לינווד ברקלי

לינווד ברקלי

סופר

לינווד ברקלי (באנגלית: Linwood Barclay) הוא סאטיריקן וסופר קנדי, ובעברו אף היה בעל טור בעיתון. הוא פרסם ספרי אוטוביוגרפיה, כמו גם הומוריסטיים ורומנים בלשיים דרמטיים, ובעבר כתב את טור הסאטירה השבועי בעיתון טורונטו סטאר, בנוסף להוצאת פודקאסט עם מאמריו. לאחרונה לקח שנת שבתון על מנת לקדם את רומני המתח שלו. הוא תיכנן לשוב לעיתון סטאר בספטמבר 2008, אולם ב-28 ביוני 2008 הוא כתב את טורו האחרון, והודיע על פרישתו מהעיתון.

ברקלי חי באוקוויל, אונטריו עם אשתו מעל שלושה עשורים, נית'ה. לזוג שני ילדים, ספנסר ופייג'.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (511):
קראתי בעברית, ספרים שאני מעוניין לקרא, פברואר 2010, ספרים טובים, ספרים מומלצים ו"צנועים" (יחסית..) שקראו בנות מתבגרות (13-16) במשפחה שומרת מצוות, ספרים שאני רוצה לקרוא, רוצה לקרוא, מעוניינת להחליף, ספרים שצריך עוד לקרוא, רוצה לקרוא, ספרות מתורגמת - מומלצים, טובים, רוצה לקרוא, לינווד ברקלי, ספרי קריאה עתידיים, לינווד ברקלי, רוצה לקרוא, עוד ספרים לקרוא..., ספרים שקראתי, עוד ...
1.
אחרי לילה פרוע של שתייה מתעוררת סינתיה ביג בת ה-14 עם כאב ראש נוראי. בליל אמש היא רבה עם אביה, והיא חוששת שזה מה שמחכה לה גם היום. אולם הבית דומם לגמרי. הוריה ואחיה אינם נמצאים בשום מקום. גם מכוניותיהם נעלמו. סינתיה תוהה אם הוריה החליטו להעניש אותה בגלל התנהגותה הסוררת, וממשיכה לחפש אחריהם. לאחר כמה ימים, כשאנשי המשטרה המקומית מרימים ידיים ומודים שאין להם מושג מה קרה לבני משפחתה, סינתיה עוברת לגור בבית דודתה וממשיכה בחייה, ללא שמץ של מושג מדוע נטשה אותה משפחתה בלי לומר שלום. עשרים וחמש שנים לאחר מכן סינתיה, בעלה המורה טרנס ארצ’ר ובתם בת השמונה מתגוררים במילפורד, קונטיקט, לא הרחק מבית ילדותה. על אף הזמן הרב שחלף, סינתיה רדופה עדיין על ידי היעלמות בני משפחתה. למרות התנגדותו של בעלה, היא מחליטה להשתתף בתכנית תחקירים טלוויזיונית, בתקווה שמישהו מצופי התוכנית יוכל למסור מידע שישפוך אור על היעלמותם המסתורית של בני משפחתה. שיחת טלפון מסתורית גורמת לסינתיה להאמין שייתכן שאביה עדיין בחיים, אבל טרנס, שהתנגד להשתתפותה בתכנית מלכתחילה, מודאג. התנהגותה של סינתיה מוזרה, ודברים משונים מתרחשים בביתם. נדמה שמישהו משחק באכזריות ברגשותיה של אשתו, ונדמה גם שלבני המשפחה שנעלמו היו סודות אפלים, שעליהם לא ידעה דבר. בלי לומר שלום בוחן את אחד הפחדים האנושיים הבסיסיים ביותר: מה אם אתעורר יום אחד ואגלה שהכול השתנה? שכל מי שאהב אותי אי פעם נעלם, ולי לא ניתנה אפילו ההזדמנות לשאול למה?...

2.
בעוד טים מתגבר על פשיטת הרגל שלו ועל גירושיו, סידני, בתו בת השבע־עשרה, באה לגור עימו למשך הקיץ. אף על פי שסידני מתגוררת בדרך כלל בבית מפואר עם אמה ובן זוגה החדש, טים שמח שהוא עדיין יכול להציע לה בית חם, גם אם צנוע, ולבלות עימה יותר מהרגיל. ערב אחד סידני לא שבה הביתה מעבודתה כפקידת קבלה במלון. הדאגה שטים חש כאשר בתו לא עונה לטלפונים, הופכת לחרדה כשמתברר לו שמעולם לא עבדה בבית המלון. מה היא עשתה אם כן במשך ימים שלמים, בזמן שהיתה אמורה להיות בעבודה? האם יש לכך קשר עם היעלמותה? חיפושיו של טים ומאמצי המשטרה אינם מעלים אפילו רמז למקום הימצאה של סידני. טים מבין שאם סידני שיקרה לגבי מקום עבודתה, ייתכן שיש דברים נוספים שאינו יודע על חייה. לטים מתברר שאנשים נוספים, שאינם בהכרח שומרי חוק, מחפשים את סידני, והוא מתחיל לגלות שעליו להתמודד לא רק עם המציאות הקשה שסידני מעורבת בה, אלא גם עם החלטות גורליות מן העבר, שהשלכותיהן רודפות אותו עד היום. בעלילה סוחפת שחלקיה משלימים זה את זה בפאזל מתוחכם, לינווד ברקלי מצליח לחשוף בפנינו את החיים בתוך מערבולת איומה. כוחו של ברקלי כמספר אינו רק בטוויית עלילה מותחת אלא גם במבט חד ורגיש על גיבוריו. ספריו הקודמים של לינווד ברקלי ´בלי לומר שלום´, ´קרוב מדי הביתה´ ו´מהלך לא מוצלח´ שיצאו לאור בעברית בהוצאת מודן, תורגמו לשפות רבות והפכו לרבי־מכר עולמיים. ...

3.
כשזק ווקר, סופר מדע בדיוני בעל נטיות פרנואידיות, עובר לגור עם משפחתו בפרבר שקט מחוץ לעיר, הוא מקווה למצוא שקט ולהתרחק מהאלימות והפשע הגוברים בעיר הגדולה. אבל זק מודאג. אשתו וילדיו אינם זהירים דיים. הם שוכחים את המפתחות נעוצים במנעול הדלת, מניחים את התיקים בראש המדרגות, שם מישהו עלול להיתקל בהם וליפול, ומותירים את המכונית לא נעולה. זק מחליט ללמד את בני משפחתו לקח, ועושה זאת ביצירתיות פרועה. אולם בעת שאשתו מתחילה לתהות מדוע נישאה לו מלכתחילה, וילדיו שוקלים את האפשרות לאשפז את אביהם, דברים מתחילים להשתבש. בטיול הבוקר שלו זק מוצא גופה. הוא מכיר את הנרצח, ונדמה לו שהוא יודע מי היה עשוי לרצות במותו. מאותו רגע ואילך העניינים מתחילים להידרדר, וזק נאלץ להתמודד, בשלומיאליות משוועת, עם הונאה, עם סחיטה ואף עם מקרה רצח נוסף. מהלך לא מוצלח הוא ספר מתח שרגעי השיא שלו אפלים, ובכל זאת הוא מצחיק ועתיר שמחת חיים. האירועים שעוברים על בני משפחת ווקר בביתם החדש מעלים שאלות מעניינות על החיים בפרברים, ועל ההפתעות שאפשר להיתקל בהן דווקא במקומות שמתגאים בשלווה ובאיכות החיים הנפלאה שלהם. ספריו הקודמים של לינווד ברקלי, ´בלי לומר שלום´, ´קרוב מדי הביתה´ ו´החבר´ה הרעים´ יצאו בהוצאת מודן וזכו להצלחה מסחררת. ´אוהבי ספרי מתח קלילים יחגגו.´ - פבלישרס ויקלי -...

4.
לעיתים נדמה שדווקא בערים מנומנמות - ובמיוחד בפרווריהן שכאילו נועדו לשינה ולסופי שבוע נינוחים של גינון וארוחות משפחתיות - מתרחשים האירועים הקשים ביותר. כזאת היתה פרומיס פולז, וכך חיו ג´ים ואלן קאטר ובנם דרק בן השבע־עשרה, עד אשר פילחו שלוש יריות את דממת הלילה, והותירו את שלושת בני משפחת לנגלי, שכניהם של הקאטרים - מתים. במבט ראשון נדמה כי המניע לפשע הברוטאלי, שכמוהו טרם נראה בפרומיס פולז, הוא נקמה בעורך הדין לנגלי. ואולם, אט־אט מתחילות להיערם השאלות: לאן נעלם מחשב ישן שדרק קיבל, ושהיה בחדרו של אדם לנגלי, חברו הטוב? מדוע המשטרה מתעקשת כי מישהו הסתתר במרתף ביתם של הלנגלים בעת הרצח, ואיך קשור לפרשה ראש העיר בעל המוסר המפוקפק, מעסיקו לשעבר של ג´ים קאטר? בעוד המשטרה עמלה לחבר פיסה אל פיסה בפתרון התעלומה, מגלה ג´ים קאטר כי הרצח של בני משפחת לנגלי נוגע אליו ואל משפחתו יותר מששיער. כאשר האיום מתדפק אל פתח ביתם, נאלצים ג´ים ואלן קאטר לחפור ולהוציא סודות שקברו בעבר, דבר שעשוי לסכן לא רק את שלמות נישואיהם, אלא גם את חייהם. קרוב מדי הביתה הוא מותחן סוחף שאי אפשר להניחו מן היד, אפילו כדי לנשום. לינווד ברקלי הוא מחבר רב המכר ‘בלי לומר שלום‘ שראה אור בהוצאת מודן. “ברקלי יודע למקם אנשים רגילים בתוך נסיבות מסוכנות ובלתי שגרתיות... הקוראים ייכנסו לתוך הספר בשמחה.“ פאבלישרס ויקלי “מותחן נוגע ויעיל.“ וול סטריט ג´ורנאל רוויו...

5.
כאשר דייוויד הרווד הגיע עם אשתו גֶ‘ן ובנו בן הארבע איתן לבילוי רגוע בפארק השעשועים ‘חמשת ההרים‘, הוא לא העלה בדעתו שזהו הבוקר הנורמלי האחרון בחייו. תוך שעה מהגעתם לפארק, דייוויד מתמודד גם עם חטיפה (לכאורה?) של בנו וגם עם היעלמותה של אשתו. מאותו הרגע הופכים חייו של דייוויד, כתב בעיתון המקומי של העיירה פרוֹמיס פוֹלז, לסיוט מתמשך של חרדה ובלבול. בעודו תוהה האם יש קשר בין סימני הדיכאון שהראתה ג‘ן לאחרונה לבין היעלמותה, למשטרה תהיות משלה, והן לא מבשרות טובות עבור דיוויד. מעורבותו העיתונאית בפרשיית שחיתות עירונית מסבכת את התמונה עוד יותר, ומצביעה על כיוון חקירה מדאיג נוסף. אבל ככל שנוקפים הימים, נאלץ דייוויד להכיר באפשרות שהפתרון לתעלומה הנוראה שנקלע אליה פשוט יותר ונורא הרבה יותר מכל מה שדמיין. הוא יודע שמכאן ואילך, מרגע שהעבר החל לפלוש באכזריות לתוך ההווה, חייו לעולם לא ישובו להיות כשהיו. אל תפנה את מבטך הוא מותחן קצבי וסוחף, החושף את המסתורין האפל הרובץ מתחת לפני השטח של חיי משפחה שלווים....

6.
תומס קילברייד הוא סכיזופרן בעל אובססיה למפות, שאך לעיתים נדירות עוזב את חדר השינה שלו. באמצעות תוכנת מחשב, הוא עורך טיולים וירטואליים בערי העולם וחורת בזיכרונו את מפות הרחובות שלהן, את מספרי הבתים ואף את האנשים שגרים בהם. האדם היחיד שמתווך בין תומס לבין העולם האמיתי הוא אחיו ריי. הוא מטפל בו ועושה הכול כדי לקיימו ובנוסף גם נאלץ להקשיב לתיאוריות הפרנואידיות של אחיו. במהלך אחד משיטוטיו הווירטואליים ברחובות ניו־יורק מבחין תומס בחלון אחד הבתים במשהו מטושטש שנראה כמו ראש אדם עטוף בשקית פלסטיק, וחושד כי מדובר ברצח. הוא דורש מריי לצאת ולבדוק את העניין. ריי עושה זאת כדי לצאת ידי חובה, אולם עד מהרה הוא מגלה שהוא ותומס נקלעו למזימה סבוכה מששיער, ושגם חייהם בסכנה. לינווד ברקלי הוא מחברם של רבי־המכר ‘בלי לומר שלום´, ‘קרוב מדי הביתה´, ‘מהלך לא מוצלח´, ‘ביום שאיבדתי אותה´ ו´התאונה´, שיצאו בעברית בהוצאת מודן. “ספרו הטוב ביותר של ברקלי עד כה, סיפור שהיצ´קוק היה אוהב... מרתק, לעיתים קרובות מפחיד, מדי פעם מצחיק, ובאופן מפתיע גם עדין..." סטיבן קינג...

7.
זאק ווקר, אב לבן שש-עשרה ובת בת שמונה-עשרה, שגם נשוי לעורכת שלו. הוא אולי פרנואיד, אבל זה לא אומר שלא רודפים אחריו. במסגרת עבודה על כתבה הוא נתקל במקרה רצח ונסחף אל תוך השתלשלות אירועים אלימה שמובילה אותו לעימות עם דמות ידועה לשמצה בעולם התחתון. גם הבית מספק לו סיבות לדאגה, כשבמקביל להתנהגות הבעייתית המאפיינת את גיל ההתבגרות יוצרים ילדיו קשרים מעוררי חשש עם טיפוסים מפוקפקים. כשעולמו עומד לקרוס, ז'אק יוצא להגן על עצמו ועל בני משפחתו, ומרגע זה מוטב לחבר'ה הרעים שיזהרו. ...

8.
בכרטיס הביקור של קישה ציילון כתוב שהיא ‘רואה בנסתר ומגלה נשמות אבודות‘. זה כמעט נכון. לקישה אין כוחות על־טבעיים אבל יש לה חושים חדים והמון ניסיון. כבר שנים היא מתפרנסת מקשרים עם משפחות שיקיריהן נעדרים. היא מציגה את עצמה כמי שיש לה חזיונות שעשויים לסייע במציאת בן המשפחה הנעדר והיא תמיד שמחה לחלוק זאת איתם תמורת תשלום לא צנוע בכלל. בתזמון נכון ובשילוב יכולת המשחק שלה וגם מעשי נוכלות, היא מצליחה לספק לרבים מלקוחותיה תקווה ואפילו קצה חוט שיוביל אותם לפתרון התעלומה. ונדל גרפילד ספקן ואפילו עוין כלפי קישה, שמבטיחה לגלות לו היכן נמצאת אשתו האהובה, שנעדרת מזה ארבעה ימים. קישה, שזקוקה מאוד לכסף, חייבת להצליח. והיא מצליחה - אפילו מצליחה מדי. לפעמים האמת מסוכנת יותר מאי־הידיעה. תוך שניות קישה מוצאת את עצמה לכודה בשרשרת תקלות שעלולות להרוס את חייה. וכשנדמה שהכול אבוד ואין לה כל מוצא - היא מצליחה להמשיך ולהסתבך ולגרור איתה את כל מי שנקרה בדרכה. בלתי צפוי הוא מותחן קצבי, שעלילתו מתקדמת כמו רכבת הרים ללא מעצורים. לינווד ברקלי הוא מחברם של רבי־מכר רבים, ביניהם ‘טוב מראה עיניים‘, ‘התאונה‘, ‘ביום שאיבדתי אותה‘, ‘בלי לומר שלום‘ ועוד, שיצאו לאור בעברית בהוצאת מודן. “מותחן משובח.“ - סנדיי טלגרף “מותחן מחוכם, מהודק, שמחזיק אותך בגרונך מהדף הראשון ועד הסיום המדהים.“ - סנדיי מירור ...

9.
מילפורד קונטיקט היא מקום שקט ונעים לחיות בו, מקום טוב לגדל בו ילדים. ואולם התושבים מתחילים לחוש על בשרם את ציפורני המשבר הכלכלי. בניסיון נואש לשרוד, אפילו אנשים נורמטיביים שומרי חוק מתחילים לחפש דרכים "יצירתיות". עבור עסקי הבנייה של גלן ברבר המיתון הוא הרסני עוד יותר, במיוחד לאחר שדליקה מסתורית הורסת את אחד הבניינים שבנה. אך צרותיו של גלן מחמירות עוד יותר. לשילה, אשתו, יש תוכנית משלה לחלץ אותם מהתהום הכלכלית שאליה נפלו, תוכנית שבה מעורבת רשת סודית של נשות מילפורד, ועשויה להשתלם עד מאוד. ואז קורית התאונה... ...

10.
אישה צעירה מתגלה על ידי בעלה כשהיא מוטלת על רצפת המטבח בביתם ללא רוח חיים. בנם התינוק נמצא אצל אישה, מרלה פיקנס, שמעולם לא פגשה את הורי הילד, וטוענת בתוקף ש"מלאך" הניח אותו על מרפסת ביתה. לסיפור התמוה הזה מצטרפים ממצאים ברורים מן הזירה שקושרים את מרלה לרצח האישה הצעירה. חוקרי המשטרה מקווים שסריטה, האומנת של התינוק, תוכל לשפוך אור על מה שקרה ביום הרצח, אבל סריטה נעלמת בלי להשאיר עקבות ומותירה את מרלה כחשודה הברורה והמיידית. דיוויד הארווד הוא עיתונאי שאיבד לאחרונה את אשתו ואת עבודתו, והוא גם בן דודתה של מרלה. הוא מחליט להתגייס לעזרתה ולנהל חקירה משלו במטרה לרדת לחקר האמת, תהיה אשר תהיה. אבל ככל שחקירתו מתקדמת, הוא מבין שבאמת שהוא מחפש טמונים סודות שיש מי שמוכנים לעשות הכול כדי שלא יתגלו. אלא שסיפור הרצח המחריד הוא רק קצה הקרחון של אירועים מוזרים שקורים בפרומיס–פולס שבמדינת ניו–יורק, ועדויות נוספות לחזרתו של פושע אכזרי הולכות ומצטברות: אי–שם ממתין רוצח קר רוח לרגע שבו יתחילו תושבי העיר השקטה לשלם על פשעי העבר. ...

11.
כאשר קאל וִיבֶר עוצר באור אדום בערב גשום בדרכו הביתה, הוא נשמע לאינסטינקטים שלו ומתעלם מן הנערה הרטובה המנסה לתפוס טרמפ - גם כשהיא מתחילה להקיש על חלונו. אבל ברגע שהוא מבין שהיא לומדת בכיתה של בנו, הוא יודע שלא יוכל להשאיר אותה לבדה ברחוב. אלא ששום דבר אינו מכין אותו לתוצאות של ניסיונותיו לעזור לה, גם לא שנותיו הרבות כשוטר וכחוקר. למחרת, כשנערה אחת נמצאת מתה והאחרת נעדרת, הוא מוצא את עצמו פתאום במרכזו של פאזל קטלני שנוגע בליבה של העיירה - החל בשוטריה הבריונים וכלה בראש העיר. כשמתברר שפרשיית הרצח קשורה לטרגדיה האישית של קאל ואשתו, הוא יודע שעליו לצלול למעמקיה של האמת, גם אם המחיר שישלם על כך יהיה כבד מנשוא. סודות, שקרים, חולשות ויצרים - לינווד ברקלי מפענח שוב את הלבה הרותחת מתחת לפניו השלוות של הפרבר האמריקני, בשנינות המפלחת שהפכה לסימן ההיכר של רבי־המכר פרי עטו. מספריו שראו אור בעברית בהוצאת מודן: ‘אל תפנה את מבטך‘, ‘בלתי צפוי‘, ‘בלי לומר שלום‘, ‘ביום שאיבדתי אותה‘ ועוד. “יכולת סיפורית משוחררת, קצב מהיר ודמויות מעוררות הזדהות - הצלחה נוספת של ברקלי.“ בוקליסט “מותחן רצחני.“ ניו־יורק טיימס...

12.
החיים בצל הטראומה שעברה סינתיה ארצ'ר בילדותה, לאחר שמשפחתה נעלמה בלי להותיר עקבות, הפכו אותה לאמא דאגנית - אפילו חרדתית, לדעת גרייס, בתה בת הארבע־עשרה. יעידו על כך שלל החוקים וההגבלות שהוטלו על הנערה המתבגרת ואינסוף מריבות שלה עם הוריה. אבל סינתייה ובעלה טרי נחושים לעשות הכול כדי להגן על בתם מפני סכנה. האמנם הכול? כשגרייס מתקשרת לאביה באמצע הלילה, ומבקשת בהיסטריה שיבוא להציל אותה, הוא יוצא אליה בלי לשאול שאלות. אבל מה שבהתחלה נראה כמו אירוע שיסתיים בשיחת נזיפה, הופך עד מהרה למסע מסוכן אל מחוץ לחוק, וטרי עושה זאת בלי להתלבט. התחזות. פריצה. איומים. טרי נאלץ לעשות דברים שמעולם לא שיער שייאלץ לעשות. וכשטרי וסינתיה סבורים שהסכנה כבר מאחוריהם, הם מגלים שהסכנה האמיתית ממתינה להם בתוך ביתם. האם יש גבול למה שיהיו הורים מוכנים לעשות כדי להגן על ילדיהם? זהו ספר המשך לרב־המכר 'בלי לומר שלום' שיצא אף הוא בהוצאת מודן ומיד קנה לו קהל מעריצים נלהב. לינווד ברקלי חיבר רבי־מכר רבים, ביניהם 'בלי לומר שלום', 'אל תפנה את מבטך' ו'נקישה בחלון'. "ברקלי הוא אמן המתח." סטיבן קינג...

13.
העיירה הקטנה פרומיס פולס רועשת וגועשת. אם לא היה די בכך ששלוש מבנות הקולג´ המקומי נרצחו לפני זמן לא רב ושתינוק נחטף מאימו, הרי שכעת אסון נוסף פוקד את המקום. ימים ספורים לפני סגירתו ופירוקו של קולנוע הדרייב–אין של העיירה, מסך הקולנוע הענק שלו קורס על הצופים והורג ארבעה בני אדם. שניים מן ההרוגים הם מר וגברת צ´אלמרס, סופר מפורסם בעל עבר מפוקפק ואשתו השלישית. בתו של הסופר, לוסי, מגיעה לביתו של אביה מייד לאחר האסון ומגלה שהבית נפרץ. היא פונה לבלש הפרטי קאל ויבר כדי שיעזור לה לגלות מה נלקח ומיהו הפורץ. תוך זמן קצר הם מגלים חדר נסתר בבית ומבינים שמה שנלקח היה חומר נפיץ בעל אופי מיני שעלול להביך ואולי אף להפליל את הזוג צ´אלמרס ואחרים נוספים. בעוד קאל מנסה לאסוף מידע נוסף, בלש המשטרה בארי דאקוורת´ החוקר את קריסת מסך הקולנוע מתחיל לקשר בין המקרה לבין הרציחות של הסטודנטיות. גם חקירתו של דאקוורת´ וזו של קאל ויבר, יתברר, קשורות זו לזו. שניהם פורמים בהדרגה את השקרים המסתירים את האמת האפלה על מה שבאמת מתרחש בפרומיס פולס. הספר השני בסדרת המתח המצליחה "פרומיס פולס" הוא שילוב של עלילה מפתיעה ומותחת, ודמויות ססגוניות ומרתקות. סוחף וממכר. לינווד ברקלי הוא מחבר רבי–מכר רבים, ביניהם ´הבטחה שהופרה´ (הספר הראשון בסדרת "פרומיס פולס"), ´אל תפנה את מבטך´, ´נקישה בחלון´ ו´התאונה´, שיצאו לאור בעברית בהוצאת מודן. ...


חמוד...פתיחה מסחררת. הסיום מעט מחורר.... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
ספר מתח רומן בגידה דרמה מלודרמה, הכול מכל יש בספר זה, הספר מרתק וסוחף לקרוא בלי הפסקות אך במצבי זה בלתי אפשרי וחבל, סיפור משפחה כפולה שיש בנ... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
13/10/2018 זק ווקר הוא אדם מיושב בדעתו, עיתונאי רציני ואיש משפחה מסור. אך זק מרגיש שאינו זוכה לכבוד לו הוא ראוי מאשתו ושני ילדיו המתבגרים, שלא ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
זה לא מדעי ולא רציני לגבש מסקנות גורפות על סמך שני ספרים בלבד, אבל מה איכפת לי? אני לא מדענית ולא רצינית. אז ככה: האמריקאים הברקליזים לא תמי... המשך לקרוא
34 אהבו · אהבתי · הגב
אני מאוד אוהבת את לינווד ברקלי. הוא כותב נפלא:) הספר הזה היה אמור להיות אתנחתא קלילה אחרי ספרים שהיו לי כבדים קצת. אבל הספר הזה היה כל כך ... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
סוף צפוי כבר מתחילת הספר. ציפיתי ליותר, אבל כנראה שקשה לעמוד תמיד בציפיות הקוראים וחשוב יותר לעמוד בציפיות המו״ל....... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ