גבר רואה אשה לא מוכרת לו, מחבקת את עצמה בתוך קבוצת אנשים, מבדילה את עצמה מהם. היא נוגעת ללבו (מדוע?). הוא כותב לה מכתב ומציע לה קשר עמוק, חופשי, עירום מכל קליפות היומיום, לצד המשך חייהם כל - אחד עם בן - זוגו וילדו, אבל הוא עומד על כך שהקשר יתקיים אך ורק באמצעות מילים כתובות. פנייתו, הנואשת - כמעט, נוקבת אותה באופן שאינו מוכר לה (למה?). היא נע
"יריד ההבלים" (1848), מחשובי הרומנים החברתיים הסאטיריים כלשון האנגלית ומן המבריקים והמבדרים שבהם, נחשב ליצירת - מופת בסיפורת האנגלית של המאה הי"ט ולגולת - הכותרת ביצירתו העניפה של מחברו, ויליאם מייקפיס תקרי. הספר, שמאורעותיו מתרחשים בחלקם על רקע המלחמות הנפוליוניות, מגולל יריעה רחבה וססגונית מחיי החברה האנגלית על כל שדרותיה ומעמדות
יונתן סויפט, מגדולי הסאטיריקאים האנגלים, מחבר ``מסעי גוליבר``.
נולד בדאבלין (אירלנד) ב30- בנובמבר 1667 לאב פיקד משפט, שמת לפני הולדת בנו,
מאז ינקותו גודל ע``י אומנות ומשגיחים, דבר שיצר בלבו תחושת קיפוח ומרירות שליוותה אותו כל ימיו.
לאחר סיים את טרינטי קולג` בדבלין עבר ללונדון ונתמנה מזכירו של המדינאי ויליאם טמפל.
במהרה נסחף לפעילות פ
קנדיד של וולטר היא אחת הסאטירות הטובות ביותר שנכתבו מאז ומעולם.
היא תוקפת את הטענה כי הרע הוא חלק מהקיום האנושי, שעלינו לקבל את גורלנו מתוך אמונה שלכל מה שקורה יש סיבה מוצדקת ושאנו חיים "בעולם הטוב ביותר מבין העולמות האפשריים".
וולטר רואה בגישה זו תגובה אומללה לסבל האנושי.
העלילה הקלילה והקצרה עוקבת אחר קורותיו האבסורדיים של ק
'דון קיחוטה', הספר שרק התנ"ך מתחרה בו במספר תרגומיו, נחשב לרומאן המודרני הראשון, ובעיני רבים גם לגדול שבכולם.
בעברית לא שפר גורלה של אבן - פינה זו של התרבות העולמית; תרגומו המפורסם של ביאליק הוא רק עיבוד מקוצר.
עתה תורגם הספר במלואו, על שני חלקיו, ב"ספריה החדשה".
טירופו של דון קיחוטה נעוץ בפריצת הגבול שבין הספרות לבין ה"מציאות": האיש
"לפני עשרים שנה הזניק פחד גבהים את אריקה יונג למרומי התהילה, ואז רבים ראו בה את התגלמות האישה הניו יורקית המודרנית:
חצופה, פמיניסטית, שובבה להפליא וסקסית.
מעטים ידעו על שורשיה של אמה בלונדון ובבריסטול, על התמחותה האקדמית של אריקה עצמה בספרות המאה ה-18, או על חולשתה למפגשים רומנטיים במלונות לונדוניים.
בפחד חמישים מתבונת אריקה יונ
"אני לא חושב שאנשים מגלים תבונה רבה בכל הנוגע לאנוכיות. אני לא חושב שהם רואים עד כמה מוסרית היא יכולה להיות. כי זה מוסרי לסרב לגרום לעצמך נזק.זו עמדה מוסרית לחלוטין."ברומן בכורה נועז וחצוף, שיזעזע אחדים, אדם תירלוול מציג את החרדות והמבוכות שבמערכת יחסים בין שני נאהבים, משה וננה. משה אוהב את ננה. אבל אהבה יכולה להיות קשה. היא קשה במיוח
ז'וזה סאראמאגו על הרומאן של רסטרפו: "טירוף" הוא סיפור אהבה מופלא על גבר המאוהב נואשות באשתו; שמחפש ומחפש אחריה עד שלבסוף הוא יכול לדַמות שבאמת מצא אותה. כן, יש ברקע אלימות, סחר בסמים, שיגעון, אולי אפילו האהבה עצמה כצורה של שיגעון מוחלט. אך החשוב מכל הוא שמדובר ברומאן גדול באמת, מסוג שכבר נעשה נדיר...
כשאיכות הכתיבה נוסקת לרמה שלאורה
מתמטיקאים ומשוררים בני כל הדורות חוזרים וטוענים שיש קִרבה מסתורית בין מתמטיקה ושירה.
בספרו "מתמטיקה, שירה ויופי" מנסה רון אהרוני לפענח את סוד הדמיון בין שני התחומים.
אחת לאחת הוא בוחן את דרכי החשיבה בשניהם, מראה את הדמיון ביניהן, ומסביר כיצד הן יוצרות אפקט של יופי.
מתוך כך הספר מהווה גם מבוא פופולרי למתמטיקה של ימינו, וכן מבוא ל
יוחנן שלאכט לשעבר מרצה בפקולטה לפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, הוכנס למוסדנו ב-17 בדצמבר 1960 לשם טיפול ושוהה כאן עד היום" כך נפתח דו"ח רפואי של ועדה פסיכיאטרית באזור ירושלים על מצבו של הפציינט שבילה ארבע שנים במוסד פסיכיאטרי, ב-6 מחברות בהם וידויים, מכתבים ודברי פילוסופיה נפרש עולמו הפנימי של שלאכט בתהליך ההתפוררות הגמורה
"חוֹרְחֶה פרנקו הוא אחד הסופרים הקולומביאנים שהייתי שמח להעביר לו את הלפיד"
גבריאל גרסיה מרקס
וידאל, צעיר קולומביאני יפה תואר, מזמין את בת ארצו, פֶּרלה, לעזוב את קולומביה ולהצטרף אליו בפריז. לווידאל יש תוכנית: להשיא את פרלה המרדנית והגסה לידידו הזקן, הרוזן האלמן אדולף דה קרֵסיי, ולרשת אותו לאחר מותו. בעקבות סדרת חינוך אצל וידאל
פרופסור ליבוביץ' על הזמנה לפילוסופיה: "המחבר ערך את החומר בצורה סוקרטית - אפלטונית: כדיאלוגים על נושאים נבחרים של ההגות הפילוסופית, המושמים בפיהם של אישים דגולים בתולדות הפילוסופיה. בזה נתכוון לשוות לחומר ערות ורעננות המושכות את לבם של הצעירים - ובמשימה זו הצליח עד מאד. רמת הדיון היא בין של הרצאה פופולארית למחצה (במובן המשובח של