ביקורת ספרותית על בעיקר על אהבה מאת מאיר שלו
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 15 בנובמבר, 2017
ע"י נהורית


קראתי את הספר בעיון רב. אני לא כל כך מתמצאת בנבכי האגדות והנובלות היווניות, אבל בתנך די מתמצאת. אתייחס כאן לפרק 'לך לך'. שלו מספר שם על שתי צורות של מסע: האחד מסע אל, והשני המסע מ=בריחה. בקטע עם יעקוב מספר שלו כי הבריחה של יעקוב היתה בעל כורחו. אם כן האמת היא שהבריחה הייתה גם מכיוון שרבקה אמו וגם יצחק, לא רצו שיעקוב ישא את בנות חת, אלא את אחת מבנות לבן, כפי שכתוב (בראשית כח' פסוק א') "ויקרא יצחק אל יעקב ויברך אותו, ויצוהו לא תיקח אשה מבנות כנען, קום לך פדנה ארם ביתא בתואל אבי אמך וקח לך אשה מבנות לבן אחי אמך". כלומר, אמנם זו הייתה בריחה, אבל הייתה לה מטרה, לקחת אשה ממשפחת אמו. כך שהפיסקה כפי שנכתבה על ידי שלו: "עד הפסיעה האחרונה של המסע הוא אינו יודע שרחל והאהבה מחכות לו בסוף הדרך" אינה מדויקת.
אמנם לא ידע מה צורה יש לרחל, ובוודאי לא ידע מה מחכה לו שם, אבל המטרה הייתה לא רק בריחה אלא גם לשאת אשה, את אחת מבנות לבן.
גם הקטע שבו מוסבר כי יעקוב לא ראה את אביו, דרוש תיקון. שלו כותב כך: "יעקוב ישוב אחרי עשרים שנה ולא יראה עוד את הוריו". אולי הוא לא יראה את אמו אבל את אביו כן, מכיוון שיעקוב ועשיו שותפים ביחד בקבורת אביהם, כפי שנאמר "...ויקברו אותו עשיו ויעקוב בניו". אם כן היה ודאי חי כשיעקוב הגיע, רק שמת עם הגעתו של יעקוב ונראה שיעקוב בהחלט פגש באביו בעודו חי.

מלבד הערות אלה, הספר די מעניין וכדאי בהחלט לקרוא.
5 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה



5 הקוראים שאהבו את הביקורת




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ