הנרי מילר

הנרי מילר

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (35):
ספרים שקראתי, רוצה לקרוא - ואין לי, Books You Must Read Before You Die, ספרים שקראתי , ספרים שאני רוצה לקרוא, ארוטיקה (או סתם ספר שאפשר לאתר בו את המילה ציצים כמה פעמים), ספרים שאני רוצה לקרוא, להשיג, 1, הבוקובסקאים, ספרות מתורגמת , קראתי, ספרים שצריך לקרוא, ספרים שקראתי, לקנות בהזדמנות, ספרות מתורגמת - מאנגלית, קריאה - מבוגרים, הנפלאים, חיים, קראתי ואהבתי, עוד ...
1.
2.
3.
הסיפור מתחיל בהופעת סטאסיה, הבוהמיינית המוזרה, חברתה של מונה - אשתו של מילר. הופעתה מוסיפה מבוכה ואנדרלמוסיה לחיי הזוג, שהתוהו ובוהו כבר שרר בהם קודם. דרכה נחשפים סדרה שלמה של טיפוסים מוזרים, משעשעים ומגוחכים. רגשות ההנאה והאומללות שלהם, באים לידי ביטוי בזרם של דיאלוגים מלאי התלהבות וגילוי - לב, משולבים בוויכוחים העוסקים באינטלקט. מילר חושף את הידע שלו אודות בני - אדם, חשיפה נטולת מעצורים, ומוצא תענוג מיוחד בכתיבה אודות אירוטיקה פרועה וחיטוט בלתי נלאה במציאות היומיומית. הנרי מילר הוא אחד הסופרים שהיו שנויים ביותר במחלוקת בשנות ה - 20. ספריו הראשונים הוחרמו, אך עם השנים הפכו לחלק בלתי נפרד מהקלאסיקה האמריקנית. נקסוס, המהווה חלק מן הטרילוגיה "הצליבה הוורודה", הוא גם יצירה מבריקה העומדת בזכות עצמה....

4.
5.
6.
פלקסוס הוא הכרך השני בטרילוגיה הגדולה של הנרי מילר המבוססת על חייו, פלקסוס הוא גם יצירת מופת בזכות עצמה. שלל ההתרחשויות, המעשים הטובים, החטאים, ההפוגות הקומיות, הטרגדיות, האהבות והשנאות, מותירים אותנו תשושים אך עשירים יותר, ובאורח בלתי צפוי מרוממים יותר ברוחנו. זהו כשרונו וחותם גדולתו של הנרי מילר. "ספר רחב יריעה, סוחף ומטלטל. צוחקים ממילר ובוכים ממילר, קובלים על דמיונו המופלג, סולדים מגסותו הבוטה, מתפעמים למקרא פסקאות עתירות פיוט. ספר מרתק, אינו מטיל שעמום אף לא לרגע אלא על אלה שהחיים עצמם מטילים עליהם שעמום" אוקספורד מייל. "מדהים בעוצמתו, חיוניותו, טורד מנוחה בכנותו, וכובל אותך אליו בכבלי קסם". ספיר "הספרות האמריקאית מתחילה ומסתיימת בהבנת מפעלו הספרותי של הנרי מילר". לורנס דרל...

7.
הקוסמוס היווני הוא התמונה הבהירה מכל של אחדות המחשבה והמעשה... תמונת יוון. למרות היותה דהויה. שורדת כאב - טיפוס של הנס שחוללה הרוח האנושית. עם שלם. ויעידו על כך שרידי הישגיו, התעלה לדרגה שאיש לא הגיע אליה מעולם לפני כן ואהרי כן. זה היה מעשה נסים. אין זה אור של אזור הים התיכון בלבד, זה דבר מה נוסף, משהו שאין לרדת לעומקו. משהו קדוש. כאן חודר האור היישר לנשמה, פותח את השערים והאשנבים של הלב. עושה אותך עירום, חשוף, מבודד בתוך אושר מטפיזי עילאי. ב939 - ו, ערב מלחמת העולם השנייה, נענה הנרי מילר להזמנתו של ידידו, הסופר האנגלי לורנס דארל, שחי באותה תקופה באי קורפו, ומגיע מפריז לביקור ביוון. 'הענק ממארוסי', תיעודו של מסע זה, שראה אור לראשונה ב1941 - , נחשב בעיני מבקרים רבים פסגת יצירתו של מילר, ואין ספק שהוא שינה מאוד מכל ספריו האחרים. אין זה יומן מסע במובן הרגיל של המילה. הביקורים באתרים השונים. המפגשים שלו עם אנשים ועם האירועים הקטנים של היום - יום - כל אלה אינם אלא שלד עלילה, מסגרת חיצונית למסע המטפיזי המרתק המתחולל בנפשו של הסופר. ה'ענק ממארוסי' הוא שיר אהבה ליוון, מזמור הלל לנופיה ולאנשיה, ובייחוד לעברה המפואר ולמורשתה התרבותית והרוחנית....

8.
9.
10.
טביעת העין החדה, חוכמת החיים, ההומור ויד הרשם המעולה של מילר ניכרים היטב בטיפוסים הביזאריים שהוא מנציח ב``שטן בגן העדן``. שנון ומרתק כתמיד, הוא רוקם את סיפור המפגש עם קונרד מוריקאנד - צייר חובב, אסטרולוג תמהוני, קבצן גנדרן, טפיל חברתי, קריקטורה נלעגת של ``שטן`` אומלל ופגיע. זוהי נובלה משעשעת-עצובה, שהמוסף הספרותי של ה``טיימס`` (TLS) קרא לה, עם הופעתה המחודשת ב1993-: ``יצירה של מספר גדול, שאיננו איתנו עוד...מרעננת, מסעירה, מצחיקה ומרגשת``. ``הייתי איש ספרות והפסקתי. הפכתי לאיש לא ספרותי: ניתקתי את חבל הטבור``. אמר הנרי מילר (1980-1891), אחד הסופרים השנויים ביותר במחלוקת במאה הזו, בראיון ל``פריס רוויו`` (המצורף כאחרית דבר לספר); ``היישר מן הפלאזמה של החוויה``, תמצת את האני מאמין שלו ביחס לכתיבה. מילר שב לארה``ב מאירופה ב1940-, וב1944- הוא עובר עם אשתו ובתו לביג סר, קליפורניה, ושוכר בקתה אצל ג`יין ווארטון, שהיתה ``מאור שמש לכולנו``, כדבריו. הדפסת ספריו בארה``ב נאסרה עד תחילת שנות ה60-, אך הוא השלים שם את הטרילוגיה ``הצליבה הורודה``, כתב את ``ביג סר והתפוזים של הירומינוס בוש``, ספרים נוספים, מחזה, רשימות ועוד....

11.
12.
13.
14.
כריכה קשה סופר אמריקני צעיר מגיע לפריס בשיא זהרה, בשנות העשרים של המאה: המעבר מניו יורק לפריס הוא מעבר מחיי החומר והחומרנות לחיי החושים והחושניות. לחיי החושים והחושניות של פריס. בחברת ידידו הטוב הוא מתנסה בכל אשר פריס יכולה לתת-וניו יורק אינה מסוגלת עוד. כאן הוא מוצא את האנושיות החשופה, הגולמית,את המגע האנושי המיידי ואת המגע החושי הבלתי אמצעי. אהבות,תאוות,ריחות וצלילים - כל אלה מעוררים את נפש האמן החבוייה בו ואת הגברות הרדומה. המהדורה העברית מלווה בצילומים אמנותיים מחיי פריס ומההווי המיוחד במינו של העיר ואנשיה, שנעשו באותה תקופה ממש ע"י הצלם הצרפתי הנודע-בראסאיי. מאנגלית: משה זינגר. הנרי מילר נחשב ל"כבשה השחורה" שבין כל המספרים האמריקנים הנודעים בני ימינו,ובתקופה מסויימת אף נאסרו ספריו לפרסום בארצות הברית. באמצעות סגנון נטוראליסטי-לירי, המפתיע בדימויים המדהימים שבו,מביע מילר את רגשותיו האנטי חברתיים ואת בעיטותיו בכל המוסכמות . כל הדמויות שבספריו הם משולי החברה ,נוודים דחויים ומושפלים....


לא היתה לי סבלנות כך שנטשתי אותו.ישנה אפשרות אולי במצב רוח אחר להנות מהספר.... המשך לקרוא
לפני כמה שבועות חזרתי מפריז והספר הזה שהגיע אליי במקרה, עניין אותי כי הייתי בקלישי בכיכר ובשדרות שנושאות את השם הנ"ל ובהרבה מאוד אתרים פרי... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
סיפור אהבה מלא אהבה לחיים. אין עוד הרבה סופרים כמו הנרי מילר, שרוצים לבלוע את החיים בלי כל חשש ובלי פאסימיות (כמעט). מומלץ לא רק כיצירה ספרו... המשך לקרוא
הספרים של הנרי מילר הם בעצם יומנים על חייו, בלי איזשהו מבנה של סיפור יוצא דופן, רחוק מכך. גם הדמויות בספריו הן פשוט כל חבריו הסובבים אותו לא... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
מודה ומתוודה: את היצירה המופתית הזו גנוב גנבתי בידיים רועדות ולב מפרפר מן הספרייה של בית הספר, ואני בימים ההם בן חמישה עשר אביבים, או מוטב ... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ