מה הקשר בין המוזיקה של באך, ציוריו של אֶשֶר, ותגליתו של גֶדֶל בלוגיקה מתמטית? מה בינם לבין התהליכים שבבסיס פעולתו של התא החי?
דאגלס ה.הופשטטר, פרופסור למדעי הקוגניציה באוניברסיטת אינדיאנה, קושר את כל אלו ברעיון "הלולאה המוזרה" ודרכו דן בשאלות הגדולות: כיצד צומחת משמעות מיסודות חסרי-משמעות, ותודעה מִרכיבים שאינם מודעים? מה עומד בי
כאשר דוניה קונסטנסה המפונקת והיהירה מנסה להטות נהר כדי למלא את הברכה הפרטית שלה, היא פותחת בקרב מתמשך עם המקומיים. ההתנגשויות קשות כל כך עד שהממשלה שולחת למקום פלוגה של חיילים, שבראשה עומד פיגראס השמן, האלים והטיפש. אף שאת הגדודים תוקפים התקפי צחוק וחתולי ענק, הכפריים מבינים שאם ברצונם להיחלץ מהעינויים האכזריים הצפויים להם, עליה
מרגריט יורסנאר שנולדה ב - 1903 ונפטרה בדצמבר 1987 היא האשה היחידה מכל הסופרות בצרפת שנמצאה ראויה להצטרף לאקדמיה הצרפתית של "בני האלמוות" מאז היווסדה במאה ה - 17 ונחשבת לאחת מגדולות המספרות בימינו.
זכרונות אדריאנוס, יצירתה החשובה ביותר, הוא רומן פסיכולוגי והיסטורי, מעין משל על מצבו של האדם - מאבני הפינה בספרות הצרפתית במאה ה - 20.
מיד ע
"...זה הספר החדש של איטאלו קאלווינו נכנסת לחנות ספרים וקנית את הספר, טוב עשית.
"...בעקבות הספר נכנסת לחנות והבקעת לך דרך מבעד למחסום המהודק של ספרים שלא קראת, אשר התבוננו בך במבט קודר מהמדפים ומהאצטבות וניסו להפחידך. אבל אתה יודע שאסור לתת להם להביך אותך..."
"...אתה... עובר ברפרוף על המשפטים שעל הכריכה מאחור או על החלק הפנימי של העטיפה. א
'שבחי האם החורגת' הוא סיפור אירוטי קומי, על גבול הפורנוגראפי כביכול – ספר יוצא-דופן בכתיבתו של הסופר הפרואני יוסה, המוכר לקורא הישראלי כאחד מגדולי הסופרים הדרום-אמריקנים. הילד אלפונסו, ילדון בעל יופי מלאכי, שהוא כאילו התגלמות התום, "מתאהב" (האומנם?) בדוניה לוּקרֶסיה, אמו החורגת בת ה-40, שזה מקרוב באה לביתם. בעוד האב עסוק בפולחן היומיו
האם אתה שונא את עצמך?
האם אתה מסוגל לשלוט ברגשותיך, משוחרר מן הצורך באישורם של אחרים למעשיך, מסוגל לקבל את עצמך כמו שאתה ולא לקטר?
באיזו מידה אתה תלוי באחרים, יכול להעניק אהבה ולקבלה, מסוגל להעריך חוש הומור?
האם למדת להיכשל בצורה מועילה?
כל אלה, ורבים אחרים הם אזורי המשגה שלך, ה"תולעים" המפריעות לך לחיות חיים מלאים, מאושרים ומל
י. אסימוב רכש לו את פרסומו הרב גם ביצירותיו בשטח המדע הבדיוני וגם בספרי המדע הרציניים שלו, ביניהם האנציקלופדיה למדע וטכנולוגיה. ולתת מענה מדעי מדויק לעלילותיו הבדיוניות. י. אסימוב הוא יליד רוסיה, שקיבל את תוארו האקדמאי ב1948- באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. הוא נתמנה לפרופסור חבר במחלקה הביו-כימית של בית הספר לרפואה שבאוניברסיטת
כחום העימות המשולש בין ראש העיר בראנו, בשם המוסד הראשון, הדובר סטור ג'נדיבאל, בשם המוסד האחר ונובי, בשם גאיה, עדיין נותרה התעלומה בעינה: מי מנחה ומכוון את תכנית סלדון, בדיוק וביעילות העולים על כל מה שיכול המוסד האחר לעשות? האם יש איזה קשר בין אותה יד סמויה לבין העבודה שכל הרשימות הנוגעות לכדור - הארץ נעלמו מכל הספריות, מאגרי המידע וב
המשפט לא נמשך זמן רב, היה זה יומו השלישי, אולם כבר עתה לא היה גאל מסוגל להיזכר בראשיתו. הוא עצמו לא הותקף פעמים רבות. התותחים הכבדים הופנו אל ד``ר סלדון, ברם ארי סלדון לא נראה מותקף כלל. לדידו של גאל, היה סלדון היציב היחידי שנותר בעולם כולו. קהל הצופים היה קטן, ונמנו עליו רק שועי הקיסרות. העיתונות והציבור הרחב לא הורשו להכנס, ודומה כי מ
"חולית" היא אחת מיצירות - המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין - כוכבית דמיונית ורבת - פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות "קפיצת - הדרך", על - פני כוכב שכולו חול. סיפורו של עולם שבו המים הם הערך העליון ושבטי הנודים שעל - פניו חיים בקשר הדדי מוזר ומאגי עם תולעי - החול האימתניות, בסי
ניו-יורק של שנות ה- 20 וה- 30 של המאה העשרים. הכרך משנה את פניו. גורדי השחקים פורצים אל קו הרגיע, בין האדריכלים מתנהל מאבק איתנים על מראה פניה של העיר. הווארד רוראק, אדריכל צעיר ועיקש, לוחם ללא פשרות למען האדריכלות המודרנית, נגד כל המימסד האדריכלי ונגד דעת הקהל הקונפורמיסטית והשמרנית המאיימת לדרוס אותו.
הספר - יצירת המופת של איין ראנד
אלברט איינשטיין אמר פעם: "הדבר הכי לא-מובן בקשר ליקום הוא שהוא ניתן להבנה". אלא שבשביל זה צריך מדריך אמיתי.
מן היוונים ועד לאיינשטיין, דרך קופרניקוס וניוטון וממשיכיהם הרבים, הידועים והעלומים (ומלוא החופן משוגעים), סיימון סינג מוביל אותנו צעד אחר צעד במסע הנפלא הזה.
כדרכו, הוא גם מסביר את העקרונות הפיזיקליים שבבסיס היקום, וגם מספר
ענבי זעם ראה אור לראשונה ב - 1939 וחשמל את אמריקה כולה המתאוששת באותה השעה מפגעי המפולת הכלכלית.
זוהי יצירתו החשובה ביותר של סטיינבק ומנכסי צאן ברזל בספרות האמריקנית החדשה.
בענבי זעם נמצא ביטוי בוהק לתחום ייחודו של סטיינבק: לבד מן הצד הפסיכולוגי והעניין הפוליטי מצויינת יצירה זו בתיאור הווי קשה ומאויים בו לכודים גבוריו של המספר ב
אם יכפה על מישהו להכין רשימה של עשרת הרומאנים הגדולים של כל הזמנים - יתפוס דוסטוייבסקי, מן הסתם, שליש מן הרשימה, מבין ששת הרומאנים הגדולים שכתב דוסטוייבסקי בין השנים 1866 ל1880 - , `אידיוט` (1868, שנתיים אחרי `החטא ועונשו`) הוא אחד המועמדים הוודאיים לרשימה בלתי - אפשרית כזאת. דוסטוייבסקי התקשה בכתיבת `אידיוט` יותר מאשר בכל רומאן אחר שלו. לפח
שני כרכים
האחים קרמאזוב הוא הרומן האחרון של דוסטויבסקי, ונחשב לגדול שבהם. הילה של כובד ראש אופפת את שמו, ולא בכדי מרבים לצטט ממנו אמירות כגון "השטן נאבק עם האלו-הים, ושדה המערכה הוא נפש האדם" או "בלי אלו-הים [...] הרי יוצא שהכל מותר", ועוד כיוצא באלה הגיגים. אלא שדוסטויבסקי לעולם אינו עוסק ברעיונות מופשטים. האידאות אצלו הן תמיד בשר מ
אל סאראמאגו, גדול סופרי פורטוגל ומגדולי הסופרים באירופה היום, התוודע הקורא הישראלי ב'דברי - ימי מינזר', שהלהיב בדמיון המבריק ובהומור, בתערובת של ריאליזם דק - בפרטים ופנטזיה, ובדרר הסיפור המיוחדת. כל אלה ימצאו גם ב'הבשורה על פי ישו', אולי הרומאן הנועז ביותר של סאראמאגו עד כה, שעורר שערוריה ממשלתית בפורטוגל, נמכר בלמעלה מ160,000 - עותקים,
`תולדות המצור על ליסבון` הוא רומאן אהבה על רקע סיפור מלחמה מרתק כשלעצמו, אף שבין השניים מפרידות 800 שנים. גם ברומאן זה (החמישי בתרגום עברי) סאראמאגו, כמו תמיד - שנון, מבריק, נוגע ללב בסנטימנטליות האירונית שלו, ובעל יכולת עצומה להחיות כל עניין שהוא כותב עליו, החל מטלפון מצלצל בלי שירימו את השפופרת, וכלה בליל האהבה הראשון של רווק מזדקן. מ
"הסנדק" הוא מהספרים הגדולים של המאה העשרים, והסרט שהופק על־פיו, שבו כיכב מרלון ברנדו, זיכה את כוכבו באוסקר על גילום אחת הדמויות הבלתי נשכחות בהיסטוריה הקולנועית. המאפיה הסיציליאנית היא אחת מן התופעות המדהימות ביותר של המאה שלנו. זוהי ממלכת סתרים, שכוחותיה בלתי מוגבלים, ורשתה פרוסה על פני כל אמריקה. עסקיה מהוגנים למראית עין, וכמעט