סיפור אהבתם של שלושה גברים לאשה אחת, אם בנם זיידה. עלילה המתפרסת על פני כשלושים שנה - משנות העשרים ועד שנות החמישים ומתרחשת בכפר בעמק יזרעאל. האשה היא יהודית והגברים: משה רבינוביץ, איכר אלמן כביר - כוח ושתקן, שברפתו היא מתגוררת, סוחר הבקר הגס גלוברמן, ויעקב שיינפלד, מומחה לבישול, תפירה, חיזור וריקוד. ועוד משתתפים: אשתו של רבינוביץ, ב
"שתיקת הברווז" מקבץ את זעקותיו וטרוניותיו של הברווז בשנים 2004-2002, בטרם נשחט.
בעת הקריאה הבלתי אפשרית מתוודע הקורא הבלתי נלאה לעולמם הסבוך והמפותל של עופות המים בארצנו השחונה, ארץ אוכלת ציפוריה.
זהו ספר קשה המתאר מציאות סכיזואידית-פרנואידית הן של גיבורו והן של מחברו, ורק ההומור התפל הוא שמציל את שניהם משקיעה בשיממון הבינוניות.
סיפוריהם של צזאר, סראל וגולדמן, אחוזים בסיפורי משפחותיהם ומכריהם בתל - אביב. הספר נפתח במות אביו של גולדמן, בראשית הקיץ, ומסתיים באמצע החורף, במותו של גולדמן עצמו. פרק זמן זה הוא ההווה של הספר, אשר העבר נארג לתוכו בזרם אסוציאטים סבוך של עלילה, שבו העבר ש"ברקע" נדחק כל העת ל"חזית". דמויות הספר משתייכות ברובן למיגזר החברתי של פועלים, פקי
"עשיתי לי שואלים כאלה. והנה הם שלמים וקיימים ויושבים כנגדי... כמו חמישיה מסוכנת, כמו גולם כזה הקם עלי להפלילני..." . במלים אלה פותח ראועל שנער, גיבור " החקירה" את המסע אל הזכרון, אל "חציו האפל של הירח הראועלי", אל הסוד הכמוס ההולך ונחשף בחלקו במהלך הסיפור, העשוי שאלות ותשובות וקטעי יומן אישי. כך נרקמת דרמה אנושית עזה, רצופה עלילות, אשר במ
בן חמישים ושתיים רפאל מאייר הוא הגבר הזקן ביותר בתולדות משפחתו. הוא חי ועובד בנגב, ומתוך תחושה שמותו קרב, מוצא מפלט בנוף ובבדידות שעבודתו מעניקה לו. בביתו במדבר הוא נזכר בימי ילדותו בירושלים, בסתת הזקן אברהם - ידידו הטוב - בארבעת הגברים המתים ובשש הנשים החיות המלוות אותו: אמו, סבתו, שתי דודותיו אחותו וגרושתו. הרומן הרביעי של מחבר "
'הר אדוני', פסגת יצירתו של דה לוקה עד כה, רב - מכר במשך חודשים ארוכים באיטליה (2001) ובצרפת (2002; "פרס פמינה" היוקרתי) - הנובלה השנייה של דה לוקה בתרגום עברי (אחרי 'אתה, שלי'; הספרייה החדשה, 2003). סיפור על אהבה בנפולי, בין ילד בן 13 ובין ילדה בת גילו, אך מנוסה, שכבר מכירה את "הגועל של החיים". "הנובלה הקטנה הזאת מספרת על האנשים הכי פשוטים, על החיים ה
"תוגה ישראלית" הוא ספר מענג, מצחיק, מרגש ומעורר מחשבה, המכיל מבחר מכתיבתו הייחודית של דורון רוזנבלום.
מהגעגועים להווה בתל - אביב ועד תוגת ירושלים.
מבגין - בגין ועד רצח רבין.
מוודי אלן ועד דן בן - אמוץ.
מכיכר רבין ועד איי פלורידה.
מהבלייזראים ועד קבלני השיפוצים.
מהמוהל עד הקוקסינל, מהמתנחל עד המחבל-כל אלה ועוד מתלכדים בספר זה לבי
אנטי מחיקון. לבל יאבד. והרי אדם מבקש על האבידה רק לאחר שאבדה. ובכל זאת: מלים כיד. הרי גם העב היתה קטנה ככף יד איש. ספר של שיבה. לנופי ילדות, נעורים. שיבה לנופים שלא נשתנו, ואינם. המסך מוסט מעט ומאחוריו לא נגלה דבר שלא היה, ואבד. ושירים על סגירת חלון ותריס ופתיחתם, והחשיבות שבכך. דווקא בימי מלחמה. ושירים בימי מלחמה ותקוות חוט השני. במחברת
שלוש נובלות מכונסות בקובץ הר העצה הרעה: "הר העצה הרעה", "אדון לוי", "געגועים". כל אחת מהן עומדת בפני עצמה אך לכל השלוש שתי תכונות מקשרות: המקום והזמן: המקום, בכל שלושת הסיפורים, הוא ירושלים, והזמן - שלהי תקופת המנדט. הר העצה הרעה, מקום הנטוע במסורת הנוצרית, הוא גם מקום מושבו של הנציב העליון הבריטי, מוקד המאבק בין השליטים הבריטיים לבין הי
אט - אט, בנשימה ארוכה, במונולוג אחד ושלושה ספורים, נפרשות תולדותיה של משפחת אופים. יחסים מורכבים של אבות ובנים, אהבת - אם ואהבת אשה. סיפור של שכול ומסירות, כאב וזיכרון, מירושלים והגליל של ראשית המאה עד לכפר בשפלה של שנות השבעים. כל זה בכתיבתו הכנה, רבת ההמצאה והדמיון, של מאיר שלו, שכבשה את לב הקוראים ב"רומן רוסי".
“אני כותבת מפני שאנשים שאהבתי כבר מתו“ - כך נפתח מיכאל שלי, מפסגות הספרות העברית החדשה. חנה גונן, גיבורה בלתי נשכחת, מספרת את סיפור אהבתה האוזלת לבעלה מיכאל בעודה שוקעת יותר ויותר בתוך עולמה הפנימי, עולם של נסיכה שבויה המתגעגעת למרחקים שנבצרו ממנה.
מיכאל שלי הוא רומן נדיר ורב-עוצמה המסמן את יצירתו המוקדמת של עמוס עוז ואת גדולתו
"יורים ובוכים" הוא מסמך חריף ונוקב על עולמנו הפוליטי והחברתי העכשווי. לעתים קריקטורה חייכנית, לעתים סאטירה מוחצת או קריאת אזעקה, הוא חושף תופעות של יום-יום ברחובנו ומערטל אותן ללא רחם. תמיד מרגיז, תוקף, סוחף ומפתיע – וגם מצחיק – הוא מביא תמונת-דמה של ישראל במעין קרן לייזר, החודרת בלי פחד לנבכים חשוכים ודוקרת את הרגיש, הממאיר, המודל
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
המעשה הנורא ברבי מנשה חיים הכהן וקריינדיל טשארני אשתו. אחת מיצירותיו הראשונות של עגנון, שכבר בה נתבלט בכל ייחודו. כן נכללו הסיפורים "הצפרדעים" ו"מזל דגים". הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון.
ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966
"בגיל ארבעים ושתיים, קצת אחרי סוכות, תקף את מאיר פחד-המוות, וזאת אחרי שהכיר בכך שהמוות הוא חלק ממשי מחייו, שכבר עברו את שיאם והם מתנהלים עכשיו במידרון"... מאיר, מהנדס תל-אביבי באמצע שנותיו, לוקה בלחץ-דם גבוה. מחלתו, יחד עם מותה הבלתי-צפוי של אמו, מביאה אותו להכרה פתאומית שנעוריו אכן חלפו לבלי שוב, ושמהלך חייו פונה מעתה – לאיטו, אך ללא סט
יונתן, בנו של מזכיר הקיבוץ, מואס באשתו, בהוריו ובקיבוצו. חייו נדמים כחסרי תכלית, אשתו חדלה לעורר אותו מבחינה מינית, והוא מתכנן לברוח מן הקיבוץ. ואז מזדמן למקום עלם תמהוני, מעין משורר - חכם נודד המבקש אהבה, קשר ובית. ובכן, זה יוצא וזה נכנס. אלה הם חומרי הפתיחה לדרמה מורכבת המעלה סבך של יחסים בין - אישיים. סיפור המעשה של "מנוחה נכונה" מתרח