יונתן, בנו של מזכיר הקיבוץ, מואס באשתו, בהוריו ובקיבוצו. חייו נדמים כחסרי תכלית, אשתו חדלה לעורר אותו מבחינה מינית, והוא מתכנן לברוח מן הקיבוץ. ואז מזדמן למקום עלם תמהוני, מעין משורר - חכם נודד המבקש אהבה, קשר ובית. ובכן, זה יוצא וזה נכנס. אלה הם חומרי הפתיחה לדרמה מורכבת המעלה סבך של יחסים בין - אישיים. סיפור המעשה של "מנוחה נכונה" מתרח
שמונה מסיפוריו של יצחק בן-נר, שנכתבו מאז מלחמת ששת-הימים. הסיפורים נתפרסמו בכתבי-עת ובמוספים ספרותיים שונים, ורכשו להם קהל-קוראים נלהב.
על פי עדותו של טולסטוי עצמו, נולד הרעיון לכתיבת רומן על מלחמת 1812 במהלך העבודה על רומן מחיי הדקבריסטים שהעלה בדעתו עוד בשנת 1856. בתחילה נועד להיות "רומן משפחתי" . תוך כדי כתיבה עולה הרעיון על "פואימה", דהיינו, יצירה אפית גדולה בדומה ל"איליאדה" של הומרוס ו"פאוסט" של גתה. וכך נעשה ה"רומן" "אפופיאה היסטורית" שחוטי עלילתה מתארגנים מסביב שני מ
סיפור פשוט הוא סיפור אהבתם הנכזבת של הירשל ובלומה. בלומה, קרובת משפחה ענייה ויתומה, באה לגור בביתם של הסוחר ברוך מאיר הורביץ ורעייתו צירל. הירשל, בנם של בני הזוג, מתאהב בבלומה העדינה, אך אמו השתלטנית והתקיפה מתנגדת לקשר בין השניים ומחליטה להשיאו למינה בת העשירים. הירשל המתוסכל מנסה להדחיק את רגשותיו ויצריו העזים, וייסוריו גורמים ל
הנובלה הסאטירית לב כלב, קלאסיקה מחתרתית מוצקה, נכתבה בידי מיכאיל בולגקוב בשנת 1925 וראתה אור ברוסיה רק בתקופת הפרסטרויקה. זוהי סאטירה פנטסטית מבריקה על המעמד השליט החדש - הפרולטריון. רופא מומחה, פרופסור בעל שם עולמי ונציג מובהק של "העולם הישן" (זה שקדם למהפכה הבולשביקית), אוסף לביתו ולמעבדתו כלב חוצות. בכלב הזה מבצע המדען ניתוח חדשנ
כוחו התיאורי וכישרונו הסיפורי של סטפן צוויג מתגלים במלוא עוצמתם ובמלוא כוח השיכנוע שלהם בספרו במבוכת הרגשות. צוויג נמשך, בדחף של סקרנות מיוסרת-כמעט ומאגית-כמעט, לתהות על גורלם של אנשים. הוא מנסה לבחון את מניעי אלה הנרדפים על ידי תאוותיהם אל מצבים של אזלת-יד ומבוכה עמוקה. בעזרת כישרון החדירה הפסיכולוגי שלו הוא עומד על ההתרחשויות ה
פלגים באביב, אהבה ראשונה, פאוסט, יעקב פאסינקוב, שעון, חלום, שיר תרועת האהבה.
עוזר-השל יוצא מהעיירה הנידחת אל העיר הגדולה – ורשא; הוא שאפתן המבקש לרכוש השכלה ולהקלט מהר. אך יסורי הקליטה בכרך מכשילים אותו בדרכו ומונעים ממנו את ההצלחה המיוחלת. עוזר-השל מפתח פילוסופיה אישית וחי את חייו על פיה: הוא נעשה נהנתן, תלוש ונצלן הקובע את גורלן של נשים אחדות שנקשרו בו – מתוך אינדיבידואליזם חסר אחריות.
בסאגה מרהיבה זו
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפר
רומן רחב - יריעה, המגולל את קורותיהם של ארבעה דורות לבית בודנברוק - משפחה של סותרים עשירים ורמי - יחש בגרמניה של המאה התשע - עשרה.
פרשת שקיעתה האטית של המשפחה נהפכת בידיו של תומאס מאן לפרשת שקיעתו של עולם שלם-גסיסתה של הנפש האירופית, שדווקא משעה שהגיעה אל פסגת העידן הרוחני איבדה את רצון החיים.
תרגומה של נילי מירסקי לספרו הנודע של
הקצין הצעיר אנטון הופמילר מוזמן לאחוזתו של ההונגרי העשיר לאיוש קשפאלבה, שם הוא פוגש בבתו הנכה אדית ומפתח חיבה חומלת אליה. אדית מתאהבת בו, וכאשר מתפתחת תקווה להחלמתה, הופמילר מציע להינשא לה כשתחלים, בתקווה שההבטחה תדרבן אותה להתחיל בטיפול. אולם, מחשש ללעג ובוז, הוא מתכחש להבטחה בפומבי, וכשאדית למדה על כך היא מתאבדת. הלום אשמה, הומפי
אהבה וחושך הם שניים מן הכוחות הפועלים בספרו זה של עמוס עוז, אוטוביוגרפיה הכתובה כרומן משוכלל, מעשה ספרותי צרוף ומזוקק שנפרשים בו שורשי משפחתו של עוז, קורות ילדותו ונעוריו בירושלים ובקיבוץ חולדה, חייהם הטרגיים של הוריו, וכן תיאורים אפיים נרחבים של ירושלים, תל אביב וחיי הקיבוץ בשנות השלושים, הארבעים והחמישים. העולם הספרותי והעולם
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
הפרוטה והירח הוא סיפורו של צ'רלס סטריקלנד. סוכן-מניות לונדוני מיושב, אפור מעט, שלפתע, בגיל ארבעים, הוא קם ונוטש את אשתו ואת ילדיו, את ביתו החם ואת חייו הנוחים, ונוסע לפאריס להיות צייר. זהו תיאור דיוקנו של אדם בעל כשרון גאוני, שהשד נכנס בו.
הוא חי חיי דלות. עובד קשה. אינו מחשיב במאומה את כל הדברים שלגבי בני-אדם רגילים משמעותם חיי נועם
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
העגונה חיים גראדה דרמה אנושית סוערת על רקע וילנה היהודית שבין שתי מלחמות העולם. תיאור פרשת המחלוקת החריפה בעניין התרת עגונה, מחלקות שנסחפים לתוכה בני כל המעמדות ומתגלים היחיד וההמון בכל יצריהם.
תנועת בעלי מוסר בליטא ובפולין מתוארת בתנופה רבה ברומן מרתק ומרגש ביותר. תמונה בלתי רגילה ומקפת ביותר של החיים התרבותיים בליטא ובפולין דרך עיניו של ראדש הישיבה צמח אטלס, בעל המוסר הקיצוני וטרוף היצרים, חצוי הנפש, המתענה בספקות אשר כפסע בינם לבין הכפירה, מפשפש באכזריות במעשיו ובהרהוריו, וכולו טרף לחרטה. לעומתו זורחת מן הצד דמותו של
קאתרין סלופר, בת טובים צעירה ועשירה מתגוררת עם אביה הד"ר סלופר, רופא מכובד, שמרן ונוקשה, ודודתה הרומנטית ורבת הדמיון מרת פנימן, בבית נאה סמוך ל"כיכר ושינגטון" בניו - יורק. היא גדלה ומתחנכת בהתאם לנורמות המקובלות במאה התשע - עשרה כבת צייתנית, מחונכת והגונה, עד שיום אחד נכנס לחייה מחזר צעיר ומרשים אך חסר פרוטה, מוריס טאונסנד שמו, הכובש
"דיוקנה של גברת" מביא את סיפורה של איזבל, צעירה אמריקאית, היורשת במפתיע סכום כסף גדול, שמשנה את כל חייה. מתוך אהבת אמת ואמון במי שהיא רואה כאוהביה ודורשי טובתה, היא נכנסת בבלי דעת אל רשת של תככים ובוגדנות, שימיטו עליה אסון.