» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (36):
ספרים שקראתי,
צריכה לקרוא,
בספרייה הדיגיטאלית,
למכירה ב 25 שקלים,
קריאה - מבוגרות.ים,
סיפורת - מקור,
2011-2019,
(מג)זר לא יבין זאת?,
ספרים שקראתי,
מעניין,
עליי לקרוא,
קראתי בזמן הצבא,
רוצה לקרוא,
הספרייה העברית בברלין,
פרס ספיר לספר ביכורים,
צריך לקרוא,
מחכים לקריאה,
זוכי פרס ספיר,
קראתי ואהבתי,
אחר,
פסיכולוגיה,
הווי ישראלי,
צה"ל,
קראתי ב 2017,
התמודדות ומשבר נפשי,
פרוזה,
א,
= ניתן להשיג בחיפה (זמנית) = ,
ק ר א ת י,
מלה 2023,
תומחר ,
מוזיקה | שירה ופואטיקה,
שירה - מקור,
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה,
תקשורת ועיתונאות ,
עוד ...
|
1.
|
|
גיבורי 'הדברים עצמם' הם נערה ושני נערים, שלושתם בשר מבשרה של הציונות הדתית: דרור לומד בישיבה תיכונית, אביטל היא בת שירות לאומי, ושי לומד בישיבת הסדר. קרועים בין כמיהה גדולה לאהבה לבין מסגרת דתית שמרנית, הם מחפשים שוב ושוב את 'הדברים עצמם' – האמת החמקמקה, חסרת השם, הלא-חילונית ולא-דתית, שאולי תאפשר להם לפלס דרך עצמאית.
אביטל היא נערה דעתנית ומרדנית אך גם דחויה ושבורת לב, ומערכות היחסים שמתפתחות בינה לבין דרור, הצעיר ממנה בכמה שנים, ובינה לבין שי, בן גילה, מעוררות אצל שלושתם תשוקות עזות ורגשות סותרים, שכל אחד מהם מתמודד איתם בדרכו המיוחדת – בסחרור ותדהמה, בסקרנות ובשמחה גדולה, או בנדנדה של רוך ופגיעות, התרסה ופחד. עלילת הרומן מתרחשת בראשית שנות האלפיים – במהלך האינתיפאדה השנייה ועל רקע זיכרונות טריים מהסכמי אוסלו ורצח רבין – ומפרקת ליסודותיה את החברה הדתית-לאומית, שעסוקה גם היא בחיפוש דרכה בין חילוניות לחרדיות ובין ערכים אוניברסליים ללאומנות קנאית. ובתוך ההקשר החברתי הטעון הזה מפליג הרומן אל תוך חייהם הסוערים של שלושת גיבוריו, שמתנהלים ברובם המכריע במסתרים, בתוך נפשם, מתוך חתירה עיקשת לגאולה אישית....
|
2.
|
|
הנסיעה שמתוארת בנסיעה היא כזו שכולנו מכירים וחלקנו אף נוטים לזלזל בה - נסיעה של חייל בשירות חובה אל הקב"ן.
אלא שעד מהרה מתברר שזוהי גם נסיעה אל גבולות הנפש, אל מעמקיה של החברה הישראלית, ואולי אף אל האמת והגאולה.
וכיוון שגיבור הספר הוא בן למשפחה דתית-לאומית, ש"השתמטות" מבחינתו היא רעיון בלתי נסבל - ומי שמלווה אותו לתחנה לבריאות הנפש הוא אביו המסור, שעצם המילים "בריאות הנפש" מעידות בעיניו על כישלון שאולי אין ממנו תקומה - הנסיעה הופכת למסע שנטען בעוד ועוד משמעויות, נסחף לסערות רגש מטלטלות, נקרע בין כמיהות רומנטיות ודתיות לבין דילמות משפחתיות ופוליטיות, ונע בין יאוש ופחד מוות ליופי עוצר נשימה.
הפרוזה של יאיר אסולין בשלה וחכמה להפליא:
מצד אחד היא צלולה, ריאליסטית, חדה כתער, ומצד שני מעוררת השראה. הוא מצליח להכניס את הקורא הישר אל תוך עולמו של הגיבור, לדבר ממש מתוך פיו וליבו, לנטוע בקורא את התחושה שמדובר ביומן פרטי של חייל דתי המצוי במצוקה גדולה, ורק כשהקורא מגיע קצר נשימה אל סוף הספר הוא מבין שהטלטלה האישית שמתוארת בו, "העדות" שכביכול נמסרת בו, היא יצירה ספרותית מעמיקה, משוכללת ומרשימה. ...
|
3.
|
|
מתוך היומיום, הזיעה, ההתרוצצות האינסופית, תודעת ההישרדות הכלכלית, לוכד מבטו המשוטט של יאיר אסולין הזדמנויות ושברי אמיתות. בין רחובותיה של התנחלות בורגנית חדשה בשומרון לשוק מחנה יהודה, בין סמטאותיה של צפת לכנס בחירות של יאיר לפיד, בין הלווייתו של מוטי קירשנבאום לסבתא עזיזה, מבקש אסולין – כמי ש״חש משהו עמוק על הזמן הזה" – למצוא נקודת אחיזה.
המסות המדיטטיביות שבספר זה מבקשות לפענח איזו ישראליות המונחת בגבולותיה של "מיתולוגיה קטנה, מינורית, כזו שמתקיימת בשוליים, בצד הדרך, כזו שמתקיימת על השולחנות הישנים, הכמעט נזיריים, ועל כיסאות הפלסטיק, ועל ריח החריכה של הטוסט שנלחץ עכשיו בתוך בית הקפה".
יאיר אסולין (1986) הוא בעל הטור "קטע לסיום" בעיתון 'הארץ'. משמש עמית גולדמן בכיר בבית הספר למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב. שימש כמרצה אורח באוניברסיטת ייל. חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים לשנת 2016 ופרס ספיר לספר ביכורים לשנת 2011. מספריו: נסיעה (חרגול, 2011) והדברים עצמם (חרגול, 2014)....
|
4.
|
|
האזינה קולי, שמע תפילתי, קורא משורר תהלים בנפש פצועה.
התשמע קולי? שואלת רחל המשוררת, וכולה כמיהה לאהוב רחוק.
תהלים, והיצירה העברית החדשה. שנים רבות מפרידות ביניהם, אך המילים עודן עבריות, והנפש עודנה כמהה ומתפללת, שרה ומהללת.
התשמע קולי מבקש להפגיש את "הישן" ואת "החדש", את המזמור ואת השיר. למצוא את עקבות תהלים ביצירה העברית ולגלות מחדש את תהלים.
התשמע קולי הוא מסע בין קצוות הנפש, מסע שמלווה שפה
עתיקה־חדשה מימיה הקדומים ועד לרגע הזה, שבו, אתם הקוראים, אוחזים בידכם בספר ותוהים על קנקנו וגם על עולמכם.
*
יאיר אסולין הוא סופר, משורר, הוגה דעות ועורך. בעל הטור ההגותי
"קטע לסיום" בעיתון "הארץ". יועץ ועורך תוכן ותסריט. זוכה פרס ספיר לספר ביכורים, פרס שרת התרבות ופרס ראש הממשלה ע"ש לוי אשכול.
*
מיזם 929 נולד כדי לקרב את התנך לציבור הישראלי דרך מגוון פלטפורמות במרחב הדיגיטלי, אירועי תרבות ופעילויות בהשראת הטקסט המקראי, וקבוצות לימוד המזמנות מפגש אנושי בלתי אמצעי ושיח פתוח. מאז חנוכה התשע"ה, דצמבר 2014, לומדים פרק אחד בתנך מדי יום, סך הכול 929 פרקים – מבראשית ועד גמר דברי הימים. 929 מזמין את החברה הישראלית כולה לגשת אל הטקסט המקראי, להכיר אותו ואת עצמה דרכו, להשמיע קולות רבים ושונים וגם להקשיב....
|
5.
|
|
בספר “מינכן” פואמה אחת ארוכה, מרוסקת, המלֻווה בשלושה שירי נעילה מז’וריים.
זוהי פואמה על בדידות, אהבה ושוטטות, על אמונה ועל גלות. הספר, שבונה קול רווי שתיקה, שתיקה הנולדת ממצב הבדידות של יהודי דתי מתבונן בגרמניה – מסתיים בצעקה גדולה של כאב ומחאה, צעקה שיכולה להסביר גם את היציאה לגלוּת.
ספרו הראשון של יאיר אסולין (יליד 1986), “נסיעה”, זכה בפרס ספיר ובפרס שרת התרבות לספר ביכורים (2011). בשנים האחרונות הוא כותב טור קבוע בעיתון “הארץ”.
עתה רואים אור בו-זמנית שני ספרים חדשים שלו: ספר השירה “מינכן” (הליקון) והרומן “הדברים עצמם” (חרגול-מודן).
בני ציפר כתב על יאיר אסולין: “אסולין מצטייר לי פתאום כיורשו של פנחס שׂדה… אסולין, כשׂדה לפניו, מציג במערומיה את מצוקתו הנפשית של האדם, כל אדם”.
בספר “מינכן” פואמה אחת ארוכה, מרוסקת, המלֻווה בשלושה שירי נעילה מז’וריים.
זוהי פואמה על בדידות, אהבה ושוטטות, על אמונה ועל גלות.
הספר, שבונה קול רווי שתיקה, שתיקה הנולדת ממצב הבדידות של יהודי דתי מתבונן בגרמניה – מסתיים בצעקה גדולה של כאב ומחאה, צעקה שיכולה להסביר גם את היציאה לגלוּת.
ספרו הראשון של יאיר אסולין (יליד 1986), “נסיעה”, זכה בפרס ספיר ובפרס שרת התרבות לספר ביכורים (2011). בשנים האחרונות הוא כותב טור קבוע בעיתון “הארץ”.
עתה רואים אור בו-זמנית שני ספרים חדשים שלו: ספר השירה “מינכן” (הליקון) והרומן “הדברים עצמם” (חרגול-מודן).
בני ציפר כתב על יאיר אסולין: “אסולין מצטייר לי פתאום כיורשו של פנחס שׂדה… אסולין, כשׂדה לפניו, מציג במערומיה את מצוקתו הנפשית של האדם, כל אדם”.
עורך: דרור בורשטיין...
|
|