רומן התבגרות מפעים שבמרכזו קאמי, צעיר הנוטש את עיירת הנמל שבה גדל, מסתער על האורות הבוהקים של טהרן הגדולה ומתאהב בנהגת מרוצים נועזת. אהבתם מובילה אותו אל מסיבות המחתרת של העיר התחתית, אל סמים אסורים, מוזיקה אסורה ותשוקה אסורה.
קאמי משתכן בבניין שבבעלות דודתו, כוכבת עבר שזוהרה הועם, ומתיידד עם דייריו הססגוניים — שופטת קשישה וקש
סיפורה של אישה שאיבדה את אחיזתה בעולם והיא מנסה להשיב את הסדר הקודם על כנו - באמת או למראית עין. האישה הזאת, מן אדם - בובה, חיה ממוכנת, חוזרת ונקלעת שוב ושוב, בעל כורחה או מרצונה, לאותם מצבים חלומיים או להיפוכם המסוייט. המציאות הסיפורית ברקדתי עמדתי היא החצנה מדהימה של עולמה הפנימי של הגיבורה. היא עשויה תמונות המתחלפות בתנועות מטוט
שנים רבות לאחר נטישתו המכאיבה, חוזר אהוב נעוריה של איריס אל חייה ומביא אתו שמחה ותשוקה וזיכרונות מתוקים ומרים.
איריס, מנהלת בית ספר מצליחה שנפצעה בפיגוע עשר שנים קודם לכן, חיה חיים עמוסים ותובעניים לצד בעלה וילדיה, ועכשיו נדמה שכל הסימנים מראים שעליה לממש את האהבה החדשה-ישנה שניתנה לה כמעין הזדמנות שנייה שאין להחמיצה.
אלא שבמק
בכל בוקר אמא אומרת לגור שהוא הילד הכי אהוב בעולם, הכי יפה, הכי חכם, הכי גבוה והכי חזק,
אבל בכל בוקר, כשהוא מגיע לגן, הוא מגלה שיש ילדים יותר גבוהים ממנו, יותר חזקים, יפים וחכמים.
"מי אני", הוא שואל, מבולבל, "האם אני מה שאמא אומרת או מה שאני רואה בגן?"
זהו ספור על ילד הפוגש את המציאות, על נסיון לישב בין תחושת היחוד והבטחון בביתו לבין
סיפוריהן של שלוש דמויות - אם, בת ובן - נארגים זה בזה ברומן החדש של צרויה שלו , שבו מגיעה כתיבתה לשיא עוצמתה ויופייה.
געגועיה של חמדה הורוביץ לאגם החולה, שלחופיו גדלה, אינם מרפים ממנה אפילו בזקנתה. בחשבון נפש נסער שהיא עורכת לקראת סוף ימיה מציפים אותה הזיכרונות מילדותה בקיבוץ בצלם של הוריה החלוצים, והמחשבות על בתה שלא אהבה כראוי ו
תרה, הרומן החדש של צרויה שלו, מתחיל לאחר השבר: אלה מילר, ארכיאולוגית בת 36, הנשואה לאמנון, שאותו פגשה והעריצה כשהיה מנהל החפירה שבה השתתפה, מחליטה בפתאומיות לפרק את המשפחה שלה, למען פנטזיות על חופש ואי - תלות.
ההחלטה הזאת מטילה אותה למערבולת של אשמה וספקות, המתגברת דוקא כאשר היא נקשרת לעודד, פסיכיאטר שגם משפחתו התפרקה, והשניים מנסי
בוקר אחד, באמצע החיים, מתעוררת נעמה נוימן למציאות חדשה. בעלה, אדם בריא ונמרץ, מדריך טיולים, מודיע לה שאינו יכול לקום מן המיטה. למן הפתיחה הזאת, המזכירה את פתיחת "הגלגול" של קפקא, נפרשת לעינינו פרשת היחסים בין אודי, הגבר ש"השבית" את עצמו, לבין אשתו, המנסה להתמודד עם הקרע בחיי הנישואים. במהלך העלילה, שמתקדמת בשינויי קצב מהירים בהתאם לאופ
אישה צעירה פוגשת בבית הוריה גבר מסתורי, חבר נעורים של אביה. פגישה מקרית זו מעוררת בה מיד סקרנות ומשיכה אל הגבר המפתיע שעתיד לשנות את מהלך חייה, לערער את יחסיה עם בעלה ולחשוף בפניה אמיתות מכאיבות על עצמה ועל עברם של הוריה. מכאן ואילך נפרשת והולכת פרשת אהבה מיוחדת במינה, בגלים של השפלה ושל אושר, על רקע מאבק עיקש בין הציפיות הרומנט
*זהירות ספויילר!*
הכלב היהודי הוא סיפורו של כורש, כלב מיוחד, שנולד בשנת 1935 למשפחה יהודית בגרמניה. זהו סיפור גבורה והישרדות, סיפור על חברות אמיצה הבוחן את משמעותה של נאמנות, ואת משמעותם של החיים בתקופות קשות ובכלל. זהו סיפור המסופר מפי הכלב, מנקודת מבטו של יצור נבון הרואה את העולם מגובה 50 ס"מ מעל פני הקרקע אך עם זאת מיטיב להבחין ולראו
נונו הוא בנו של איש משטרה בכיר.
אמו מתה כשהיה תינוק, והנפש הקרובה אליו ביותר היא גבי, מזכירתו של אביו.
בתחילת הסיפור הוא עולה על הרכבת בירושלים ונוסע לביקור משפחתי בחיפה.
הוא לא יגיע לשם.
במקום זה הוא יקלע ל"חטיפה" ולמסע של פשעים קטנים וגדולים, מטורפים ואביריים, בעוד הוא נמלט מן המשטרה המחפשת אחריו.
במהלך המאורעות המתעתעים נחש
כל מה שהיה – האובדן, הבגידה והכאב, אבל גם החופים הזהובים וריח המלח והמים, הרעות והאהבה, בעיקר האהבה – נשטף בזרמו של נהר הזמן.
יפים כמו שהיינו הוא סיפורו של דניאל: כנער שמלחמה אחת פיצלה את חייו לשניים ושמה קץ לעידן של תמימות; כחייל שלמד להביט בעולם מבעד לכוונת הצלף, תרגל ריחוק, עד שנאלץ לשוב לגוש קטיף ולסייע בפינוי נוף ילדותו; כגבר ה
חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו - השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
הוא חוזר אל ריבר החובש שהבטיח למות למענו;
אל אושרי הסמל, הנשמה התאומה, שנשבע לירות בו אם יאבד יד;
אל זיתלאווי שהמציא שפה, ובייליס שהוריד כיפה;
אל שפיצר, שדיקלם "הנרי החמישי" בשלג - ואל אלה שלא חזרו.
"אם יש גן עדן" מהדהד בקול בוטה ו
ליסבון פולז, מיין, 2011. ג‘ייק אפינג, מורה לספרות בתיכון שעומד לצאת לחופשת הקיץ, מקבל שיחת טלפון שעומדת לשנות את עתידו ואולי גם את עתיד העולם כולו.
ג‘ייק מוזמן אל הדיינר החביב עליו ומגלה במזווה שער שיכול להעביר אותו אל סף שנות השישים, עולם שעליו קרא רק בספרים, עולם שהוא עצמו עוד לא קיים בו.
הוא מחליט לקחת על עצמו משימה שאפתנית - לחיו
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נו
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
פרשת אהבתם של נער כפרי מחבל נורמנדי שבצרפת ונערה בת - אצילים פולניה, אהבה רצופה תהפוכות ופרידות על רקע מאורעות מלחמת - העולם השניה בצרפת הכבושה.
סיפור מרתק ומרגש ממיטב יצירתו של הסופר המהולל.
כאחרית - דבר - החוברת "חייו ומותו של אמיל אז'אר", שחשפה את זהותו המסתורית של מחבר "כל החיים לפניו" ו"חרדתו של המלך סלומון".
המעגל הסגור של הזיקנה והחולי משקף כראי גרוטסקי ונוגע ללב את החיים שמחוצה לו, על היצרים, הפחדים, החלומות והבדידות שבהם. בכתיבתו הרגישה והמדויקת, שכבשה לה מקום ייחודי בספרותנו, מתאר כאן המחבר את המראות והקולות, הקונפליקטים ורגעי החסד של גברים ונשים בערוב יומם, שבצירופם יוצרים סיפור רב עוצמה החורג מגבולות העולם המצומצם לכאורה שהם מ
"מישהו לרוץ איתו" הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה.
אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי:
לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר.
כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה