בהתחלה לא הצלחתי לפענח את האותיות. "לאהוב אישה גדולה," אמרה הכותרת, "מאת ברוס גוברמן." ברוס גוברמן היה החבר שלי במשך למעלה משלוש שנים. ו"האישה הגדולה", יכולתי רק להניח, הייתי אני.
קני שפירו, כתבת התרבות השנונה והלא - כל - כך - רזה של ה"פילדלפיה אקזמינר", שמחה מאוד לכתוב על חייהם של אנשים אחרים. עד שבוקר אחד היא דפדפה בעיתון נשים, וגילתה ל
פאדי דה-קורסי, פוליטיקאי כריזמטי בדרך המהירה אל פסגת השלטון באירלנד, מודיע על נישואיו הקרובים לחברתו. בשביל ארבע נשים באופן מיוחד, להודעה הזאת יש משמעות יוצאת דופן...
יועצת האופנה לולה, לא יודעת איפה לקבור את עצמה - היא חשבה שהיא החברה של פאדי, אבל היא ממש לא הכלה לעתיד. בלב שבור היא עוזבת את העיר ועוברת לתקופת התאוששות בבקתת נופש
סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
בוקר אחד ב-1945, בברצלונה אפופת הצללים שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים, אב מכניס את בנו בסוד בית הקברות לספרים נשכחים, ספרייה שבה אלפי ספרים זנוחים שאיש אינו קורא עוד.
הילד דניאל שולף ממדף מאובק את הרומן צל של הרוח, נשבה בקסמו ומבקש לקרוא את כל ספריו של מחברו, חוליאן קאראך.
באחד הלילות, בשעה שדניאל מטייל ברחובותיה העתיקים של ברצל
קשה להסביר מה יש ברומן משפחתי זה, הקוסם ומרתק את כל הקוראים, צעירים ומבוגרים כאחד.
יש בו הרבה עצב ושמחה, הומור ותיאורי הווי, הגורמים לקרוא לחוש את עצמו כחלק מן המשפחה המיוחדת והמופלאה הזאת.
לעינינו נפרשים חייהן של ארבע אחיות הנאבקות בעוני, באכזבות, בקשיי החיים ובאהבות נעורים, ומצליחות, כל אחת בדרכה, להגשים את חלומותיהן. הסופרת ת
יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
סיפורו הקסום של נער תמים המטייל בין הכוכבים השונים ונישא על כנפי הדמיון שבה את לב העולם כולו וזכה לאין ספור תרגומים. האיורים הנפלאים, הפשטות שמאחוריה מסתתרות תובנות עמוקות, גורמים לקוראים בני כל הגילים למצא את עצמם בסיפור - כאילו - ילדים זה.
של סילברסטיין, הקאריקאטוריסט הנודע של פלייבוי, הוא מחברם ומעטרם של ספרי ילדים רבים ועוסק בין השאר גם בהלחנת מוזיקה. מבין ספריו, העץ הנדיב הוא הידוע ביותר. הספר תורגם לשפות רבות וזכה להצלחה ברחבי העולם. בארצות הברית בלבד נמכר העץ הנדיב בלמעלה ממיליון עותקים, והוא שב וכובש פעם אחר פעם את פיסגת רשימת רבי המכר. גם בישראל כבש העץ הנדיב
פצפונת, ששמה האמיתי הוא לואיזה, היא ילדה שובבה ומלאת-דימיון שחיה עם אביה העסוק, אמה האדישה, שתי משרתות וכלב, בבית עצום בגודלו אך מעט משעמם...
יש לה רעיונות שונים ומשונים וכך היא מסתובבת לה ברחובות ברלין עם הכלב פיפקה, אנטון, הוא ילד עני המטפל באימו החולה, מכבס, מגהץ ואף מבשל, אך הוא עדיין ילד.
יחד הם עוברים הרפתקאות מוזרות. מנוקד.
מהד
**מהדורה חדשה דצמבר 2024**
“זה היה רעיון של עמיחי, הפתקים. מה שחשבתי, הוא אמר, זה שכל אחד מאיתנו ירשום על פתק איפה הוא רוצה להיות בעוד ארבע שנים, מכל הבחינות. ובעוד ארבע שנים נפתח את הפתקים ונראה מה קרה בינתיים.״
כך, במשחק תמים לכאורה, נפתח הרומן משאלה אחת ימינה. ומכאן —הכול מסתבך.
בשנים שחלפו מאז ראה אור לראשונה בשנת 2007, הפך משאלה אחת ימ
עבור קייט קליין, נשואה ואם לשלושה פעוטות, החיים בפרברים מלאים בהפתעות לא נעימות: בעלה אף פעם לא נמצא בבית, האימהות המושלמות במגרש המשחקים מתנשאות עליה(כשהן אינן מתעלמות ממנה), היום שלה מלא בהסעות לחוגים ובמשחקים בלתי נגמרים עם הילדים, ובלילה – מרבית האורגזמות שלה הן מסוג עשי-זאת-בעצמך.
כשאחת האמהות בשכונה נרצחת, קייט חושבת שפרשי
"ראשון, 15 בינואר 57 ק"ג (מצוין), אלכוהול: 0 יחידות, סיגריות: 29 (רע מאוד, בייחוד תוך שעתיים), קלוריות 3879 (מגעיל), מחשבות שליליות: 942 (בערך, מבוסס על ממוצע לדקה), דקות שהוקדשו לספירת מחשבות שליליות: 127 (בערך)"
הבוס שלה מפלרטט איתה דרך המחשב, לאמא שלה יש מאהב ספרדי, אבא שלה שפוף ומדוכא, החברות שלה לא מספקות לתת לה עצות, ובריג'יט?
בריג'יט סופרת קלו
אני לא ביישן מי יודע מה, אבל בכל זאת - כשהתיישבתי מולה הרגשתי שאני מסמי'ק. כמה שניות היא לא עשתה שום סימן שהיא מרגישה בקיומי. חשבתי כבר להשתעל כדי למשוך את תשומת הלב שלה, אבל בדיוק אז היא הניחה את הספל על השולחן והתבוננה בי בעניין. בעצם, סקרנות יהיה תיאור מדויק יותר. "פנויה?" שאלתי. כך זה התחיל, וכך זה גם היה אמור להסתיים. מפגש חד פעמי, ל
פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב
"אני שומע אותה יוצאת מהמקלחת, ויכול ממש לראות, דרך הקיר, איך היא מברישה את השיער הארוך שלה, פורמת את הקשרים עד שהוא נהיה חלק. אני שומע אותה מדברת, לא ברור עם מי. אני לא מבין אף מילה, אבל הטון מוצא חן בעיני. מלא מרץ, דעתני, נכון תמיד לפרוץ בצחוק. אני חושב לעצמי: גם היא לבד בבית. בדיוק כמוני." עמיר ונועה, זוג סטודנטים, עוברים לגור יחד בפעם הר
הנעלמים הוא סיפור סוחף ועוצר נשימה על סודות, שקרים ובגידה גורלית,
שנפרש תוך כדי מצוד אחר אח נעדר, אהובה שנעלמת במסתוריות, רוצח סדרתי,
ובעיקר אחר האמת, שעתידה לזעזע את חייהן של כל הנפשות הפועלות.
הדס, מתמחה בבית - המשפט המחוזי בתל - אביב, מבקשת כבדרך אגב מסבתה רחל לספר לה על אהבה נושנה מימי עלומיה.
סיפור שמתחיל באורח תמים לכאורה הופך במהרה למסע מדהים לתוך חייה המרתקים של אשה צעירה, גאה וסוערת.
סודות אפלים, תשוקות, תהפוכות גורל, אהבות, אכזבות והחמצות על רקע מאורעות היסטוריים ששינו את פני המאה ועיצבו את דמות היישוב היהודי באר
מישהו רצח את מוניקה, אשתו היפהפייה של מארק זיידמן, וחטף את טארה, בתו התינוקת, היקרה לו מכל. הבעיה היא שמארק זיידמן עצמו הוא החשוד העיקרי. ויש לו רק הזדמנות אחת להוכיח את חפותו ולהציל את טארה. הזדמנות אחת אחרונה. או אולי שתיים? הרלן קובן, מחבר רב המכר הגדול "הנעלמים", מתעלה על עצמו ביצירת סיפור מתח שלא משאיר אפילו הזדמנות אחת לנשום באופ
"הי!" אמרתי כשהיא התכופפה והעיפה לי נעל אחת, "מה את עושה?"
"מה נראה לך שאני עושה?" היא התחילה להתעסק עם הנעל השנייה.
"אני חייב מקלחת", הודעתי לה.
"היית מת", היא התקרבה אלי עם המבט המסוכן ההוא בעיניים.
צעקתי כששפתיה נדבקו לשלי.
"הכאבתי לך, מותק?" שאלה בקול עדין ומתחשב.
"שורף פחד," אמרתי.
"את מי זה מעניין," היא התחילה למשוך לי את החולצה מה
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.