» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (243):
לקרוא,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
עיון,
על הפנים,
ספרים שיש לי וקראתי,
ספרים שאני באמצע...,
Wishlist - רומאן,
Wishlist - עיוני,
ספרים שקראתי,
אומנות האהבה,
ספרים שרוצה לקרוא,
ספרים שקראתי ואהבתי,
עיון וסיפרות- במשקל כבד,
רוצה לקרוא: פסיכולוגיה ובני משפחה,
מתה לקרוא,
ספרים שאהבתי,
שווה להשיג,
ספרי חובה - לפני המוות...,
רשימה,
פילוסופיה,
ספרים שקראתי,
רוצה לקרוא,
ספרים שקראתי,
בתכנון.,
רוצה לקרוא,
מדפתרפיה,
רציתי-השגתי,
ספרי עיון הממתינים לקריאה,
ספרים מומלצים מהלל הזקן...:-),
הספקתי בצבא,
רוצה להשיג,
הספרייה העברית בברלין,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
בעתיד,
רשימה,
רוצה לקרוא,
קראתי,
#1,
קראתי ,
ספרים שקראתי,
רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא,
ארצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
מחכים לקריאה,
ספרים שקראתי מגיל 14,
ספרים שקראתי,
ספרים שאני קורא עכשיו :),
ספרים שיש לי ועוד לא הספקתי לקרוא,
ספרים שקראתי ,
לקנות,
רשימת קריאה,
ספרים שקראתי,
לקרוא,
הרשימה שלי,
1,
רוצה לקרוא,
ספרים לקנייה,
מור,
ספרים שאני רוצה לקרוא בקרוב,
לקרוא,
חייבת לקרוא,
ספרים שחייבים לקרוא,
רוצה לקרוא - בעקבות המלצות וביקורות כאן,
דעת,
ספרים שקראתי,
WishList,
לקריאה,
המלצות של קוראים,
י,
ספרים שקראתי,
2015,
wish list,
ללל,
רשימה,
להשיג,
קראתי,
ספרי טיפול שקראתי,
ספרים לקריאה,
קראתי,
לחפש בספרייה :),
ספרים שקראתי,
אופיר,
רשימה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
צריכה,
ספרים שקראתי,
רשימה חדשה,
פסיכולוגיה,
הגות, פילוסופיה,
מועמדים לביקורת,
קוראת,
ספרים שקראנו (או לפחות ניסינו),
נטע,
קראתי עיון,
לקרוא 2016,
לקרוא ,
ספרים מומלצים בספר "מכתבים לטליה",
GVM,
פילוסופיה וסגנון חיים,
אמנות,
To Read,
על המדף בבית ,
בקרוב,
רשימת קריאה 2,
BOOK LIST,
לקרוא,
המאגר הענק לקריאה,
רוצה לקרוא,
שווה קריאה /לקריאה עתידית,
פילוסופיה,
פסיכולוגיה ושיטות טיפול למכירה,
**** טוב ****,
עיון ומדריכים לקריאה,
יש לי - לקרוא!,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
עידן חדש ,עזרה עצמית ופילוסופיה,
גוף ונפש,
צריך לקרוא,
בתיכנון,
ספרים שקוראים,
מדף ספרים,
לרכישה 2,
רכישה בעתיד,
התפתחות אישית, טיפול, בריאות,
לקרוא,
פסיכולוגיים,
לקנות,
רחל - רשימת קריאה כללית,
פעמיים,
קְרִיאַת יַם סוּף,
חדש לגמרי,
קראתי,
פילוסופיה ופסיכולוגיה שלי,
כזה אני רוצה - רשימת המשאלות של אלי,
הספרים שלי,
מומלצים,
נקראו,
ספרים,
פסיכולוגיה, יחסי אנוש, שיטות טיפול,
כריכות אהובות,
למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) ,
מיניות , אהבה, קשרים זוגיים - ספרים למכירה,
פסיכולוגיה,
הכי טובים שלי,
קראתי :),
פסיכולוגיה והתפתחות אישית,
פסיכולוגיה,
ארכוש בעתיד,
ספריעד- פסיכולוגיה ונפש,
ספרים שקראתי,
דברים שעלו,
קראתי ואהבתי,
תומחר ,
D3,
ראשונה,
ספרי עיון ,
ספרי עיון בנושא פסיכולוגיה,
ספרי עיון בנושא מיניות וזוגיות ,
A4A,
קראתי,
רוצה לקרוא,
ספרים לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקנות,
ממתין על המדף,
רשימה,
פסיכולוגיה,
צריך עיון,
צריך לקרוא,
ספרי קריאה,
נפשי חושקת,
בתקווה,
ספרים שבנו את האנושות, ספרים שהרסו את האנושות, ספרים שיגזלו את זמנך ויטרדו את מנוחתך - ספרי מופת וסטיות אחרות,
לקרוא,
ספרים שקראתי - 2014,
חשוב לקרוא,
Read it,
On The Shelf,
פוליטיקה,
רשימה,
לקנות,
ספרות מתורגמת ,
רשימה,
פסיכותרפיה,
עיוני,
מסקרן,
עיון,
לקרוא,
להזמנה,
קריאה,
הנפש,
מחר הוא האתמול של מחרתיים,
הרשימה שלי,
ח,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
פסיכולוגיה,
להשיג,
ספרי חול,
לקרוא אבל בצ'יל,
רוצה לקרוא,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
נדירים,
רוצה לקרוא,
2א-צהוב,
מחשבה,
ספרים שמכרתי,
ספרי עיון למכירה ,
ספרי פילוסופיה למכירה תמרה,
מומלצים למבוגרים, קפה ספר,
פילוסופיה,
פסיכולוגיה,
העצמה,
פרום,
ממתין לקריאה,
לא הכל ורוד,
מסקרן ,
ספרי טיפול כללים,
טוב,
מיתוסים אגדות ומעשיות עם שלי,
למכירה - ספרי מיתולוגיה, אגדות וחקר מיתוסים,
פסיכולוגיה,
★ לקנות :: מעניין,
צריך לקרוא,
המדף שלי,
Would like to read,
פסיכולוגיה,
לקרוא ב2017,
רוצה לקרוא,
ביום מן הימים,
רוצה לקרוא ,
זה מעניין אותי,
רוצה,
Wishlist,
עסקים וכלכלה ▪︎ פילוסופיה והגות: מדינית • כלכלית • חברתית ▪︎ יחסים בינ"ל ▪︎ פוליטיקה,
ראשון כחדש שני טוב,
כפות,
יד ביד לאורך כל הדרך,
רשימה,
מודבק, דפים מודבקים, דף קרוע,
להעביר את הספר לB,
רשימת קריאה,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
עוד ...
|
1.
|
|
"ישאל כל אדם את עצמו כמה בני אדם אוהבים באמת ובתמים הכיר מעודו" מבקש אריך פרום מקוראיו, וממשיך וטוען כי רוב בני האדם חושבים על סוגיית האהבה לא מצד היכולת שלהם לאהוב אלא מצד היותם נאהבים.
הם יודעים שאהבה היא גורם מרכזי בחייו של האדם, אך אינם מעלים על דעתם שהיא מיומנות נרכשת שיש ללמוד אותה ולהתאמן בה.
באמנות האהבה טוען פרום כי האהבה על סוגיה השונים - אהבה רומנטית וארוטית, אהבת הורים לילדיהם, אהבת אחים, אהבת האדם את האל ואף האהבה עצמית - היא החשובה היחידה לקיום האנושי.
ביכולתה לפתור את מכאובי דורנו המנוכר והבודד, ולהרוס את המחיצות שקמו בין בני האדם.
אמנות האהבה ראה אור בשנת 1956.
בעברית הוא הופיע לראשונה בשנת 1964, ועתה בתרגום חדש ובמהדורה מעודכנת.
הספר העמיד דורות של קוראים והפך ברבות השנים לקלאסיקה.
הוא נמכר בשישה מיליון עותקים בעולם כולו, ונחשב לפורץ דרך בתחומו. אריך פרום היה פילוסוף ופסיכואנליטיקן, שפעל באירופה ולאחר מכן בארצות-הברית ובמקסיקו.
דעותיו המקוריות, שבאו לידי ביטוי בספריו הרבים, השפיעו על המושגים והמחשבה במאה ה20....
|
2.
|
|
״מהי משמעות החופש לאדם המודרני? הוא השתחרר מהכבלים החיצוניים שמנעו ממנו לעשות ולחשוב כרצונו. הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו – אִילו רק היה יודע מה הוא רוצה, מה הוא חושב ומה הוא מרגיש. אך הוא אינו יודע זאת. הוא מציית לסמכויות אנונימיות ומְאמֵץ עצמי שאינו שלו.״
בתחילת המאה ה־20 נראה היה שהעולם המערבי צועד בבטחה לעתיד טוב יותר: הכלכלה פרחה, הופיעו ניצני מדינת הרווחה, ומאות שנות מאבק לחופש בישרו לכאורה על ניצחון הדמוקרטיה הליברלית.
אלא שאז פרצה מלחמת העולם הראשונה, ששינתה את פני אירופה. לאחר המלחמה בחרו מדינות מסוימות לפנות לצורות שונות של טוטליטריות, ואילו במדינות אחרות שקעו המונים בחיים של קונפורמיזם קהה־חושים, תוך שהם מוותרים על האפשרות לנהל את חייהם בהתאם לצרכים האמיתיים שלהם.
אחת התגובות לוויתור הגדול הזה היתה ספרו של אֶרִיך פְרוֹם, מנוס מחופש, שפורסם בראשית מלחמת העולם השנייה. פרום ניסה להסביר מדוע האדם מוותר על חירותו – וגם על עצמו. אם האנושות לא תוכל להתמודד עם הסכנות הטמונות בחופש, טען אז פרום, היא תפנה למשטרים דיקטטוריים.
יותר משמונים שנה לאחר כתיבת הספר, בעולם של היפר־צרכנות, פופוליזם גואה ורשתות חברתיות, נראה שפרום לא יכול להיות רלוונטי יותר: האדם הוא אותו אדם, דרכי המנוס מחופש הן בעיקרן אותן דרכי מנוס, וכך גם הדרכים אל התיקון.
אריך פרום (1980-1900) היה פסיכואנליטיקאי ופסיכולוג חברתי אמריקאי־יהודי יליד גרמניה, מחבריה הבולטים של אסכולת פרנקפורט. עם חיבוריו, שבהם הירבה לעסוק בהשפעת החברה המודרנית על האדם, ואשר הרימו תרומה חשובה לזרם ההומניסטי של הפסיכולוגיה, נמנים הספרים החברה השפויה (1955) ומהפכת התקווה (1968), וכן אמנות האהבה (1956) ומנוס מחופש (1941), שיצאו שניהם בתרגום עברי עדכני בהוצאת כנרת־זמורה־דביר....
|
4.
|
|
אריך פרום אריך פרום מעלה בספר נפלא זה שתי תיזות הנלחמים על נשמת האדם:מצד אחד סגנון חיים של רכושנות, תאוות בצע, חומרנות, כוחו ותוקפנות ומצד שני מימוש עצמי המבוסס על אהבה, חדוות השיתוף ופעילות יוצרת משמעותית ולא פעילות בזבזנית-ממסמסת.
המדבר הוא הסמל החשוב ביותר לשחרור זה [=מהשעבוד לחומר והרכושנות].
המדבר אינו בית.
אין בו ערים.
אין בו רכוש.
זהו מקומם של נוודים שיש להם מה שהם צריכים לו, ומה שהם צריכים לו אינו אלא צורכי החיים ההכרחיים, לא נכסים. [...] חיים במדבר כהכנה לחיי חרות. ...
|
5.
|
|
והייתם כאלוהים, אריך פרום, הוצאת א' רובינשטיין, תשל"ה, עמ' 95-96
...המערכה השלישית כוללת את נדידת העברים במדבר. במצריים סבלו; מעבדות יצאו; אך לאן הובאו? למדבר שממה, שבו סבלו תכופות מרעב וצמא. הם אינם מרוצים ומתלוננים, לדבריהם, מפני שאין להם מספיק מזון. אך האם אפשר לפסוח על העובדה שפחדם היה לא רק מפני הרעב? הם פחדו גם מפני החופש. הם פחדו כיוון שאיבדו את מסגרת הקיום המוסדרת כהלכה שהייתה להם במצריים - הגם שהיו אלה חיי עבדים - כיוון שלא היה עליהם משגיח, מלך ואלילים שאפשר לסגוד להם. הם פחדו כיוון שהיו עם שאין לו אלא נביא המשמש כמנהיג, אוהלים-של-ארעי למגורים, ושום משימה פרט להליכה לפנים לקראת יעד בלתי-נודע.
הבטחון שהיה להם כעבדים במצריים דומה שהוא עדיף לדידם בהרבה על אי-הבטחון שבחירות. הם אומרים: "מי יתן מותנו ביד ה' בארץ מצריים, בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשובע; כי הוצאתם אותנו אל המדבר הזה להמית את כל הקהל הזה ברעב" (שמות ט"ז, 3). נראה שה' מבין שעבדים, גם לאחר שהשתחררו, נשארים בליבם עבדים, ועל כן אין סיבה לכעוס. הוא מספק להם מזון – המן שהם מוצאים בכל בוקר. שתי מצוות קשורות בליקוט המן, ולשתיהן חשיבות רבה. האחת אוסרת עליהם לקחת יותר משיוכלו לאכול ביום אחד (הללו שמלקטים יותר מוצאים למחרת היום שהעודף מלא תולעים). משמעות המצווה הזו ברורה: מזון נועד לאכילה, לא לחיסכון; החיים נועדו כדי לחיותם, לא לצבור אותם. במידבר אין בתים ובאותה מידה אין בו קניין. באקלים של חירות כל הדברים משרתים את החיים, אולם אין החיים משרתים את הקניין. ...
|
7.
|
|
במסורת המערבית אי הציות נחשב לחטא האולטימטיבי. ביהדות היה זה אי הציות של אדם וחווה ביחס לציווי האלוהי שהביא לגירושם מגן העדן. במיתולוגיה היוונית אי ציותו של פרומתיאוס לאיסור של זאוס על השבת האש לבני האדם הביא אותו להיות כבול לסלע ולסבול את הניקור הנצחי בכבדו. בנצרות, אי הציות של אדם וחווה זכה לכינוי "החטא הקדמון", ועליו מתבקשים בני האדם לכפר יום-יום מהולדתם ולמשך כל חייהם.
עם זאת, גם במקרה היהודי וגם במקרה היווני הביא אי הציות לא רק לענישה אלא גם לראשיתה של הציביליזציה האנושית. לאחר הגירוש, אדם וחווה החלו לעבוד את האדמה, לשלוט בטבע, להתרבות ולפתח תרבות אנושית חדשה. אצל היוונים, לאחר השבת האש, הועשר עולמם של בני האדם ב"מתנות" שהיו טמונות בתיבת פנדורה – מתנות שבלעדיהן אנושיותם הייתה חלקית בלבד. ובכן, האם אי הציות הוא טוב או רע? האם עלינו להפסיק לציית לאלתר לכל ציווי באשר הוא?
בספר זה, אשר מתורגם כאן לראשונה לעברית, מנתח אריך פרום (1900-1980) – הפסיכואנליטיקאי והפילוסוף היהודי-גרמני – בשפה ברורה וקולחת את אי הציות כתופעה תרבותית, פסיכולוגית וחברתית. בארבעה מאמרים, אשר כביכול אינם קשורים זה לזה, מציג פרום את השפעתו של אי הציות על הסובייקט, על הציביליזציה ועל החברה הקיימת. הוא מציג קריטריונים שעל פיהם ניתן להחליט מתי לציית ומתי לא, כמו למשל אופי הסמכות או אופיו של הנתון לה. בנוסף לכך הוא מתייחס לשאלת הציות כפי שהיא מופיעה בחברות המערביות השונות ולאפשרויות אשר נפתחות עבור בני האדם במידה ויתחילו להתנגד לסדר החברתי הקיים ולעצב את עתידם על פי העקרונות אשר הוא מציע תחת השם "סוציאליזם הומניסטי"....
|
12.
|
|
אריך פרום,סופר ופסיכואנאליטיקן אמריקני ידוע (ממוצא יהודי גרמני,מנתח בספר זה את קווי-האופי של החברה הטכנולוגית ומתריעעל הפיכתו של האדם ליצור חסר זהות עצמית,לבורג אלמוני במכונה גדולה.סכנה זו אינה,לדעתו,גזר-דין של הגורל שאין מנוס ממנו.עדיין קיימת תקווה לעצור התפתחות זו על ידי שיבה לערכים ההומניסטיים.האדם עדיין בן-חורין לבחור בחיים.פרום אף מתווה תוכנית מעשית ל"תנועה הומאניסטית ראדיקאלית".התנועה המוצעת תשתדל להחדיר אנושיות לחברה הטכנולוגית על ידי הקמת קבוצות קטנות,שתהיינה פעילות בכל התחומים ותחתורנה כולן לאותה מטרה:ליצירת סגנון חיים חדש, סגנון ריאליסטי,כן ואמיץ,מבוסס על אמונה באדם ועל תקווה לאחריתו.
אמונה; הומאניזם; היקום; חברה אנושית; חברה טכנולוגית; חווייה אנושית; טבע אנושי; ...
|
13.
|
|
"ישאל כל אדם את עצמו כמה בני אדם אוהבים באמת ובתמים הכיר מעודו” מבקש אריך פרום מקוראיו, וממשיך וטוען כי רוב בני האדם חושבים על סוגיית האהבה לא מצד היכולת שלהם לאהוב אלא מצד היותם נאהבים. הם יודעים שאהבה היא גורם מרכזי בחייו של האדם, אך אינם מעלים על דעתם שהיא מיומנות נרכשת שיש ללמוד אותה ולהתאמן בה.
ב”אמנות האהבה” טוען פרום כי האהבה על סוגיה השונים - אהבה רומנטית וארוטית, אהבת הורים לילדיהם, אהבת אחים, אהבת האדם את האל ואף האהבה העצמית - היא התשובה היחידה לקיום האנושי. ביכולתה לפתור את מכאובי דורנו המנוכר והבודד, ולהרוס את המחיצות שקמו בין בני האדם.
”אמנות האהבה” ראה אור בשנת 1956. בעברית הוא הופיע לראשונה בשנת 1964, ועתה בתרגום חדש ובמהדורה מעודכנת. הספר העמיד דורות של קוראים והפך ברבות השנים לקלאסיקה. הוא נמכר בשישה מיליון עותקים בעולם כולו, ונחשב לפורץ דרך בתחומו.
אריך פרום היה פילוסוף ופסיכואנליטיקן שפעל באירופה ולאחר מכן בארצות הברית ובמקסיקו. דעותיו המקוריות, שבאו לידי ביטוי בספריו הרבים, השפיעו על המושגים והמחשבה במאה ה-20....
|
16.
|
|
"ישאל כל אדם את עצמו כמה בני אדם אוהבים באמת ובתמים הכיר מעודו" מבקש אריך פרום מקוראיו, וממשיך וטוען כי רוב בני האדם חושבים על סוגיית האהבה לא מצד היכולת שלהם לאהוב אלא מצד היותם נאהבים.
הם יודעים שאהבה היא גורם מרכזי בחייו של האדם, אך אינם מעלים על דעתם שהיא מיומנות נרכשת שיש ללמוד אותה ולהתאמן בה.
באמנות האהבה טוען פרום כי האהבה על סוגיה השונים - אהבה רומנטית וארוטית, אהבת הורים לילדיהם, אהבת אחים, אהבת האדם את האל ואף האהבה עצמית - היא החשובה היחידה לקיום האנושי.
ביכולתה לפתור את מכאובי דורנו המנוכר והבודד, ולהרוס את המחיצות שקמו בין בני האדם.
אמנות האהבה ראה אור בשנת 1956.
בעברית הוא הופיע לראשונה בשנת 1964.
הספר העמיד דורות של קוראים והפך ברבות השנים לקלאסיקה.
הוא נמכר בשישה מיליון עותקים בעולם כולו, ונחשב לפורץ דרך בתחומו. אריך פרום היה פילוסוף ופסיכואנליטיקן, שפעל באירופה ולאחר מכן בארצות-הברית ובמקסיקו.
דעותיו המקוריות, שבאו לידי ביטוי בספריו הרבים, השפיעו על המושגים והמחשבה במאה ה20.
...
|
19.
|
|
בספר זה שהוא אחד מתוך שלושה מנסה הפסיכולוג הידוע להסביר את מהות האלימות והאכזריות שבעולם לא כאינסטינקטים שניסו לתרץ סקינר קונרד לורנץ ואחרים אלא כאכזריות ואלימות נרכשת ולשם כך הוא ניתח את המשטרים הדיקטטוריים והשליטים האכזריים בעולם. עבודה מונומנטלית מהחשובות בעולם....
|
24.
|
|
ניתוח פסיכו-סוציולוגי על מבנה האישיות של האדם המודרני (1941)...
|
|