מדף הספרים של עוזי - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


עוזי
בן
חיפה



Simania RSS

מדף הספרים של עוזי - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
הספר מספר לכאורה את מסעם גדוש המעללים הארוטיים והאלימים של צמד מתבגרים. מסע שנפתח בעיירת - חוף צרפתית, ממשיך במדריד ובסביליה ומסתיים בגיברלטר, הוא גם מסע בעקבותיה של העין על כל גילגוליה ועל כל דימוייה. 'סיפור העין' הוא ספרו הראשון של בטאיי. גירסה ראשונה של הספר ראתה אור ב - 1928 וגירסה שניה ב - 1944 שתיהן תחת שם עט. רק ב - 1967 חמש שנים לאחר
מהו סוד קסמה של ה"אמנות השביעית"? אנתולוגיה המציגה את תהליכי היצירה הקולנועית, את בעיות האסתיטיקה של הקולנוע ואת השפעותיו החברתיות, הפסיכולוגיות והתרבותיות. אוסף מובחר של ראיונות ומאמרים של גדולי הבמאים: ברגמן, טריפו, פליני, בונואל ואנטוניוני: וכן מסות של חשובי התיאורטיקנים של הקולנוע.
קר על האדמה בחושך. ספלי הפרחים גדושים טל, כאילו בכו. עולה הירח, השועלים מתחילים לרקוד ללא קול, קדימה ואחור, צלליותיהם נעות על הגזעים. אדונים וגבירות, גבירות ואדונים. סיפור פיוטי ועמוק, שידבר אל כל מי שלבו צעיר בכל גיל שהוא.
השקר השלישי חותם את "טרילוגיית התאומים" של אגוטה קריסטוף. בחלוף זוועות המלחמה (המחברת הגדולה) ואימי השלטון הטוטליטרי שבעקבותיה (ההוכחה), הגיעה שעתם של גיבוריה להישיר מבט אל האמת. על סף הזִקנה והמוות מנסים גיבוריה של קריסטוף למצוא את זכרונותיהם, את ילדותם האבודה, זהות ושייכות. קריסטוף, בסגנונה החסכוני והאדיש לכאורה, מגיעה בספר זה
סטונר, ספרו המופתי של הסופר האמריקאי ג’ון ויליאמס (1994-1922), הוא סיפורו של נער חווה שהולך ללמוד באוניברסיטה ונעשה מרצה לספרות אנגלית. זהו סיפורו של גבר שעד סוף ימיו נותר נאמן לעצמו, לערכיו ולשליחותו, חרף כישלונו בעיני העולם וחרף תסכוליו האישיים. אפשר להרבות מילים על מסלול חייו של גיבור הספר, ויליאם סטונר, אולם סוד קסמו של הרומן היפהפ
סטפן צוויג, בן למשפחה יהודית וינאית, היה מן הסופרים המפורסמים בעולם. ספריו, ובהם משחק המלכים, הרומנים ההיסטוריים והביוגרפיים מארי אנטואנט ומרי סטיוארט, תורגמו ללשונות רבות יותר מכל ספר אחר. בפברואר 1942 שם צווייג קץ לחייו. "לאחר שעולם לשוני שקע לגבי, ומולדתי הרוחנית, אירופה, משמידה את עצמה, לא נותר לי למען מה לחיות," כתב. ספר זכרונות
כדי להחליט אם זה "טוב" או "לא טוב" יש לנו כלל פשוט ביותר: החיבור צריך להיות אמיתי. עלינו לתאר מה שקיים, מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו עושים. למשל, אסור לכתוב: "סבתא דומה למכשפה", אבל מותר לכתוב: "אנשים קוראים לסבתא "המכשפה", אסור לכתוב: "העיר הקטנה יפה", כי העיר הקטנה יכולה להיות יפה בעינינו ומכוערת בעיני מישהו אחר. מה"חיבור
"ספר האי - נחת" הוא יצירת הפרוזה המרכזית של פרננדו פסואה, המשורר הפורטוגלי החשוב ביותר בעת החדשה. פרננדו פסואה (1888 - 1935) מוכר כיום כאחד היוצרים הגדולים בספרות העולמית. בעשרים השנים האחרונות זוכים כתביו לתפוצה נרחבת בעולם כולו. "ספר האי - נחת", שפסואה עסק בכתיבתו במשך כעשרים שנה, הוא אוסף של קטעי פרוזה הנע בין יומן אינטימי לתיאורי נוף ו
האם מה שנותר בזיכרוננו הוא תמיד מה שראינו בעינינו? כמה פעמים אנחנו מתאימים, מקשטים ועורכים קיצורים ערמומיים בסיפור חיינו כדי שיתאים לצרכינו וילווה אותנו לכל חיינו? וככל שהחיים מתמשכים, מתמעטים האנשים שיכולים לערער על תיאורנו, להזכיר לנו שחיינו אינם חיינו, אלא רק הסיפור שסיפרנו על חיינו, סיפור שסופר אולי גם לזולתנו, אבל - בעיקר - ל
"השטן במוסקבה" הינו השם שניתן לתרגום בעיברית של הגרסא המצונזרת של הספר "האמן ומרגריטה" "השטן במוסקבה", יצירתו המושלמת ביותר של אחד מגדולי אמני הפרוזה הרוסית בזמננו, שנתגלה מחדש בשלהי ה"הפשרה" לאחר שנים רבות של חרם, הוא ספר מופלא, רב ממדים, ובו יצק המחבר את חוכמת חייו בנפתוליו עם הטוב והרע. מתוך הרובד הראשון, פנטומימה משונה ומצחיקה
מתכונת אלבומית שמביאה צרור עיצות לכל יום במטבח ובמיטה. במיטה? כן, כי איך תלכו למיטה כשפה שלכם מריח משום? או בצל?או סרדין??העצות הם פרקטיות לאללה ונא לא לערב את תדמית האודטה-אומלטה עם הספר הזה שהוא מאוד מעשי ויעיל. הספר מלווה באיורים של איתן קדמי
"... בלב ההתאבדות המערבית, היה ברור שאין להם כל סיכוי." מישל וברונו הם אחים למחצה. אמם זנחה אותם בילדותם מפני שהעדיפה לבלות את שנות השישים והשבעים בפעילות מינית והדוניסטית אינטנסיבית, דרך כל גלגולי התרבות האלטרנטיבית, מהתנועה ההיפית ועד לניו אייג'. ברונו הוא מורה, גרוש ואב לבן. הוא שקוע כל כולו באובססיה מינית נואשת ובחיפוש קדח
פול אוסטר הוא אחד מהכשרונות הבולטים בספרות האמריקנית של השנים האחרונות. "המצאת הבדידות" (1982) הוא ספר הסיפורת הראשון שלו, שנכתב לפני שהחל לפרסם רומאנים - ובעיני רבים זה גם ספרו הטוב ביותר. הספר מורכב משני "טקסטים" אישיים. האחד, שכותרתו "דיוקנו של אדם בלתי נראה", עוסק באביו של אוסטר, סמוך לפטירתו; הכתיבה היפה והמאופקת כוללת, עם זאת, חומ
סטיוארט, אוליבר וג'יליאן – בשנות העשרים המאוחרות וראשית שנות השלושים שלהם – חיים בלונדון. אוליבר וסטיוארט חברים מאז ימי בית הספר – וסטיוארט נושא לאישה את ג'יליאן. ואז, מעשה שטן, אוליבר מתאהב בג'יליאן... עלילתו של מדברים על זה נפתחת במעין קומדיה של טעויות אך הולכת ומעמיקה בהדרגה וסוחפת את הקורא לתוך הביצה הטובענית של יחסים בין בע
זה היה ליל דצמבר סוער. בפּיאנו-בּר שליו, בשולי מושבה נידחת, עומד ג'ו אוחנה מאחורי הדלפק, ואתו הפסנתרן שלו וטבח ערבי צעיר. אל המקום נקלעת חבורה של ארבעה גברים ושתי נשים בדרכם חזרה לתל אביב. בעל הבית כבר רוצה לסגור וללכת הביתה, אבל החבורה מתעקשת להישאר ולשתות, דווקא אצלו. השעה מתאחרת. בחוץ גשם נורא, ובִּפנים, עם האלכוהול או בלעדיו,
ראיונות קצרים עם גברים נתעבים הוא קובץ סיפורים נועז. דיוויד פוסטר וואלאס פורץ בו את גבולות הסיפור הקצר באמצעות ראיונות, מונולוגים, ודיווחים שונים, ואלה מצטרפים יחדיו ליצירה ספרותית שלמה ויוצאת דופן. בצורה בוטה, מטרידה, נטולת הגנות ומחסומים, פונה וואלאס אל תחומי החיים האינטימיים ביותר וכותב על הנושא המעסיק אותו לרוב: העמדות הפנ
רבים רואים בניקולאי ואסילייביץ` גוגול את גדול כותבי הפרוזה הרוסית בכל הזמנים (``כולנו יצאנו מבין קפלי האדרת של גוגול``, אומרים שאמר דוסטוייבסקי: ונאבוקוב קרא לו ``גדול האמנים שהוציאה רוסיה מקירבה עד היום``). ספר זה, `סיפורים פטרבורגיים`, מביא את כל הסיפורים הפטרבורגיים של גוגול, שנכתבו במשך שבע שנים, בשנות השלושים של המאה הקודמת. ``האד
המסה הנאת הטקסט (1973) מציגה את רולאן בארת (חוקר התרבות הצרפתי הגדול, 1980 - 1915) במלוא הדרו, משוחרר מכבלי השיח הסטרוקטורליסטי, אשר הוא עצמו היה מבין מנסחיו בשנות ה - 60. בארת מעלה לדיון את התגובה הקונקרטית, האישית ואפילו הגופנית שמעוררים בו טקסטים. זו סוגיה שהתורות האסתטיות נטו לראותה כעניין פרטי וזניח, שאין טעם לעסוק בו אלא במידה שהוא נית


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ