האם מה שנותר בזיכרוננו הוא תמיד מה שראינו בעינינו? כמה פעמים אנחנו מתאימים, מקשטים ועורכים קיצורים ערמומיים בסיפור חיינו כדי שיתאים לצרכינו וילווה אותנו לכל חיינו?
וככל שהחיים מתמשכים, מתמעטים האנשים שיכולים לערער על תיאורנו, להזכיר לנו שחיינו אינם חיינו, אלא רק הסיפור שסיפרנו על חיינו, סיפור שסופר אולי גם לזולתנו, אבל - בעיקר - ל
							
				
		
		
												
				ויסלבה שימבורסקה נולדה בשנת 1923 בעיירה סמוכה לפוזנַן שבפולין ומ-1931 היא מתגוררת בקרקוב. בשנת 1996 הוענק לה פרס נובל לספרות. שירתה מהווה הרהור על גורלו של האדם המיטלטל בין חוקי הביולוגיה ותהפוכות ההיסטוריה. סגנונה תמציתי, צלול, נמנע מהתפרצויות רגשיות ושומר על התבוננות מתוך מרחק. בראיית המציאות שלה תופס מקום מרכזי אינטלקט ביקורתי, ספק
							
				
		
		
												
				פראג היהודית של ראשית המאה, עיר המסתורין הקסומה, עירם של המהר"ל ו"הגולם", "שהכל יכול לקרות בה" - מוקמת כאן לתחיה בסיפור הנרקם מפרשות של אהבה עזה ושנאה קשה, מעשי צדקה ומעשים פליליים, ומעלה שלל טיפוסים: תלמידי חכמים ובעלי מלאכה, אנשי זדון ובעלי מידות תרומיות, אנשי מעשה וכל מיני תמהונים - והכל בסגנון מאופק ובקווים דקים, המצטרפים לתמונה ס
							
				
		
		
												
				מסעו המופלא של צ'רלי בקט במעלית הזכוכית החל בגלל טעות: הטיסה הבהילה את סבא יוסף וסבתא יוספינה, את סבא ג'ורג' וסבתא ג'ורג'ינה, והם תפסו במר וונקה ומנעו ממנו לגעת בכפתור הנכון ברגע הנכון... וכך יצאה המעופפלית אל מחוץ לאטמוספרה והגיעה אל מלון - החלל, שבו נתקלו גבורינו ביצורים מחוץ למערכת השמש, הקריצים החרקוזואידים האיומים! לאחר שהצילו א
							
				
		
		
												
				פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי הגיעו לנרניה כמעט בטעות: הם נכנסו לארון הבגדים, ולפתע מצאו עצמם ביער, שפנס רחוב מנצנץ בקצהו... בממלכת הקסמים נרניה, ארץ החיות המדברות, הקנטאורים, הגמדים והפאונים, שרר חורף ניצחי, שאותו חוללה המכשפה הלבנה – עד שהסתבר כי אין היא מלכת נרניה, ששליטה האמיתי הוא אסלן, האריה.
 
זהו הספר הראשון בסדרת "נרניה" בת שבעת ה
							
				
		
		
												
				השנים הן תחילת שנות השישים, ימי המאבק נגד הגזענות בארצות–הברית — ומדינת מיסיסיפי בוערת. אך בתוך הבתים נמשכת שגרת היומיום.
סקיטר חולמת להיות סופרת, למרות שאמה וחברותיה משתוקקות לראותה מתמסרת לחיי משפחה. כשהיא מסיימת קולג´ ושבה לביתה, היא מגלה כי העוזרת השחורה שגידלה אותה עזבה, ואיש אינו מוכן לספר לה מדוע.
אייבילין טרם התאוששה ממ
							
				
		
		
												
				כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.
	 
	אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא 
							
				
		
		
												
				סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית.  סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
							
				
		
		
												
				מרסו, פקיד צעיר שחי באלג'יר, אינו בוכה בהלויית אמו, רוצח אדם "בגלל השמש", ועל שני אלו נשפט ונידון למוות "בשם העם הצרפתי" - סיפור תמוה ומוזר, ששום דבר אינו מובן בו לאשורו ואף - על - פי - כן הוא מרתק ונקרא בנימה עצורה מתחילתו ועד סופו. 
"הזר", שהוא הרומן הראשון של אלבר קאמי, יצא לאור ב - 1942 ונמנה עם הידועות שביצירות הספרות המודרנית: "הקוראים נ
							
				
		
		
												
				רומן מופת של אחד מטובי מספריה של צרפת שהוכתר בפרס נובל.
סיפור רב מתח על מגפה המשותללת בעיר אוראן ועושה שמות בהמוניה הנכנעים 
לגורלם ועל קומץ עקשנים העומדים על נפשם ומנסים להילחם בנגע.
בתיאור המגפה, אשר ניתן לפרשה כביטוי אליגורי לפגעי החברה והתקופה, נרמז 
ה"אני מאמין" של סופר-לוחם, מאנשי המוסר הדגולים בדורנו. 
							
				
		
		
												
				טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע
							
				
		
		
												
				"שלום," אמרתי בעברית לאיש שעמד בפתח,
"אתה יונתן?" הוא ספק שאל ספק קבע.
"סליחה," השבתי, "אבל מי רוצה לדעת?"
"סתם עורך דין שמחפש את יונתן," הוא השיב.
"למה? מה הוא כבר עשה?"
"כלום," השיב האיש, "הוא לא עשה שום דבר. אז אתה 
לא יונתן?"
"כן, אני יונתן," עניתי לו בחוסר סבלנות. עכשיו כבר 
הייתי בטוח שהאורח הלא צפוי הוא ערבי.
"אני יודע מי אתה," הוא אמר לפתע 
							
				
		
		
												
				"´תראה´, אני מנסה להתפלמס. ´שום תראה´, רוטן המזוקן ודורך את האקדח, ´או סיפור או כדור בראש´. אני מבין שאין ברירה. ´שני אנשים יושבים בחדר´, אני מתחיל, ´פתאום נשמעת דפיקה בדלת.´ המזוקן מזדקף. לרגע נדמה לי שהסיפור תפס אותו, אבל הוא לא. הוא מקשיב למשהו אחר. מישהו באמת דופק בדלת."
פתאום דפיקה בדלת הוא קובץ הסיפורים החמישי של אתגר קרת.
							
				
		
		
												
				זהו סיפורו המצחיק עד דמעות של אלן קרלסון, שפרש לבית אבות אחרי חיים ארוכים וסוערים. 
זו אמורה להיות תחנתו האחרונה עלי אדמות - אבל גופו בריא ומסרב לבגוד בו, ולאכזבתו הגיע יום הולדתו המאה. 
בבית האבות מכינים לכבודו אירוע רב-רושם ומשתתפים, אבל אלן נמלט ממסיבת יום ההולדת שלו עצמו. 
כשעובר אורח מבקש ממנו להשגיח לרגע על מזוודה מסתורית, הו
							
				
		
		
												
				הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת  את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות,  והיא שייכת לשני עולמות, לעולם  מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית,  מספרת את סיפורה המרתק של משפחה  ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת  סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט  אמן מתוארות פגישות והתנגשויות  דרמתיות בין הויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו 
							
				
		
		 
		 
					 
			 
			 
	
		
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
		
 
			 
			 
		
