מדף הספרים של bogo - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


bogo
בן 31
ירושלים



Simania RSS

מדף הספרים של bogo - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
הפילוסופים הגדולים מעניק לקוראים סקירה רחבה של הרעיונות המהפכניים אשר שינו את השקפתנו על העולם ב-2500 השנים האחרונות. סטיבן לאו מתמצת ומפענח בעבורכם את עיקרי הגותם של 50 מהמוחות הגדולים בהיסטוריה - מבודהה וקונפוציוס, דרך ההוגים הגדולים של יוון העתיקה ועד לפילוסופים דגולים כמו שפינוזה, שופנהאואר וסימון דה בובואר. כאשר לאו שופך או
"... אין מטרתי להורות כאן את המתודה שצריך כל אחד לסגל לו כדי להפעיל נכונה את תבונתו, אלא להראות כיצד נהגתי אני להפעיל את תבונתי. הבאים להורות מתכּוֹנת לזולתם צריך שיהיו מוכשרים יותר משומעיהם, ואם יִשגו אף בקטן שבפרטים, יהיו ראויים לגנאי. ואולם הואיל ובמאמר זה אינני רואה אלא מין סיפור מעשה, ואם תרצו, אגדה, ובה - לצד כמה דוגמאות שאפשר לנ
אותיפרון * נאום ההגנה של סוקרטס קריטון * פיידון (תמונת הסיום) "אם המוות הוא כמו טיול מכאן למקום אחר, ומה שמספרים הוא אמת, שאכן אם נמצאים כל המתים - איזו ברכה גדולה יותר מזו יכולה להיות. רבותי השופטים? שהרי אם אדם המגיע לשאול, לאחר שנפטר מאותם אנשים כאן המכנים את עצמם שופטים, ימצא את מי שהם באמת שופטים... אשר בחייהם היו צדיקים - האם יהי
הנוסחה "שטחים תמורת שלום", שנוצרה מתוך תחושת עוצמה בעקבות הנצחון במלחמת ששת הימים ונבעה מרצון להביא לסיום הסכסוך עם שכנינו, הפכה בשני העשורים האחרונים לאסטרטגיה של נסיגות מתוך תחושת חולשה בלתי-מוצדקת. זו אחת ההבחנות העיקריות העולות מתוך דרך ארוכה קצרה, ספרו של משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל בשנים 2005-2002. בגילוי לב וביושר אינטלקטואלי נ
* למה בונוסים שמנים עשויים דווקא לפגוע בתפקוד של מנהלים בכירים? * מה מניע אותנו לבזבז זמן וכסף, ואפילו לקחת סיכון, רק כדי לנקום במישהו, והאם זה משתלם? * למי נתרום יותר – לילדה אחת במצוקה או לניצולים רבים של רעש אדמה? * למה הסיכוי שנמצא בן זוג מתאים באתרי היכרויות נמוך מאוד? * מדוע יש הבדל עצום בין מה שאנחנו חושבים שגורם לנו אושר ובין
איך זה שעצם המחשבה על עשרת הדיברות מצמצמת את הנטייה שלנו לשקר, גם אם איש לא יוכל לתפוס אותנו בשעת מעשה? מה אנחנו קונים מוצר יקר שאנחנו בכלל לא צריכים רק בגלל שמצורפת אליו מתנה בחינם? למה אנחנו לא חוסכים בהוצאות כשאנחנו מתכננים ארוחה חגיגית, אבל במקביל אוספים קופונים בקנאות כדי לחסוך שקלים בודדים? ולמה במזנון חופשי אנחנו ממלאים את
סוף-סוף, הנה הספר שמספק בחינה מדוקדקת, ללא משוא פנים, של יותר משלושים מדרכי הטיפול האלטרנטיביות הנפוצות - אקופונקטורה, הומאופתיה, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה, כירופרקטיקה, צמחי מרפא ועוד. והמסקנות חותכות. בין אם אתם מאמינים אדוקים, ספקנים או סתם מבולבלים, ריפוי או פיתוי? מספק את גזר הדין בנחישות מדעית צלולה וחותכת. מחברי הספר הזה לקחו ע
לויתן של תומס הובס, אשר ראה אור בשנת 1651, הוא ספר מייסד של המדע המדיני של העת החדשה. בדפיו מציג הובס את ההבחנה בין מצב הטבע - מלחמת הכל בכל - ובין המצב המדיני, המושתת על חוזה בין הנתינים לריבון המבטיח את קיומם בשלום ובביטחון. טיעוניו החריפים של הובס מנוסחים בצלילות רבה ומעוגנים בתיאוריה רחבה יותר על טבע האדם, וגם בבירור מעמיק של המשמע
ד"ר ויקטור פראנקל הוא מייסד הלוגותרפיה - המכונה בפי רבים האסכולה הוינאית השלישית בפסיכיאטריה (אחרי הפסיכואנליזה של פרויד והפסיכולוגיה האינדבידואלית של אדלר). פרופסור לנוירולוגיה ולפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה ולפסיכיאטריה באוניברסיטה של וינה, פרופסור ללוגותרפיה באוניברסיטה הבינלאומית של ארה"ב אשר בסן דייגו, קליפורניה, פרופסו
רנה דקארט (1650-1596) נחשב בדרך כלל למייסדה העיקרי של הפילוסופיה החדשה. חיבורו 'הגיונות על הפילוסופיה הראשונית' (לפי הכותרת הלטינית) או 'הגיונות מיטאפיסיים' (כפי שקרוי הספר בתרגומו הצרפתי) מציין יותר מכל חיבור אחר את המעבר מן הפילוסופיה הפרה-מודרנית אל הפילוסופיה המודרנית, וניתן אפילו לומר שהוא מהווה מעין סדר יום ראשוני שלה. מופיעים בו
"אלוהים הגיע. קיבלתי את פניו ברכבת של חמש ורבע". ג'ון מיינרד קיינס על ויטגנשטיין ב-25 באוקטובר1946, בחדר קטן וצפוף בקיימברידג', נפגשו לודוויג ויטגנשטיין וקרל פופר פנים אל פנים בפעם הראשונה והיחידה. הפגישה לא עלתה יפה. העימות הקולני והאלים שלהם הפך מייד לחומר שממנו צומחות אגדות. כבר למחרת נופצו שמועו
ישעיהו ליבוביץ, "הילד הנורא" של חברתנו ומהוגי הדעות הבולטים בעם ישראל בדורנו, משוחח עם מיכאל ששר על "על כל נושא שבעולם". החל בשאלות החוץ והביטחון של המדינה והסכסוך הישראלי - ערבי, בעיות דת ומדינה, עתיד העם היהודי בארץ ובעולם וכלה בבעיות אישיות וכלליות כמו מדע וערכים, רפואה ומוסר, אמנות (ספרות, תיאטרון, מוסיקה וציור), אמונות תפלות וע
רציתי לשאול אותך, פרופ' ליבוביץ...הוא לקט חכם ועשיר של מכתבים אל פרופ' ישעיהו ליבוביץ וממנו, רובם ככולם תשובות שהשיב ליבוביץ לאלפי הפונים אליו במגוון נושאים, בהם: משמעות החיים, מוסר, גבורה: מדע וערכים, גוף ונפש: מקור האמונה, קדושת הארץ, יהדות - עם או דת? דתיים וחילוניים: הכיבוש, השלום: השלטון המשחית, חברת השנור: ועוד ועוד. פרופ' ליבוב
פרופסור ליבוביץ' על הזמנה לפילוסופיה: "המחבר ערך את החומר בצורה סוקרטית - אפלטונית: כדיאלוגים על נושאים נבחרים של ההגות הפילוסופית, המושמים בפיהם של אישים דגולים בתולדות הפילוסופיה. בזה נתכוון לשוות לחומר ערות ורעננות המושכות את לבם של הצעירים - ובמשימה זו הצליח עד מאד. רמת הדיון היא בין של הרצאה פופולארית למחצה (במובן המשובח של
"אלוהים לא מרשה", ספרו הראשון של חנוך דאום, מציג מונולוג חושפני הכולל ארבעה מכתבי התנצלות, שבהם חושף הכותב תהליך כואב של התרחקות מן הדת כפי שהכיר אותה, התרחקות מן המגזר שהוא שייך אליו. חיים בצלו של אב דומיננטי המקדיש את חייו לקהילה הדתית לאומית, עימות עם הרעיון להיות חלק מקולקטיב דתי לאומי מבלי לנהוג על פי הכללים והתמודדות עם האשמו
נונו הוא בנו של איש משטרה בכיר. אמו מתה כשהיה תינוק, והנפש הקרובה אליו ביותר היא גבי, מזכירתו של אביו. בתחילת הסיפור הוא עולה על הרכבת בירושלים ונוסע לביקור משפחתי בחיפה. הוא לא יגיע לשם. במקום זה הוא יקלע ל"חטיפה" ולמסע של פשעים קטנים וגדולים, מטורפים ואביריים, בעוד הוא נמלט מן המשטרה המחפשת אחריו. במהלך המאורעות המתעתעים נחש
"קודם לכול הוא היה סופר נועז וחדשני. האוטוביוגרפיה הנדפסת עתה כאן היתה אחת הראשונות שנכתבו בעת ההיא. סיפורו אמיתי, כתוב נפלא, יורד לפכים שהספרות בדור ההוא לא נגעה בהם." - יורם קניוק מתוך פתח הדבר לספר. סיפורו האישי של הפילוסוף היהודי הנודע שלמה מימון, אחד ההוגים החשובים של המאה ה-18, מסופר כאן בקולו שלו, בשנינות ובכנות גדולה. חייו ש
סבי ידע לספר סיפורים. סיפורים על עושי ניסים, על נסיכים אומללים ועל אנשים ישרים בתחפושת. לו אני חייב את כל מה שכתבתי על ספרות חסידית. הסיפורים הקסומים על רבי נחמן מברסלב, המשלים של הרבי מקוצק, פתגמיו של רבי ישראל מרוז'ין ושנינותו של הרבי מרופשיץ – סבי ידע את כולם והוא לימד אותי להתבשם מהם. פתאום מצאתי את עצמי בספינה שנשאה את רבי נחמן
"עלינו על האוטובוס. סבורים היינו, עוד כמה ימים נשוב, שלושה ימים נוראים התואר פניו של האדמו"ר עומד נגד עיני, והמילים שאמר נשמעות באוזני, ובכל פעם שהיה הפחד בא ומאיים ליפול עלי, נראתה לי שמותו כשהוא אומר: עליהם ולא עליכם, עליהם ולא עליכם, ושקטתי. עד ששמעת: דב נפל." חיים סבתו, מתוך תיאום


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ