בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
זה הקובץ הראשון מפרי - עטו של דיימון ראניון (1884 - 1946) הסופר והעיתונאי האמריקאי שקנה את עולמו בסגנונו העסיסי, העוקצני והמשעשע, בסיפוריו הקצרים על טיפוסים קשוחים - כביכול אך בעלי לב - זהב, בקטע הנוצץ של ברודוויי, רחוב המסבאות וחיי הלילה במנהטן, ניו - יורק. ברבים מהסיפורים סיומת מפתיעה - תחבולה ספרותית שרבים העתיקו מראניון. החומר מובא בת
בניו יורק, גופת אישה נמצאה במלון עלוב. לאחר כמה ימים באמבט חומצה, בלי שיניים,בלי טביעות אצבעות, הגופה כבר לא ניתנת לזיהוי. זהו רצח על פי ספר, ואת הספר הזה כתבתי אני.
בערב הסעודית, נער ממהר אל כיכר העיר, שם מתאסף ההמון לחזות בעריפת הראש של אביו.
באפגניסטן, על פסגת הר נידח, רופא צעיר עורך ניסוי מחריד. הניסוי מצליח.
בפריס, החיים יפים.
מבחר הכולל חמישה ממיטב הסיפורים מאת ענק הסיפור הקצר האמריקאי שתורגמו מחדש למהדורה זו. הסיפורים מציירים את העולמות המגוונים - מהמערב הפרוע וחלוצי מתיישביו ועד רובעיה של העיר ניו - יורק בראשית המאה - שבתוכם טווה או.הנרי את עלילותיו המרתקות. במיוחד ממחיש "העלה האחרון", הסיפור המפורסם מהחמישה, את ייחודו של הסופר, שעיצב באופן מרגש ור
אנה בלום נוסעת לארץ זרה לחפש את אחיה, כתב עיתון שהקשר עמו נותק. אך העובדה שהצליחה להיכנס העירה, אין פירושה שתוכל גם לצאת-היא מוצאת עצמה במציאות שבה קרסו סדרי החברה וכל דאלים גבר.
בעיר שורר מחסור במזון ורוב התושבים חסרי בית. הרחובות מלאים מהמורות, ובריונים עולים על גלי ההריסות וסוחטים רמי מעבר.
עשרה עד עשרים אחוז מהתושבים מתפרנסי
איסאקו בן התשע חי בכפר דייגים יפני עלוב ומבודד, אשר תושביו מצויים על סף רעב. הסיפור משתרע על - פני שלוש שנים בהן נעדר אבי המשפחה מהבית, לאחר שנאלץ לשעבד את עצמו. מילות הפרידה של אביו לאמו: "אל תניחי לילדים לרעוב", מכוונות את מעשיו של איסאקו ועומדות בבסיס תפילתו לבוא או - פונה - קמה. תושבי הכפר, המתפרנסים בקושי מדגת הים ומהפקת מלח, מנסי
ברומן זה, הנחשב נקודת שיא בספרות הצ´כוסלובקית החדשה, מעלה מילן קונדרה את סיפור חייהם רווי התהפוכות ואת אמונתם של בני ארצו הנשחקים לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות הסוערות של התקופה הסטליניסטית. הסופר, המוחרם מאז הפלישה הסובייטית לצ´כוסלובקיה, מנפץ בדרך כתיבה חדשנית כל אשליה לגבי משטר שאינו מבין "בדיחה". הבדיחה, הרומן הראשון שכתב מילן
קשה להיות הצאצא השפוי היחיד למשפחה פסיכית, ובמיוחד אם אביך הוא האדם השנוא ביותר בכל יבשת אוסטרליה ודודך הוא האדם האהוב ביותר, אם אביך הוא גאון ודודך לא יודע אפילו להשתין את השם שלו בשלג...
אלה קורותיו של ג'ספר הצעיר, משפחתו וידידיו – סיפור עתיר תפניות ושבירת מוסכמות, וגם מצחיק וקדחתני כל כך, עד שהקורא מוצא את עצמו מתמכר ונסחף, פעור
גבר שיצא לבדו לציד בערבות טקסס נתקל בכלי רכב נטושים, יושביהם ירויים כולם, באחד מהם ילקוט מלא כסף. הוא חושב רגע, ולוקח אותו. כשהוא חוזר לשטח למחרת, מטעמים השמורים עמו, מתברר לו שהוא לא לבד שם. כך מתחיל סיפור של פעולה ומתח ההולך אט-אט וצובר ממדים של מחזה-מוסר על האלימות השטנית שמשתחררת כשסכומי עתק של כסף קל מבטלים כל כבוד לחיים. קורמאק
עולם אפל של גנבים, זונות, רוחות רופאים ועושי כשפים. בצעירותו היה מקס שייך אליו, אולם התנער ממנו ובנה בית בארגנטינה. לאחר שבנו, ארתורו בן השבע-עשרה מת פתאום ואשתו, רוחל'ה, כמעט יוצאת מדעתה, הוא נוטש את ביתו ושב לווארשה, לרחוב קרוכמלנה שבו נטועים שורשיו. זמן רב עבר מאז השתוקק לאישה, תשוקה עזה כזו, שהוא חש כלפי צירלה, בת הרב, המוכנה להינשא
סיפורו המצמרר ומלא העוצמה של שירו קיקוטאני, אדם שקט וצנוע, מורה לשעבר בבית-ספר תיכון ביפן, המרצה עונש מאסר עולם על רצח אכזרי כפול שביצע. לאחר שש-עשרה שנים בכלא הוא משתחרר על תנאי, בפיקוח קצין מבחן, לעולם שכבר אינו מוכר לו. עליו להסתגל למציאות החדשה בעיר הגדולה ובו בזמן לחיות בבדידות בצל הפשע הממשיך להעיב על חייו. מהר מן הצפוי מתעמר ב
סטונר, ספרו המופתי של הסופר האמריקאי ג’ון ויליאמס (1994-1922), הוא סיפורו של נער חווה שהולך ללמוד באוניברסיטה ונעשה מרצה לספרות אנגלית. זהו סיפורו של גבר שעד סוף ימיו נותר נאמן לעצמו, לערכיו ולשליחותו, חרף כישלונו בעיני העולם וחרף תסכוליו האישיים. אפשר להרבות מילים על מסלול חייו של גיבור הספר, ויליאם סטונר, אולם סוד קסמו של הרומן היפהפ
בברית המועצות של סטלין אין פושעים ואין מעשי פשע מלבד פשעים נגד המדינה.
לכן, כשגופתו של ילד נמצאת על פסי רכבת במוסקבה, נשלח אל הוריו לב סטיפנוביץ´ דמירוב, סוכן נאמן של המשרד לביטחון המדינה, כדי לשכנע אותם שבנם מצא את מותו בתאונה.
אבל האם הוא משוכנע בכך בעצמו?
ואולי בכל זאת פועל בגן העדן הקומוניסטי רוצח סדרתי?
בחשאי ובניגוד לעמדת
״את הספר הזה כתבתי משום שהקושי שהוא הציב בפניי היה מרתק.
עשרה בני־אדם צריכים היו למות בלי שהסיפור ייראה מגוחך ובלי שזהותו של הרוצח תתברר מאליה.
כתבתי את הספר לאחר תכנון רב ועצום והייתי שבעת רצון מהתוצאה.
סיפור ברור וגלוי, מעורר תימהון, אף שפתרון הגיוני לגמרי בצידו; עד כדי כך שצריך היה אחרית דבר כדי להסבירו.
הספר התקבל יפה בקרב
הספר אני, רובוט, שנכתב בשנות החמישים וחזה את חשיבותם הגדלה והולכת של אוטומטים בחיינו, הוא כבר מזמן קלאסיקה מודרנית.
בספר מרתק ורב עלילות זה ניסח אייזק אסימוב לראשונה את שלושת חוקי הרובוטיקה, ובכך שינה לחלוטין את אורח החשיבה שלנו ביחס לרובוטים, להתנהגותם ולמקומם בחברה האנושית העתידית.
בתערובת של עובדות מדעיות ומדע בדיוני שהי
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
הימים הם ימי השפל הכלכלי הגדול, שנות העשרים והשלושים בארצות הברית.
טרקטורים רומסים את בתי האריסים, משמידים אותם ואת חלקות האדמה הקטנות הנכבשות בידי נציגי בנקים וספסרי קרקעות.
משפחות-משפחות, המגורשים נודדים בעקבות מזלם האבוד לעבר הקצה האחר של המדינה, אל קליפורניה "הארץ המובטחת".
סיפור העלילה הדרמתי, הקולנועי, של ענבי זעם, מתמקד
ג`ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית. מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה.
אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמו
הרמאן ברודר, ניצול השואה, ובעצמו מעין סופר-צללים הכותב דרשותיו של רב אמריקאי תאב-בצע, נקלע בין שלוש נשים - האחת, פולנייה כפרית, הצילה חייו בהחביאה אותו בתקופת השואה, נישאה לו ובאה עמו לניו-יורק; השנייה, פליטת-שואה אף היא, נמרצת ונותנת טעם לחייו בעיר הזאת, ורוצה את כל-כולו לעצמה הגם שטרם נתגרשה; והשלישית - שבה ובאה כמו מן המתים והיא אשת