העט הקדושה קבוצה ציבורית
אני רוצה לשפר את הכתיבה שלי אז תנו לי ביקורות בונות בבקשה.
הידעת: בשביל להזמין חברים לקבוצה - שלח להם קישור: .
חברי קבוצת העט הקדושה
הצג הכל מציג 2 חברים
בת 25
מקום טוב כלשהו
בת 26
חלום אבוד
קיר הדיונים
 |  הוסף דיון הצג הכל מציג 4 דיונים שעל הקיר
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
היום הלכתי לישון וקמתי ב6 וחצי בערב אבל משום מה, הייתי בטוחה שעכשיו בוקר והמחשבה שביליתי כל כך הרבה זמן בלי לעשות כלום הפחידה אותי.
ואז הבנתי, מה ההבדל בין לישון יום שלם לבין להיות תקועה במחשב בלי לעשות כלום?
אין ממש הבדל האמת, וזה מה שהבנתי. שאני שורפת את הימים שלי בלי לעשות כלום.
אני רוצה להתאמן בקביעות ולנגן ולעשות כל כך הרבה דברים ואז בסופו של דבר אני יושבת על המחשב ושורפת את הזמן. אני לא אוהבת את זה.
והחלטתי לשנות את זה.
כרגע, אין לי טלפון אז אני לא יכולה לקום מוקדם אבל הגעתי לידי החלטה. אני הולכת לרכב באופניים בבוקר. יומיים בשבוע אני חייבת לקום ב5 אבל בשאר הימים, אני יכולה לקום ב5, מ5:30 עד 6:15-30 לרכב על אופניים או אנא ערף ואז לצאת לטיול עם הכלבות. וזה יכול להיות ממש נחמד.
עכשיו, אולי חלק מכן ישאלו, למה שלא תרוצי?
כי אני לא אוהבת לרוץ, זה איטי לי מידי ואם אני מגבירה קצב אני מתה בסוף ואני לא רוצה. באופנים זה אחרי כמה דקות סבל ממשוך וזה סבבה. זה לא משהו שמייאש אותי או גורם לי לעצור כי אני יודעת- ברגע שאני עוצרת, אני נופלת. אז לא עוצרים.

אז לא עוצרים, ממשיכים קדימה בלי להביט לאחור. מביטים על הצעדים הקטנים ולא לאחור.
אני לא מאמינה שצריך למהר, אני לא אוהבת את המחשבה הזו שלרוץ זה חרא אבל הנה העובדה- יש התנגדות עכשיו על כל הקטע של הריצה. אני יותר מתחברת לאופניים אז אני אסע באופניים.
אני אעשה מה שטוב לי, את מה שאני רוצה.
אני לא הולכת להתחרות באף אחד, כי אז אני לא מסתכלת על עצמי.
אכן, הגוף שלי במצב יותר טוב משהיה בעבר אבל עדיין יש לאן להשתפר. ואני הולכת להשתפר.
טוב, כפי שהבנתן היום הזה כבר אבוד אבל ממחר אני אתחיל. למה ממחר ולא מהיום? לא יודעת, אני רוצה עוד רגע של אתנחתא לפני שצריך להתחיל לקום וללכת על מנת להגיע למטרה.
אז, מחר אני מתחילה.
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
הכינור המיתר עם הבודד-

הכינור עם המיתר הבודד רוטט כאשר הקשת הועברה על מיתרו ביד לא כל כך יציבה.
הכינור עם אותו מיתר בודד היה מיוחד, הגיע בחינם אל ילדה חומה עם שיער חום ועיניים חומות כהות ועור חום.
הכינור הביט בפרצוף המרוכז, הרגיש את היד שהנחתה את הקשת על מיתרו הבודד, את האצבעות נעות ונעות על המיתר, מנסות להפיק מנגינה מדהימה ממנו
אך הוא היה בטוח, משהו במבט שעל עיניה בתוך הראש החום שלה יש מנגינה מדהימה שמנסה לפרוץ ופתאום הוא היה עצוב.
כי, תבינו. לקלימבה יש צליל של מלאך. הוא שומע אותה כאשר הוא שוכב בארגז המרופד שלו.
התיק השחור היה פתוח לרווחה והבד הכחול ספק בהיר ספק כהה שהיה הפנימית של אותו ארגז, הקרביים שלו כמו ניצנץ לו מהארגז.
ואז, אותה הילדה החומה שמה את הכינור בארגז, את הקשת ברישול שלא היה אופייני לה לצידו של הכינור ואז הילדה
הוציאה את הקלימבה מבין השמיכות והכינור לא הבין, כי,
תבינו, כשהוא שמע את הקול של הקלימבה הוא דמיין כלי לא מציאותי. עוצמתי ועדין באותו הדבר אבל הקלימבה הייתה.. שמנה וגלומבית כזו, מגושמת.
ואז, היא שינתה את צורת הישיבה שלה, גבה נכפף קצת, מתכנסת בתוך עצמו ואחרי כמה רגעים שני האגודלים שלה נעו על מקשי המתכת היפהפה
הוא בכה כאשר שמע את שירת המלאך ששמע
תיבת התהודה החסונה הידהדה בקול מדהים ועמוק אך עם זאת שמיימי ומלאכי את הציוואים שנשלחו ממיתרים המתכת שעמדו
והבטתי במבט המרוכז שעל פניה של הילדה החומה, ועל החיוך הניצחון הקטן שהיא עתה על פניה
והרגשתי כאב בתיבת התהודה שלי
ועצמתי עיניים ושמעתי את השיר שהתנגן בראשה של הילדה עם הקול היפהפה של הקלימבה שהשתלב איתו
ועצמתי עיניים
ושמעתי את זה
שמעתי את השיר
את השיר שהיא ניסתה לשיר איתי
מוּמוּ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
בהתחלה, רטט (לא רוטט).
אולי שיער חום, עיניים חומות כהות ועור שחום?
*מנסות להפיק ממנו מנגינה מדהימה
במבט שבעיניה (לא יכול להיות מבט *על* העיניים). ואיך שאר המשפט מתקשר להתחלה שלו? אולי כדאי לפסק אחרת או משהו כזה.
הבד הכחול, ספק-בהיר, ספק-כהה, .. ואם זה ארגז אז תכתבי מההתחלה שזה ארגז ולא תיק. ואם זה תיק אז תכתבי שגם בסוף זה תיק.
'הניחה' נראה לי מילה יותר יפה ל'שמה'. את הקשת לצידו של הכינור ברישול.. צריך להחליף את הסדר של סוף המשפט כדי שיהיה מובן יותר.
יש שם בכוונה אנטר?
ויש נוכחים? אולי עדיף להוריד את ה'תבינו', אלא אם כן אחר כך את שוב מספרת להם. עוצמתי ועדין *כאחד.
גלומבית? מה זה אומר?
שוב ,העבר וההווה מתבלבלים לך. גופה נכפף וכו'.. מתכנסת (לתוך *עצמה). כדאי לשים אחרי זה נקודה, שהמשפט לא יהיה ארוך מדי ומתיש.
המתכת היפהפייה. ונקודות! שימי נקודות!
מדהים נראה לי מילת דיעה, ואם את כותבת את זה מנקודת מבט של נסתר את לא יכולה לשים אותה..
ציוואים.. התכוונת לציוויים?
שוב, מי זה הבטתי? זה לא בגוף נסתר? מאיפה הוא צץ פתאום?
ונראה לי שוב, בחיוך, לא על החיוך.
*עטתה.
ועצמתי עיניים.. זה נשמע כאילו קולה היפהפה הוא של הילדה, לא של הקלימבה. אם תשימי פסיק יבינו.. (וגם, איך היא מנגנת בו זמנית בשניהם?)

בכללי, את כותבת מעולה. ממש. את צריכה לשים לב לדקויות כאלה, כמו זמנים וגופים, ולפעמים שגיאות כתיב (אבל זה שטויות).
מקווה שעזרתי..
מוּמוּ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
אה, והכותרת. אני מניחה שזו טעות, אבל תתקני אותה..
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
והכוונה שלי הייתה שזה יהיה ככה, שההווה והעבר מבולבלים כי הם בעצם אותו דבר. זה מסופר מנקודת מבטו של הכינור ולכן אין לו הרגשת זמן, מה שעכשיו הווה כבר עכשיו הוא עבר ומה שעוד שנייה הוא עתיד. בגע שאת קוראת את המילה, היא כבר עבר, מה שעוד לא קראץ, שעוד לא חווית הוא העתיד ומה שאת קוראת עכשיו הוא ההווה.

"אולי שיער חום, עיניים חומות כהות ועור שחום?"- הרעיון היה להדגיש את הצבע החום של הילדה בדגש על העיניים.

"*מנסות להפיק ממנו מנגינה מדהימה"- זה כך בכוונה, אני מודעת לכך שזה תחבירית לא נכון אבל הכוונה הייתה לשים את העצם המוחשי שהוא הכינור אחרי המנגינה ובכך להדגיש את החשיבות שלה.

"במבט שבעיניה (לא יכול להיות מבט *על* העיניים). ואיך שאר המשפט מתקשר להתחלה שלו? אולי כדאי לפסק אחרת או משהו כזה."- יכול להיות, בהנחה שהעיניים הם רק כלי המשמש לצפייה. מבט שנח על העין, העין עצמה היא רק אובייקט שעליו מתלבש המבט.

"הבד הכחול, ספק-בהיר, ספק-כהה, .. ואם זה ארגז אז תכתבי מההתחלה שזה ארגז ולא תיק. ואם זה תיק אז תכתבי שגם בסוף זה תיק."- זה לא בדיוק תיק וזה לא בדיוק ארגז. החוסר החלטיות זה בגלל שכשאת בתוך משהו את לא בטוחה במה את. את יכולה להיות לדוגמא בתוך חדר ארוך אבל אחר לגלות שזה מסדרון וכאלה.

"'הניחה' נראה לי מילה יותר יפה ל'שמה'. את הקשת לצידו של הכינור ברישול.. צריך להחליף את הסדר של סוף המשפט כדי שיהיה מובן יותר."- מסכימה. *ואת הקשת ברישול...
-ושמה, הרעיון זה להראות את המגושמות שבה היא שמה את הכינור. במידה והיא הניחה היא היתה צריכה לתת לזה הרבה צומת לב אבל כשהיא שמה היא נותנת לכינור מעט צומת לב.

"יש שם בכוונה אנטר?"- כן. הכוונה הייתה של משפט שמישהו אומר ואז חוט המחשבה נקטע לו אז הוא ממשיך לכאורה את המשפט, אבל לא את אותו משפט שהוא רצה להגיד.

"ויש נוכחים? אולי עדיף להוריד את ה'תבינו', אלא אם כן אחר כך את שוב מספרת להם. עוצמתי ועדין *כאחד."- הוא מדבר אל מי שקורא את זה. אחרי הכל הוא בעצם מגיע לכדי כך שהוא מספר לך את הסיפור הזה.

"גלומבית? מה זה אומר?"- מגושמת כזו, "שמנה וגלומבית כזו, מגושמת."= זה התיאור

"שוב ,העבר וההווה מתבלבלים לך. גופה נכפף וכו'.. מתכנסת (לתוך *עצמה). כדאי לשים אחרי זה נקודה, שהמשפט לא יהיה ארוך מדי ומתיש." הסברתי למעלה~

"המתכת היפהפייה. ונקודות! שימי נקודות!"- הניקוד מכוון.

"שוב, מי זה הבטתי? זה לא בגוף נסתר? מאיפה הוא צץ פתאום?"- זה הכינור, כל הסיפור מסופר מכך שהוא מספר את זה. את מכירה את זה שאת רואה זיכרון ואת לא את בזיכרון שלך, את כאילו מעל הזיכרון ולפעמים את בתוך הגוף שלך? זה הרעיון.

"ונראה לי שוב, בחיוך, לא על החיוך."- לא בחיוך, "ועל *חיוך הניצחון הקטן שלה.."

"ועצמתי עיניים.. זה נשמע כאילו קולה היפהפה הוא של הילדה, לא של הקלימבה. אם תשימי פסיק יבינו.. (וגם, איך היא מנגנת בו זמנית בשניהם?)"- היא לא מנגנת בשניהם. הכינור הבין את השיר שהילדה ניסתה לנגן בו, ניסתה ללמד אותו.

"בכללי, את כותבת מעולה. ממש. את צריכה לשים לב לדקויות כאלה, כמו זמנים וגופים, ולפעמים שגיאות כתיב (אבל זה שטויות)."- טנקס, הניקוד הוא בכוונה ושגיאות הכתיב לא^^

תודה על הביקורת הבונה.
מוּמוּ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
אממ
זה יפה, הרעיון שאת מנסה להביע. אבל אם את רוצה שזה יהיה מובן אני חושבת שכן כדאי להשתמש באותו זמן ובאותו גוףכל הזמן (כמובן, את לא חייבת לרצות שזה יהיה מובן).
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
כל אחד רוצה להשתפר, כל אחד רוצה צומת לב, כל אחד רוצה להיות מה שהוא חושב שהוא יכול להיות.
כל אחד רוצה תמיכה, כל אחד רוצה כתף רכה, כל אחד רוצה להיות מי שהוא חושב שהוא יכול להיות.
כל אחד בוכה כשדבר נעלם, כל אחד כואב כאשר לא מעריכים אותך, כל אחד כואב את נפשו כאשר לא מוכנים לדעת את האדם שהוא חושב שהוא יכול להיות.

הרבה אנשים האמינו בי,
לא היו הרבה אנשים שהפנו את גבם אליי,
גזלו הזדמנות בחיוך התנצלות,
חוסר הנוחות שלהם נובע מבורות.

ויש לי עבר והיה יכול להיות עתיד,
אבל עכשיו רק המילים יגיעו לנחמי,
כי כרגע, אני לא אספר,
נגזלה ממני הזדמנות שרציתי ביותר.

אני יודעת שיש עוד אפיק שאני יכולה בו לזרוח,
אבל כרגע זה פשוט קשה כי, טוב,
זו עוד הזדמנות שנגזלה ממני,
ואין לי איפה לצרוח.

רק לדבר בשקט,
שש, שלא ידעו שיש לך רגשות.
כי בחברה של היום צריך להתבייש בהם.

כשאתה אוהב מישהו, אתה שומר על זה בשקט.
כשאתה כועס על מישהו אתה נותן לזה להתבשל.
כשאתה לא חושב אתה יודע
וכשאתה יודע אתה פועל
וכשאתה פועל משהו קורה
וכשמשהו קורה אתה מתחיל לחשוב
ואז אתה כבר לא יודע
ואז כבר שוםפ דבר לא קורה
כי אתה רק חושב
ואתה לא יודע
מה
עתיד
לקרות.
מוּמוּ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
אהבתי.
*תשומת לב
ו.. כואב את נפשו. נראה לי שכדאי למצוא ביטוי אחר.. אבל זה שלך, איך שאת חושבת.
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
בכמה הדקות האלה, הדקות הראשונות של היום הזה אני רוצה לכתוב לכם משהו.
אני לא יודעת בדיוק מה, אב בראש שלי זה נועז, מדהים ומלבב. צבוע בצבעים של צהוב ואדום וכתוב וורוד וסגול וזה כמו להבה, רק שבמקום להבה זה מיכחול, ובמקום מכחול זו היד שלי, רק שבמקום היד שלי זה העולם.
העולם שלי צבוע בצבעים מדהימים, צבעים שחלק מכם יכולים לראות וחלק מכן לא.
אבל זה בסדר, אני לא כופה את העולם שלי על אף אחד. אם אתם רוצים, אני אתן לכן להתבונן בעולם שלי. אני כבר נותנת לכן חלון קטן על מנת להציץ דרכו.
אבל עדיין, אתם לא מסתכלים למעלה, למטה ולצדדים. אתם מסתפקים בלהביט קדימה.
תגידו לי, האם לא עניין אתכם לראות מה יש מעבר לשמיים הצבועים בכחול? ממה נובע הצבע הירקרק של העלים והצבע העמוק של העץ?
לא מבחינה ביולוגית, מבחינה ציורית, מבחינה פילוסופית. סתם לתהות כיצד הדברים האלה בכלל הגיעו לכדי התקיימות.
אני חושבת שזה מדהים, אני אוהבת להסתכל על החתולה שלי ולראות בעיני רוחי את קווי המתאר שלה בעיפרון, צבוע בצבעים ובסגנונות שונים.זה יפהפה כיצד הם משתלבים במוח שלי. נפרדים ומתפרקים ובאותו הזמן גם משלימים אחד את השני.
אני אוהבת את היופי החינני הזה שמצוי בחוסר שלמות. בשלמות יש משהו.. פסטורלי מידי הייתי אומרת. משהו ריקני. אבל במשהו בעל חוסר שלמות, הו! יש בו משהו מרתק, מסעיר. משהו שאינכם יודעים כיצד לראות אותו.
לראות אותו כמחאה? עלבון? או אולי רק כציור פשוט, שניחן בחוסר שלמות מדהים.
הצביעה הזו בצבעים של הזרם התוך מוחי הוא דבר יפהפה.
אני לא חושבת, אני מתבוננת ואני שומרת את התרשימים בתוך הראש שלי. מחכה למילת הקסם שתיפתח אותה.
כדי שהנוצה תיפול מכנפי המלאך, צריך קודם שלמלאך יהיו כנפיים.
מוּמוּ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
זה פשוט.. יפהפה כל כך. ציורי כזה ומקסים. באמת אין לי מילים כנות לתאר את זה.
יש לי רק הערה אחת: יש פעם אחת שכתוב 'אתן'. זה בכוונה? כי אם כן, אז את צריכה להחליט על גוף מסוים בו את כותבת את הקטע.
זאבה~ לפני 8 שנים ו-7 חודשים
זו המחאה שלי לכך שאת רוב המבחנים והמסמכים הרשמיים כותבים בזכר, אז רציתי לעשות משהו לגבי זה. גם אם זה לגרום לילדה אחת לשים לב לשינוי הזה.
ואף אחד לא החליט שאני חייבת וצריכה לכתוב באותו הגופן. זה הנורמה, אבל מי שקורא הם.ן נשים וגברים כאחד אז אני הולכת להשתמש פעם בניסוח בלשון זכר ופעם בניסוח בלשון נקבה.

תודה על הביקורת~
האופה בתלתלים לפני 8 שנים ו-7 חודשים
א. זה ציורי ומקסים. רעיון נהדר.
ב. כשאת כותבת דברים בגוף מיוחד (פה - כמספרת עם קהל מודע) לרוב זה גורם לקורא להיות מודע יותר למה שהוא קורא, ופחות להיכנס לתוך הקטע. תחשבי על האפקט הזה - אם את מעוניינת בו.
ג. פסיקים: גם אני שמה מלא מהם... נסי לעבור ולראות אם יש מקומות בהם את יכולה לקצץ. זה קצת קוטע את השטף לפעמים. לפעמים עדיף להחליף בנקודות.

(אני מעירה כי ביקשת, כן?? בכללי זה מקסים)
קישורים רלוונטים
 |  הוסף קישור הצג הכל מציג 0 קישורים רלוונטים
סרטוני הקבוצה
 |  הוסף סרטון הצג הכל מציג 0 סרטונים

אירועים
 |  הוסף אירוע הצג הכל מציג 0 אירועים של חברי הקבוצה
ביקורות ספרים של חברי הקבוצה
הצג הכל מציג 3 מתוך 34 ביקורות ספרים
אני עושה שירות השנה בשכונה בדרום תל אביב. יש פה בניינים מתפוררים, סמטאות שחורות מלכלוך, וילונות עשויים סדינים וגרפיטי גס. הרבה מה לצלם. היל... המשך לקרוא
25 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
מוּמוּ לפני 5 שנים ו-9 חודשים


אני מצטערת, טולקין. זה לקח יותר מדי זמן. כמעט ארבעה חודשים לשלושה ספרים. מי תיאר לעצמו שאהיה כל כך עמוסה עד שאספיק לקרוא רק ברכבת או בשבת. מה... המשך לקרוא
28 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
מוּמוּ לפני 6 שנים


מומיק הוא ילד אמיץ. הוא מוכן לעשות הכל בשביל שההורים שלו לא יצטרכו לדאוג לו, כי יש להם דאגות אחרות. הוא מוכן לשכב בחושך ולהעמיד פנים שהוא יש... המשך לקרוא
17 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
מוּמוּ לפני 7 שנים ו-1 חודשים



ספרים שיש לחברי הקבוצה בבית
הצג הכל מציג 8 מתוך 77 ספרים שיש לחברי הקבוצה בבית
עודכן לפני 5 שנים ו-11 חודשים


רשימות ספרים של חברי הקבוצה




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ