אם יש גן עדן הוא רומן פראי, מבעית ומהפנט, הכתוב כיומן אישי של מפקד צוות לוחמים במובלעת קטנה, הזויה וזרה, עם חוקים משלה, מלכודי 22 משלה, ובוודאי שפה משלה. חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו – השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
אם יש גן עדן הוא יצירת פולחן מיידית, המהדהדת בקול בוטה ואמיץ של דור שלם – דור ש
הסדנה להנדסת תודעה הוא מסמך יסודי, מנומק, מכעיס, ולא פחות מזה – משעשע, על כישלונה המוחלט של התקשורת הממוסדת בישראל בביצוע שליחותה.
חנן עמיאור מזמין בו את הקורא למסע אל מאחורי הקלעים של מערכות העיתונים ואולפני החדשות, ומספק הצצה נדירה למגוון האמצעים שנוקטים העיתונאים כדי לעוות את תיאור המציאות ולהשתמש בבמה שניתנה להם לטובת צרכי
בשנת 1995 נפל דבר בישראל, בית
המשפט העליון בראשות אהרן ברק
הודיע לאזרחי ישראל כי יש להם חוקה.
ההודעה הסתתרה בין עמודי פסק דין
המזרחי, שהיה לאבן הפינה של המהפכה השיפוטית בישראל. תחילה, איש לא שם לב לחדשות המרעישות. עם הזמן, וככל שגדל תיאבונו של בג״ץ לכוח, החלה המערכת הפוליטית להבין את חומרת המצב: לישראל יש ״חוקה״ שהכנסת לא חוקקה, ואדו
יצירת המופת "הזר" של הוגה הדעות והסופר אלבר קאמי- במהדורת תרמיל
מארסו גיבור הספר מתאר את קורותיו בגוף ראשון, מן היום בו מתה אמו עד לפני הוצאתו להורג, לאחר שהסתבך במקרה רצח של ערבי...
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
מבחר מן הפנינים היותר נדירות ביצירתו של צ'כוב. חלק מן הסיפורים רואה אור בתרגום עברי לראשונה וכולם יש בהם כדי לחשוף פן פחות ידוע של הסופר: את הציניות המרה, ואפילו הרשעות, החבויות מאחורי חיוכו החביב של צ'כוב אוהב - האדם.
“לֵך, לֵך לךָ, מי יודע מה צפוי לך שם, הרי הכול פה שופע הזדמנויות. אמנם חלקן גדולות, אפשר לומר, מכדי שאפשר יהיה לנצלן; יש דברים שֶמה שמכשיל אותם הוא רק הם עצמם.“
הרומן “הטירה״, מאת פרנץ קפקא, מגולל את סיפורו של ק׳, אשר מגיע אל כפר השוכן בתחומה של טירה כדי לשמש בו כמודד קרקעות. שוב ושוב מנסה ק׳ להבקיע לו דרך אל הטירה ולקבל אישור והכרה במע
איים בזרם ראה אור בשנת 1970, תשע שנים לאחר מותו של המינגוויי, ובמרכזו תומס האדסון, אמן והרפתקן המזכיר את המינגוויי עצמו.
הנופים הפסטורליים של האיים הקריביים שאותם מצייר האדסון מתחלפים בברים האפלוליים של הוואנה ובמים שורצי הצוללות הגרמניות של קובה בימי מלחמת העולם השנייה.
במיטב כשרונו הבוגר מצליח המינגוויי לשלב בין מערכות יחסי
האזרח הישראלי מתעורר בבוקר יום הבוחר ובדרך אל הים משלשל פתק בקלפי. אך אז הוא מגלה, פעם אחר פעם, שמדובר בלא יותר ממשחק.
המציאות הישראלית רוויה מחלוקות וקונפליקטים. הימין והשמאל נאבקים על דמותה של המדינה במערכת החינוך, במוסדות התרבות, בתקשורת ובבתי המשפט. אך כל זה – רק לכאורה. מתחת לפני השטח ממשלות זרות סללו לעצמן ציר עוקף דמוקרטיה
"יש ואין" הוא סיפורו הדרמטי של הארי מורגן, גבר-בגברים, הנאלץ להבריח סחורות ובני-אדם בין קובה לארצות-הברית כדי להחזיק ראש מעל המים למען משפחתו המתפוררת. הרפתקאותיו מתפתלות בין עולמם של בעלי יאכטות עשירים והוללים לבין בקתות עוני לחופי פלורידה, בשנות השפל הכלכלי הגדול. בספר זה – הרומן היחיד שלו המתרחש בחלקו באמריקה – מגיב המינגוויי
"מרתק. מניח את היסודות להבנת ההיסטוריה האנושית." ביל גייטס "התיאוריה של דיימונד על ההתפתחות האנושית מבססת אותו כאחד המדענים ששינו את האופן שבו אנחנו חושבים על היסטוריה." סאנדיי טלגרף "אחת היצירות החשובות והנגישות על עברה של האנושות." נייצ'ר "עבודה משכנעת ומרתקת, בקנה מידה עצום." אובזרוור "מרתק, רהוט, מלא חמלה ונהיר." סאנדיי טלגרף "מונ
ארץ ישראל יוצאת מקונכיית שתיקתה לכל אופקי המרחב והזמן, זיכרונותיה מיתמרים על פני האדמה והופכים למראות ולקולות שוקקי חיים. אין זה ספר היסטוריה, אלא מעין ספר זיכרונות - זיכרונות של ארץ ישראל, מעין אוטוביוגרפיה של הארץ.
זהו ספר זיכרונות של ארץ ישראל ויושביה במשך אלפיים שנה - מאז חורבן בית שני ועד שיבת ציון החדשה - והוא מיוסד על איג
הימים הם ימי השפל הכלכלי הגדול, שנות העשרים והשלושים בארצות הברית.
טרקטורים רומסים את בתי האריסים, משמידים אותם ואת חלקות האדמה הקטנות הנכבשות בידי נציגי בנקים וספסרי קרקעות.
משפחות-משפחות, המגורשים נודדים בעקבות מזלם האבוד לעבר הקצה האחר של המדינה, אל קליפורניה "הארץ המובטחת".
סיפור העלילה הדרמתי, הקולנועי, של ענבי זעם, מתמקד
מאז בואם של השליטים הפך כדור הארץ לגן עדן עלי אדמות. רעב, חולי ופשע כלו מן העולם, בני האדם חיים באושר ובעושר - ועדיין היו כאלה שמצאו זמן לשאול את השאלה העתיקה שמעולם לא זכתה לתשובה: "לאן ממשיכים מכאן?" סר ארתור סי. קלארק מגולל ספק אוטופיה וספק דיסוטופיה על אודות השלב הבא בהתפתחות המין האנושי, באחת מהטרגדיות הגדולות של הספרות המערבית
המרקיזה האלמנה פון או.... - "גברת בעלת שם מצוין ואם לכמה ילדים מחונכים - למופת" - מפרסמת מודעה בעיתונים "שנאמר בה כי הרתה בלא ידיעתה", ושאבי הילד (שאינה יודעת מיהו, כי למיטב ידיעתה לא שכבה עם איש) מתבקש לפנות אליה. "מתוך התחשבות במשפחתה גמרה אומר להינשא לו". כך, במאורע מוזר, אך כפי שיסתבר לא בלתי - אפשרי, נפתחת הנובלה הראשונה בספר זה. בנוב
אדם עליון ואלנטין מיכאל סמית הוא אדם שהתחנך אצל בני המאדים. הוא מגיע לכדור הארץ כשהוא מחונן בתכונות על אנושיות ובפילוסופיית החיים של מחנכיו ומביא לאנושות את בשורת התרבות החדשה. האם מיכאל סמית הוא משיח חדש, היוצר דת חדשה, או שהוא עומד להרוס את מוסר האדם ואת לתרבותו? "גר בארץ נוכרייה" הוא סיפור הרפתקאות שבו נלחמים ערכי המוסר המקובלי
מפגש דמיוני בווינה, 1882, הוא ציר ספרו המסעיר של ארוין ד. ילום. ד"ר יוזף ברויר, רופא בעל שם, מורו וידידו של זיגמונד פרויד, קושר עסקה עם לוּ סַלומה, לרפא את ידידה פרידריך ניטשה מהתקפי מיגרנה קשים התוקפים אותו.
המפגש בין הרופא הדגול לפילוסוף המרדן, והעסקה הנרקמת ביניהם - זה יטפל בתחלואי הגוף של הפילוסוף, וזה ינסה לפתור את מצוקות הנפש ש
הספר הזה הוכתר כרומן האמריקני הטוב ביותר שנכתב אודות מלחמת העולם הראשונה. זהו סיפורו הבלתי נשכח של נהג אמבולנס אמריקאי שנשלח לחזית האיטלקית ונשבה בתשוקה לאחות אנגלייה יפהפייה. התיאור הכן של האהבה המתפתחת בין סגן הנרי וקתרין ברקלי, על רקע המלחמה הקשוחה, לוהט בעוצמה שאין לה תקדים בספרות המודרנית; בעוד שתיאור ההתקפה הגרמנית על קפו
לקנות כחול־לבן זה פטריוטי / חוק שכר המינימום עוזר לחלשים / המדינה צריכה לתמוך בחקלאות / קפיטליזם אולי עובד אבל לא מוסרי / את הפנסיה והבריאות שלנו רק הממשלה יודעת לנהל/ הרובוטים ייקחו לנו את מקומות העבודה / בלי ועדי עובדים נרוויח שכר רעב / נשים מרוויחות 30% פחות מגברים על אותה עבודה / מיחזור עוזר לסביבה / משבר האקלים עומד להרוס את העולם.