מדף הספרים של נטע אורן - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


נטע אורן
בת 60
Washington



Simania RSS

מדף הספרים של נטע אורן - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
ברצף מופלא של סיפורים הנשזרים זה בזה, אליס מונרו בוראת את הקשר המתפתח בין שתי נשים במהלך ארבעים שנה: פְלוֹ — אישה פרקטית, חשדנית והמונית עד אֵימה, ובתה החורגת רוז — נערה מגושמת וביישנית, אשר חרף הלעג והאזהרות של פלו מצליחה לצאת מהעיירה הקטנה שגדלה בה ולנחול הצלחה מפוקפקת משהו בעולם הגדול יותר. "אליס מונרו היא אמנית הסיפור הקצר המ
"גטסבי הגדול" מככב בקביעות בכל רשימה המציינת את עשר יצירות המופת של המאה העשרים. כוחו של הרומן הקאנוני הזה טמון בדמותו של ג'יי גטסבי: מיליונר יפה תואר וחובב מסיבות פאר, שקונה בית באחד מפרברי היוקרה בניו יורק ומבקש להשתלב בסביבתו הסנובית. כולם רוצים להיכלל בין מוזמניו, כולם מתפעלים מביתו המפואר, כולם מעריצים את דמותו, וכולם מרכלים ע
יצירת המופת לבד בברלין, המבוססת על סיפור אמיתי, נכתבה על ידי סופר שראה כיצד חייו מתפוררים תחת המשטר הנאצי. הספר תורגם לאנגלית בשנת 2009 וכעת הוא יוצא לאור לראשונה בעברית. הספר מציג תמונה מדויקת של החיים בברלין בימיה האפלים של גרמניה, ומספר את קורותיו של זוג ממעמד הפועלים אשר מחליט לעשות מעשה בעקבות נפילתו של בנם בחזית. הם בוחרים בהת
שוב ניתנת כאן - והפעם בכרך אחד ובצורה מרוכזת ותמציתית - יצירתו הגדולה של המספר הרוסי, שהדורות חוזרים בכל פעם - ובכל לשונות התרבות של העולם - לקרוא אותה מחדש ולהתענג עליה מחדש. "הנשי?ת הנצחית", כפי שהיא מתגלמת בסיפור אדיר זה, מושכת שוב את הלב לקריאה, והקורא חוזר ונשטף לתוך מאורעות - חייהם של הדמויות האנושיות הללו - אנה קארנינה, ורונסקי,
נסו לדמיין דו־קרב בין שני יריבים שאותו הדם זורם בעורקיהם. האחד - מאייר מצליח ונרגן המתקשה להשלים עם כך שכוכבו הולך ודועך והזִקנה פושה בגופו; השני - נכדו הפיקח בן הארבע. הסב שחי בגפו ונשוי לעבודתו מאז התאלמן מוצא את עצמו, למורת רוחו, משגיח על הזאטוט הדעתן במשך ארבעה ימים בזמן שהוריו, שנדמה כי לעולם אינם חדלים מלהתקוטט, נוסעים לכנס מק
מבחר מן הפנינים היותר נדירות ביצירתו של צ'כוב. חלק מן הסיפורים רואה אור בתרגום עברי לראשונה וכולם יש בהם כדי לחשוף פן פחות ידוע של הסופר: את הציניות המרה, ואפילו הרשעות, החבויות מאחורי חיוכו החביב של צ'כוב אוהב - האדם.
על `אלה תולדות` מקובל לומר שהוא אחד הרומאנים היותר חשובים על מלחמת-העולם השניה. בשנות ה- 80, כשתורגם לאנגלית ולצרפתית, יצאה תהילתה של מורנטה גם אל מחוץ לארצה. יש בספר הזה הרבה ממה שבגללו האנושות קוראת ספרים, ולא נותר אלא לצטט את המבקר מן ה`סנדי טיימז`, שמנסה תארים כמו "קודר, מפחיד... ועם זאת מצליח להיות שמח, מותח ומשחרר", אבל מרים ידיי
על פי עדותו של טולסטוי עצמו, נולד הרעיון לכתיבת רומן על מלחמת 1812 במהלך העבודה על רומן מחיי הדקבריסטים שהעלה בדעתו עוד בשנת 1856. בתחילה נועד להיות "רומן משפחתי" . תוך כדי כתיבה עולה הרעיון על "פואימה", דהיינו, יצירה אפית גדולה בדומה ל"איליאדה" של הומרוס ו"פאוסט" של גתה. וכך נעשה ה"רומן" "אפופיאה היסטורית" שחוטי עלילתה מתארגנים מסביב שני מ
מר מאני` אינו רק הנסיון הספרותי הנועז ביותר של א.ב. יהושע עד כה, אלא גם, להרגשתי, אחד הרומנים הגדולים של הספרות העברית החדשה. זהו ספר רחב - יריעה, רומן ים - תיכוני, סיפורה של משפחה ספרדית לאורך כ200 - שנה, הנחשף באמצעות 5 שיחות בנקודות צומת היסטוריות. המשוחחים (שאת חלקו של אחד מהם על הקורא תמיד להשלים) ``נשאבים`` אל סיפור המשפחה ותוהים איש
"אנה קרנינה", אחד הרומנים הגדולים של טולסטוי, מחבר "מלחמה ושלום". לאחר הופעת שני הרומנים הללו הוכר טולסטוי כגדול סופרי רוסיה ואחד הסופרים החשובים ביותר בספרות העולמית. גיבוריו של רומן זה הם בני דורו וזמנו של טולסטי, ועלילות חייהם ואהבותיהם מתפתחות על רקע תאור נרחב של החברה הרוסית. דמוצה של אנה קרנינה, על תשוקתה, בגידתה וייסוריה, מר
"עין החתול" הוא סיפורה של איליין ריזלי, ציירת שנויה במחלוקת השבה לטורונטו, עיר ילדותה, לרגל רטרוספקטיבה של יצירותיה. היא מתעמתת בזיכרונה עם חבורת הבנות שהכניסו אותה בסוד יחסי הכוחות רבי-העוצמה של הילדוּת ולעולם החשאי של חברוּת, של הזדקקות ושל בגידה. עין החתול הוא אלומת אור הנשלחת אל לב המאפליה של הילדוּת. זהו רומן עוצר נשימה, טורד
"אמרתי לו: תגיד לי את האמת, והוא אמר: איזו אמת? ושירטט בחיפזון משהו בפנקס שלו והראה לי, רכבת ארוכה - ארוכה עם עננת עשן שחור עבה, והוא מציץ מן החלון ומנופף לשלום במטפחת שלו. "יריתי לו בין העיניים". ככה זה קרה, וכך גם נפתח הרומאן הקצר הזה: האקדח שהיה מונח כל השנים במיגרה יורה כבר בעמוד הראשון. לגיבורת הסיפור נותר רק לשת על הספסל בגינה הציבו
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
ז'ורז' אמאדו, הסופר הברזילאי הנודע, נולד ב - 1912 בדרום מדינת באהייה. משחר נעוריו היה מעורה בחיי החברה והתרבות בארצו והרבה לנדוד בתוכה ומחוצה לה. חלק מהמסעות ערך מרצון, וחלקם מאונס, בימים שנרדף בגלל דעותיו הפוליטיות. ספרו הראשון יצא לאור ב - ,1931 ומאז הוא הולך מחיל לחיל. באמצעות הסיפור דונה פלור ושני בעליה הוא מצייר תמונה ססגונית ומרהיב
סיפוריהם של מהגר יהודי מרוסיה, הנאחז בחיים בכל כוחו ושל אשה בת - ירושלים נאורה ועשויה לבלי חת, המורדת במסורת אבותיה ובערכיהם, ונאבקת מאבק איתנים בשכול, בבגידה ובהתפוררות חיי הנישואין נפרשים כאן, ארוגים זה בזה, על רקע העיר הנחנקת בתפארת עברה. בלשון מאופקת, הנעה הלוך ושוב בין חמלה ואמפתיה לראייה אובייקטיבית ולעיתים גם אכזרית של הדבר
מה גרם ללארי קוק, איכר גאה וקפדן, שמשפחתו התגוררה בחווה משגשגת במשך דורות, לפרוש במפתיע ולחלק את רכושו הרב בין שלוש בנותיו? ג´יני הבת הבכורה, האדיבה והכנועה, חושבת שהמתנה הזו היא גמול על שנים של עבודה קשה. רוז, אחותה החריפה והנחושה, מאמינה שהדחף של אביה הוא סביר והגיוני. רק קרוליין הצעירה, בבנות ועורכת דין במקצועה, חושבת שזה רעיון רע
לאחר היריעה הרחבה של "מר מאני", עטור הפרסים והתהילה הבינלאומית, פונה א.ב.יהושע לנתיב אינטימי - אהבה מוזרה, "בלתי אפשרית", של גבר צעיר לאשה. נתיב זה ממומש בריאליזם פרטני ובהומור הנושק בגרוטסקי. אך חרף השתהותו הכפייתית של הגיבור המספר על פרטים, דומה שיותר מבכל רומאן אחר של יהושע נסחף הקורא לדהור בקריאתו, עד שכמעט מתבקש לומר לו שיש בונו
בשנת 1957 מגלה ליאו הרצברג ציור מדהים, שצויר על ידי צייר בלתי מוכר. הוא קונה את היצירה ומחפש את היוצר, ביל וכסלר. בין השניים נרקמת ידידות מופלאה, שנמשכת לאורך חיים שלמים. סיפורו של ליאו, שמתרחש במהלך עשרים וחמש שנים, מתאר את הקשרים שנוצרו בין משפחתו של ליאו למשפחתו של ביל ? הולדת בניהם, התפרקות נישואיו הראשונים של ביל וחייו המאושרים בנ
סדר הסיפורים ערימת הדשן הנמלט חבקוק סיפור שלא התחיל
כשז'ד מרטן נסע לאירלנד לפגוש את מישל וולבק כדי לשכנע אותו לכתוב הקדמה לקטלוג התערוכה השנייה שלו, סדרת "המקצועות הפשוטים", הוא היה אמן כמעט נשכח. עשר שנים חלפו מאז תערוכת היחיד הראשונה והאחרונה שלו "המפה יותר מעניינת מהטריטוריה", שבה הציג תצלומי נוף של מפות מישלן; בתקופה זו הוא נעלם לגמרי מעולם האמנות. ז'ד לא היה יכול לשער את ההשלכות


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ