רומן היסטורי סוחף מאת מחברת רב-המכר עטור הפרסים 'נערה במעיל כחול'
גרמניה, 1945.
החיילים ששחררו את מחנה הריכוז גרוס-רוזן אמרו שהמלחמה תמה, אבל מבחינת זופיה לדרמן בת השמונה-עשרה שום דבר לא נגמר.
גופה בקושי התחיל להחלים; רוחה שבורה; וחייה מרוסקים.
לפני שלוש שנים, היא ואחיה הצעיר אָבֶּק היו בני המשפחה היחידים שנשלחו ימינה, הרחק מתאי הג
"יוצא דופן ומכמיר לב... יצירה ספרותית יפהפייה. קריאת חובה." ניו יורק טיימס
פולין, מלחמת העולם השנייה. אחרי ששאר בני משפחתן נלקחו ע"י הנאצים, רוזה ובתה הקטנה מרים מוצאות מסתור באסם של מכר. מרים, עילוי בתחום המוזיקה, מתקשה להישאר שקטה וללא ניע במחבוא. היא נעזרת בציפור פרי דמיונה כדי לתת מוצא למוזיקה המפעמת בתוכה, בעוד אִמה נאלצת להתמו
אתמול, לידיה היתה בעלת חנות ספרים מהעיר אקפולקו שבמקסיקו. אתמול היא היתה נשואה באושר לבעלה העיתונאי. אתמול היא היתה מוקפת בבני משפחתה האהובים.
היום, בנה היחיד בן השמונה, לוקה, הוא כל מה שנותר לה. למענו היא מוכנה לשאת מצ'טה ולסכן את חייה. למענו היא מוכנה לקפוץ מקרון לקרון על גג של רכבת דוהרת. למענו היא תמצא את הכוחות להמשיך ולברוח אל
"בחייה של כל אישה מגיע רגע שבו נמאס לה להתבייש,"
היא מהרהרת, "ואז היא חופשייה להגשים את עצמה באמת."
אליזבת גילברט חוזרת עם סיפור אהבה ייחודי שמתרחש בתיאטרון ניו יורקי, עולם של מיניות ומתירנות נשית, של עוצמה ובושה נשיות, מזווית הראייה של אישה בערוב ימיה הסוקרת את נעוריה בהנאה ובצער (בעיקר בהנאה...).
בשנת 1940 נזרקת ויוויאן מ
שום דבר לא הכין את לֶני אולברייט ליופי הפראי של אלסקה שנגלה לעיניה. אבל לני עדיין לא מבינה מהי משמעותם של חיים בחבל הארץ הבתולי שהגיעה אליו. כל מה שהיא יודעת זה שאבא שלה שוב נתקף בשדים שרדפו אותו מאז ש
"ספר נפלא, עלילה עוצרת נשימה, אווירה תוססת." (דיינה ג'פריס, מחברת "אשתו של מגדל התה").
1940, בלצ'לי פארק, בקינגהאמשייר
שלוש נשים שונות מאוד זו מזו מגויסות לבלצ'לי פארק המסתורית, האחוזה שבה מכשירים את מיטב המוחות בבריטניה למאמץ מודיעיני משותף, בשאיפה להתמודד עם איומי מלחמת העולם השנייה. אוסלה נערת החברה התוססת – אשר זוכה לחיזוריו של פי
במאה ה־15 ,נערה יתומה בשם אנה חיה בקונסטנטינופול, המפורסמת בספריותיה.
שם היא מוצאת את מה שעשוי להיות העותק האחרון של ספר עתיק בן מאות שנים: הסיפור על אָאֶתֹון הרועה, שהשתוקק להיהפך לציפור כדי שיוכל לעוף אל גן העדן שבארץ הקוקיות השמימית.
בימינו אלה, בספרייה באיידהו, זינו - גבר בשנות השמונים לחייו - עורך חזרה עם ילדים על מחזה המבוסס
בתוך הרעב, הייאוש, המוות והאלימות של אושוויץ אפשר היה למצוא בכל זאת גם כמה מאורות זעירים. למשל ספרים. בבלוק המשפחות מצויים שמונה ספרים ועוד כמה “ספרים חיים“ - מורים שיודעים לדקלם ספרים שלמים בעל פה. אסור בשום אופן שהנאצים יגלו את דבר קיומם של הספרים האלה. העונש על החזקתם הוא מוות מיידי. ובכל זאת נערה אמיצה אחת, דיתה, מקבלת על עצמה א
ד"ר איתן גרין, רופא בסורוקה, פוגע בפליט אריתראי בסיום משמרת – וממשיך לנסוע. מכאן והלאה, החיים של איתן הופכים למסע אפל ומסוכן. סירקיט (30), פליטה סודנית שהיתה עדה לתאונה, סוחטת את איתן – בתמורה לשתיקתה, סירקיט דורשת מאיתן להקים בית חולים שחור, ולהעניק טיפול לפליטים מאפריקה, שמפחדים להגיע לבי"ח מחשש לגירוש. בלית ברירה, איתן מתחיל לזגזג
ניצחון יביא עושר ותהילה.
הפסד יביא מוות בטוח.
קטניס בת השש-עשרה אוהבת לבלות את ימי האביב ביער האסור שמחוץ למחוז שתים-עשרה ולצפות בטבע המתעורר לחיים. אבל במדינת פאנם האביב מסמל גם מוות. זאת העונה שבה נערכים משחקי הרעב - קרב הישרדות בין עשרים וארבעה נערים ונערות המועבר ברחבי המדינה בשידור חי.
כשקטניס הופכת לנציגת המחוז שלה ונשלחת
אישה צעירה נוסעת עם גוש קרח עצום במכוניתה לאזכרה של חבר ילדות. בחוץ קר, אבל נפשה בוערת. היא נוסעת לנקום. לא באדם אחד, אלא בכפר שלם. כך נפתח זה נמס, ספר הביכורים של ליזה ספיט, שהיכה את קוראיו בתדהמה, הפך לרב-מכר ענק מיד עם צאתו לאור, תורגם ל-16 שפות שונות וזכה במגוון פרסים ספרותיים.
אווה מגיעה אמנם לכפר, אבל אינה מדברת עם איש. מאחורי חלון
מארי־לוֹר ל‘בלאן, גדלה בפריז עם אביה, המנעולן הראשי של מוזיאון הטבע. מיום שהיא מתעוורת מבלה מארי־לור את כל זמנה עם אביה במוזיאון כשהיא חוקרת באצבעותיה, באוזניה ובאפה את עשרות אלפי המוצגים המדעיים. כדי שתוכל להתמצא בסביבתה אביה בונה עבורה דגם של שכונת מגוריה, ששינון קפדני שלו מאפשר לה להגיע בכוחות עצמה למוזיאון. עם כיבוש פריז על י
ארבעה חברים ללימודים בקולג' קטן במסצ'וסטס עוברים לניו יורק כדי להתחיל את מסלול חייהם: וילֶם טוב הלב ויפה התואר, משתוקק להיות שחקן; גֵ'יי־בּי, שנון ולעתים אכזרי, מבקש למצוא את דרכו אל עולם האמנות; מלקולם, ארכיטקט מתוסכל במשרד יוקרתי; וג'וּד החידתי, המופנם, וגם, מתברר, מרכז הכובד של החבורה.
עם השנים היחסים בין הארבעה מעמיקים ומקדירים
מבוסס על אירועים אמיתיים: בנות הלילך מאת מרתה הול קלי הוא רומן הביכורים שלא תוכלו להניח מהיד.
המחברת מרתה הול קולי צוללת לעולמן האמיתי של שלוש נשים כשברקע אימי הצורר הנאצי.
בנות הלילך הוא סיפורן של שלוש גיבורות בשר ודם: קרוליין מניו יורק עובדת מבוקר עד ערב בקונסוליה הצרפתית, ובלילות מבלה עם אהובה. אך כשהיטלר פולש לפולין ב-1939 עו
להחליף את המים של הפרחים הוא ספר צובט לב ושובה לב, אשר שהה שבועות ארוכים ברשימות רבי המכר בצרפת, זכה לשבחי הביקורת ולאהדת הקוראים. ואלרי פרין, מהסופרות האהובות בצרפת, תסחוף בספרה גם את הקוראים בישראל.
להחליף את המים של הפרחים מספר את סיפורן של שתי דמויות – ויולט, שומרת בבית קברות קטן בחבל בורגון שבצרפת, וז'וליאן, גבר צעיר המידפק ע
בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות.
שני סיפורי המסע, ש
שני קווי עלילה מתפתחים במקביל ברומן המסחרר הזה, פרי עטו של הרוקי מורקמי. האחד מתרחש בטוקיו בעתיד הקרוב , בעולם פלאות קשוח שבו המידע הוא הנכס המקנה עוצמה וזכויות. הקו השני מתרחש במפלט נטול הזמן של הלא מודע", "סוף העולם ".. תושביו אינם יודעים רוע ומוות, אך הם נטולי מהות אנושית . בהדרגה שני הקווים המקבילים מתחילים להתקרב ולהתמזג. המספר ה
מחזור שער המוות הוא סדרה חסרת תקדים בת שבעה ספרים, העומדים כל אחד בפני עצמו, המביאים את אומנות יצירת העולמות לדרגה חדשה. כל אחד מארבעת הספרים הראשונים מתרחש בעולם שונה, מציאותי לחלוטין. צוות קטן של גיבורים קבועים חוקר את כל העולמות ומגלה את סיפורם. בשלושת הספרים האחרונים, מתחילות הדמויות לגלות עולמות חדשים - מקומות אליהם יוכלו להג
יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
פיליבר, נצר אחרון למשפחת אצולה שירדה מנכסיה, מתפרנס ממכירת גלויות במוזאון.
הוא מסוגל לדקלם את תולדות מלכי צרפת מתוך שינה, אך מרגיש נחות וחסר אונים
כאשר עומדת מולו אישה צעירה; קאמי, ציירת משכילה ומחוננת, בעלת רגישות חברתית,
עובדת לפרנסתה בלילות בחברת ניקיון; פראנק גס הרוח מצליח כטבח במסעדה לאניני טעם.
את מעט הפנאי שלו הוא משקיע