הספר כולל את סיפוריו המפורסמים של קפקא: הגלגול, גזר הדין, במושבת העונשין ורופא כפרי – כל יצירותיו אשר ראו אור בחייו – ובכולן שילוב של סיפור מעשה מופלא וסמליות מטפיזית עמוקה.
במרכזם של הסיפורים, כמו בשאר כתביו, עומד האדם האובד מול מציאות הקיום הבלתי מובנת.
הספר כולל את סיפוריו המפורסמים של קפקא: הגלגול, גזר הדין, במושבת העונשין ו
ספרו זה של גרסיה מארקס נכתב בז'אנר שונה מכל ספריו האחרים. לכאורה, ספר מתח מובהק, שבמרכז עלילתו פרשת רצח. ואולם פרט חשוב אחד בו אינו אופייני כלל לספרי מתח: סופו ידוע למן המשפט הראשון. האחים ויקאריו מספרים על כוונתם לרצוח את סנטיאגו עד שלבסו נודעת השמועה בעיירה כולה. ואף על פי כן עם שחר האיש נרצח למוות בפתח ביתו. הרצח היה איפוא כה צפוי
"חולית" היא אחת מיצירות - המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין - כוכבית דמיונית ורבת - פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות "קפיצת - הדרך", על - פני כוכב שכולו חול. סיפורו של עולם שבו המים הם הערך העליון ושבטי הנודים שעל - פניו חיים בקשר הדדי מוזר ומאגי עם תולעי - החול האימתניות, בסי
ז'ול וורן נולד בשנת 1828 בעיר הנמל הצרפתית נאנט. בילדותו הרבה לקרוא ספרי הרפתקאות, שהשפיעו על דמיונו. בגיל שמונה - עשרה החל ללמוד משפטים אבל בסיום הלימודים החליט לעסוק בכתיבה. הוא החל לכתוב סיפורים קצרים, מחזות וקומדיות. ספר ההרפתקאות הדמיוני הראשון לו "חמישה שבועות בכדור פורח" יצא לאור בשנת 1862. מאז חיבר כשבעים ספרים. מדי פעם היה יוצא
אחד הספרים החשובים והעמוקים של דורנו - מסע מדהים של אדם בחיפוש אחרי זהותו. סיפור מופלא של אדם המבקש את האמת. ספר שעשוי לשנות את יחסך אל החיים ולחדד את תחושותיך לגבי משמעותם. אב ובנו באודיסיאה מזעזעת של גילוי - עצמי. ספר המדבר ישירות אל המבוכות והיסורים של היקום האנושי. ספר נוגע ללב, כואב. ספר חיים נשגב. אלה הם רק כמה מן הדברים שנכתבו
שני הספרים הכלולים בכרך זה, מעבר לטוב ולרוע ולגניאלוגיה של המוסר, מציגים את הגותו של פרידריך ניטשה בצורתה הבשלה ביותר.
ניטשה נותן כאן ביטוי מוצק וצלול לעיקרי רעיונותיו בתחום ביקורת הדת והמוסר ולתביעתו לשינוי ערכים בתרבות האדם.
תרומתו למחשבה המודרנית איננה נופלת מזו של זיגמונד פרויד, אשר העריץ את ניטשה על עומק חדירתו לנפש האדם.
"השטן במוסקבה" הינו השם שניתן לתרגום בעיברית של הגרסא המצונזרת של הספר "האמן ומרגריטה"
"השטן במוסקבה", יצירתו המושלמת ביותר של אחד מגדולי אמני הפרוזה הרוסית בזמננו, שנתגלה מחדש בשלהי ה"הפשרה" לאחר שנים רבות של חרם, הוא ספר מופלא, רב ממדים, ובו יצק המחבר את חוכמת חייו בנפתוליו עם הטוב והרע.
מתוך הרובד הראשון, פנטומימה משונה ומצחיקה
"למה כתבתי לך על הנשכחות האלה?
לגרד צלקות עתיקות?
לחטט לחינם בפצעינו?
לפענח קופסה שחורה?
להכאיב לך מחדש?
לעורר את געגועיך?
אולי גם זו תחבולה ללכוד אותך שוב ברשתי?
אני מודה בכל ששת סעיפי האישום.
אין לי נסיבות מקילות.
לבד אולי מאחת: אני אהבתיך.."
רומן המכתבים הידוע של עמוס עוז מנסה לפענח את פרשת נישואיהם האומללים של אילנה ואל
סיפורו הקסום של נער תמים המטייל בין הכוכבים השונים ונישא על כנפי הדמיון שבה את לב העולם כולו וזכה לאין ספור תרגומים. האיורים הנפלאים, הפשטות שמאחוריה מסתתרות תובנות עמוקות, גורמים לקוראים בני כל הגילים למצא את עצמם בסיפור - כאילו - ילדים זה.
האגדה של חולית נמשכת יותר מחמישים אלף שנים.
אימפריות קמו ונפלו: פלנטות יושבו ונעזבו: טכנולוגיה ששוכללה להפליא, נותצה בתואנה כי היא פוגעת באדם במקום לשרתו, וכעבור דורות הוחזרה.
קומץ בנות גשרית ששרדו-המוסד היחיד שנותר מהקיסרות הישנה - נתונות במאבק גורלי עם המטרוניתות הכבודות, מנהיגותיה האכזריות של תרבות זרה שנוצרה בפזורה וקמה ע
מבחר שיריו של אלכסנדר פן, ביניהם: וידוי, שיר השיכור, רחוב העצב החד - סטרי ועוד. וידוי מעילי הפשוט ופנס על הגשר, ליל הסתיו ושפתי הלחות מני גשם - כך ראית אותי ראשונה, התזכור? והיה לי ברור כמו שתים ושתים, כי אהיה בשבילך כמו לחם ומים ואל לחם ומים אלי תחזור. בעונינו המר, בעבור אותך זעם, גם למות אתה קיללתני לא פעם, וכתפי הקרות רעדו משמחה; כי הי
פרשת אהבתם של נער כפרי מחבל נורמנדי שבצרפת ונערה בת - אצילים פולניה, אהבה רצופה תהפוכות ופרידות על רקע מאורעות מלחמת - העולם השניה בצרפת הכבושה.
סיפור מרתק ומרגש ממיטב יצירתו של הסופר המהולל.
כאחרית - דבר - החוברת "חייו ומותו של אמיל אז'אר", שחשפה את זהותו המסתורית של מחבר "כל החיים לפניו" ו"חרדתו של המלך סלומון".
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
הארי מורגן, איש ים אמריקאי מחוספס ועז נפש מבריח משקאות חריפים לחופה הדרומי של ארצות- הברית ובזמן מלחמת העולם השנייה מבריח נוסעים בלתי חוקיים-עד שסופו מתדרדר למיתה אלימה, גאה אך חסרת תועלת. ברקע המשבר הכלכלי הנורא של ראשית שנות השלושים, תסיסה מהפכנית בקובה, ואילו בארצות-הברית-ניגוד משווע בין עוני מחפיר לעושר מתפנק, רע לב וציני, השק
אלפי שנים חלפו מאז נפילתו של הקיסר - האל לטו השני, ששלט באימפריה יותר משלושת אלפים וחמש מאות שנה ועיצבה על - פי חזונו.
אימי הפזורה והרעב הותירו צלקות עמוקות בנפשותיהם של עמי האימפריה, אבל בנות גשרית נחושות כתמיד וחותרות בעקשנות להגשמת שליחותן.
הסדר הקודם לא שב: מן הפזורה מופיע כוח חדש ונורא המערער על כשריהן ויכולתן של בנות גשרית,
"אנשי כדור הארץ, שימו לב בבקשה. כאן פרוסטטניק ווגון ילטץ מהמועצה הגאלקטית לתכנון העל - חלל. תוכניות הפיתוח לאזורי הספר של הגלקסיה מצריכות סלילת דרך אקספרס על - חללית, שתעבור דרך מערכת הכוכב שלכם. למרבה הצער, הפלנטה שלכם היא אחת מאלה שנועדו להריסה. התהליך יארך מעט פחות משתי דקות, במושגים הארציים שלכם. תודה". בלי פאניקה, בלי פאניקה. עבו
"ששי, ענק חביב ותמהוני,
אינו גדול וגם לא בינוני,
ולא חוצפן ולא אכזר,
זה ענקנו המוזר,
כי הוא בכלל ענק אצבעוני."
איים בזרם ראה אור בשנת 1970, תשע שנים לאחר מותו של המינגוויי, ובמרכזו תומס האדסון, אמן והרפתקן המזכיר את המינגוויי עצמו.
הנופים הפסטורליים של האיים הקריביים שאותם מצייר האדסון מתחלפים בברים האפלוליים של הוואנה ובמים שורצי הצוללות הגרמניות של קובה בימי מלחמת העולם השנייה.
במיטב כשרונו הבוגר מצליח המינגוויי לשלב בין מערכות יחסי
אט - אט, בנשימה ארוכה, במונולוג אחד ושלושה ספורים, נפרשות תולדותיה של משפחת אופים. יחסים מורכבים של אבות ובנים, אהבת - אם ואהבת אשה. סיפור של שכול ומסירות, כאב וזיכרון, מירושלים והגליל של ראשית המאה עד לכפר בשפלה של שנות השבעים. כל זה בכתיבתו הכנה, רבת ההמצאה והדמיון, של מאיר שלו, שכבשה את לב הקוראים ב"רומן רוסי".