הגן האנוכיי. "מי צריך לקרוא ספר זה? כל מי שמתעניין ביקום ובמקומנו בו". ג'פ ר. בייליס, התנהגות בעלי - חיים. "את הספר הזה יש לקרוא כמעט כאילו היה ספר מדע בדיוני. הוא מיועד לגרות את הדמיון. אבל אין זה מדע בדיוני: זה מדע...אנחנו מכונות שרידה ותו לא - כלים ובוטיים שתוכנתו בעוורון כדי לשמר את המולקולות האנוכיות הקרויות גנים..." מן המבוא. הגן האנ
לִילָה צֶ'רוּלוֹ, ילידת 1944, בתו של הסנדלר שלא יצאה כל חייה מתחומי נאפולי, נעלמת בגיל 66, ונעלמים כל חפציה ומסמכיה, לאחר שאף גזרה את עצמה מכל התצלומים שבהם הופיעה עם בנה.
היא הגשימה בהגזמה אופיינית את רצונה להתנדף ולמחוק את כל החיים שהותירה מאחוריה – והמעשה הרגיז מאוד את אֶלֶנה גְרֶקוֹ, בתו של השוער בעירייה, בת-גילה וחברת-הנפש שלה כמ
"בשנת 1930 התאבדו אצלנו במושבה שלושה איכרים. אך בניגוד לרישומי הוועד ולמסקנותיו של השוטר האנגלי, ידעו אנשי המושבה שרק שניים מהמתאבדים שלחו יד בנפשם, ואילו המתאבד השלישי נרצח"
שבעים שנה חלפו. רותה תבורי, מורה בבית הספר התיכון של המושבה, כותבת ומספרת על הרצח ההוא ועל הגברים של משפחתה - סבה, בעלה, אחיה ובנה - אותם היא אוהבת, עליהם היא כו
שרידי השואה וחוקריה ניצבים אלמים במאמציהם הנואשים להעביר לדורות הבאים את אימתה ולקחיה של אותה תקופה. פרימו לוי (1919 - 1987), כימאי יליד טורינו ששרד מן התופת, זיעזע קוראים ומתעניינים ברחבי העולם ביצירות הפורצות את חומות השחור והשכול. בלשונו הפשוטה והפיוטית, בחום האנושי השופע, הוא מאיר שביב של תקווה וחושף את האדם שלא נשחק ושמר על צלמו.
חבורת טירונים בבה"ד 4, באמצע שנות החמישים, הם גיבורי ספרו הרביעי של יהושע קנז. חייהם של צעירים אלה, בני שכבות ועדות שונות, במסגרת הצבאית, המחמירה והלוחצת, ומחוצה לה מצטרפים לרומן רחב יריעה, דרמטי והומוריסטי כאחד, המצייר ביד-אמן אנשים בראשית חייהם ומדינה בראשית עיצובה.
מהדורה חדשה של רב-המכר, שקנה לו רבבות קוראים נלהבים וזכה לשבחי ה
לפני מאה אלף שנים חיו בכדור הארץ לפחות שישה מינים שונים של אדם. לאף אחד מהם לא היתה חשיבות מיוחדת. תפקידם בטבע לא היה גדול מזה של גורילות, גחליליות או סוסוני ים.
לפני כשבעים אלף שנה התחולל שינוי מסתורי כלשהו בתודעתו של אחד ממיני האדם הללו - הומו סאפיינס - ודחף אותו להשתלט על העולם כולו. ההיסטוריה של הומו סאפיינס מאז ועד היום היא לעת
" אף פעם לא סיפרתי לך מה עשו לנו בתחנה - דראג קוויס בתא אחד, סטון בוצ'יות בתא השני - אבל ידעת.כל פעם היו גוררים החוצה את האחים שלנו, סוטרים להם ומכים אותם, ונועלים את התא במהירות אחריהם למקרה שנתפרע וננסה לעצור אותם, כאילו יכולנו, הפ היו קושרים את פרקי ידיו של אחד מאחינו לקרסוליו, או כובלים אותו עם הפנים לסורגים.הם אילצו אותנו להסתכל..."
טרומן קפוטה, 1925 - 1984 , גדל והתחנך בדרום הישן של ארה"ב, ובילה זמן רב במסעות ברחבי העולם. הוא עבר לניו - יורק והשתייך לחוגים ספרותיים שהשפיעו על התרבות האמריקאית. בסיפורו הידוע ביותר - "ארוחת בקר בטיפאני, מפגיש אותנו קפוטה עם אמריקה, דרך גלריה צבעונית של דמויות: סופר בתחילת דרכו, נערת זוהר בעלת עבר ועתיד מסתורי, מליו נר ילדותי, מאפיונר ק
ה"מספר" של הרומאן של בני ברבש הוא ילד אחוז דיבוק של תיעוד, הגדל בתל - אביב של שנות השמונים, מצוייד בטייפ, שאליו הוא "מחובר כמו לאינפוזיה", ובו הוא מקליט בלי הרף. הפקעת האסוציאטיבית של האירועים, שהילד מספר אותם באיזשהו זמן לא - מוגדר, מתבססת בחלקה הגדול על התיעודים המוקלטים, הכוללים גם דברים רבים שאינו מבין, או שלא הבינם בזמנו. מצד אחד ה
קאסלר,פסיכיאטר צעיר,נאלץ לקבל לטיפול תרפויטי את...השטן בכבודו והעצמו,הסובל מתסביך אשמה כבד.
את השיחות התרפויטיות אותן מנהלים השניים מנצל הסופר בדרך קלילה ומלאת הומור, על מנת להציב סימני שאלה לצד האמיתות המקובלות ולפקפק בתקפותן.
כל דבר אפשרי כאשר השטן הוא שותפך לשיחה.ג'רמי לוון משתמש בעובדה זו כדי להובילנו אל הרעיונות והמעשים ה
הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות, והיא שייכת לשני עולמות, לעולם מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית, מספרת את סיפורה המרתק של משפחה ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט אמן מתוארות פגישות והתנגשויות דרמתיות בין הויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו
מומיק, הילד שגידל במרתף ביתו את החיה הנאצית כדי להכירה ולאלף אותה; אנשל וסרמן - שחרזאדה - סופר הילדים היהודי הזקן, שטווה את מפקד מחנה ההשמדה הנאצי לתוך אגדותיו, כשהוא ממשיך לספר גם אחרי שהרגוהו וקונה בסיפורו שוב ושוב את מותו; קאזיק, התינוק הזקן שכל חייו, מלידה עד מוות, הם מסע חיים מזורז של 24 שעות; ברונו שולץ, הסופר היהודי פולני, שלא מ
על `אלה תולדות` מקובל לומר שהוא אחד הרומאנים היותר חשובים על מלחמת-העולם השניה.
בשנות ה- 80, כשתורגם לאנגלית ולצרפתית, יצאה תהילתה של מורנטה גם אל מחוץ לארצה.
יש בספר הזה הרבה ממה שבגללו האנושות קוראת ספרים, ולא נותר אלא לצטט את המבקר מן ה`סנדי טיימז`, שמנסה תארים כמו "קודר, מפחיד...
ועם זאת מצליח להיות שמח, מותח ומשחרר", אבל מרים ידיי
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נו
לאחר שנחל אכזבה בעיר היהודית שבה התגורר חוזר גיבור ויהי בוקר, עיתונאי ערבי, לכפר הולדתו, כדי לבנות מחדש את חייו עם אשתו ובתו. למרבה הפתעתו, מתברר לו כי החברה הערבית שהכיר השתנתה מן הקצה אל הקצה, וכי לא יוכל עוד לחמוק מהתמודדות עם סדריה ומנהגיה החדשים, משום שבוקר אחד הצבא הישראלי מטיל עוצר על הכפר ללא כל סיבה נראית לעין, אין יוצא ואין
על רקע שכונת בית הכרם בשנות השישים עוקב הספר אחר עולמו הפנימי של אהרון במשך כארבע שנים של גיל ההתבגרות. התפתחותו הגופנית של נער זה מעוכבת, והווה - הנמשך שלו, כבתוך תא הקפאה או בועת זכוכית, הוא המוקד לעלילת הספר. ``בפנים קורים המון דברים``, הנמסרים כמו בעד זכוכית מגדלת, ודווקא ההשעיה מן הביולוגיה מאפשרת הזרה של תהליכי ההתבגרות וההבשלה
"מישהו לרוץ איתו" הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה.
אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי:
לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר.
כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה
``בית מטבחיים - חמש או מסע הצלב של הילדים`` הוא ספרו האוטוביוגרפי של קורט וונגוט, חייל אמריקני צעיר, שנשבה בידי הגרמנים במלחמת העולם השניה ושהה בעיר דרזדן בעת שזו הופצצה בידי בעלותה ברית כמעשה נקם נגד הגרמנים. זה ספור מלחמה יוצא דופן, בלתי צפוי, מביך ומזעזע. טרגדיה מוזרה, סיוטית ולעתים משעשעת, של מלחמה ואלימות, שחי מחדש אלמן אמיד בגיל