אישה חוזרת מגלוּת מרצון בארצות–הברית לעיירתה שבארגנטינה, אל המקום שפעם קראה לו בית. עשרים שנה עברו, והיא לא נראית ולא נשמעת כמו אותה אישה. אפילו שמה, המבטא שלה וצבע עיניה השתנו. הריחוק הפסיכולוגי שהתפתח בתודעתה והפרספקטיבה שנוצרה מעצם חלוף הזמן, מאפשרים לה לשוב למקום ההוא, למוקד ייסוריה.
האם מתאפשר לאדם להחזיר לעצמו את הזמן שאבד?
הספר הקטן הזה הוא נסיעה. טיול סיפורי במרחב ובזמן באחת הערים האהובות ביותר – ברצלונה – עם מי שהיתה הסופרת הקטלאנית המרכזית ביותר במאה העשרים: מַרסֶה רוּדוּרֵדָה.
גיבורי הספר הם דמויות בשר ודם, וכך גם השוק בשכונת גראסיה של פעם, בית הקולנוע העירוני, אזורים כפריים למחצה שמתהלכים בהם ילדים ועלילות, רכבות יוצאות ומגיעות, בר טיפוסי,
לפנינו עלילה מסתורית ומותחת המתפתחת סביב עולם הספר, סביב התשוקה למילים, סביב ספרים נדירים שעלולים להמיט אסון בשל תוכנם. פרוזה נקייה ומכשפת שמכניסה את הקורא אל תוך עולם מבוכי, בעל חוקיות אפלה, בין עתיקות ארכיטקטוניות וספרותיות.
אינספור גרסאות של סיפור מופתי אחד הספיקו להבניית האגדה סביב הוֹמֵרוֹ בּרוֹקָה, סופר מסתורי שאיש אינו
בהרי ההימלאיה מתגוררים נערה יתומה, סבה, שופט בגימלאות, טבח וכלבתם. על רקע התסיסה הגוברת בגבול נפאל הודו, נרקמת אהבתם של הנערה והמורה שלה למתמטיקה. בינתיים, בניו יורק הרחוקה, מנסה בנו של הטבח להתבסס בקרב מעמד הצללים של מהגרי העבודה הלא-חוקיים, כשהוא חומק מן הרשויות ממקום למקום. הספר רצוף בתיאורים פיוטיים, ומתאר סיפור חיים עשיר וסוח
כלות וייטנאמיות בהזמנה בדואר, אומנות מקסיקניות בקילפורניה, מטפלות מסרי לנקה ביוון, מנקות פיליפיניות בהונג קונג, עובדות מין דומיניקניות בגרמניה- האישה הגלובלית הוא קובץ מאמרים המתעד מגוון הולך וגדל של תופעות הקשורות לגלובליזציה של תפקידי האישה.
מיליוני נשים מהגרות מארצות עניות לארצות עשירות כדי לאפשר לנשות העולם הראשון להמשי
המקום הוא דרום פורטוגל, באזור וַאלמָרֶש.
ביום שני אחד, בחום של אוגוסט, עומדת מילנה בת השלושים בשער בית-החרושת הישן לשימורי דגים שבבעלות משפחתה (שכבר אינו פעיל קרוב ל-10 שנים), ומקווה שמישהו יצא ויבהיר מה קרה לסבתא שלה בלילה שבין חמישי לשישי.
הסבתא, שהוסעה הביתה מבית-חולים, נמלטה מן האמבולנס, הלכה ברגל מרחק לא-ייאמן של 2 ק"מ, וגופתה נמ
עולמם הקשוח של נערים מתבגרים בפנימיה צבאית בבירת פרו, לכל חויותיהם החברתיות והאינטימיות, וברקעו ביקורת חריפה על ההידרדרות המוסרים בקרב צמרת הצבא, תככי השלטון והשחיתות בחברה בכללה.
סאטירה עזת-ביטוי שעוררה זעם כה גדול בפרו עד שטפסי הספר נשרפו שם בפומבי.
"העיר והכלבים הוא רומן חניכה קלאסי. הספר מפרק את החברה הפרואנית באותה עו
ויקטור מאסקֶל הוא פרופסור לתולדות האמנות, בנו של בישוף פרוטסטנטי מצפון אירלנד, נשוי לויוויאן, אב לבן ובת, הומוסקסואל, לשעבר איש המודיעין הבריטי ומרגל לטובת ברית-המועצות. כשנחשפו חבריו לרשת, ברחו למוסקבה או הועמדו למשפט בלונדון, הוא נותר חסין. אבל דווקא עכשיו, לאחר קריסת הגוש המזרחי, דאג מי שדאג להוקיע אותו. ויקטור מאסקל הוא המוקצֶ
מיהו דוריאן גריי? איש צעיר, תמים, חסר ניסיון וחסר חשיבות, המוצא את מעמדו בחברה רק בזכות יופיו המדהים. נער, שנפשו הרגישה ולבו הטוב סופגים רעל מיוחד במינו - רעל ההשפעה, שתוצאותיו מי ישורן?
כמו בראי עקום משקפת תמונתו של דוריאן גריי, יצירתו הנשגבה של אחד מגדולי ציירי דורו, לא את פניו אלא את נשמתו ואת הרעל הפושה בגופו, אוכל את נפשו ולבסוף
"על כל בן תרבות חלה חובה לקרוא את הספר הזה". כך אמר המבקר של "סאנדיי רוויו אוף ליטרטור" על "הירושימה", שמספר את הסיפורים של שישה ניצולים מהפצצה האיומה ההיא. אבל עוד לפני החובה, זוהי זכות גדולה לקרוא את הספר הזה. משום שהוא מרתק ועוצר נשימה (מושגים שחוקים אך נכונים), ומשום שאת הגיבורים שלו - גיבורים באמת - פשוט אי - אפשר לשכוח. עד כדי כך הוא
הרודוטוס (485-424 בערך לפנה"ס), יליד הַליקַרנאסוֹס שבאסיה הקטנה ובן לאב יווני ולאֵם מקאריה, זכה כבר בעת העתיקה לכינוי "אבי ההיסטוריה" בזכות שיטות המחקר ההיסטוריוגרפיות שאת יסודותיהן הניח.
הוא גלה מעירו מסיבות פוליטיות, שוטט ברחבי העולם הנודע והפחות־נודע דאז, חקר עדים ואסף עדויות וסיפורים, שאותם ארג ליריעה אפית נרחבת.
את מחקריו הגדי
"ספר שכולו אהבת ספרים וספרות." ניו יורק טיימס
הנובלה המדויקת של אלן בנט נפתחת במפגש מקרי בחצר הארמון בין המלכה לקרון הספרייה הניידת. המלכה - שמעולם לא קראה ספרים, כי הרי אין בקריאה משום עשייה - שואלת מהספרן ספר אקראי. ומכיוון שכל דבר שמתחילים יש לסיים - כך הרי חונכה - היא קוראת את הספר, ושבוע לאחר מכן שמה את פעמיה על מנת להחזירו. במפג
המבקרים הרעיפו שבחים על אלגנטיות של קיפוד. בצרפת לבדה, שם ראה אור לראשונה, נמכר ביותר מ-1.3 מיליון עותקים בתוך פחות משנתיים. בכל המדינות שבהן ראה אור - בריטניה, איטליה, ספרד, גרמניה, ארצות הברית - כיכב הספר ברשימות רבי-המכר.
סיפורם של שוערת בניין מהודר בפריז, ילדה שקטה ומחוננת המתגוררת בו ודייר יפני המשנה את מהלך חייהן יסחף גם את קורא
במרכזה של נובלה נטוראליססית ארוטית זו, עומדת התבוננותו של אדם בעולמו הפנימי - היצרי השונה, האחר, בד בבד עם ניסיונו ליצור מראית עין של השתלבות בעולמה של שכונת מאה שערים, שהמספר הוא אחד מתושביה. יהושע בר - יוסף, מחבר "עיר קסומה", שיצירות לא מעטות שלו עוררו טלטלה בציבור הקוראים, עיצב כאן סביבת התרחשות יוצאת דופן בפרוזה הישראלית. הספר רא
"אבל מה אני, אם כן? דבר חושב. ומהו דבר חושב? זהו דבר שמטיל ספק, שטוען, ששולל, שרוצה, שאינו רוצה, שמדמיין לעיתים, שחש. אין ספק כי אם אכן שייכים כל הדברים הללו לטבעי, כלל אין זה מעט. ומדוע זה לא ישתייכו לו? וכי לא אני הוא המטיל ספק כמעט בכול, ויחד-עם-זאת מבין ותופס דברים מסוימים, המאשר וטוען כי אך ורק דברים אלה אמיתיים, ושולל את כל הדברים האחר
נדין ומנו, שתי צעירות מהפריפריה הצרפתית, נפגשות במקרה ומגלות שיש להן הרבה במשותף: שתיהן פליטות של החברה התעשייתית, ניצולות של העיר המנוכרת, ובעיקר פצועות מהאלימות הגברית. לשתיהן צמאון אינסופי לוויסקי ולבירה, לזרע ולדם. הן יוצאות למסע נקמה רצחני ברחבי צרפת שבמהלכו הן פורעות כל חוק ומוסכמה ומפקיעות מהגברים את המונופול על אלימות,
נתן עובר לגור עם אביו ואמו בחווה בדרום ארצות הברית. רוי והוריו גרים בשכנות. נתן הוא ילד מופנם שקורא ספרים. רוי הוא נער חווה מוחצן ואהוד בחברה. נתן ורוי מתאהבים, ועליהם לשמור על סוד אהבתם מפני חבריהם, מפני הכנסייה ומפני בני משפחותיהם. נתן רגיל לשמור סודות איומים. אבל הוא פוחד מן הסוד עליו שמר מאז ילדותו, אפילו מפני רוי - האמת על אביו
רב - פקד מיכאל אוחיון נדרש לפענח "מקרה" חדש.
0משורר דגול ופרופסור בכיר לספרות עברית נמצא מת בחדרו, בקמפוס של הר הצופים בירושלים.
מרצה זוטר מאותו חוג עצמו נחנק למוות בשעה שערך אימון צלילה בים סוף.
בין שני ה"מקרים" לא ניכר כל קשר של ממש. "מוות בחוג לספרות" הוא הרומן השני של בתיה גור.
כאן, כמו ברומן הראשון שלה, "רצח בשבת בבוקר", המחברת מש
רוזה בורגר היא בתו של מנהיג קומוניסטי לבן בדרום-אפריקה. היש לה מנוס מגורל זה, שנולדה למי שנולדה, ומן החינוך שנתחנכה? מהו סדר העדיפויות בביתם של בני-אדם מחויבים התחייבות פוליטית? מהי מקומה של האהבה בלבם של הנאמנים המסורים לענייני החברה והמדינה, שעיניהם אל העתיד בלבד?
על רקע המאבקב בין הגזעים והמעמדות בדרום-אפריקה הרוגזת והסוערת,