ביקורת ספרותית על יעקב - הסיפור המפתיע של אבי האומה מאת יאיר זקוביץ
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 3 באוקטובר, 2012
ע"י אורי רעננה


קטונתי מלכתוב ביקורת לכתיבה של יאיר זקוביץ, לכן אני בוחן את הספר כמו שהוא מסתכל על התנך: מבחינת הסיפור רהיטות הכתיבה והקריאה בו, הענין וגם קווים מנחים לקריאה של התנך וסיפורי האבות.
ואכן מצאתי את עצמי מהופנט, חוזר וקורא ושונה בטקסט המיקראי, מוצא בו נימות חדשות לי ומתענג.
איני משתייך לאלו הפוקדים את בית הכנסת. עם זאת אני אוהב לקרוא בתנך. לכן בקריאה של הספר, כמו בספריו הקודמים (לא אלו המשותפים לאחרים),מצאתי ריענון מחשבתי.
נתחיל בזה כי הסיפור של יעקב אבינו הוא סיפור של שכר ועונש כמו בסיפורי מיתולוגיה רבים.
שלא כמו בסיפורי מיתולוגיה אחרים, הגלגל אינו נעצר לאחר השלמת מעגל אחד אלא מסתובב כמה פעמים.
יעקב ועשיו- סיבוב ראשון, לבן ויעקב - תגובה, יעקב ולבן פרק סיום, עשיו ויעקב המפגש, ראובן ה"גומל לאביו", סיפור יוסף ואחיו, הירידה למצרים.
כל מה שתיארתי כאן הוא פרומו לתוכן שבספר.
הקריאה בו מציגה ניואנסים וגוונים בסיפור שמסתמכת על מקורות שונים, בצורה קולחת, מעניינת ושוטפת.
איני בטוח כי לדתיים חרדים יערב כל הספר , כי יש בו פינות לא אורתודוכסיות ( מרביתן נשענות על פירושים של חכמים או ספרים חיצוניים).עם זאת הוא הנאה לאלו שאוהבים תנך או אפילו סיפור טוב.
11 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
אורי רעננה (לפני 12 שנים ו-11 חודשים)
חידוש בשבילי בעמוד 175 מפרש זקוביץ את המילה "פורת" בברכת יעקב ליוסף "בן פורת יוסף", כ חמור פרא ( לחיוב) ועל זה מתגלגלת פרשנות הקשר למילה אפריים.
נזכרתי ואימתתי לעצמי כי הפרשנות המקובלת היא פארות העץ כלומר הצמרת של העץ. מכאן הברכה אומרת כי הוא יהיה נין המנהיגים של העם.
לא מבין מדוע היתה התעלמות מהפרשנות המקובלת.
אלי (לפני 12 שנים ו-11 חודשים)
זקוביץ ידוע בכתיבה הרהוטה שלו
ואף בהרצאותיו המרתקות
ובקיאותו במכמני התנ"ך
היא שם דבר





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ