מדף הספרים של כרמליטה - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


כרמליטה
בת 69
הר וים



Simania RSS

מדף הספרים של כרמליטה - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
"פוסט מורטם הוא פורטרט של הורי המחבר, לא אוטביוגרפיה. האני-המספר עצמו אינו מתועד בספר, אך הוא נוכח בו כמספר לא-אוביקטיבי, ושותף סביל לסיפורם של שני אנשים קשים שיצרו משהו חשוב ובו בזמן הרסו זה את זה בעקשנות. ייקה ורוסייה, ברלין ותל-אביב, מלידה עד מוות. זהו סיפור אכזרי - אבל לא מרושע. סיפור של שנאה ואהבה. נקודת המוצא של הספר - הידיעה
הרומן "מולאטית ושמה בדידות" מגולל את קורותיה של שפחה מולאטית מורדת בסוף המאה השמונה עשרה בגואדלופ שבאיים האנטיליים. סיפור חייה ומותה של האישה האמיצה הוא מופת להקרבה עליונה בהתנגדותה לעבדות ובמאבקה למען החופש והשוויון בין בני האדם. סיפורה של המולאטית בדידות שזור ביריעה רחבה יותר של ההתרחשויות הדרמתיות באותה עת ומועצם על רקע הת
הרכבת תאחרת, זה שש שעות ויותר. באולם ההמתנה בעיר שכוחת אל בסיביר, הזונה עדיין על משמרתה, חולשת על טורי הנוסעים הישנים, כמו על שדה קרב זרוע גוויות. הדלת הפונה אל העיר נפתחת והנכנסים נושאים עמם פנימה את צינת המרחבים סחופי הרוחות. עיסה אנושית, נושמת כגוף אחד, נעול פנים, נכון לכל גחמה סובייעית. הומו סובייעיקוס, כך כינה אותה פילוסוף שנמלע
ביום קיץ יפה של יולי 1941, בעיירה ידוובנה שבפולין, רצחו פולנים את שכניהם היהודים - 1,600 גברים. נשים וטף. התושבים הפולנים הוציאו את היהודים מבתיהם, שבהם גרו זה דורות, הוליכו אותם ברחובות, התעללו בהם, הכו אותם באכזריות וריכזו אותם באסם תבואה גדול. הפולנים העלו את האסם באש והיהודים נשרפו חיים. רק שבעה ניצלו. בשנת 1949 נעצרו כמה ממבצעי הטבח
בשלהי 1889, מספרים הביוגרפים, ברוסיה כולה - לא הקבילו אנשים זה את פני זה ברחוב ב'מה שלומך', אלא שאלו: "האם קראת את 'סונטת קרויצר'?" . רבים העריצו את הנובלה כיצירה גאונית ומסעירה, אחרים ראו בה שערורייה. הסוף לכאורה ידוע מן ההתחלה, שכן הסיפור הוא מונולוג של בעל שרצח את אשתו בהתקף של קנאה, ובכל זאת, הסיפור החזק והנועז ורווי המתח אינו צפוי מרא
קארין ואניה, שתי חברות שהתבגרו זה מכבר, בוחנות זו את זו. מניעי שיחתן ויעדיה לוטים בערפל השנים. זיכרונות העולים וצפים מילדות קיצית ורחוקה מתנגשים אלה באלה ואינם נותנים מנוח. מה קרה בקיץ ההוא, שכיבה בבת אחת את אושר הילדות ואת להט האגדה? איזו מציאות אכזרית הלמה בחלום, ומה פגע לעד בנפש הרכה? שיבת הבן, ספרה הקודם של אווה טיקה שתורגם לעברי
יצירה אפית יחידה במינה של המספר הספרדי הגדול בן-זמננו, המשחזרת, טוֹוה ושוזרת זה בזה את סיפוריהם של נרדפים, עקורים, נרצחים ומנודים של העת החדשה. אם אנשים ידועים כפרימו לוי, ז´אן אמרי ומרגרטה בובר-נוימן, ואם אלמונים שנספו במלחמות או נקברו בקברי אחים, ואם סתם בני אדם מן השורה הגוועים לאיטם בשולי החברה, אכולי בדידות וסמים, שגורלם לא ייכ
הספר לבן על גבי שחור הוא סיפור אמיתי מזעזע על רובן, ילד רוסי נכה, שננטש בידי משפחתו כתינוק וגדל בבתי יתומים אכזריים. הספר נפתח בזחילה בשלג מחדרו שבמעון אל ביתן השירותים בחצר. הזנחה והתעללות הן מרכיב קבוע בחייהם של רובן והילדים הנכים האחרים. אף על פי שסיפורו מייסר, באופן משונה הוא גם אופטימי. בתוך המציאות הקשה, מוצאים הילדים חברים ו
ב-1948 עשינו היסטוריה: מה זה נקרא "לעשות היסטוריה": בכורסאות בעננים יושבים החוזים והוגים אידיאולוגיות; מעל במות ומרפסות המנהיגים קוראים לעם ומכריזים הכרזות; בבתים חמימים "העם" מתווכחים, מצדדים, מתלהבים, מוכנים-תמיד, נוהרים-אחרי; ולמטה-למטה, בשדה, בעפר-האדמה מתרוצצים ילדים בני 20-19, "בשרי-תותחינו היקרים", יחידים, ספורים מאוד, ובעצם גופם ו
תבוסתם של הערבים במלחמת תש"ח בארץ - ישראל עודנה טרייה וצורבת בשנות 1950 - 1949 בבגדאד בירת עיראק. הקהילה היהודית שם שרויה בחרדה מפני הרדיפות וההתנכלויות של השלטונות וההמון. לא יעבור זמן רב והיא תעלה כמעט כולה לישראל. זה הרקע לסיפור רב עוצמה ומרתק ביותר, מסופר בעיקר מנקודת ראותו של כאבי, נער יהודי בחבלי התבגרותו, על הפרק האחרון לישיבתם ש
בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי. נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, גולדמונד - האמן ב
הקצין הצעיר אנטון הופמילר מוזמן לאחוזתו של ההונגרי העשיר לאיוש קקשפאלבה, שם הוא פוגש בבתו הנכה אדית ומפתח חיבה חומלת אליה. אדית מתאהבת בו, וכאשר מתפתחת תקווה להחלמתה, הופמילר מציע להינשא לה כשתחלים, בתקווה שההבטחה תדרבן אותה להתחיל בטיפול. אולם, מחשש ללעג ובוז, הוא מתכחש להבטחה בפומבי, וכשאדית למדה על כך היא מתאבדת. הלום אשמה
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד. מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה. ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
רומן פיקרסקי של מחבר עלום, מימי הביניים בספרד-תרגום חדש למהדורה השלמה משנת 1554. בתקופה שבה שלטה בספרות הספרדית המגמה האידיאליסטית, התקבל סיפורו של לסריו איש טורמס בהתלהבות רבה ואף זכה לחיקויים רבים. לסריו איש טורמס, הגיבור השנון ורב הקסם, הוא אבי-אבות הגיבור הפיקרסקי, כלומר ארחי פרחי ונווד המתקיים מן היד אל הפה מעבודות דחק ומעשי נו
שנה לפני מותו הטראגי שב המספר הדגול למסכת יסוריו בעולם מחנות הריכוז הנאציים. כארבעים שנה חלפו מאז יצא לאור ספרו הזהו אדם? (ספרית אפקים, 1988) וזכרונות האימה הגדולה מוסיפים להטריד את המנוחה ותובעים תשובות לשאלות שהיסטוריונים מתקשים לפענחן. פרימו לוי נאבק בתעתועיו של הזכרון האנושי ומנסה לדלות ממעמקי מצולות הייאוש את תמציתה של חוויי
בנובלה מטלטלת פורש בפנינו ז´אק פרסר מונולוג של יהודי הולנדי אשר "חתם חוזה עם השטן", והוא משרת במשטרה היהודית במכנה ריכוז וסטרבורק, בלב לבה של התופת. מסמך טורד מנוחה אשר בוחן, כדברי פרימו לוי, את "האזור האפור המפריד בין התליינים לקורבנותיהם" ופורש את הדילמות בלתי אפשריות בין השחתה ושירות בשליחות הרשע והפחד ? לבין הסירוב והמאמץ לדוק
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרית ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו. קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים, שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעשה כרוניקה של האנושות כולה. מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה ולבסוף חזרה אל בדידותו


©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ