אני תוהה איך התגלגל הספר לגרנזי? אולי יש לספרים מעין אינסטינקט התבייתות סודי, שמביא אותם לידי הקורא המושלם עבורם ."
ינואר 1946: לונדון מגיחה מתחת לצל מלחמת העולם השנייה, והסופרת ג'ולייט אשטון מחפשת נושא לספר חדש. מי חשב שתמצא אותו במכתב מגבר אלמוני, תושה האי גרנזי, מאיי התעלה הבריטית שכבשו הנאצים? הוא נתקל בשמה בעטיפה של ספר מאת צ'אר
פנחס שדה נתן לספר שיריו האחרון שם ביידיש שפירושו ניתן בהמשך השיר, "אני שרה כמו ציפור".
הסופר דויד גרוסמן והאמנית מיכל רובנר
יצרו ביחד ספר יפהפה, שמספר בפשטות ובחמימות
על אהבה ובדידות וחיבוק.
ועל ילד אחד, יחיד ומיוחד, שאין עוד כמוהו בכל העולם.
זוהי יצירתם המשותפת הראשונה.
ספר שאין דומה לו, שיגע ללבו של כל ילד וכל אדם, בכל גיל.
סיפורה של עלמה, מנחת טלוויזיה חדת-לשון שמואסת בעיסוקה, בהצלחתה ובאורח-חייה על כל הנאותיו הפרועות. היא מתקרבת צעד אחר צעד אל הדת, ומתנתקת מכל עולמה הישן: מתל אביב ההוללת, מחבריה בעולם התקשורת ואפילו מבני-משפחתה.
דרכה החדשה אינה חלקה ופטורה מספקות. להפך, יש בה כאב ותהיות, חיבוטי-נפש ובדיקה עצמית מתמדת, שתעורר הערכה גם בלבו של חילוני
האם אנו יכולים להציל את עצמנו, או שעלינו להסתמך על אחרים? האם מה שאנו מאמינים בו הוא תמיד האמת?
ג´ון נילון חיה באושר, אך ברגע אחד היא מוצאת את עצמה אל מול עתיד שחור. חייה כעת אינם אלא המתנה דרוכה. המתנה עד שתחלים ממכאוביה, המתנה עד שייעשה צדק. בקיצור, המתנה שיקרה נס.
לדידו של שיי בורן, החיים אינם מזמנים עוד שום הפתעות. העולם לא נתן ל
אנה היא נערה רגילה, מלבד עובדה אחת ההופכת את יחסיה עם משפחתה לטעונים רגשית: הוריה הולידו אותה רק כדי שאחותה הגדולה, קייט, תוכל להילחם בלוקמיה שלה. בגיל 13, כמו רוב המתבגרים, אנה מתחילה לשאול את עצמה מי היא באמת, שכן תמיד הוגדרה ביחס לאחותה. כך היא מקבלת החלטה שאולי אין להעלותה על הדעת, החלטה שתקרע את משפחתה לגזרים ושעלולה להיות הרת-אס
ג'ייקוב האנט, נער בעל תסמונת אספרגר, לגמרי חסר תקנה בהבנת קודים חברתיים ובהבעת רגשות, וכמו לקויי אספרגר אחרים הוא ממוקד בנושא אחד — במקרה שלו, זיהוי פלילי. לא אחת הוא מופיע בזירות פשע תודות לסורק התדרים המשטרתי שבחדרו ואומר לשוטרים מה לעשות... ובדרך כלל הוא צודק. אך כשרצח נוראי מזעזע את העיירה שלו, המשטרה חושדת בו ומציבה בפניו שאלות
אֶמה, אלמנה ואֵם צעירה, חייבת למצוא עבודה כדי לפרנס את בתה אוליביה ואת עצמה, אולם חוקי העבודה הנוקשים בבריטניה בימי מלחמת העולם השנייה לא מאפשרים להעסיק אלמנות עם ילדים. הסיכוי היחיד שלה הוא לשכנע את מנהלת הספרייה בשכונת מגוריה לקבל אותה לעבודה, בניגוד לחוק.
העבודה בספרייה מחייבת את אֶמה להתמודד עם עברה, להסתיר את היותה אם ולהשא
"אני רוצה לספר על חיי כפי שהללו התנהלו דרך מה שקרוי טוב וכן דרך מה שקרוי רע, דרך האהבה, הבדידות, הזעם, החן, החטא, המחשבה, האושר והייסורים...
ואני אנסה לכתוב עליהם באמנות החרון ורגשת - הלב, הדמעות והבדיחה, הגעגועים והבעתה..."
"החיים כמשל" הנו ספר מיוחד במינו, אשר אין לו אח ודוגמה בספרות העברית, ואשר אופיו וסגנונו מייחדים אותו (כפי שעמדו
נונו הוא בנו של איש משטרה בכיר.
אמו מתה כשהיה תינוק, והנפש הקרובה אליו ביותר היא גבי, מזכירתו של אביו.
בתחילת הסיפור הוא עולה על הרכבת בירושלים ונוסע לביקור משפחתי בחיפה.
הוא לא יגיע לשם.
במקום זה הוא יקלע ל"חטיפה" ולמסע של פשעים קטנים וגדולים, מטורפים ואביריים, בעוד הוא נמלט מן המשטרה המחפשת אחריו.
במהלך המאורעות המתעתעים נחש
'הר אדוני', פסגת יצירתו של דה לוקה עד כה, רב - מכר במשך חודשים ארוכים באיטליה (2001) ובצרפת (2002; "פרס פמינה" היוקרתי) - הנובלה השנייה של דה לוקה בתרגום עברי (אחרי 'אתה, שלי'; הספרייה החדשה, 2003). סיפור על אהבה בנפולי, בין ילד בן 13 ובין ילדה בת גילו, אך מנוסה, שכבר מכירה את "הגועל של החיים". "הנובלה הקטנה הזאת מספרת על האנשים הכי פשוטים, על החיים ה
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפר
למומו אין בית, וגם לא אבא או אמא, אבל יש לה המון חברים. כי עם מומו המשחקים הופכים מרתקים יותר, הריבים נפסיקים, והסיפורים ממריאים על כנפי הדמיון.
עד שיום אחד האדונים האפורים מגיעים אל העיר והכול משתנה. מומו מגלה שחבריה הולכים ומאבדים את אחד הדברים היקרים ביותר - את הזמן, והיא היחידה שיכולה להציל אותם. האם תצליח מומו לגבור על צבא האדו
סיפור אהבתם של לילה ולואיס, אישה וגבר צעירים וכריזמטיים, הנאבקים על הזכות להתקיים וליצור בישראל החומרנית-צרכנית של ימינו אלה. אל השניים, שמתקדשים זה לזו בליל חורף קר, מצטרפים תינוקת, פרי אהבתם, ושד שמשתחרר מחיי בדידות ארוכים בבוידעם של דירת ילדותה
של לילה, ועתה היא נאלצת להתמודד עם קיומו, גחמותיו ודרישותיו.
הרומן נטוע בכאן ובע
אוסף נפלא של כתבים וציורים של המשוררת זלדה שניאורסון-מישקובסקי שיוצא בהוצאת עמותת זלדה ויצירתה.
בספר שירים, רשימות, סיפורים, אגדות, חלקי מחזות, רשמים, תרגומים ומכתבים שערכו מתוך כתבי היד: רבקה גולדברג, ראובן קסל ויונדב קפלון.
גם הציורים והרישומים בספר הם משלה.
זלדה נולדה באוקראינה ב-1914 ועלתה לישראל ב-1911.
התגוררה בירושלים.
ה
הקול הפנימי הוא ספר "מסע", העוסק בטיפוח הקריאה והכתיבה. המסע נוגע במקורות הכתיבה, ב"מה" שהוא מעבר למילים, המתהווה ומתפתח דרך תהליך של קשב ודיאלוג לצורה מילולית אסתטית. קולה האישי של המחברת נשזר במאֲרג הטקסטים הספרותיים עמם נפגש הקורא. המפגש עם הטקסט, שהוא מרכזי במסע, מאפשר לקורא לחוות ניסיון נפשי צורני ייחודי, שבכוחו לעורר את עולמו
בספר זה כונסו שיריה של זלדה שראו אור בשבעה ספרים בהוצאת הקבוץ המאוחד:
*פנאי (1967)
*הכרמל האי-נראה (1971)
*אל תרחק (1974)
*הלא הר הלא אש (1977)
*השוני המרהיב (1981)
*שנבדלו מכל מרחק (1984)
וכן מבחר שירים בהוצאת "זוטא".
לשירים המכונסים בספר זה מצורפת אחרית-דבר,תאריכים ביוגרפיים בחייה של זלדה.
לכל איש יש שם לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אב
"ורד הוא ורד הוא ורד."
שפת הפרחים הוויקטוריאנית שימשה להעברת מסרים רומנטיים: יערה למסירוּת, אסתֵר לסבלנות, ורדים אדומים לאהבה. אך את ויקטוריה ג'ונס היא שימשה בעיקר לביטוי תחושות כמו יגון, אי־אמון ובדידות. אחרי שבילתה את ילדותה המצולקת בבתי אוֹמנה, היא אינה מסוגלת להתקרב לאיש, והקשר היחיד שלה עם העולם הוא דרך פרחים ומשמעויותיהם.
ב