מדף הספרים של shikma - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


shikma
בת 41
מצפה אביב



Simania RSS

מדף הספרים של shikma - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
בספר "אמא ומשמעות החיים" שוב מתגלה ארווין יאלום, מחבר "כשניטשה בכה", "על הספה", ו"תליין האהבה", כחוקר אמיץ של נפש האדם, בעת שהוא מנחה את מטופליו - ואת עצמו - בדרך אל התמורה הגדולה. בכושר ביטוי, בפירוט רב ובכושר אבחנה חד עין, מציע לנו יאלום מבט ראוי להפליא, וכמעט אסור, אל לבו של המטפל ואל נפשו, ומציג לפנינו שורה ארוכה של דמויות הנחקקות
``מלים כדי לומר זאת`` הוא סיפור מיוחד במינו: סיפורה של אשה שנחלצה מן השגעון המשתלט עליה דרך טיפול פסיכואנליטי, ותוך כדי החיפוש העצמי שלה הפכה להיות סופרת. מארי קארדינאל מספרת ברומאן הזה את סיפור חייה-היא, והסיפור הוא מרתק כפי שרק החיים עצמם יכולים להיות מרתקים. הספר נפתח בפגישתה הראשונה עם הרופא הפסיכואנאליטיקאי, אותו ``איש קטן ומסת
חייה של ורוניקה הם לכאורה חיים חסרי דאגה. היא צעירה, נבונה ויפה. יש לה משרה טובה והרבה מחזרים. היא מבלה בבארים תוססים ובמועדוני לילה. אבל משהו חסר. אין בחייה לא שמחה גדולה ולא עצב של ממש. כל ימיה דומים זה לזה. ובבוקר 11 בספטמבר 1997 היא מחליטה למות. ורוניקה מחליטה למות הוא ספר מפתיע של פאולו קואלו, מחברו של רב-המכר הבינלאומי האל
זה יכול להיות סבא או סבתא, או מורה, או חבר לעבודה. מישהו מבוגר יותר, חכם וסבלני, שהבין אתכם כשהייתם צעירים וחיפשתם את דרככם, עזר לכם לראות את העולם כמקום עמוק ומורכב יותר, והעניק לכם עצה טובה שעזרה לכם לפלס את הדרך בתוכו. אצל מיץ' אלבום, האדם הזה היה מורי שוורץ, הפרופסור שלימד אותו במכללה לפני קרוב לעשרים שנה. אולי גם אתם, כמו מיץ', אי
"אני מרגישה כאילו אני נוסעת ונוסעת ואין לי לאן לחזור," אומרת סאלי בת החמש-עשרה לאביה ביום קיץ אחד, חם ומחניק, במנהטן. האב, שמבקש לשווא לאחוז בה ולהחזיר אותה אליו, תופש בחלחלה את גודל האימה: "[...] לא הייתה דרך חזרה. פתאום כל נקודות המגע בינינו נעלמו. הייתכן? [...] בִּן יום, היינו לזרים." כעבור זמן קצר נקבעת במחלקה פסיכיאטרית אבחנה רפואית לאו
מחבר רב המכר הנודע "כשניטשה בכה" מפתיע שוב את קוראיו ואוהביו הרבים, ברומן השני שלו משלב ארוין ד. ילום, כדרכו, את התובנה הפסיכולוגית המעמיקה שלו בכשרון הסיפור, והתוצאה היא ספר מסעיר ורב תהפוכות. מוינה של תהילת המאה עובר ילום אל סאן - פרנסיסקו של שלהי המאה. פסיכולוגים בעלי שם ויוקרה נכשלים בהגדרת היחסים העדינים בין מטופל למטפל, ונקל
אף אחד אינו בוחר להיות שמן. אנשים בעלי משקל עודף חולמים בלילה שהם דומים לחבריהם הרזים, ובבוקר שוב זוללים ללא אבחנה. סיפוריהם המרגשים של אסתי, אנה, גיל ואחרים ממחישים שהאכילה לא נועדה רק לספק את הרעב הפיזי. נדרש הרבה יותר מ"כוח רצון" או דיאטה כדי להתגבר על הבעיות המובילות לאכילה מופרזת. אטימותם של הסובבים את הסובלים מן הבעיה רק מחרי
"מספרי הפולחן של המאה העשרים". ניו יורק טיימס אל מוסד לחולי נפש, המנוהל על ידי אחות ראשית אימתנית ומסרסת, מגיע מאושפז חדש - רנדל מק´מרפי, אינדיסידואליסט בעל רוח חופשית, מהמר כפייתי, גיבור מלחמת קוריאה שהורחק מהצבא וחובב מושבע של קטטות ברים. עד מהרה מתפתח עימות אפי מתמשך בין השניים, המעמיד במבחן את כוח המנהיגות של מק´מרפי מול שאר המ
תארו לעצמכם שאתם מתעוררים במטוס. אין לכם מושג מאין הגעתם ולאן מועדות פניכם. אתם לא זוכרים דבר מאירועי השבועיים האחרונים. תארו לעצמכם שארבע השיניים הקדמיות שלכם חסרות, האף שלכם שבור, ויש לכם חור בלחי. תארו לעצמכם שאין לכם ארנק, כסף או עבודה. תארו לעצמכם שהמשטרה מחפשת אתכם.
"ייתכן שאהבה ופסיכותרפיה נוגדות זו את זו בבסיסן. המטפל הטוב חותר לסילוק החשיכה, ושואף להגיע אל האור ואילו האהבה הרומנטית ניזונה ממסתורין ומתפוררת אם בודקים אותה יותר מדי. אני שונא להיות תליינה של האהבה". כך פותח ד"ר יאלום את אחד מסיפורי וידויו כמטפל בעל תפקיד כפול - צופה ומשתתף. בספר זה, מספר ד"ר יאלום, את סיפורם של עשרה אנשים, שפ
מפגש דמיוני בווינה, 1882, הוא ציר ספרו המסעיר של ארוין ד. ילום. ד"ר יוזף ברויר, רופא בעל שם, מורו וידידו של זיגמונד פרויד, קושר עסקה עם לוּ סַלומה, לרפא את ידידה פרידריך ניטשה מהתקפי מיגרנה קשים התוקפים אותו.   המפגש בין הרופא הדגול לפילוסוף המרדן, והעסקה הנרקמת ביניהם - זה יטפל בתחלואי הגוף של הפילוסוף, וזה ינסה לפתור את מצוקות הנפש ש
אנה היא נערה רגילה, מלבד עובדה אחת ההופכת את יחסיה עם משפחתה לטעונים רגשית: הוריה הולידו אותה רק כדי שאחותה הגדולה, קייט, תוכל להילחם בלוקמיה שלה. בגיל 13, כמו רוב המתבגרים, אנה מתחילה לשאול את עצמה מי היא באמת, שכן תמיד הוגדרה ביחס לאחותה. כך היא מקבלת החלטה שאולי אין להעלותה על הדעת, החלטה שתקרע את משפחתה לגזרים ושעלולה להיות הרת-אס
בין ספרי הפסיכותרפיה בולט ספר זה בייחודו משום שהוא מתאר את תהליך הטיפול הן מנקודת ראותו של המטפל והן מנקודת ראותה של המטופלת. הספר למעשה הוא קובץ דו"חות שכתבו ד"ר יאלום וג'יני המטופלת שלו לאחר כל פגישה במהלך טיפול שנמשך ארבע שנים. הכתיבה היא מרכיב מרכזי בתרפיה שבחר ד"ר יאלום למטופלת, צעירה בעלת כשרון כתיבה שאחת מבעיותיה היא ה
המטופל הראשון של הפסיכולוגית המתמחה לילאן רובין לקה בהתקף פסיכוטי אלם לנגד עיניה ההמומות, והמדריך שלה רק שאל אותה מדוע פתחה בשיחה לפני שדיבר המטופל ולא פעלה "לפי הספר". גם כעבור שלושה עשורים ד"ר רובין מתחבטת בשאלה מתי מותר ואף רצוי להפר את הכללים הנוקשים הכובלים את הקשר הטיפולי. בספר זה היא מגוללת את סיפורי המקרים המעניינים והמא
שנות השישים בקאבול, בירת אפגניסטן. שני ילדים, אמיר וחסן, נולדים באותו בית מידות ויונקים משדיה של אותה מינקת, אך למרות זאת, הם גדלים בעולמות שונים לחלוטין. אמיר הוא בנו של איש עסקים עשיר ומכובד, מעמודי התווך של קאבול; חסן הוא בנו של עלי, המשרת של באבא, אביו של אמיר. אמיר הוא פאשטוני, מוסלמי סוני, בן לאליטה השלטת באפגניסטן. חסן הוא האזאר
בתו של טייס קרב שנהרג מגיעה לטיפול פסיכולוגי ערב חתונתה. היא חוששת שתאבד את התשוקה לבעלה. חלום שחלמה הוא הרמז היחיד לפתרון. נערה בת טובים עובדת בלילות כחשפנית. היא פונה לטיפול פסיכולוגי, אך מתקשה לחשוף בו את נפשה. מנתח לב עלול לאבד את הקריירה שלו בגלל סיוטים שמקורם במלחמת לבנון. מנהלת מצליחה שיש לה הכול מעוניינת לקבל תרופה שת
בקצב חיים שאין בהם רגע דל... כשמגיעה שעת אמת... כשמקווים שהזמן יעצור מלכת... כמה הרבה אפשר לומר במעט מילים. קלייר בת החמש-עשרה ואמה חיות על זמן שאול. הן לא יודעות את זה. עדיין לא. חיי היומיום עמוסים במטלות. קלייר מחלקת את זמנה בין בית הספר, חברים ועבודה כשמרטפית; אמה החד הורית, כורעת תחת נטל העבודה בבית החולים. הן חיות תחת קורת גג אחת, אך
"נפש לא שקטה" היא עדות אישית חושפנית של פרופ' קיי רדפילד ג'יימסון, ברת-סמכא עולמית בתחום המאניה-דפרסיה. ג'יימיסון מגלה, כי היא בעצמה נאבקה כשלושים שנה בסימני המחלה ההפכפכה והסוערת הזו, שעיצבה למעשה את חייה. בגילוי לב ובפשטות היא סוחפת אותנו למחוזות המרתקים והמסוכנים של השעון - עולם שתואר כ"ישימון הדיכאון", ואכלס יוצרים ברוכי כשרון


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ