» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (332):
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
רשימת הספרים שלי,
ספרים שאהבתי,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
הסטורי,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
קראתי ,
אסתר שטרייט וורצל,
פרוזה מקור למכירה,
ילדים גדולים,
ספרים שקראתי ואהבתי,
ספרים שקראתי פעם,
ספרים שקראתי,
ספרות ילדים ונוער למכירה,
צבא, בטחון, פוליטיקה, ישראל - למכירה,
שואה, מלחמת העולם השנייה וגרמניה למכירה,
רומנים היסטוריים למכירה,
היסטוריה ישראלית לילדים,
נוער,
עם חתימת המחבר,
ספרים שזוכרת שקראתי,
ראשון חדש לגמרי שני כחדש,
סופרות טובות,
ילדים ונוער - סיפורים מהחיים למכירה,
ספרים נהדרים,
ספרי עדיפויות,
ספרי ילדות שקראתי יותר מ-30 פעם, בטוח,
קראתי ואהבתי,
ספרים שאהבתי,
קלאסיקות מהילדות,
ספרים שאהבתי ומומלצים לקריאה!,
קראתי,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי ואהבתי,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
נוער,
קראתי ואהבתי מאוד,
ליזי,
גרמו לי לאהוב לקרוא,
ספרים שאני רוצה ליקרוא...,
קוראת שוב ושוב ופשוט לא נמאס!,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי!,
ספרים שקראתי,
קראתי ואני ממליצה בחום!,
מדף הספרים של אמיר (ילדים ונוער),
ספרים שקראתי,
ספרים היסטוריים,
ספרי הילדות שלי (שאני זוכר שקראתי),
ספרים שממש אהבתי,
מתבגרים,
ספרים לילדים שאהבתי ,
ספרים שצריכה להוסיף לספריה הבתית שלי,
ספרים לקרוא:,
ספרי ילדים אהובים,
ספרי ילדותי,
תורה שבעל פה ,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
קראתי.,
ספרים שקראתי ונהנתי,
ספרים שקראתי ואהבתי,
גיל לימודים,
רוצה לקרוא,
126 הגדולים,
ספרים שקוראים שוב ושוב ושוב.. ושוב,
תיעוד ספרים ,
אסתר שטרייט-וורצל ,
אסתר שטרייט-וורצל ,
ספרי ילדים ונוער ישראלים קלאסיים:):),
אהבתי מאד,
אסתר שטרייט-וורצל ,
אסתר שטרייט-וורצל ,
רומני נעורים,
קריאה ישנה חדשה,
יצירות מופת,
נייס,
ספרים שקראתי,
ספרים לנוער (רק לקריאה לכיף) שאני מוכרת,
שונות,
אסתר שטרייט-וורצל,
אסתר שטרייט-וורצל ,
ספרים שקראתי,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
אסתר שטרייט-וורצל,
קראתי ואהבתי :-),
ספרים שקראתי כילדה,
רשימה,
שלושה-ארבעה כוכבים,
לאורך השנים...,
א.א,
המעולים, המרגשים, המעניינים ביותר בעיניי,
חברים שאספתי בדרך,
נקרא ב 2013,
קראתי,
קוראת לסדר ממליצה,
ממש מזמן,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי ,
קראתי,
המדף שלי,
רמת קריאה 32,
קראתי :),
ספרים יפים שקראתי...,
ספרים שקראתי,
ספרים שאהבתי כילדה,
ספרים שקראתי,
439,
libi,
ספרי נעורים טובים,
הקלאסיקות שגדלתי עליהן (ועוד כמה שנוספו במהלך השנים),
ספרים שקראתי,
רוצה לקרוא,
קראתי,
ספרים שקראתי,
רשימה,
My children books,
Some of my childhood books,
ספרים שקראתי,
ספרים שפעם קראתי,
ספרים יפים שקראתי♥,
מה חסר לי,
חסר לי,
קריאה - נוער,
ספרים מומלצים שאהבתי,
סיפורת - מקור,
קראתי יותר מ 10 פעמים,אשוב ואקרא,
קראתי ונהנתי ,
יצירת מופת,
for my unborn,
מענין,
מודפסים - קנדה,
לנוער,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
הילדים קוראים,
קראתי ואהבתי,
500 טובים,
אהובים של ילדות ונוער,
קראתי יותר מפעם אחת,
ספרים שמתגעגעים,
ספרי נוער,
ספרים שקראתי,
ילדים,
ספרי ילדים טובים,
ספרי ילדים ונוער מומלצים,
ספרים שקראתי,
אהבתי ( מכיתה ד' עד עכשיו ),
רוצה לקרוא,
the best books now,
ספרים שמכרתי,
קראתי ואהבתי,
קלאסיקות,
ספרים יפים,
ספרים שקראתי,
יחיאלה,
הטובים המרגשים,
עד 2020,
2867-2025,
ספרי ילדים,
מיי פייבוריט,
רחל - ספרים שאהבתי מאוד,
23-25,
תומחר ,
לקרוא- חדש,
רשימת המשאלות ,
2025,
הפסקתי לקרוא באמצע....,
נוער-ספרי שואה,
נוער,
ספרים חתומים - אספנות ,
B16,
אספנות - ספרים עם חתימת המחבר ,
C2A,
ספרות נוער בפנימיות,
לקרוא,
ספרים מענינים,
לחזור ולקרא שוב,
הספרים שקראתי;),
ספרים שקראתי,
ילדותי,
ספרים לקריאה,
ספרים שהייתי רוצה לקרוא,
המומלצים שלי :),
ספרי ילדים מובחרים,
קראתי,
נוער ופנטזיה שאהבתי,
הבא בתור,
ספרי ילדות מומלצים,
ספרים שאהבתי מאוד,
ללא ממוקד,
ישראלים,
summer time!,
קראתי,
ספרים שאהבתי,
ישן,מוכר ואהוב,
ספרים שקראתי: ,
רוצה לקרוא,
ספרים על המסך הגדול,
פרס זאב לספרות ילדים ונוער,
ספרים שקראתי ואהבתי,
ספרים שאני מאוד אוהבת,
ספרים שנשמעים נחמד, אולי נקרא...,
רשימת הקניות העדכנית שלי ,
תם ונשלם,
קראתי ואהבתי,
ספרים שקראתי,
עבור עדן,
על המדף- נוער,
אהובי ילדותי,
העברתי את הדף האחרון, הפכתי את הספר והתחלתי מההתחלה.,
ספרים שאני רוצה או שוקלת לקרוא,
האליפים,
בילדותי,
ספרים שתמיד כיף לקרוא מתחת לפוך (אוקיי, לא בקיץ. אבל הבנתם את הפואנטה),
ספרים שקראתי,
קראתי,
מדף הספרים שלי,
קראתי,
ספרי ילדות אהובים,
מגרסה!,
חייבת לקרוא!!,
ספרים שקראתי,
מספרי הילדות האהובים,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
קראתי ואהבתי :),
מחכה על המדף,
מומלצים,
למכירה החל מ30שח,
רן רן,
קראתי ,
קראתי:),
קראתי,
ספרים שמאוד אהבתי,
קראתי,
ספרות מקור למכירה (עד 40 שח),
ראשון כחדש שני טוב,
רשימה,
מהספריה,
רשימת קריאה,
2010 ודרומה,
סורגים גדרות וקירות,
.,
מומלצים 3>,
ספרי נוער ,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
2023,
ספרים שקראתי בתשפ"ד,
2014- רשימה ניסיונית,
בקרוב אצלי,
מהספריה,
ילדים ונוער,
נקראו,
מחכה לך על השידה...,
ספרי שמאוד אהבתי בילדותי,
ספרי נוער למכירה,
ספרים מעולים שאהבתי לקרוא,
ספרים טובים,קראתי ואהבתי,
מצעד הספרים של משרד החינוך (כיתות ז'-ט'),
ספרים לילדות מאושרת, מעוררת מחשבה ומלאת דמיון,
המזרח התיכון,
רמת קריאה 25,
ספרים שקראתי ונהנתי,
לא לילדים בלבד,
רמה 2- קראתי ואהבתי,
מחכים על המדף,
ספרים שאהבתי,
קראתי,
ספרים טובים,
מחכים על המדף 1,
כל שאר הספרים,
הספרים שבנותיי אוהבות,
לילדים קצת יותר גדולים,
עם הספר,
א,
מומלצים ביותר,
הדרכה ועיון - נוער,
סיפורת - מקור - עוד,
ספרים שאני רוצה לקרוא :),
הספרים שלי,
נפלתי...,
קראתי ואהבתי,
רשימה,
תמיד בהישג יד לקריאה נוספת,
פנוי על מדף הספריה ומומלץ,
קראתי כבר,
שווה לקרוא!,
מעניינים לבנות ,
פעמיים,
מומלץ לנוער צעיר,
ספרים שקראתי,
קראתי,
מה קראתי.,
רוצה לקרוא,
לקרוא שוב,
פשע וסמים,
התמודדות ומשבר נפשי,
רוצה לקנות,
ספרות - על סופרים, על ספרים, על שירה ומשוררים,
ביוגרפיה ואוטוביוגרפיה למכירה,
יחידניים,
ראשונה,
הספר הראשון שקראתי,
מלחמת העולם השניה,
חדש,
חייבת מתישהו,
מלחמת העולם השניה 2,
רומנים היסטוריים שואה ומלחמות,
מחכים על המדף 3,
ה.ס. נוסף,
הטופ שבטופ!,
ספרים שקראתי,
פעם קראתי ספרים,
התאכזבתי - לא עמדו בציפיות...,
MEGA SALE ספרים במבצע 3 ב50שח ומשלוח חינם,
C11,
קראתי,
ספרים שארצה לקרוא,
ספרים,
מומלץ לקרוא ,
שלא קראתי...,
2020,
הרחבת טעם ספרותי,
D8A,
נכנס למדף ב2025,
רוצה לקרוא ,
על המדף בבית ,
קראתי, אבל הם לא על המדף.,
לגיל 9 ומעלה, ספרי איכות למכירה,
עוד ...
|
1.
|
|
האליפים הם תלמידי השנה הראשונה בבית הספר התיכון החקלאי גנות. לטענת המנהלת עדיין לא היה בגנות מחזור כה תוסס ומרדן כאליפים שלנו. בטיחים וג`מילים מסתכלים עליהם מגבוה. דלידים עושים להם צרות ללא סוף, אך האליפים אינם מתרשמים. במשך השנה מתפתחת בהם גאוות-כיתה ו"אחוות-לוחמים", החיים המשותפים (בפנימיה, בכיתה, בעבודה) והחוויות המשותפות (בטיולים, בתחרויות ואף בשביתות) מאחדים ומלכדים אותם. במאבק נגד הדלידים הם יוצאים מנצחים. כלפי חוץ הם חבורה עליזה ורעשנית, שוחרת הרפתקאות ואתגרים. אבל בסתר ליבם פנימה שוכן בכל אחד מהם חותם עולמו האישי - מיתר רגש של צער ושמחה, של ידידות ואהבה, של זכרון וחלום. זהו ספרה השמיני של הסופרת. מי שאהב את אורי, לבטח יאהב גם את רוני, קטנצ`יק ואילנה - גיבורי הספר הזה....
|
2.
|
|
"ומה יש בחבילה - יודע אתה"? "כלי זכוכית" ניחש אורי "זכוכית? יפה אמרת. בוא ואראה לך טיבה של אותה זכוכית" ושומסקי פתח את החבילה. היו בה שלושה רימונים, שני אקדחים וכדורים לאין ספור. כך, מבלי משים, הוכנס אורי לסוד ה"הגנה". ובימים שלאחר מכן: לבטי התבגרות, תעלולי - נערות, ידידות, אהבה, וכמובן, גם פעילות מחתרתית עניפה, לעתים מסוכנת. זהו רומן לבני הנעורים על רגע יריעה רחבת היקף של חיי מושבה עברית בתקופה הסוערת של סוף ימי השלטון הבריטי בארץ והמלחמה על המדינה שבדרך. זהו ספרה הששי של הסופרת, מחברת "נערי המחתרת" ה"בריחה" ועוד....
|
3.
|
|
"שבעת המנעולים" הוא רומן מסעות והרפתקה של עולים שעלו לארץ בשנים שלפני קום המדינה. העלילה מתמקדת במניה ודוד, ברונקה ושימק - חברי קיבוץ "איתן", שבאומץ לבם ובנחישותם הבריחו גבולות, זייפו מסמכים וסיכנו את חייהם, עד שזכו לבסוף להגשים את חלומם לעלות ארצה. המחברת, אסתר שטרייט וורצל, המוכרת לקוראים הצעירים, טוותה בספר זה עלילה עשירה ומרתקת, רצופת אירועים והפתעות. הרקע היסטורי (הימים שאחרי מלחמת העולם השני), אך הדמויות הפועלות והיחסים שנרקמו ביניהן במהלך המסע המשותף, הם כולם פרי הדמיון. אסתר שטרייט - וורצל היא כלת פרס ראש הממשלה תשנ``ב. כמו כן זכתה בפרס זאב על הספר ``אליפים``, ובפרס מצעד הספרים על הספר ``שחר``. ספרה ``אורי`` עובד למחזה המוצג בתאטרון לילדים ונוער....
|
4.
|
|
ספר זה, המבוסס על מעשה שהיה, מתאר את קורותיה של משפחה יהודיה, מעת בריחתה בדרך-לא-דרך ובסכנת-נפשות ממדינה ערבית אויבת ורדופת-שנאה לעמנו (סוריה), עד הגיעה בשלום - אם גם אחרי הרפתקאות וטלטולים קשים - למדינת ישראל. דמותו אפופת-המסתורין של פנטלון ראש חבורת מבריחי-הגבול, צלו הכבד של עורך-הדין הערבי המנסה להתנכל לבורחים אפילו מעבר לגבול, ועלילות מלחמתו הפרטית, הנואשת, של שמואל בן-הרב. מעל לכל - עמידתם האיתנה חדורת האמונה של הגיבורים - כל אלה משרים על הקורא אוירה ספוגת ערכים ורווית מתח, וגורמים לכך שייקרא בנשימה עצורה....
|
5.
|
|
אסנת, גיבורת הספר, מנמקת את הצורך שלה לספר את סיפור חייה במילים הבאות: "אני מרגישה שהסיפור מבטא לא רק אותי אלא גם ילדים אחרים שנמצאים במצבי... לכן חשוב לי שיקראו אותו וימצאו בו עידוד ונחמה כל אחי לצרה - אלה שנושאים בלבם בעיקר זיכרונות מרים מימי בית-הספר שלהם, ימים שהיו אמורים להיות היותר מאושרים בחייהם, אך בדיעבד היו ימים אומללים וכואבים..." סיפורה של אסנת הוא אכן סיפור של סבל וכאב, אך בד בבד הוא גם סיפור של מאבק וניצחון. ניצחון על מגבלות הדיסלקציה שמנעה בעדה להצליח בלימודים ולהשתלב בחברה. ניצחון על ילדים אלימים שהציקו לה בלא רחמים, וניצחון על בדידות ודחייה....
|
6.
|
|
ספר זה מתאר את קורותיהם של נערים ונערות, ששירתו במחתרת ה"הגנה" בתקופת המנדט הבריטי: השבעה, אימונים, הדבקת עלונים, חיפושי נשק, מעצר ושאר מבצעים סודיים. "דברים הנראים היום כאילו נלקחו מספרי בלשים, היו בימים ההם חלק מן המציאות היומיומית. משום כך מתקבלים פרקי הספר מציאותיים כל - כך והוא נקרא בנשימה עצורה" (מדברי אוריאל אופק ז"ל בהקדמתו למהדורה הראשונה). את אסתר שטרייט - וורצל מחברת הספר מכיר הקורא מספריה "אורי", "אליפים", "בן הערובה", "בני דניאל", "הבריחה" ועוד....
|
7.
|
|
ספר נוער, פרי עטה של אסתר שטרייט-וורצל, מחברת "אורי" ו"אליפים", החושף את התמודדותם של בני הנעורים עם בעיות התקופה: אלימות ופירוד במשפחה, תוקפנות והתמכרות לסמים בקרב הנוער, פיגועים קטלניים, ולבסוף - רצח ראש הממשלה. בתוך כל אלה ישנם רגעי האור. רגעים של ידידות ואהבה נדירים ביופיים. רגעים של חתירה למודעות עצמית ולמימוש עצמי. רגעים של ניצחון במאבק צודק, ולצדם גם רגעים של התייחדות עם הכאב באבל משותף....
|
8.
|
|
העלילה מתגלגלת בין מכתבים, מכתבים שנכתבו ומעולם לא נשלחו. בעלילה מבוססת על סיפור אמיתי, סיפור חייה של אחת מתלמידותיה לשעבר של המחברת....
|
9.
|
|
הספר מספר את סיפורו של סבסטיאן, פרח כמורה נוצרי, שמגלה את עצמו מחדש, ואת סיפורה של רֶבֶקָה- נערה הודית-יהודיה טובת לב, שנשלחת ללמוד במנזר ומתאהבת בסבסטיאן.
הסיפור מתרחש בימים שלאחר מלחמת העולם השניה- השואה. סבסטיאן נזכר לאט, בזכות אחיו- יהודה, שהוא יהודי, למרות שבהתחלה הוא מתכחש.
כיצד גילה סבסטיאן שהוא יהודי?
האם רבקה וסבסטיאן יממשו את אהבתם?
כיצד יצליח סבסטיאן לצאת מחומות המנזר?
האם סבסטיאן יצליח, בסופו של דבר, להפגש בשנית עם אחיו?...
|
11.
|
|
אסתר שטרייט-וורצל, שספרה 'אליפים' זכה במקום הראשון כספר הכי ישראלי במצעד הספרים הלאומי לכבוד שישים שנות המדינה, וספרה 'אורי' זכה במקום השביעי מתוך מספר רב של משתתפים, מתארת ברומן 'קיץ כתום' את המאבק נגד גזירת ההתנתקות שנגזרה על גוש קטיף ואת ימיו האחרונים של הגוש עד לחורבנו.המספרת - תמר - היא אחת מהנערות שהיו עצורות בכלא מעשיהו כעונש על חסימת צירי תנועה במסגרת המאבק נגד ההתנתקות, ואחרי כן עברה יחד עם חברותיה להמשך המאבק בנווה-דקלים שבגוש. אי לכך, כל האירועים המתרחשים בספר מתוארים מנקודת הראות שלה.העלילה מרתקת וכואבת, אך גם חדורת אמונה בנצח ישראל ואהבה בלי מצרים לארץ ישראל ולעם ישראל.כרגיל בספריה, המחברת מרחיבה את היריעה ומקדישה מקום רב לרקע הכללי של המקום והזמן, ובעיקר לדמויות האנשים (מכל גוני הקשת) החיים והפועלים בספר."בכתיבת ספרי", מציינת אסתר בהקדמה לספר, "אני שואפת לחבר ולקשר, ליצור הבנה והערכה ולבנות גשר בין השסעים בעם, כדי לאפשר היכרות וקרבה, בתקווה שאם יכירו, יבינו זה את זה, ומרגע שיבינו יתאחדו ויתלכדו". מי ייתן, ושאיפתה זו תתגשם....
|
12.
|
|
בספר מכיל שני סיפורים. האחד "אוסטרלים" - סיפור אהבה אסורה על רקע החיים במושבה עברית בארץ-ישראל בימי מלחמת העולם השנייה. הסיפור השני "אנה" - מתאר את המאבק הנטוש בלב נערה צעירה החיה בפולין והנקרעת בין מרכיבי זהותה הכפולה - היהודית והנוצרית. כל סיפור הוא עולם בפני עצמו. אך מי שיקרא, יגלה על נקלה כי העלילה טווה חוטים סמויים ההופכים את שני הסיפורים למעין חטיבה אחת. הספר מיועד לבני נוער בחטיבה העליונה ולמבוגרים....
|
13.
|
|
מי הוא בן-הערובה? האם הוא בועז, שנסע לאנגליה ללמוד אנגלית ונחטף על ידי מחבלים? האם הוא פרנץ יוזף, הלכוד בשבי גורלו? או שמא יוסי, יוסי התל-אביבי, שמילא בצורה כה משכנעת את תפקידו של ראפיק איש הפת"ח, עד כי הוא עצמו לא ידע לעתים מי הוא באמת?בספר פורשת המחברת יריעה רחבת-היקף, על-פני זמנים וארצות, עלילה מרתקת המבקשת לבטא את כאב הקיום היהודי-הישראלי במאבק על הארץ ועל הזהות כאן ובתפוצות....
|
15.
|
|
הספר הזה - המתאר בלשון ריאליסטית בוטה, ללא כחל ושרק, את הדרדרותו של אדי, נרקומן בן נרקומנים, לעולם הסמים, ואת מאבקו הקשה כדי להשתחרר מכבלי הסם - לא נועד לקוראי הצעירים, תלמידי בית הספר היסודי, אלא לתלמידי חטיבת הביניים, והחטיבה העליונה ואף למבוגרים. העולם שבו חי אד, מורכב מחומרים קשים. יש בו זנות ופשיעה, אלימות והשפלה, תוקפנות ונטישה - עלילות כואבות ומקוממות, המתארות וחושפות את צד הצל של חיים, צד שלא כל הגיבורים הפועלים בספר מצליחים להתמודד אתו. אבל ישנו גם צד האור, המספק חיזוקים, המפיח תקווה ואופטימיות, המאפשר להתגבר על הכשלונות, להתנקות מהסם ולהשתחרר מן האזיקים. בעולם היצרי והאכזר הזה, המכוער והמפורק מערכים, מתפתחת ידידות אמיצה בין שלושת גיבורי הספר - אדי, יקי ועומרי, ויותר מכל: צומחת ועולה אהבה, אהבתם של ענת ואדי. פריה של אהבה זו הוא הילד אבנר, שבהולדתו ובעצם קיומו מסמל את תחייתו מחדש של אביו. מכוח הידידות, וביחוד מכוחה של האהבה, בעזרתם התומכת, המכוונת והמעודדת של צוות המדריכים והעובדים הסוציאלים בכפר הגמילה נווה יונתן, מצליח אדי לטפס ולעלות ממעמקי התהום האפלה שבנפשו בתקוה שירפא וינצח, ולא יכנע עוד למדוחי הסם....
|
16.
|
|
... לפחות בחלום הזה איננו חלוקים. חלום נכסף וכה רחוק,השלום" ולא נדע, נכרות ברית שלום, מכתת חרבותינו לאתים,וכשיבוא ספרה החדש"-רועי" במילים אלה מסתיים הרומן."עוד מלחמה המתאר, רחב יריעה, רומן עכשווי-וורצל-של אסתר שטרייט שבצלה חיים,בכעין חתך לרוחב את תקופתינו הסוערת והסבוכה רועי הוא. כמעט בלשית, העלילה מרתקת.ופועלים הגיבורים אך אין לו, יש לו אמא אוהבת וסבים נפלאים.נער חד הורי אותו את האב שאיננו הוא מחפש כל.שמץ של מושג מי אביו תוך כדי מהלך האירועים? איך ומתי- ואם ימצא? האם ימצאנו.ימיו , חיוביות ושליליות,עוברות על רועי חוויות רבות ומגוונות גדולה מכולן חוויית.קשות ומורכבות אך גם מחכימות ומבגרות .ההיכרות עם סמדר...
|
17.
|
|
דניאל, נער כבן 15, המתגורר דרך קבע בווינה, בירת אוסטריה, מגיע בראשית החופש הגדול כתייר לישראל, ומאמין שצפויים לו בילויים והנאות בלבד. אולם, מתברר, כי ציפיותיו אינן תואמות את המציאות. גילויים מופלאים על עברו, שנוחתים עליו במפתיע, משנים את גורלו וגורמים לו שייעקר מעולמו הישן והבטוח, כדי להתמודד עם החדש והלא-נודע....
|
18.
|
|
הגורל האכזר - גורל היהודים בשואה - הפריד את סשה ורוז`ה מהוריהם. משך שנה תמימה הסתתרו השניים בכוך אפל ומחניק; ומשנתגלה מחבואם, הוברחו ליער. רק לאחר תלאות וייסורים מצאו דרכם לביתו של איכר גוי בעל אישיות מופלאה, שהעניק להם הגנה ומחסה עד לסוף המלחמה, עת עלו הם ואמם ארצה....
|
19.
|
|
בספר זה, חברו יחדיו עלילה קולחת ומתח בלתי פוסק וניסיון רציני לתת מבע
אמנותי - אובייקטיבי לעימות היהודי-ערבי בכל חריפותו. לקורא מובטח: את
הספר הזה יקרא בנשימה עצורה!! המציאות עולה על כל דמיון ומאורעות,
כביכול דמיוניים, המתוארים בספר התרחשו במציאות. כשיצאו חנה`לה,
שמוליק ויוסי לטיול באילת, לא תארו לעצמם אלו הרפתקאות צפויות להם
בדרכם, ובאלו חוויות ונסיונות קשים יהיה עליהם לעמוד. מרגע שפגשו את
אחמד ואת סעד - שני הנערים מן הכפר הערבי - החלו העניינים להתגלגל
כמעט מאליהם. שכן סעד ואחמד באו במטרה לפגע, ובתוקף נסיבות אלו
הפכו בני חבורתנו למעין בלשים....
|
20.
|
|
אסתר שטרייט - וורצל - סופרת נודעת ועטורת פרסים לילדים ולנוער - חושפת בספרה זה את קסמו של "הסיפור שמאחורי הסיפור". מרתק * מהנה * מאלף....
|
21.
|
|
סיפורו של מקום הוא גם סיפורה של התקופה תקופת המדינה שבדרך. זה סיפורם של האנשים שחיו במקום בתקופה זו: חלומותיהם, פעולותיהם, הישגיהם ו/או כישלונותיהם, מערכות היחסים המתפתחות ביניהם, ידידויות והאהבות, לידות וגם מוות. כל מה שמאפיין את חיי האדם הוא המפיח נשמת חיים בעלילה. נוגע עד לב סיפורם העצוב של מיכאל ותמר, וכמשקל נגד, סיפורם של זיווה ודודי, שזוכים להתחתן ולהוליד בן בעטרות החדשה. גם מי שפונו מבתיהם הקימו ישוב פורח ויצרו חיים חדשים במקום החדש....
|
22.
|
|
הספר מתאר בצורה עלילתית-מטפורית חיי אדם דרך סיפור חייה של בובה אנושית. מרגע צאתה לאוויר העולם, כשהיא מלאה חלומות ותקוות ואמונה בכוחה להגשים את עצמה, עד שהיא מגיעה דהויה ודועכת לסוף דרכה, וחוזרת אל ביתה עייפה מנדודים ורוויית אכזבות ובוחרת להירדם תרדמת עולמים. היא אינה נענית לקולות החיים המתדפקים על חלונה ומבקשים להעירה. הספר מתאים לכל הגילאים מילדים ועד מבוגרים. כל קבוצת גיל תמצא בו משמעות אחרת....
|
23.
|
|
לכבוד יובל החמישים שלה דקלה מקבלת מבנה אור מץנה - סיפור. את הסיפור כתבה סופרת צללים אלמונית, והוא מתאר את קורות חייה של האם מיום שהתגלה לה כי היא הרה, דרך תחנות חייה בצבא ואחרי כן בהודו, עד לנישואיה. האם הסיפור אמיתי? האם הוא מדומיין? גם דקלה עצמה לא ידעה להחליט מה בו אמת ומה כזב. רק זאת ידעה: שבבואתה נשקפת אליה מהסיפור בכל אמיתותה כמו ממראה.
מי הגיבור הראשי בסיפור הזה? דקלה, שילדה את אור, או עדנה אמה, שגידלה וטיפחה אותו במשך כל שנות ילדותו? אןר - הנכד/בן - טוען שהיות שהסיפור סובב בעיקר סביבו, הוא הגיבור האמיתי. גיבור, סמוי, אמנם, אבל גיבור.
שתי אימהות לו, לאור, ושתיהן מתחרות על אהבתו. הן אם ובתה, אך צערכת החסים ביניהן משתבשת ומסתבכת בגלל רגש הקנאה ומתח התחרות. לאורך כל מטווה העלילה מרחפת השאלה, את מי משתיהן יעדיף, ודומה כי אין לשאלה זו תשובה....
|
24.
|
|
"ומה יש בחבילה - יודע אתה"?
"כלי זכוכית" ניחש אורי.
"זכוכית? יפה אמרת. בוא ואראה לך טיבה של אותה זכוכית" ושומסקי פתח את החבילה. היו בה שלושה רימונים, שני אקדחים וכדורים לאין ספור.
כך, מבלי משים, הוכנס אורי לסוד ה"הגנה". ובימים שלאחר מכן: לבטי התבגרות, תעלולי נערות, ידידות, אהבה, וכמובן, גם פעילות מחתרתית עניפה, לעיתים מסוכנת.
זהו רומן לבני הנעורים על רקע יריעה רחבת היקף של חיי מושבה עברית בתקופה הסוערת של סוף ימי השלטון הבריטי בארץ והמלחמה על המדינה שבדרך.
זהו ספרה הששי של הסופרת, מחברת "נערי המחתרת" ה"בריחה" ועוד....
|
|