זהו הספר הראשון בסדרת חמשת ספריו המופלאים שלרוג'ר זילאזני, העוסקים בתולדותיה של ממלכת אמבר, המקום האמיתי היחיד ביקום.
עולמנו שלנו אינו אלא פרי הזייתם ושעשועי - דמיונם של תשעת נסיכיה, המתקשרים זה עם זה באמצעות קלפי - הטארו המסתוריים, המצאתו של הגמד המטורף דבורקין.
אלא שמלכה של אמבר נעלם, ודבורקין איננו עוד, ובין בני המשפחה פורצת מ
"ספר יוצא-דופן ומקסים... של אחד הסופרים הכי חשובים והכי מחוננים של זמננו." איטאלו קאלווינו; "תמיד אנו מחפשים את הספר הבא שחובה לקרוא. אחרי כמה עמודים (של 'הטבלה המחזורית') שיקעתי את עצמי בספר, מתענג ואסיר-תודה... כי מה שהוא מכיל מהותי וטהור באופן נפלא..." סול בלו
'הטבלה המחזורית' הוא הספר שפילס את דרכו של פרימו לוי אל מרכז התודעה הספר
שרידי השואה וחוקריה ניצבים אלמים במאמציהם הנואשים להעביר לדורות הבאים את אימתה ולקחיה של אותה תקופה. פרימו לוי (1919 - 1987), כימאי יליד טורינו ששרד מן התופת, זיעזע קוראים ומתעניינים ברחבי העולם ביצירות הפורצות את חומות השחור והשכול. בלשונו הפשוטה והפיוטית, בחום האנושי השופע, הוא מאיר שביב של תקווה וחושף את האדם שלא נשחק ושמר על צלמו.
ברומן זה, הנחשב למיטב יצירתו של ארנסט המינגווי, מציב המספר - האמן יד לבני "הדור האובד" של שלהי מלחמת - העולם הראשונה, מבשרו של דור הביטניקים בימינו. באירוניה ובלב נכמר המחיש המינגווי בספר זה את תחושת האכזבה, היאוש, התלישות וההתפרקות של צעירים משכילים מבני אמריקה שאבד להם טעם חייהם והם נישאים בסחרחרת הוללות בפאריס ובערי ספרד - נפשות
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
זוהי המאה ה-24, והאנושות מגלה את הגניטה (מעבר ממקום למקום כהרף-עין, בכוח המחשבה). האדם פורץ אל מערכת השמש ומיישב אותה, אך הגניטה מכוכב לכוכב עדיין אינה אפשרית, והדרך אל הכוכבים נותרת חסומה.
זהו סיפורו של גולי פויל, ההופך מאדם חסר כל כישורים או השכלה לטורף חסר-מעצורים, גנב, נוכל ורוצח המונים. גולי פויל מוּנע בכוחה של שנאה קמאית, המעל
היסטוריה - אבא הגל הוא טוען שכל מה שאנחנו לומדים מההיסטוריה הוא שאנחנו לא לומדים כלום מההיסטוריה. אני מכיר אנשים שלא יכולים ללמוד אפילו ממה שקרה היום בבוקר. להגל כנראה היה מבט כוללני ירתר. - מילון המגניבריין מאת צ'אד סי מרליגאן הספר שכבר ב1968 - ניבא את תקופתנו, החל בבעיית התפוצצות האוכלוסין בערלם, דרך תאגידי ענק אמריקאיים שהונם ע
בתמונה, שאותה צילם מישהו בסוף שנות הארבעים, עומדים על מדרגות האבן של מקדש, באי שיקוקו, אחד - עשר צליינים. האיש שעומד בשורה הראשונה ובידו כובע קש והאישה שעומדת שלישית מימין בשורה האחרונה - גנבים.
"חול וחצץ למראשותי כרית, כמו גם מזרן, אבק בפי, אפי, אוזני ועיני, ממעיד רמשים, וכולי חבורה, רעב וצמרמורת. הרהרתי בדברים שאמר אחד מיועצי משכבר, הדוקטור מרימה: 'אתה דוגמה חיה למופרכותם של הדברים.'" פרד קסידי, אחד הגיבורים הטיפוסיים של זילאזני, הוא סטודנט נצחי נונשלאנטי ומשעשע, אוהב להלך על גגות ולא לוקח את החיים ברצינות. מצוד פתאומי שמתפת
"פרח לא מסביר את עצמו - אהבה אינה מסבירה את עצמה", שרה בילי הולידיי.
על-פי קניוק: פרוזה אינה מסבירה, אינה מבטאת דעה. פרוזה מספרת אנשים בתנועה, ומה שהם זה גם מה שמסביר אותם.
חיים על נייר זכוכית מעצב עשר שנות חיים באמריקה של שנות החמישים, מן השנים המהפכניות, המסעירות והדחוסות של המוזיקה, התרבות והאמנות האמריקנית ובמובן מסוים וחשוב,
זאב אפשטיין, גבר ישראלי עשיר ומצליח, בן מסור לאמו ניצולת השואה ורדופת הפחדים, מגלה יום אחד שהוא בן מאומץ: הוריו הם פלסטינים שנמלטו מחיפה בשנת 1948 והוא נשאר בעריסתו בסערת המנוסה. זאב הוא במובן מסויים דור שני גם לשואת היהודים וגם לנכבה של הפלסטינים, והוא עושה כל שביכולתו לשאת באהבה ובאומץ את המשא הכפול והבלתי אפשרי הזה. לאחר שאמו הביו
וישנו עוד אדם שרצינו לדבר עליו אבל שכחנו את שמו ושכחנו את מראהו.
אנחנו זוכרים רק את הדברים האחרים. שהיה במרחק של גוף אדם מפני האדמה. שקרב ורחק. שהלילה כיסה עליו והיום האיר אותו ודברים מעין אלו.
זהו האדם המדויק ביותר שאנחנו זוכרים. ועל כן אנחנו מתגעגעים אליו כל הימים ומפני שאיננו זוכרים את שמו הגעגועים גדולים יותר מכפי שאפשר לומר.
יצירת המופת סולאריס נחשבת לאחד הספרים הגדולים של המאה העשרים. היא ראתה אור בפולין בשנת 1965, ומאז תורגמה ל35 - שפות, זכתה לשני עיבודים קולנועיים ונמכרה במיליונים רבים של עותקים. כישרונו של סטניסלב לם לשלב בין סיפור סוחף לדיון מרתק בסוגיות פילוסופיות מתחום המדע, המוסר, הפסיכולוגיה והתקשורת, ריתק אליו קהל קוראים עצום בעולם כולו. קריס
מאז בואם של השליטים הפך כדור הארץ לגן עדן עלי אדמות. רעב, חולי ופשע כלו מן העולם, בני האדם חיים באושר ובעושר - ועדיין היו כאלה שמצאו זמן לשאול את השאלה העתיקה שמעולם לא זכתה לתשובה: "לאן ממשיכים מכאן?" סר ארתור סי. קלארק מגולל ספק אוטופיה וספק דיסוטופיה על אודות השלב הבא בהתפתחות המין האנושי, באחת מהטרגדיות הגדולות של הספרות המערבית
אילו ידעה העז שהיא עז, היו רגליה מסתבכות זו בזו. אילו ידע הדג שהוא דג, היה שוקע למעמקי הנהר כגוש עופרת. העז , הדג, ההר והנהר יודעים עצמם בידיעה שאינה יודעת. רק האדם מנסה ל"דעת" בידיעה היודעת. על כן אין האדם מצליח להיות אדם כשם שהעז היא עז, הדג הוא דג, ההר הוא הר, והנהר – נהר.
כך מתחיל יואל הופמן את תרגומו לספר בו הוא מלקט קטעים נבחרים מ
הקיבריאדה הוא קובץ של סיפורים מבריקים, שבמרכזם התהיה על מגבלותיו האינטלקטואליות של היצור הקרוי אדם, היוצר מכונות ורובוטים גרוטסקיים, שנועדו להשיב על שאלות שלאדם אין עליהם מענה.
בעלילה משעשעת עד אימה, ובסגגנון הגובל באבסורד, מחדד סטניסלב לם שאלות פילוסופיות עמוקות כמו: מהות האושר, הקשר בין האמנות והמדע וגבולותיה של התבונה האנוש