האיזון העדין הוא זה שבין תקווה לייאוש, וסוד החיים הוא היכולת לשמור על איזון זה.
יכולת זו עומדת למבחן בלתי פוסק אצל ארבעת גיבורי הרומן הגדול הזה: דינה דלאל - אלמנה ענייה המתעקשת לשמור על עצמאותה ומסרבת להינשא בשנית:
מאנק - סטודנט שנעקר מכפר הולדתו בהרים ונשלח ללמוד בעיר, אישוואר ואחיינו אום - חייטים שבאו לחפש את מזלם בעיר הגדולה. ה
"חולית" היא אחת מיצירות - המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין - כוכבית דמיונית ורבת - פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות "קפיצת - הדרך", על - פני כוכב שכולו חול. סיפורו של עולם שבו המים הם הערך העליון ושבטי הנודים שעל - פניו חיים בקשר הדדי מוזר ומאגי עם תולעי - החול האימתניות, בסי
ספר זה הוא ההד של סידרת שיחות מרתקת שהיתה ברדיו.
המשתתפים, פרופ' ישעיהו ליבוביץ ופרופ' יוסף אגסי, נחלקו ביניהם כמעט בכל נושא או שאלה שבהם דנו. המחלוקת התמקדה סביב תפישת העולם ואופי הדיון: בכל מקום בו ראה פרופ' ליבוביץ דיכוטומיה, מצא פרופ' אגסי דירוג. בעוד ליבוביץ ראה הבדל תהומי בין כמות ואיכות, בין רציונלי לאי רציונלי, בין מדע לערכים
שוגון (1975) הוא הספר הראשון בסאגה האסיאתית של ג'יימס קלאוול. הוא מתרחש ביפן בשנת 1600. הסיפור מסופר מנקודת מבטו של ימאי אנגלי, "ג'ון בלאקתורן" (המקבל מהיפנים את הכינוי 'אנג'ין', נווט, מאחר שהם לא יכלו לבטא את שמו), נווט והקפטן בפועל של ספינת הסחר ההולנדית אראסמוס, נקלע לחוף יפן כאשר ספינתו התרסקה. הוא נכנס לשירות טורנגה, מצביא פיאודלי רב עו
'דרך הזן', ספרו הידוע ביותר של אלן ווטס, מאבות העידן החדש, ראה אור לראשונה לפני יותר מחמישים שנה, ואם כי מאז הפך הזרם הדק של ספרות זן וספרים על זן לשיטפון, קשה למצוא מתחרה לצירוף הנדיר ביותר של למדנות ובהירות שמציין את הכתיבה האלגנטית ומעוררת המחשבה של ווטס על נושא שבידי רבים מעודד לעיתים קרובות נפחנות מעורפלת.
ווטס עוקב אחרי לידת
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
ויקטור א' פראנקל הוא מייסד תורת הלוגותראפיה, הנחשבת כאסכולה הוינאית השלישית בפסיכותראפיה אחרי קודמותיה-הפסיכואנליזה של פרויד והפסיכולוגיה האינדיבידואלית של אדלר.
מכהן כפרופסור לנאורולוגיה ולפסיכיאטריה בבית - הספר לרפואה של אוניברסיטת וינה, משמש פרופסור ללוגותראפיה באוניברסיטה הבינלאומית של ארה"ב אשר בסן דייגו, בעל תוארי ד"ר
אפתח בהתנצלות מקובל בתרגומים יפנים שהמתרגם מקדים בהתנצלות, אבל אני, עוד יותר מהמתרגם היפני, מרגיש חייב בהתנצלות. הרי איש לא מינה אותי לפרש ולתרגם את ספר התורה של חכמי הטאו, לקחת את כתר הכתבים הסיניים, לבתרו בסכין לחלקים על נייר, ולהלבישו גלימה עברית קשה, נוקשה וצעקנית. האם יש בי מספיק אהבת אמת אל הטאו, ואני לא מתכוון לאהבת המחברת, ה
שבט דוב המערות הוא רומן היסטורי בדיוני, ראשון בסדרה של 6 ספרים, שעד כה נמכרו יותר מ־45 מיליון עותקים שלה ברחבי העולם. זוהי סאגה עוצמתית על בני אדם, על מערכות יחסים ועל קשרי אהבה, המתרחשת בשחר ימיה של ההתפתחות האנושית.
ילדה ושמה עֵיילה המתייתמת מהוריה ברעידת אדמה בורחת ליערות ומאומצת שם על ידי ניאנדרטאלים, בני שבט דוב המערות. הופעתה
הדאו, או "הדרך", הוא מושג מפתח להבנת המחשבה הדאואיסטית העתיקה של סין, שהשפיעה עמוקות גם על תרבויות שכנות, ובעיקר על זו היפנית. דאו: דרך הנהר הוא הספר האחרון שהשלים אלן ווטס והוא, לדעת רבים, אחד משיאי כתיבתו. בספר הוא דן בכמה מושגי יסוד של המחשבה הדאואיסטית, וביניהם "יינג-יאנג", "דה" (סגולה), "דזה ראן" ("כך מעצמו") ו"וו-וויי" ("ללא כפייה"). מושג
"מספרי הפולחן של המאה העשרים". ניו יורק טיימס
אל מוסד לחולי נפש, המנוהל על ידי אחות ראשית אימתנית ומסרסת, מגיע מאושפז חדש - רנדל מק´מרפי, אינדיסידואליסט בעל רוח חופשית, מהמר כפייתי, גיבור מלחמת קוריאה שהורחק מהצבא וחובב מושבע של קטטות ברים. עד מהרה מתפתח עימות אפי מתמשך בין השניים, המעמיד במבחן את כוח המנהיגות של מק´מרפי מול שאר המ
רבים רואים את הודו ואת תרבותה כתופעה מרוחקת וזרה, השונה לחלוטין מראיית החיים ומצורות החשיבה הרווחות במערב. עמדה זו נובעת, לפחות בחלקה, מהדימוי המיסטי של הפילוסופיה ההודית. בהתאם לדימוי זה מדגישים ההודים את היסוד הסובייקטיבי והאי- רציונלי של החשיבה והפעילות, ולכן מפגש אפשרי של בן תרבות המערב עם הודו יכול להתרחש רק במישור חוויתי-פ
"הספר הטוב ביותר באנגלית בנושא הטה יוגה" יצירתו הקלאסית, של המורה ליוגה הגדול והטוב ביותר בעולם, אור העל היוגה, כוללת: *הקדמה לפילוסופיית היוגה ולתרגולה *תיאורים מפורטים של יותר מ - 200 תנוחות *טכניקות להשקטת המוח באמצעות תרגילי נשימה *יותר מ - 600 תמונות המתארות את התנוחות ואת טכניקות הנשימה *קורס יוגה הנמשך 300 שבועות החל מרמת מתחילים
זה איננו ספר מסע רגיל, גם לא ספר תיירות.
קרליבך חדר לתוך הודו אחרת, הודו בה מיליוני בני אדם משתכשכים באלפי שנות היסטוריה, כדי ליצור ערב - רב של תרבויות.
הודו זו, של תרבויות, משמשת לו נייר - לאקמוס לבחינת המערב...
קשה כיום, לדור הצעיר שלא ידע ולא קרא את האיש, להסביר את מעמדו של קרליבך בציבור הישראלי של שנות הארבעים והחמישים.
בעידן הטל
שירת השורש של דרך האמצע (Mūla-Madhyamaka-kārikā) מוכרת כחיבורו המרכזי של גדול הפילוסופים הבודהיסטים, נאגארג'וּנה. החיבור, שנכתב ככל הנראה בדרום הודו בתחילת המאה השנייה לספירה, מגבש הבנה שיטתית וחודרת לגבי טבעה הריק של המציאות. כל תופעות העולם מצטיירות לאורה כנטולות מהות וכחסרות תיקוף אובייקטיבי מצד עצמן.
"בשיטת טיעון ייחודית וכובשת, שלא
איסאקו בן התשע חי בכפר דייגים יפני עלוב ומבודד, אשר תושביו מצויים על סף רעב. הסיפור משתרע על - פני שלוש שנים בהן נעדר אבי המשפחה מהבית, לאחר שנאלץ לשעבד את עצמו. מילות הפרידה של אביו לאמו: "אל תניחי לילדים לרעוב", מכוונות את מעשיו של איסאקו ועומדות בבסיס תפילתו לבוא או - פונה - קמה. תושבי הכפר, המתפרנסים בקושי מדגת הים ומהפקת מלח, מנסי
האפוס ההודי הגדול (כמאה אלף בתי שיר) של הסכסוך בין בני קורו לבני פאנדו ומלחמתם אלה באלה, בגירסה מהודקת ומקוצרת שנכתבה על ידי גדול סופרי הודו.
ספרה הסוחף ומלא העוצמה של אסתר פלד – אשר ערוך כרצף של מונחי יסוד של החשיבה הבודהיסטית – נולד מתוך סדרה של הרצאות לקהל הרחב שעסקו בהשוואה בין החשיבה הבודהיסטית לחשיבה הפסיכואנליטית. הוא מבקש להביא בשפה פשוטה רעיונות אשר לעתים קרובות אינם פשוטים כלל ועיקר. הוא מכוון לענות על הצורך של אלה המבקשים להבין, בתוך העולם החילוני החומרני