» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (82):
רוצה לקרוא,
חייבת לקרוא ,
על המדף וממתין,
צריך לקרוא,
מעניין,
הרשימה האינסופית-רוצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא ,
נראה מעניין, צריך לברר אם לקרוא,
אין לי - יקנה בעתיד,
ספרים שאני רוצה לקנות,
בתכנון.,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
אוטופיה ודיסטופיה,
...,
ספרים לקריאה,
יום אחד אקרא,
ספרות -תרגום,
בטח שאקרא,
ספרים שאני רוצה לקרוא 2,
ספרים טובים,
Wishlist - Philosophy and soceity,
ספרים שקראתי,
רשימה ,
רוצה לקרוא,
המלצות,
אקרא גם אקרא,
I'm Coming Out so you'd better get this party started,
wish list,
ספרים מומלצים,
רשימה,
הבאים בתור,
צריך לקרוא,
לרכוש,
ספרי קריאה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ספרות רוסית,
בהמשך2,
רוצה לקרוא,
ספרים,
פרוזה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
כללי,
ספרים מעוררי מחשבה,
מדע בדיוני ופנטזיה ,
גאה,
אני מקווה,
מד"ב ופנטזיה אצלי על המדף,
לקרוא,
אין סוף ספרים,
מד"ב ופנטזיה,
ספרים לקרוא,
המומלצים של אָמוֹן,
מדע בדיוני ופנטזיה - ספרים למכירה,
לקריאה,
דיסטופיה ואוטופיה - הטופ,
2010 ודרומה,
2021,
נדירים,
ספרים שאני רוצה,
בבל,
ראשונה,
דו,
רשימה,
אוטופיות ודיסטופיות,
רוצה לקרוא,
ספרים שקראתי,
להשיג ולקרוא,
הספרייה העברית בברלין,
לפעם הבאה,
מעוניינת לקרוא,
להשיג ולקרוא,
רוצה לקרוא,
רשימת ספרים שקראתי,
A20,
מתח וריגול,
בתקווה,
ספרות מתורגמת ,
לשפוט על פי הכריכה - ספרים עם כריכות מדהימות,
Long Story Short,
נו, רשימה,
כרמל,
עוד ...
|
1.
|
|
"ספרים טובים הם כמו דינמיט. הבדל ביניהם הוא שדינמיט מתפוצץ פעם אחת, בעוד שספר מתפוצץ אלפי פעמים" (יבגני זמיאטין). הרומן "אנחנו" מתאר עולם עשוי זכוכית שבו האנשים הם מספרים והחלומות אסורים. בגן עדן מלאכותי זה, שהטוטליטריות שלו היא פועל יוצא של שקיפותו המוחלטת, החופש הוא היפוכו של האושר. המספר, 503 - D, הוא בונה ה"אינטגרל", ספינת החל שתמצא סוף - סוף את המשוואה האינסופית של היקום ותייצא את בשורת האושר המתמטי המושלם לעולמות אחרים. כשהוא פוגש אותה, את 330 - L, מופרע הסדר האחיד של עולמו, נפרמת הנוסחה המושלמת של קיומו. קרוב לשמונים שנה מאז נכתב, נשאר רומן זה יצירה מבריקה של מדע בדיוני, סאטירה פוליטית וכתיבה ניסיונית. לרומן, שהוחרם במשך עשרות שנים בברית המועצות, היתה השפעה מכרעת דווקא במערב: המוטיב המרכזי של הרומן - ספקנותו של הנתין הנאמן במשטר הטוטליטרי ומאבקו של היחיד בכוחות אנונימיים - התבסס כאחד המשלים הנוקבים של המאה ה - 20, כשהוא מהדהד מאוחר יותר גם בשתי אנטי - אוטופיות מפורסמות אחרות, "עולם חדש אמיץ" של אלדוס האקסלי ו "1984" של ג'ורג' אורוול.יבגני זמיאטין (1937 - 1984), סופר, מתמטיקאי ומהנדס. הוא גלה מרצון לצרפת בסוף שנות העשרים, לאחר שיצירותיו נאסרו לפרסום והוחרמו בבריה"מ. הוא מת בפאריס, נידח ונשכח. רק בסוף שנות השמונים יצירתו זכתה להכרה מחודשת במולדתו, כשהתפרסם שם לראשונה מכלול יצירתו. זהו ספרו השני של זמיאטין הרואה אור בבבל. קדם לו קובץ סיפורים "השיטפון" שראה אור ב - 1996....
|
2.
|
|
יבגני זמיאטין (1937 - 1884) נחשב לאחד הסופרים המרכזיים והמבריקים בספרות הרוסית המודרנית, בסוף שנוח העשרים, לאחר שיצירותיו הוחרמו בבריה"מ, גלה מרצון לצרפת, הוא מת בפאריס, נידח ונשכח. בסוף שנות השמונים התפרסם במולדתו מכלול יצירתו והוא זכה להכרה מחודשת בכשרונו, זו פעם ראשונה שזמיאטין מתורגם לעברית, קובץ סיפורים זה מוכיח את שליטתו המוחלטת של זמיאטין במה שכינה "הטכניקה של הפרוזה", בלשון דחוסה ותמציתית, שופעת דימויים, מתוארות ביד אמן דרמות קטנות של אנשים פשוטים, רוסים או אנגלים, הנקרעים בין תשוקותיהם לבין כוחות אי - הסדר המערערים את עולמם המאורגן והמוגן. המתח העז הנוצר בין הדינמיות הקיצונית של סיפור העלילה, לבין שלמותו הצורנית, הוא מהמאפיינים הבולטים בסגנון כתיבתו הייחודי של זמיאטין....
|
4.
|
|
ייבגני איבנוביץ' זמיאטין הוא אחד הכשרונות המזהירים ביותר בספרות הרוסית של המאה העשרים. סופר, מחזאי וסטיריקון, זמיאטין אף יצר סוגה חדשה, הרומאן האנטי - אוטופי, השפעתו כפורץ מסגרות ספרותיות וכמייצג של המסורות הקוסמופוליטיות וההומניסטיות היתה עצומה, בעיקר בשלב במוקדם של הספרות הסובייטית, שהיה גם הפורה ביותר. זמיאטין תמך בבולשיביקים עוד בטרם בוא מהפכת אוקטובר, אבל מאוחר יותר סטה מדרך המפלגה הקומוניסטית השלטת, כיוצר עצמאי לחלוטין, שאינו נכנע למול תכתיבים גלויים וסמויים, טבעי שנחשב בלתי רצוי על ידי השלטונות, אבל הדבר לא פגם בהשפעתו. בסופו של דבר נאסרו יצירותיו לפרסום בברית המועצות. ב - 1931, בתיווכו של מקסים גורקי, התיר סטאלין לזמיאטין לעזוב את ברית המועצות. את שארית חייו הקצרים, עד לשנת 1937, הוא בילה בפריס. לא יהיה מוגזם לקבוע כי יצירתו היא נבואית בתפיסתה את אימי המודרנה, וכי יצירתו משלבת באופן שאין שני לו ראיה אנליטית צוננת של המציאות עם עוצמת תיאור לירית שיש בה לפנות אל הרגש ואף לכבוש אותו....
|
|