מרינה, אשה צעירה, מגיעה בקיץ לחופשה של חודש באַלפִּים האיטלקיים. לבדה, בלי בעלה, יהיה עליה להתמודד עם חוסר-האונים שלה כאם שבנה בן השנתיים, שכמעט אינו מדבר, בוכה בלי הפסקה, יומם ולילה. בעל-הבית שלה, מנפרד, מתגורר בקומה שמתחת לדירה ששכרה אצלו. השניים בקושי מחליפים מלה.
מנפרד הוא מדריך טיולים שתקן וקשוח, איש סגפן ומתבודד, שונא נשים מוש
"מגילת סן-מיקלה" היא מחרוזת סיפורים מרהיבים מתוך פרשת חיים עתירי - נסיון. דמויות אנשים ונשים ובעלי-חיים במקומות קרובים ורחוקים - למן לפלנד הצפונית, שחוט של אגדה משוך עליה, ועד נאפולי מוכת-הכולרה ומסינה הנהפכת ברעש והבית המופלא באי קאפרי - מוצגים לפנינו מתוך גישה אנושית חמה. לא לחינם הקסים הספר דורות רבים של קוראים בעולם כולו.
אכס
שני רומנים אוטוביוגרפיים קצרים ומבריקים של אחד מחשובי הסופרים הרוסים במאה העשרים, שנאלץ לגלות מברית המועצות בשל התנגדותו למשטר הסובייטי. הרומן הראשון, "אנחנו ושכמותנו", מתאר את חיי המספר במולדתו המתנכרת לו ולכתיבתו. במרכזו של השני, "בארץ ניכר", עומדת מארוסיה, אשה סובייטית קלת - דעת ומלאת חיים, המתגלגלת כמעט שלא מרצונה לגלות ניו - יו
קצין המילואים יאוגידאס דרינאס חוזר ממלחמת יוון - תורכיה, שנתלו בה היוונים תבוסה קשה, ומבקש לגרש את מוראותיה מלבו ולתדש את חייו באמנות הציוד.
אבל תתילה עליו לקייס את הבטהתו לידידו, שמת על - ידו בבית - חולים צבאי, ולמסור לאלמנתו, היושבת בעיירה כפרית קטנה, דרישת שלום ארורונה וארנק של מזכרות.
על רקע האי היווני לסבוס, שאדמתו, כלשון הספר,
דניאל באצ'גלופו נולד אל עולם של תאונות. זה לא קשה במיוחד כשאתה גדל בעיירת מנסרה בצפון ניו־המפשייר, שבה כל דבר נראה מסוכן: הנהר המפותל השוצף שגבה את חיי אמו של דניאל, בולי העץ הצפים במים ומנסים להטביע את כל מי שמנסה ללכת עליהם, המטבח של אביו דומיניק, טבח העיירה, הסכינים החדות והמחבתות הכבדות שבו. כשדניאל בן ה-12 טועה וחושב שהמאהבת של א
גבריאל גארסיה מארקס החל בכתיבת הנובלה המופלאה סופת שלכת בהיותו בן תשע - עשרה, אך הסיפור לא פורסם עד שנת .1955 ביצירה מהפנטת ומלאת מסתורין זו כבר מתגלית גאוניותו של מחבר מאה שנים של בדידות ובאים לידי ביטוי ניצני עיסוקו בזכרון, במיתוס, במסתו - רין ובמהות הזמן. רופא העיירה השנוא תלה את עצמו, לאחר שנים של הסתגרות ובידוד בחדרו, והשאלה ע
האדם קרוי גם בשם 'נזר הבריאה'; מובן, שהוא עצמו לקח לו את השם הזה; כמו כן חושב הוא את עצמו למושל על כל החי; וגם זה מוטל בספק גדול. יען אם מושל הוא על הסוס, הפרה והכלב- זאת לא אומרת, שמושל הוא למשל על היתושים והפשפשים, העוקצים אותו עד-מות ואינם נותנים לו אפילו לישון במנוחה! (עמוד 13)
חכמת הבהמות מורכב ממקבץ קטעים היתוליים על בעלי חיים. המקבץ
המסה משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם נחשבת לאחת מיצירות המופת של דיוויד פוסטר וואלאס. כוחו האינטלקטואלי והרגשי באים בה לידי ביטוי רב עצמה. בזכות כישרונו הרנטגני לפרק מבנים ומנגנונים חברתיים לגורמים ולחשוף את הזיוף העומד מאחוריהם, הופך שיט התענוגות בקריביים למקור בלתי נדלה לחקר סוגיות כמו פרסום ושיווק, הזדקנות, הגירה, הירר
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
לני הוא בחור ענק רפה-שכל, משולל מודעות וזיכרון, ובעל כוח פיזי בלתי-נשלט, שהוא כלל אינו ער לקיומו. חברו ג'ורג', הגורר אותו עמו מנעוריהם, כמין הרגל או משימה ומעמסה שהורסות את חייו, הוא היפוכו הגמור של לני: איש קטן וזריז, שקול ובעל לשון ומחשבה. במציאות הקודרת של הדיפרסיה האמריקנית (המשבר הכלכלי הגדול של שנות ה-30 למאה הקודמת) נודדים השניים
בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי. נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, גולדמונד - האמן ב
בטירתו המבודדת שלמרגלות הרי הקרפטים ממתין גנרל בדימוס לפגישה גורלית עם ידיד נפש שהסתלק במפתיע מחייו לפני ארבעים ואחת שנים וארבעים ושלושה ימים בדיוק.
מאז מנסה הגנרל לפענח את טיבו של האירוע הדרמטי שפער פצע כה עמוק בנפשו, הביא להסתגרותו מן העולם ולהתנתקותו מאשתו וגרם לחברו להרחיק עד האזורים הטרופיים ולא לשוב עוד למולדתו.
מאחורי
ספר זה הוא הרומן השלם ביותר ביצירתו המגוונת של המחזאי והמספר האיטלקי הגדול, שהוכתר בפרס נובל. מתיא פסקל, המת-החי, הוא הציר של עלילה סיפורית, עשירה ומרתקת, שבאים בה לידי ביטוי תחושת חיים עזה, תודעת הזמן, וערכי-החברה היחסיים והמדומים, לרבות הבעיה העיקרית שהעסיקה את הסופר ההוגה – המציאות כהווייתה, והמציאות כדמותה בעיני כל אדם. סגולות-
מהדורה חדשה עם צאת סרטה של מגי ג'ילנהול לפי הספר.
לֶדָה, ילידת נפולי, מרצה לספרות אנגלית באוניברסיטה של פירנצה, חשה את עצמה כבפתח חיים חדשים, חופשית לתשוקות ולחלומות, לאחר ששתי בנותיה הבוגרות עברו להתגורר עם אביהן בקנדה. סוף-כל-סוף גמרה להביא אותן לָעולם; אף-אחד כבר לא תלוי בהשגחתה, ואפילו היא-עצמה כבר לא לטורח עליה.
באופטימיות הזאת
המשורר, המחזאי, המוסיקאי, הבמאי, הצייר, השחקן והפולקלוריסט, פדריקו גרסיה לורקה (1935 - 1898), אחד היוצרים הגדולים בכל הזמנים, נולד בכפר קטן על יד גרנדה, ונרצח בראשית מלחמת - האזרחים בספרד על - ידי הימין הפשיסטי.
סיפור חייו הפך לאגדה. ביוגרפיות רבות נכתבו עליו, שהתמקדו בפרטי חייו,ובתיעודם בהקשר של זמנו.
'חלום וברונזה', לעומת זאת, מבקש להת
אל קלאריס ליספקטור, הסופרת הברזילאית (היהודיה), התוודע קהל - הקוראים בארץ ב - 1999 בספר 'קשרי משפחה/שעת הכוכב'. הביקורות, בכל העיתונים הגיבו בהשתאות על הסיפורים בעלי העוצמה - כזו שפוגשים בספרות רק אחת לשנים רבות: "ליספקטור היא קוסמת...היא מהפנטת את הקורא": "יצירתה היא בעלת עושר ותהודה כל - כך גדולים...היא מצטרפת לרשימה הלא - ארוכה של גדולי ה
אלן סיקסו, פרופסור באוניברסיטה של פאריס, כותבת: "קלאריס ליספקטור היא סופרת ברזילאית, ובשבילי היא הסופרת הגדולה ביותר במאה העשרים. אני מדרגת אותה עם קאפקא... יצירתה תהפוך למודל של 'כתיבה נשית'." ליספקטור נולדה למשפחה יהודית באוקראינה (1925), וכשהיתה בת חודשיים היגרו הוריה לברזיל. היא אחת הסופרות היותר מקוריות ומאתגרות בכל אמריקה הלטינ
באביב שנתה העשרים ושתיים התאהבה סומירה, לראשונה בחייה.
אהבה סוחפת, כמו טורנדו הממוטט את כל הנקרה בדרכו.
אהבתה של סומירה הייתה מבוגרת ממנה בשבע עשרה שנה ונשואה.
וכן, זו הייתה אישה.
שמה היה מיו.
סומירה המאוהבת עד מעל לראשה במיו היא מושא אהבתו של ק', המספר. מרגע שפגש אותה לראשונה כסטודנט נקשר אליה בעבותות.
רק אתה יכול היה לנהל שי
את שלושה סוסים פירסם דה לוקה באיטליה ב - 1999, בין אתה שלי לבין הר אדוני, שתי הנובלות שריגשו כל כך את הקוראים בארץ וביססו את המוניטין שלו כאחד הסופרים המרתקים הכותבים היום באירופה. בשונה מן הנובלות הללו, המספרות על קיץ של אהבה ראשונה של נער, הגיבור של שלושה סוסים חווה אהבה מאוחרת. אם חיים של בן אדם נמשכים כמו חיים של שלושה סוסים, הוא כב