הזמן והן מעמדה מרוחקת וגבוהה יותר. בעאידה, כמו ברומנים תקופתיים גדולים אחרים, אנו נחשפים ליחסים המורכבים שבין האמן, שהוא לכאורה נציג הרוח החופשית, ונציגי המנגנונים השלטוניים שבחסותם הוא שורד ויוצר. עאידה הוא רומן פוליטי מורכב וגם סיפור אהבה גדול - סוחף ומפעים ובה במידה בוגר וחכם. זהו סיפור אהבתם של זכי דאלי, שהתבצר לו בבדידות מרופדת מותרות, ובין עאידה, פליטה כורדית שנכנסת פתאום לחייו. סיפור האהבה המפתיע הזה נמסר לנו בדרכים עדינות וזהירות. המספר פותח פתח לפאתוס העצום הגלום בסיפור שלו, הבלתי אפשרי כמעט, אבל הוא שוזר אותו בנימים של הומור ואירוניה המזקקים ומאפקים אותו. עאידה הוא רומן שנברא בחותם של גדולה. לצד ויקטוריה זהו הישגו הספרותי החשוב ביותר של סמי מיכאל. לפנינו יצירת מופת של סופר והומאניסט גדול שעתידה להיות, קרוב לוודאי, אבן דרך זוהרת בתולדותיה של הספרות הישראלית. ...

5.
נולד בשנת 1926 בבגדאד, עיראק. מגיל צעיר היה מעורה בחייה הפוליטיים של אותה ארץ נוקשה. כבר בהיותו בן 17, התמנה חבר - מערכת בכמה כתבי - עת מחתרתיים. בשל פעילות זו נאלץ לברוח בשנת 1946 לפרס, שם חידש את פעילותי הפוליטית נגד שליטי עיראק. כתוצאה מכך תבעה ממשלת עיראק את הסגרתו לידיה. הוא הוכרח לרדת שוב למחתרת, ולאחר מספר חודשיס עלה ארצה. עם תום שירותו בצה"ל התקבל כחבר - מערכת בכמה עיתוניס המופיעים בשפה הערבית בארץ. סמי מיכאל מתגורר בחיפה. הוא בוגר החוגים לפסיכולוגיה ולספרות ערבית של אוניברסיטת חיפה....

6.
ויליאם ושרגא אלכביר הם אחים. ויליאם, האח הבכור, נועד לגדולות ושרגא, האח הצעיר, צומח בצלו. בראשית חייהם כאנשים בוגרים נעשה ויליאם למפקד מהולל בצה"ל ומפרסם רומן שזוכה לתגובות נלהבות. שרגא נעשה ליערן. השניים נישאים לשתי ידידות, שירה ורות, ונולדים להם שני צאצאים — בן, ששמו זוהר ובת, ששמה מיטל — שחייהם שלובים אלה באלה, משל היו אף הם שני אחים. שתי המשפחות מתגוררות, ברוב זמן ההתרחשות בסיפור, בבית דירות בחיפה, שדייריו יוצרים קהילה, שהיא מיקרוקוסמוס של החברה הצעירה, התוססת והאופטימית, שנרקמה בארץ מסוף שנות החמישים ועד מלחמת יום הכיפורים. בזירה המשפחתית, כמו בזירה החברתית מתנהלים הדברים בשופי. כך למראית העין. ואולם, מאחורי החזות הבוטחת והשלווה רוחשים כוחות ויצרים שחותרים תחת סדרי משפחה וחברה: דרמות מסעירות של אחווה ובגידה ופריצות טאבו, הארוגות ביד אמן בקורותיה של המדינה היהירה והשאננה המידרדרת לתהום. מעוף הברבורים הוא סיפור אהבה בֵָּשֵׁל וחכם להפליא, רומנטי, חושני, רחוק מתמימות אך גדוש אהבת חיים. זהו גם סיפור אהבה לנוף הארץ־ישראלי. נופיה הצפוניים של הארץ: הכרמל, הגלבוע ועוד, נגלים לנו דרך עיניו של שרגא היערן, איש טבע בכל רמ"ח איבריו, במלוא יפעתם, הפכפכותם ומסתוריותם. פן חשוב במעוף הברבורים הוא הפן המוסרי. גיבוריו נבחנים במעשיהם ובדין וחשבון שהם נדרשים לעשות עם עצמם. פן זה מתבטא כאן — כמו בעאידה, הרומן הקודם של סמי מיכאל, שזכה לשבחים מופלגים — בבחינה קפדנית ונוקבת של דמותו ואורחותיו של האמן. ויליאם הסופר, שהחל את דרכו כספרא וסיפא, מסתגר בביתו בעטייה של פרשה מבישה והופך לסופר צללים. חשבון הנפש שוויליאם עורך עם עצמו והחשבון שסמי מיכאל עורך עם דמות סופר הצללים שעיצב, יוצרים מראה מלוטשת, בהירה וחדה עד כאב, המשקפת את התעוזה הנפשית והיושרה המוסרית הנדירות של הסופר שברא אותה. יגאל שוורץ...

7.
הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות, והיא שייכת לשני עולמות, לעולם מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית, מספרת את סיפורה המרתק של משפחה ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט אמן מתוארות פגישות והתנגשויות דרמתיות בין הויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו בארץ. הישג חשוב חדש של מחבר הרומנים "חסות" ו"חופן של ערפל", שראו אור ב"ספריה לעם"....

8.
רומן מקורי אמיתי חושף אנשים חיים באהבתם ובצערם ובשנאתם מאחורי הפנים החתומות והאידיולוגיה הקנאית של חברי אירגון שמאלני בישראל. הישג רב רושם של סופר עברי שעל פי חינוכו ונסיונו אין כמוהו מוסמך לצייר את המנטליות ואת הבעיות האישיות והפוליטיות והחברתיות של יהודים וערבים חברי חוגים אלה, ולהעמיד את הסכסוך היהודי - ערבי על יסודותיו הפסיכולוגיים והחברתיים העמוקים....

9.
ערב אחד ביקר בביתנו ידיד, מדען נודע, אדם רציני ומסוגר. ביקשנו אותו שיספר לנו על עצמו. על נעוריו שעברו עליו במעברה בשנותיה הראשונות של המדינה, אך קשה היה לדובב אותו. רק בשעה מאוחרת באותו לילה נפתח סגור לבו. היתה זו הפעם הראשונה שבה דיבר על אותם ימים רחוקים. אולי רצה לשכוח אותם ואולי התבייש בהם. אני מצאתי אה סיפורו נפלא וכובש לב....

10.
שלושה נערים יהודים ונער נוצרי אחד חשבו שישנו את סדרי העולם. סעיד, תלמיד תיכון, פיקח, בטוח נעצמו, הוא המנהיג הלא מוכתר של החבורהי הם מצפצפים על מוסכמות ומסתכנים להנאתם, אך איכשהו יוצאים מכל תסנוכת. שני דברים מקלקלים את כל תכניותיו של סעיד: אהבתו ללואיז, נכדתו של אבו סלים העשיר, הגרה בבית ממול, והמלחמה הממשמשת ובאה נארץ - ישראל. סיפורה המרגש של לואיז וסיפורו המרתק של סעיד יוצרים יחדיו סיפור של אהבה לוהטת נלתי אפשרית כמעט בנגראד של פעם. זהו גם סיפור עלייתם ונפילתם של יהודים עשירים, סיפור המחתרת הציונית בעיראק וסיפורם של מנריחי היהודים לארץ - ישראל דרך אירן. אהבה בין הדקלים, ספרו של סמי מיכאל, שעלה לארץ מעיראק, הוא הספר הראשון נסדרת "המשימה: העפלה". סמי מיכאל מיכר לקוראים גם נזכות ספריו םופה בין הדקלים, פהונים וחלומות ורומנים למבוגרים....

11.
יהלום מן הישימון הוא סיפור אהבה סוחף ומטלטל בין כאמל לאלמאסה, שניהם יהודים צעירים בבגדד בשנות השלושים של המאה הקודמת. הוא בן למשפחה ממעמד מבוסס, היא בת דלת העם, שמגיעה לביתו כדי לשמש שם כמשרתת. הרומן עוקב אחר האהבה הנרקמת ביניהם, על ניצניה, הבשלתה, תפניותיה ושיאיה. זהו גם סיפור אהבה לעיר בגדד הגדולה והשוקקת, עיר הולדתו של סמי מיכאל. נהר החידקל החוצה אותה ושכונותיה המגוונות משמשים רקע אפקטיבי להתרחשויות האנושיות ברומן אך גם כמוקדי תשוקה בזכות עצמם. ביהלום מן הישימון - המתכתב עם יצירותיהם של צ'רלס דיקנס וברנרד שואו – שילב מיכאל ביד אמן, באמצעות סיפור אהבה המתרחש על רקע מרחב עירוני קסום, נאדר יופי, מפתה ואלים, בין סיפור חברתי ביקורתי ומכמיר לב, לבין דיוקן של אמן כאיש צעיר, חדור אהבת אדם, מרגש ומעורר השראה, הכתוב ברוח הסיפורת ההומניסטית הגדולה. יהלום מן הישימון הוא רומן חושני, פרי עטו של מספר מיומן, עתיר ניסיון חיים ותובנות פסיכולוגיות מבריקות. מיכאל מוביל את הקורא בבטחה בסמטאות הנפש האנושית, וכדרכו, משכיל לרתק אותנו ולשמור על מתח למן העמוד הראשון ועד האחרון. זוהי יצירת מופת של סמי מיכאל, הסופר ההומניסט שחולל את המהפכה הפלורליסטית בספרות הישראלית. יגאל שוורץ ...

12.
על רקע גלי העלייה הגדולים של שנות החמישים נפרש סיפורו של יוסף, עולה חדש מעיראק, הנשכר לעבוד ברשות המים של המדינה הצעירה - עבודה הכרוכה בסיורים באזורי ספר מסוכנים, בנופים פראיים, לצידם של גברים עזי נפש.בד - בבד עושה יוסף את צעדיו הראשונים בכתיבה ספרותית בלשון החדשה שלמד זה מקרוב - העברית. בסיפור התערותו של יוסף בעולם החברתי שזורות שתי פרשיות אהבה נדירות ביופיין: אהבתו לאינה הענוגה, פגועת - הנפש, מכאן, ואהבתו לסמדר התוססת ומלאת החיים מכאן. הקונפליקט הסמוי מבעבע מתחת לפני השטח לאורך הרמן, עד שהוא מתפרץ לבסוף בצורה מפתיעה וטראגית....

13.
זאב אפשטיין, גבר ישראלי עשיר ומצליח, בן מסור לאמו ניצולת השואה ורדופת הפחדים, מגלה יום אחד שהוא בן מאומץ. הוריו הם פלסטינים שנמלטו מחיפה ב 1948 והוא נשאר העריסתו בסערת המנוסה. זאב הוא במובן מסויים דור שני גם לשואת היהודים וגם לנכבה של הפלסטינים והוא עושה כל שביכולתו לשאת באהבה ובאומץ את המשא הכפול והבלתי אפשרי הזה. לאחר שאמו הביולוגית, נבילה, מגלה אותו ונכנסת לחייו, נרקמים בינהם יחסים מופלאים של חום ועדנה בעוד המציאות הישראלית פלסיטינית האכזרית ממשיכה בשגרת הכיבוש מזה והטרור מזה. הניסיון הרב תרבותי המיוחד של סמי מיכאל מאפשר לו להוסיף ולעורר שאלות נוקבות על אודות שני העמים החיים על אדמה מדממת והוא עושה זאת כדרכו ביד של אמן רגיש ומעמיק.סמי מיכאל מעניק לנו רומן חדש שנקרא בנשימה עצורה הן בשל עלילתו המרתקת רבת התהפוכות והן בזכות גיבוריו שובי הלב. עוד השיג ספרותי חשוב ומרשים למחבר ויקטוריה, חסות, חצוצרה בואדי, מים נושקים למים, מבכירי הסופרים הישראלים- שספריו מאירים תחומי חיים שכמעט לא הועלו בספרות הישראלית ובולט בהם כוחה של האמנות לנפץ מיתוסים ולהגיע לחקר האמת.262 עמודים...

14.
בספר גבולות הרוח עולות סוגיות סבוכות, שבהן מתלבטת החברה הישראלית, והן נפרשות בו בכנות רבה. סמי מיכאל, סופר אשר תולדות חייו משיקות ללידתן ולגוויעתן של תנועות אידיאולוגיות ולתהפוכות הרות גורל במאה העשרים והקשורות לעם היהודי, משוחח עם רוביק רוזנטל על הישראליות, הסכסוך הישראלי - ערבי, הקומונזים והמציאות החברתית - כלכלית, הגירה ועלייה, דתיים וחילוניים, נופי טבע, ספרות, ומדינת ישראל ועתידה. בכל אחד מהנושאים הללו יש נגיעה להיבטים ביוגרפיים של מיכאל המציג השקפת עולם הומאנית ופרספקטיבות היסטוריות. עמדותיו של סמי מיכאל מפתיעות ומצטיינות במקוריות, בביקורת נוקבת ובראייה מפוכחת. בספר קטעים מרתקים, חלקם עלומים בביוגרפיה שלו, שניתן ללמוד ממנה רבות על תולדותיהם של יוצאי עיראק בפרט ושל היהודי באשר הוא בכלל....

15.
גילי לא אוהב ספרים, והאותיות בחדרו מרגישות בודדות ועצובות. קסם, החברה של גילי, לא מצליחה לשכנע אותו שספרים הם חברים טובים. מרוב השיעמום מחליטות האותיות, מאלף ועד תו, לצאת לבלות בלעדיו. בדרכן יפגשו האותיות את קסם ואת בוז´, כלבו האהוב של גילי, ויחד יצאו להרפתקאות בים. שם יתגלו האותיות כנבונות ומשעשעות, רגישות ומתחשבות, שובות לב ואפילו נועזות. ואיזו הפתעה מצפה לגילי על גלי הים! אותיות הולכות לים הוא ספר הילדים הראשון של סמי מיכאל. בסגנונו היחודי מחיה מיכאל את חמרי הגלם של כל הסיפורים בעולם - אותיות האלף בית - ושולח אותן להרפתקה בעולמם רווי הדמיון של הקוראים הצעירים. ספריו של סמי מיכאל, ובהם ויקטוריה, חצוצרה בואדי, סופה בין הדקלים ועאידה, הם נכסי צאן ברזל של הספרות העברית. שחר קובר, מאיר ספרי ילדים ומזוכי הפרס האמריקאי ע"ש סידני טילור לספרות ילדים, יצר עבור הקוראים הצעירים 22 אותיות מלאות חן ואופי, שיחרתו בזכרונם וימשיכו להציץ אליהם מבין דפי הספרים....

16.
מהדורה חדשה 2006. סיפור אהבתם הנוגה של רמזי וסוהאם מתרחש על רקע בגדאד הסוערת, בימים שקדמו למלחמת 1948. ביד אמן חושף לראשונה סמי מיכאל את המציאות שהתנסתה בה הקהילה היהודית בבגדאד, מציאות רבת-תהפוכות של צעירות וצעירים – יהודים, מוסלמים ונוצרים – שכנגד כל הסיכויים שאפו לכונן עיראק ליבראלית והומנית. במבט היסטורי חד ומופכח מיכאל מגולל את קורותיה של הקהילה היהודית העתיקה ערב חיסולה. בדרכו האופיינית הוא מנפץ סטריאוטיפים, ובתוך כך מקעקע את התמונה הפשטנית של יחסי יהודים-ערבים בעיראק, שנחרתה באופן מעוות בזיכרון הקולקטיבי הישראלי, ונותן לה מבע חדש. כבכל יצירותיו, גם כאן בולטת שפתו הייחודית של מיכאל – שפה עשירה וציורית עם עולם דימויים המיוחד רק לו. מיכאל ידוע בכתיבתו הריאליסטית, בגישתו ההומניסטית לעולם, במסריו הנועזים וביכולתו לתאר מצבים ומעמדים אישיים וקבוצתיים באופן משכנע ונוקב. חדירתו אל הרבדים הפסיכולוגיים, האינטלקטואליים, החברתיים, הפוליטיים והלאומיים עשתה אותו ליוצר מעניין ומאתגר מאין כמוהו. גישתו השוויונית של מיכאל אל בני-אדם שונים ויכולתו לחשוף אותם באופן הדרגתי ולהעמידם בסופו של תהליך מול מראה, שדרכה הם מתוודעים אל עצמם ואל זולתם, תוך גילוי יחס של חמלה כלפיהם המהול בהומור דק, מאפשרים לקורא לגעת בגיבוריו ולהזדהות עם מאווייהם, חלומותיהם, מאבקיהם, דחפיהם, עיקשותם וגם ותרנותם. דרך גיבוריו מתוודע הקורא למהלכים היסטוריים בעלילה מרוכזת ומכשפת, המשקפת יריעת חיים מרתקת. אם אחד מתפקידי הספרות הוא חישוף האמת על יופיה וכיעורה, מיכאל עושה זאת בהצלחה מרשימה....

17.
סיפור חייה של ויקטוריה, שנולדה בראשית המאה למשפחה יהודית המתגוררת ברובע היהודי בבגדאד, בחצר צפופה עם משפחתה המורחבת. בחצר בה הכל ידוע לכל, בה שולטת הסבתא מיכל, מצפים לויקטוריה חיי בערות בצילם של הגברים במשפחה. אנו מלווים בנשימה עצורה את מהלך חייה של אישה מופלאה: ויקטוריה הילדה, הנערה, האישה הנשואה והאוהבת, האשה המצפה לבעלה הבוגדני, וויקטוריה הסבתא רבא ברמת גן. הספר תורגם לשמונה שפות וזכה לביקורות נלהבות בארץ ובעולם. זהו הספר השני בארץ שתורגם לשפה הערבית. הביקורות משבחות: "הרומן הטוב ביותר שבמרכזו עלילות חיי אישה, שנכתב בשפה העברית מאז קום מדינת היהודים, ואולי בספרות העברית לדורותיה. .." )נתן זך, עיתון "חדשות" 1993( "סיפורה של אישה מופלאה, שקנתה לה מקום בספרות העברית כדמות נשית בלתי נשכחת, והיא תמצית הנשיות..." )הדה בושס, ידיעות אחרונות, 1993( לבנה פינקלשטיין בוגרת ביה"ס לאומניות הבמה "בית צבי". השתתפה בהצגות במיטב התיאטראות בארץ, ביניהן "אמא קוראז'", "ריצ'ארד השלישי", "שירה", "סוחרי התהילה". השתתפה בסרטים רבים, ביניהם "אני אוהב אותך רוזה", "סוס עץ", "סיפור המתחיל בלוויה של נחש" וזכתה בתואר שחקנית השנה על תפקידה בסרט "תפוחים מן המדבר". השתתפה בסדרות טלוויזיה ביניהן "טירונות"....

18.
הכנף השלישית הוא סיפור מרגש ונוגע ללב שעלילתו מתרחשת בעיראק ובארץ. על ערש דווי, בתום ימי השבעה על האב, מגלה האם לבנה ולבתה את הסוד שנצרה בלבה כל חייה, הסיפור שהסתירה מבעלה עד יום מותו - סיפור האהבה העדינה, האסורה, שפרחה בצל הדקלים על שפת החידקל. סיפור חדש פרי עטו של סמי מיכאל, הסופר של רבי המכר האהוב על קוראים רבים....

19.
באמצע שנת החורף הארוכה מתעורר צרצרון מחלום נפלא ומסרב לחזור לישון. הוא נחוש בדעתו לארגן מסיבה ולשיר בה לכבוד האביב, בדיוק כמו שחלם, ולא אכפת לו שסערה מתחוללת בחוץ ושסכנה אורבת לו מעבר לפינה. כי צרצרון יודע - אם צרצרונת וכל שאר חבריו יעזרו לו, הכול יסתיים בשלום. האם חלומו יתגשם? צרצרון שר בחורף, סיפור שכולו אהבה לאמנות, הוּא ספרו השני לילדים שֶׁל הסופר סָמִי מִיכָאֵל, חתן עטור אנדרסן לספרות ומחבר אותיות הולכות לים, אשר זכה לשבחים רבים והיה לרב מכר. ספריו למבוגרים, ובהם וִיקְטוֹרְיָה, חֲצוֹצְרָה בַּוָּאדִי, יונים בטרפלגר, עאִידָה ומעוף הברבורים, הם חלק בלתי נפרד מאוצר הספרים העברי. ליאורה גרוסמן, מאיירת בינלאומית וכלת עיטור אנדרסן לאיור ספרי ילדים, הפכה את הספר כולו לכר פורח ומלבלב של אביב....

20.
משך חודשים ארוכים נאבק גיבור הספר על שימורה של כברת חייו. ביתו וגינתו המטופחים הניצבים על שפת הוואדי השומם מותקפים בלי הפסקה על ידי גדודים רעבתניים ומתוחכמים של שפני סלע, הגורסים ללא רחם כל נביעה ירוקה שהיא. לאחר מלחמת התשה הגוזלת את מירב חיותם הנפשית של שני הצדדים. נעלמים לפתע המכרסמים, ורק אז מרגיש הגיבור בקשר הנפש שפיתח אליהם, בגעגועיו המוזרים אל חוכמתם ואל מגעם היומי אתו. מעבר לסיפור התמים לכאורה, משקף בברור הרובד האליגוריסטי המוסיף מימד עמוק משמעותי לזרימה העלילתית המרתקת....

21.
22.
סמי מיכאל, אחד הסופרים הבולטים בארץ, והידוע במשנתו הפוליטית - חברתית, מתאר בספר זה בדרכו הייחודית את שלושת השסעים העיקריים בחברה הישראלית: השסע החברתי, השסע בין דתיים לחילוניים והשסע בין ערבים ליהודים, וזאת באמצעות שיחות וראיונות עם אנשים ממגזרי התיישבות שונים - ערים, קיבוצים, עיירות - פיתוח וכפרים - אינטלקטואלים ואנשי עמל, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. לצד החזות החיצונית היפה והממורקת של מדינה עשירה, מוצגת גם החצר האחורית, המאכלסת נתח נכבד של החברה הישראלית, שבדרך - כלל שרויה בצל. ברגישות מופלאה ובמבט חודר משרטט הסופר דמויות, דפוסי חיים וצורות חשיבה בחברה שחווה תדיר תמורות, שהן בבחינת אספקלריה המאפשרת לחברה הישראלית להתבונן בעצמה בלא כחל ובלא שרק. בהקדמה המקיפה לספר כותב סמי מיכאל: "ישראל שרויה עתה במשבר קיומי חמור. דווקא עכשיו הכוח המוביל אינו הנהגה מגובשת ומנוסה, אלא המון משולהב הנוהה אחר דמגוגיה. האסון הוא ששכיננו שרויים באותו מצב ביש, להם אין גנדי ולנו אין בנמצא אפילו מיני - צ'רצ'יל." יצירותיו הספרותיות של סמי מיכאל - "שווים יותר ויותר", "חסות", "חופן של ערפל", "חצוצרה בוואדי", "ויקטוריה" ועוד, זכו לתהודה רחבה בארץ ובעולם ותורגמו לשפות רבות. בימים אלה יצא לאור רומן חדש שלו, "מים נושקים למים"....

23.
סמי מיכאל, אחד הסופרים הבולטים בארץ בכלל ומקרב יוצאי עדות המזרח בפרט, פורש בסדרת שיחות מכלול של היבטים, בעיות ביחס לשאלה העדתית, שהיא השאלה החברתית בה"א הידיעה בישראל 84. מה מקור הפעםר העדתי-כלכלי או תרבותי? האם יש לפתח "שורשים" לתרבות העדות, או להתמקד ביצירת תרבות ישראלית משותפת? האם יוצאי עדות המזרח קיצוניים באיבתם לערבים, ומה הסיבות האפשריות לכך? האם הליכוד הוא "מפלגת המזרחים" והאם תמ"י היא תשובה לתסכול העדתי? לכל השאלות האלה תשובות שונות, וכולן עולות בשיחות מזווית אישית זו ואחרת. בין המרואיינים אנשי רוח כאמנון שמוש, סופרים ועיתונאים כאמנון שמוש, אלי עמיר ואמנון דנקנר; חוקרים כסמי סמוכה ויוחנן פרס; חברי הכנסת מוחמד ותד ומאיר שטרית; הזמר שלמה בר, איש "האהלים" עזר כהן ואחרים. בראשית הספר מבוא מקיף של המשוחח, הסופר סמי מיכאל....

24.
ויקטוריה הוא רומן רב-עוצמה על קורותיה של אישה מופלאה, החל בילדותה ברובע היהודי בבגדד ועד זקנותה בישראל. בכישרונו הנדיר לטוות עלילה אמינה, מתאר מיכאל בחמלה, באיפוק, בהומור ובחושניות עזה חברה שלמה על צדדיו המרובים של הקיום האנושי. זהו סיפור של הישרדות, שפיות ואמונה באנושיות אף בתנאי חיים קשים. עם צאתו, זכה הספר להצלחה רבה ונבחר לספר השנה של "קול ישראל", "הארץ" ו"ידיעות אחרונות". הספר עטור הפרסים היה לקלאסיקה, תורגם לשפות רבות, עובד להצגת יחיד ונמנה עם 100 הספרים המהווים את ארון הספרים היהודי הבינלאומי. ...

25.
26.
שְׁתֵּי‭ ‬טִפּוֹת‭ ‬מַיִם‭ ‬יוֹשְׁבוֹת‭ ‬עַל‭ ‬עָלֶה‭ ‬אֶחָד‭ ‬וּמַבִּיטוֹת‭ ‬מִמְּרוֹמֵי‭ ‬הָעֵץ‭ ‬עַל‭ ‬שְׁנֵי‭ ‬יְלָדִים‭ ‬בְּגַן‭ ‬הַשַּׁעֲשׁוּעִים‭. ‬הַיְּלָדִים‭, ‬כְּמוֹ‭ ‬שְׁתֵּי‭ ‬הַטִּפּוֹת‭, ‬עוֹמְדִים‭ ‬לְהִפָּרֵד‭ ‬‮-‬‭ ‬כָּל‭ ‬אֶחָד‭ ‬יִנְדֹּד‭ ‬אֶל‭ ‬קָצֶה‭ ‬אַחֵר‭ ‬שֶׁל‭ ‬הָעוֹלָם‭. ‬לְאָן‭ ‬יַגִּיעוּ‭ ‬הַטִּפּוֹת‭ ‬וְהַיְּלָדִים‭ ‬בְּמַסָּעָם‭, ‬אֶת‭ ‬מִי‭ ‬הֵם‭ ‬יִפְגְּשׁוּ‭ ‬בְּמַהֲלַךְ‭ ‬הַנְּדוּדִים‭, ‬וְהַאִם‭ ‬יִתְרָאוּ‭ ‬שׁוּב‭?‬ הַסּוֹפֵר‭ ‬סָמִי‭ ‬מִיכָאֵל‭, ‬חֲתַן‭ ‬עִטּוּר‭ ‬אַנְדֶרְסֶן‭ ‬לְסִפְרוּת‭, ‬מְסַפֵּר‭ ‬בְּדַרְכּוֹ‭ ‬הַפִּיּוּטִית‭ ‬עַל‭ ‬מַחְזוֹר‭ ‬הַמַּיִם‭ ‬בַּטֶּבַע‭, ‬עַל‭ ‬כּוֹחָם‭ ‬וּסְגֻלּוֹתֵיהֶם‭ ‬שֶׁל‭ ‬הַמַּיִם‭ ‬בְּכָל‭ ‬מָקוֹם‭, ‬
וְעַל‭ ‬תְּנוּעָתָם‭ ‬הַבִּלְתִּי‭ ‬פּוֹסֶקֶת‭ ‬וְהַמִּתְחַדֶּשֶׁת‭, ‬כְּמָשָׁל‭ ‬לַחַיִּים‭.‬
הַמְּאַיֶּרֶת‭ ‬לִיאוֹרָה‭ ‬גְרוֹסְמַן‭, ‬כַּלַּת‭ ‬עִטּוּר‭ ‬אַנְדֶרְסֶן‭ ‬לְאִיּוּר‭ ‬סִפְרֵי‭ ‬יְלָדִים‭, ‬
הֶעֱנִיקָה‭ ‬לַסִּפּוּר‭ ‬מַסָּע‭ ‬מְצֻיָּר‭ ‬עַל‭ ‬פְּנֵי‭ ‬יַמִּים‭ ‬וְיַבָּשׁוֹת‭.‬ טִפָּה‭ ‬וְטִפֹּנֶת‭ ‬הוּא‭ ‬סִפְרוֹ‭ ‬הַשְּׁלִישִׁי‭ ‬לִילָדִים‭ ‬שֶׁל‭ ‬סָמִי‭ ‬מִיכָאֵל‭, ‬מְחַבֵּר‭ ‬אוֹתִיּוֹת‭ ‬הוֹלְכוֹת‭ ‬לַיָּם‭ ‬וְצִרְצָרוֹן‭ ‬שָׁר‭ ‬גַּם‭ ‬בַּחֹרֶף‭. ‬סְפָרָיו‭ ‬לַנֹּעַר‭, ‬סוּפָה‭ ‬בֵּין‭ ‬הַדְּקָלִים‭, ‬פַּחוֹנִים‭ ‬וַחֲלוֹמוֹת‭ ‬וְשֵׁדִים‭ ‬חוּמִים‭, ‬וּסְפָרָיו‭ ‬לִמְבֻגָּרִים‭, ‬וּבָהֶם‭ ‬וִיקְטוֹרְיָה‭, ‬חֲצוֹצְרָה‭ ‬בַּוָּאדִי‭, ‬יוֹנִים‭ ‬בִּטְרָפַלְגָר‭, ‬מַיִם‭ ‬נוֹשְׁקִים‭ ‬לְמַיִם‭, ‬עָאיְדָה‭ ‬וּמְעוֹף‭ ‬הַבַּרְבּוּרִים‭, ‬הֵם‭ ‬חֵלֶק‭ ‬בִּלְתִּי‭ ‬נִפְרָד‭ ‬מֵאוֹצַר‭ ‬הַסְּפָרִים‭ ‬הָעִבְרִי‭.‬ ...

27.
28.
29.
30.
שתי טִפות מיום יושבות על עלה אחד ומביטות ממרומי העץ על שני ילדים בגן השעשועים. הילדים, כמו שתי הטִפות, עומדים להִפרד - כל אחד ינדֹד אל קצה אחר של העולם. לאן יגיעו הטִפות והילדים במסעם, את מי הם יפגשו במהלך הנדודים, והאִם יתראו שוב?...


ספר עשיר וססגוני בתיאוריו שנכתב ביד אמן בעל נפש בשלה, רבת ניסיון חיים ועמוקה. זה ממש מורגש!! על הכריכה, בחוץ, כתוב על הספר "יצירת מופת". ובכן,... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
את "חצוצרה בואדי" של סמי מיכאל קראתי לפני שנתיים, אבל כשסוף סוף אזרתי אומץ ופתחתי חשבון בסימניה, החלטתי, ללא התלבטות, לכתוב את הביקורת הראש... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב
סיפור של שלושה אחים שחולקים חצר,דם, יזע ,זרע ודמעות. ויקטוריה היא ביתו של אחד האחים והיא הדמות המרכזית בסיפור (כמובן). היחסים בין ויקטור... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
נקרא באיטיות, קצת כבד, לא זורם, עמוס בהגיגים פנימיים זרים לאוזן המקומית, אבל בתמונה הכללית די מעניין למי שמתחבר לאוירה של התקופה. כרגיל א... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
נרשמתי לסימניה לפני כחודש. היכרתי את האתר בעקבות חיפוש באינטרנט על ביקורות של ספר שקראתי והחלטתי לפתוח משתמש, כשפתחתי משתמש התחלתי לכתוב ... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב
ספר חזק וחשוב. ספרו הראשון של סמי מיכאל כתוב בוטה וגס, בדרך כלל במובן הטוב של המילים הללו. מאידך הוא קצת פשטני מדי והמסרים החברתיים-עדתיים... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ