לאחרונה אני מכוונת ואף ונחשפת יותר ויותר לספרי ביכורים טובים ואפילו מצוינים בספרות מקור
משובחת משלנו אשר מסקרנים אותי לגשת אליהם בהשתוקקות בכדי לקרוא מפרי עיטם
ומופתעת בענק בכל פעם מחדש .
כך קרה לי עם ספרה הראשון הגאוני הסוחף הלא שגרתי והייחודי קלרה שלי של בירי רוטנברג .
בכתיבה מרתקת מסקרנת מזווית אחרת , ובעומק רגישות היא נוגעת בנושא הזהות הישראלית אימהית
בתקופת מלחמות וטראומות והאחריות ההורית לילד בצורה שונה וייחודית אשר לא דומה לשום דבר
שקראתי עד כה .
הסיפור מסופר מפי גיבורת הסיפור הנותרת עלומת שם .
היא נשואה טריה אם לתינוק .בגיל צעיר . היא איבדה את אמה מסרטן השד , וגדלה לצילו של אביה
ניצול שואה אשר גרם לה לסלוד בכל הקשור לשואה .
כתוצאה מקשיים רבים הנערמים בחייה בכל התחומים היא אחרי לידה , בלי אמא לעזרה , קשיים עם
התינוק , קשיי תקשורת בזוגיות ואף קשיים בכתיבת הדוקטורט שלה .היא ובעלה נפרדים .
היא יוצרת לעצמה מערכת יחסים מתוסבכת אך יחד עם זאת מרתקת כשיוצרת לעצמה חברה דמיונית
אבסורדית עד מגוחכת מי אם לא קלרה אימו של אדולף היטלר הנאצי שגרם לשואת היהודים
ש"עוברת " לגור איתה . היא משתפת אותה בכל קשייה , מתייעצת איתה ואף כותבת לה מכתבים .
היא חשה שקלרה עוזרת לה ואפילו מרשה לעצמה לרדות בה כי חוששת לגורל בנה שלא יצא
כמו בנה של קלרה . היא מטיפה לה מוסר שאם היתה מחנכת את בנה אחרת הוא לא היה רודן אכזרי ....
האם תצליח להסתדר בלעדיה .? וכיצד מערכת היחסים ביניהן תשפיע על גורלה של הגיבורה ?
תוכלו לגלות ואף להיות מופתעים אם תצללו לספר מעולה הבנוי בכתיבתו האינטיליגנטית משובחת
מה שגרם לי לחווית קריאה ייחודית אחרת שונה מעוררת מחשבה ומהנה .















