יונה וולך היא גיבורת תרבות, אך שיריה נותרו ברובם חתומים. מגרה, בוטה, מהפנט - כזה היה יופיה של יונה וולך וכזה הוא יופיים של שיריה: חושני, נועז, מתגרה - ובלתי מפוענח. יונה וולך יצרה בישראל, אך ישראל איננה בשיריה, לדברי לילי רתוק. לא מקום לא רחוב, לא פינה מוכרת. אין ביוגרפיה בשירים. לא אבא, לא אמא, לא אחות, לא חברים. אין בשירים זכרונות, נוף, אה
ביום שבו ירו בראש הממשלה הפך לאט ובשקט אבל בהתמדה לאחד מספרי הפולחן של הספרות העברית הצעירה.
סיפורים ממנו נבחרו לאסופות סיפורים, אחרים נלמדים בבתי-הספר ובאוניברסיטה, והנובלה שבו עומדת להפוך לסרט.
הגיבורים של וייל הם אנשים צעירים - גולים בסביבתם ומלאים בהבטחה גדולה שלא מצליחה להתממש גם כששורטים אותם בציפורניים - שנמצאים בתנו
יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
כבוד ורעדה הוא רומן המתאר את חוויותיה של אישה מהמערב העובדת בתאגיד יפני גדול: החל מההתעללות מצד הממונים, דרך הפיחות התמידי במעמדה במקום העבודה ועד למינויה המשפיל כמנקת השירותים של התאגיד. כבוד ורעדה הוא סיפור החושף את התרבות היפנית, על ההיררכיות הנוקשות שבה, על הקודים הסמויים המאפיינים אותה, ועל הקושי והתסכול שהם מנת חלקם של זרי
כעס צדקני... פחד תמים... מאחר שזעמה של הסבתא לא יצא עדיין מן הכוח אל הפועל, נעשינו, כריס ואני, חסרי זהירות. לא תמיד שמרנו על צניעות בחדר המיטות. היה קשה לחיות יום אחר יום, תוך הסתרה מתמדת של חלקי גופך האינטימיים ביותר מעיני בן - המין האחר. ואם נהיה גלויי לב עד הסוף, לאיש מאיתנו לא אכפת היה מי יראה מה. היה צריך להיות לנו אכפת. היה עלינו להיז
באביב שנתה העשרים ושתיים התאהבה סומירה, לראשונה בחייה.
אהבה סוחפת, כמו טורנדו הממוטט את כל הנקרה בדרכו.
אהבתה של סומירה הייתה מבוגרת ממנה בשבע עשרה שנה ונשואה.
וכן, זו הייתה אישה.
שמה היה מיו.
סומירה המאוהבת עד מעל לראשה במיו היא מושא אהבתו של ק', המספר. מרגע שפגש אותה לראשונה כסטודנט נקשר אליה בעבותות.
רק אתה יכול היה לנהל שי
אשה צעירה פוגשת גבר נשוי שגילו כפול מגילה. בהתחלה אינה אוהבת אותו. אחר - כך היא אוהב יותר מדי. הם נוסעים, הם חוזרים, הם נפרדים. היא אינה יכולה לשכוח אותו.`` כך מסכמת את העלילה ריבי, הגיבורה, וכל זה מתרחש במקביל לגסיסת אמה מסרטן, שתחילה מביא להחלפת עינה המרהיבה בעין מלאכותית, ובהמשך להתנפחות ביטנה כבהריון; וברקע מתפוררת חנות ספרים יוצא
היא הואשמה ברצח כפול, אכזרי, שבוצע בקור רוח, של אישה ושל גבר. הקורבנות עסקו בסחר סמים. היא נחשדה בהנהגת כנופיה עבריינית, מן הקשוחות בארץ, ומשום כך הייתה מטרה לכוחות משטרת ישראל. היא הייתה אשתו של שמעיה אנג'ל, אסיר עולם, מבכירי המנהיגים של העולם התחתון. יותר משנתיים ישבה בכלא, כעצירה לפני משפט. שרה אנג'ל, "שמוליק", זוכתה לבסוף.
ילדה טובה
"לי אין גבולות. אני אשיג את מטרתי בכל מחיר: בידיים, בשיניים, בסכינים, ואפילו על-ידי רצח"!
כשדפנה בז'רנו הייתה בת שש-עשרה, נשבעה לנקום בגבר שהיה אהבת נעוריה והתגלה כמפלצת – נקמה איומה. מעונה, מושפלת ועל סף טירוף, נדרה להילחם – כשכל האמצעים כשרים – ולעולם לא להיכנע יותר לפחד.
במשך ארבע-עשרה שנה חישלה את עצמה; בהעזה, בנחישות ובעורמה.
רווקה תל אביבית עם משיכה ל"סאדו - מאזו" מחפשת בלילות אהבה באינטרנט.
חייו של איש עסקים , שהוא גם מאהב סדרתי, נקלעים למשבר בגלל זיכרונות שאינם מרפים ממנו.
סטודנטית ערבייה מגלה שמשפחתה מתכוננת לרצוח אותה בגלל אהבתה.
מה זאת אהבה, ספרו החדש של הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי יורם יובל, מביא את סיפוריהם של שמונה נשים וגברים ממטופליו, המנסי
"אמרתי לו: תגיד לי את האמת, והוא אמר: איזו אמת? ושירטט בחיפזון משהו בפנקס שלו והראה לי, רכבת ארוכה - ארוכה עם עננת עשן שחור עבה, והוא מציץ מן החלון ומנופף לשלום במטפחת שלו. "יריתי לו בין העיניים". ככה זה קרה, וכך גם נפתח הרומאן הקצר הזה: האקדח שהיה מונח כל השנים במיגרה יורה כבר בעמוד הראשון. לגיבורת הסיפור נותר רק לשת על הספסל בגינה הציבו
בליל ה - 24 בספטמבר 1965 חלמה יונה וולך בחדרה השכור שבמצודת נוטרדם כי בעוד שלושה ימים תמות. בחלומה ניצבה על הר גבוה ומכוסה פרחים, וכל פעם שקטפה זר שב ההר וצימח במהירות פריחה שאין לה סוף. היא היתה אז בת 21, ארבעה חודשים אחרי אשפוז במוסד לחולי נפש טלביה. במגירת ארונה כבר נצברו שירים לספרה הראשון, "דברים", שיעמידה בלבה הפראי של השירה הישראלי
ספר זה הוא מבחר מקיף ומייצג של שירתה של יונה וולך, המשוררת הסוחפת והמכשפת, מכל תקופות כתיבתה (1985-1963), ואחד מספרי השירה האהובים ביותר בארץ. הוא כולל את פסגות שירתה מן הספרים 'דברים' (הוצאת עכשיו), 'שני גנים' (הוצאת דגה), 'שירה' (ספרי סימן קריאה), 'אור פרא' (הוצאת איכות), 'צורות' (ספרי סימן קריאה) ו'מופע' (הוצאת הקיבוץ המאוחד). בשער האחרון מובאים
"חיי נישואים" - חריג זנוח בדרך-המלך של הספרות העברית כשנדפס לראשונה ב-1929-30;
אחד הספרים המרכזיים של הפרוזה העברית המודרנית כשנדפס בנוסח חדש ב-1986 - מוגש עתה, שוב, לדור קוראים חדש.
כשהופיע הספר ב-1986 (ולמעשה, היתה זו כניסתו הראשונה הממשית לספרות העברית), נכתב על העטיפה שהופעתו יהיה בה "כדי לקבוע את מקומו של פוגל כפרוזאיקון שחשיבותו אינה
ד"ר הנרי אונגר מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. מאמריו בביקורת הספרות מופיעים בעיתונים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות". קולנוע ופילוסופיה הוא ראשון בסדרה בת שישה ספרים שנועדו לבחון את שפת הקולנוע ברבדיה המרכזיים. הספרים האחרים בסדרה הם: "להבין קולנוע – יסודות השפה הקולנועית", "הקולנוע הקומי", "מין וארוטיקה בקולנוע", "ספרות, תסריט
סיפוריהם של צזאר, סראל וגולדמן, אחוזים בסיפורי משפחותיהם ומכריהם בתל - אביב. הספר נפתח במות אביו של גולדמן, בראשית הקיץ, ומסתיים באמצע החורף, במותו של גולדמן עצמו. פרק זמן זה הוא ההווה של הספר, אשר העבר נארג לתוכו בזרם אסוציאטים סבוך של עלילה, שבו העבר ש"ברקע" נדחק כל העת ל"חזית". דמויות הספר משתייכות ברובן למיגזר החברתי של פועלים, פקי
מדוע מולידים ילדים? מה המחיר שהורים משלמים? האם ישנו קשר בין חופש ואגואיזם לבין גידול ילדים? מה מוביל אנשים (ובהם ישראלים) לבחור לחיות ללא ילדים? איך הסביבה מגיבה לבחירה כזו? האם אפשר להיות אישה בלי להיות אמא? ובכלל, מה זו משפחה?
ממני והלאה הוא מחקר יוצא דופן על בחירה יוצאת דופן – הבחירה לא להביא ילדים לעולם. בספר זה בוחנת אורנה דונת
"ולנטינו" )1951(, "מזל קשת" )1957(, "משפחה" )1977(, "בורגנות" )1977( - ארבעה "רומנים קצרים" שהם מפסגות יצירתה של הסופרת האיטלקית הדגולה. בכולם עומדת במרכז המשפחה. משפחה בעיר שדה, התולה את תקוותיה לצאת מהמצוקה ומהסתמיות בבן הבכור, שכמובן אינו עומד בציפיות; משפחה עם אם דומיננטית החולמת על חיים אחרים, בעיר הגדולה; רסיסי משפחה מודרנית, החיה ברומא הג
טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע