"אם ההיסטוריה תזכור אותי בכלל, אני מקווה שאיזכר כאיש שאוהב את ארץ-ישראל ועמד על משמרתה כל חייו, בכל דרך שהיתה לאל-ידו" - משפט זה, החותם את סיפור חייו של יצחק שמיר, הוא משפט המפתח של הספר כולו. האיש שהופיע בזירה הפוליטית ב- 1970, נבחר לראשונה לכנסת ב- 1973 ונעשה תוך פחות מעשר שנים לאחר מכן לראש ממשלת ישראל, מתגלה בזכרונותיו כמי שהתמכר בצורה
זהו ספר מבוא לתורת ההכרה מנקודת הראות של החינוך. הוא מציג אחדות מהבעיות המרכזיות של תורת ההכרה, בייחוד אותן בעיות שפותחו בפילוסופיה החדישה, ומטפל בהן בדרך אנליטית שלאור החינוך. הספר מערב את הקורא בתהליך ההתבוננות הפילוסופית בטבעה של הידיעה ובתנאיה וממריצו להעלות פתרונות והערכות משלו לבעיות המוצגות ולהשפעותיהן על החינוך.
זהו ספר מבוא לא טכני לשני עמודי התווך של הפיסיקה במאה העשרים: תורת היחסות ותורת הקוונטים. הוא דן בעיקר במישור המושגי והפילוסופי ואינו נזקק למתמטיקה מתוחכמת; הנושאים המועלים בו נוגעים למדעי הטבע בכללם ולא לפיסיקה בלבד. המחבר מראה כיצד אילצו התגליות החדשות את הפיסיקאים לקבל רעיונות בלתי מקובלים ולעתים אף מוזרים. הספר מדגים כיצד ת
ג'ארד דיימונד, חוקר אבולוציה ופיזיולוג מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ניסה והצליח במלאכה, שהיסטוריונים מן השורה חוששים מפניה בדרך כלל:
הצגת תמונה מקיפה וכוללת של תולדות חברות בני האדם בחמישה - עשר אלף שנות היסטוריה.
שאלת היסוד שהעמיד במוקד מתקרו היא הסוגיה,שכל אדם חושב מתלבט בה ויתקשה להעמיד לה הסבר מניח את הדעת - מהו סוד
"לתבונה האנושית יש גורל מיוחד בסוג אחד של הכרותיה: מעיקות עליה שאלות שאין ביכולתה לסלק אותן, מפני שהוטלו עליה כמטלה על ידי טבע התבונה עצמה, אך אין גם ביכולתה להשיב עליהן, כיוון שהן חורגות מכל יכולותיה של התבונה האנושית".
זהו המשפט הפותח של הספר ביקורת התבונה הטהורה לעמנואל קאנט, שהוא, ללא ספק, החיבור הפילוסופי החשוב והמשפיע ביותר ב
מיטב סיורי התנ"ך שלמדנו והכרנו בילדותנו, מוגשים בשפה קלה פשוטה וידידותית. קוראים בני כל הגילים וכמובן ילדים, ייהנו מקריאתו.
התיאורים והאיורים הברורים והמרהיבים שבספר יהיו לעזר ללומדים ולכל אוהבי התנ"ך.
אירועי 11 בספטמבר 2001 התקבלו בעולם בדרכים שונות ומנוגדות. נוסף על ההלם שזרע הטרור, הלכה והתבססה פרשנות הרואה בכך אירוע "אנטי-אימפריאליסטי", שבו עומדת ארצות הברית המרושעת מן העבר האחד, ומולה ניצבת פעולת התנגדות מובֶנת, גם אם מוטעית, של חלשים. הנטייה לפרש באופן זה את הטרור האיסלאמי, הפוגע מדי יום גם בישראל, הביאה למחשבה שההקצנה של האיס
"המסתורין הוא הדבר היפה ביותר שביכולתנו לחוות, ממנו צומחים כל אמנות אמיתית וכל מדע אמיתי" אלברט איינשטיין דורות רבים גדלו בידיעה שהמשוואה E=MC2 שינתה את עולמנו, אך מעו
לרבים בעולם ובארצות-הברית, ג'ורג' וושינגטון הוא האיש שבדולר. האמריקנים הציבו את פסליו של נשיאם הראשון בעריהם וחצבו את דיוקנו בהריהם, אך לא השכילו לאמצו אל ליבם. מאז מותו ב-1799, לאחר שתי תקופות כהונה במשרת נשיא ארצות-הברית, כוסה האב המייסד של הרפובליקה בשכבות עזות ומסלפות של מיתוסים ואגדות. בביוגרפיה רבת-פנים ורבדים זו, מצליח ג'וזף ג'
שלוש נערות צעירות ויפות עוזבות את העיירה היהודית בפולין מתוך שאיפה להשתחרר ממעגל הדלות וחוסר הישע המאפיין את חייהן. הן תמימות, שאפתניות וחולמות על אמריקה. מה שאינן יודעות הוא שהבעל הטרי, הדוד והמאהב הם בעצם סרסורים אכזריים, חברים בארגון היהודי "צבי מגדל" שמנהל רשת של בתי בושת הפרושה על פני כמה יבשות.
איזבל וינסנט חושפת בספר, שנכ
הספר טמאים בוחן את מקומו ואת תפקידו של "המקצוע העתיק בעולם" בשתי זירות גיאוגרפיות רחוקות ושונות לכאורה זו מזו, ארגנטינה וישראל, ובפרק זמן ארוך – משלהי המאה התשע־עשרה ועד לימינו אנו. לפני יותר ממאה שנים הפכה ארגנטינה ליעד בולט של סחר בנשים יהודיות. הנשים הובאו לארץ הרחוקה בידי סרסורים יהודים שניצלו את ההתמוטטות הכלכלית של היהודים
הקמנו ציוויליזציה כלל עולמית, שמרכיביה החיוניים ביותר תלויים מעיקרם במדע ובטכנולוגיה. בה בעת, הסדרנו את הדברים כך שכמעט שום איש אינו מתמצא במדע ובטכנולוגיה. זהו מרשם לאסון. אולי נצליח לחמוק ממנו לזמן מה, אבל במוקדם או במאוחר עתידה התערובת הנפיצה הזאת של בערות ועוצמה להתפוצץ בפנינו. מה שמדאיג אותי, במיוחד על סף האלף החדש, הוא שהפסו
מהו עם ומתי הוא הופך ללאום? האם הוא "גזע", "אתנוס", או קבוצה אנושית בעלת רקע תרבותי-לשוני ותו לא? מדוע לאומים תובעים ריבונות על עצמם? ולשם מה הם נזקקים תכופות לדימויים המורים על מקור קדום ומשותף?
מתהיות תיאורטיות אלה ואחרות עולות ומתפרצות סוגיות אשר עשויות לערער זהויות פריכות ומחוזות זיכרון מורשים גם במקומותינו.
מתי נוצר העם הי