יצירת המופת שכתב הסופר היפני, היסטוריון של האמנות-היפנית, מיד עם הגיעו לארצות-הברית. טקס שתיית התה הוא אחד הטקסים המזרחיים היחידים שאימץ המערב. קאקוזו פורש את הפילוסופיה של התה - "תיאיזם", בפואמה פילוסופית מדעית, שהיכתה הדים בעולם כולו; הפואמה גילתה למערב תפיסה המאחדת חיים ואמנות, טבע ואמנות, בהרמוניה, בחיי היום-יום, בעולם כאוטי. תר
מאחורי סיפור אהבה בין פועל בניין לעוזרת בית בבואנוס איירס, מסתתר בזעם רומן חדשני היודע לשנות את פניו, פעם אחר פעם: מן ה"נואר" אל רומן המתח, מן המתח אל הראליזם המלוכלך, וממנו אל האגדה. כאן, בתוך האגדה, זעם מרגש את הקורא, מטלטל אותו והופך אותו לשותף מלא באשליותיהן של הדמויות, כאשר ברקע הידרדרות הכלכלה בארגנטינה. זעם הוא רומן נועז וחתרני
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
רבים רואים בניקולאי ואסילייביץ` גוגול את גדול כותבי הפרוזה הרוסית בכל הזמנים (``כולנו יצאנו מבין קפלי האדרת של גוגול``, אומרים שאמר דוסטוייבסקי: ונאבוקוב קרא לו ``גדול האמנים שהוציאה רוסיה מקירבה עד היום``). ספר זה, `סיפורים פטרבורגיים`, מביא את כל הסיפורים הפטרבורגיים של גוגול, שנכתבו במשך שבע שנים, בשנות השלושים של המאה הקודמת. ``האד
'נפשות מתות' – הרומאן הגאוני והמדהים על התוהו-ובוהו של ההבלוּיות והעמדות-הפנים שמהן עשויה, טלאי על גבי טלאי, הרֵיקוּת של המצב האנושי; פסגת יצירתו של "האמן הגדול ביותר שהוציאה מתוכה רוסיה עד עצם היום הזה" (כפי שכתב עליו נאבוקוב), פסגה שלמרגלותיה שוצפת התהום הפרטית המסויטת של המחבר – 'נפשות מתות' זה מוגש כאן לקוראים הישראלים בתרגום ע
הסיפור על יוסף ק. שנאשם ואינו יודע במה נאשם. נסיונותיו להגיע אל הרשויות השופטות ולטהר את עצמו מאשמה שאינה ידועה לו מְסמלים את מבוכתו של האדם המודרני ואת חוסר האונים שלו.
פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ'כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה בשחפ
וויינסברג, אוהיו, שראה אור ב-1919, הוא יצירת המופת של שרווד אנדרסון שבה הצליח להשיג את המטרה שאליה, לפי דעתו, חייב כל סופר לשאוף - לראות ולחוש את "כל פנימיותם של החיים". בעולם דמיוני מושלם, אבטיפוס של עיירה אמריקאית קטנה, הוא מגלה את היצרים החבויים ההופכים חיים רגילים לבלתי נשכחים.
נוכחותו המתמדת של הכתב הצעיר, ג'ורג' ווילארד, ותפאורת
הסופר הארגנטיני חוליו קורטאסר, מגדולי הסופרים בשפה הספרדית, הגיע לכמה מן ההישגים הוירטואוזים ביותר בז´אנר של הסיפור הקצר. ספר זה מביא מבחר מקיף ממיטב יצירתו, 28 סיפורים ונובלות מתוך שבעה ספרים, בתרגומה של טל ניצן. בסיפוריו נפרשת מציאות כפולת פנים: אל תוך היומיום הטריוויאלי חודרים יסודות אפלים, מטרידים, ממחוזות אחרים. הללו מזעזעים
ספר זה הוא תיאור הרעב האינדיווידואלי של הגאון להכרה על־ידי החברה. זהו רעב אישי ללא טינה חברתית מרדנית, ללא מוסר השכל שיש עמו בשורה. עיקרו הוא עולמו הפנימי של הגיבור.
רעב מבוסס על הרבה יסודות אוטוביוגרפיים אותנטיים, וכאשר הופיע לראשונה בשנת 1890, הפך את המסון בן־לילה מאלמוני לסופר ידוע. הספר הופיע בעברית בשנת 1899, ועם התחדשות העניין ב
חייו, אהבותיו ובעיקר שנאותיו של פרדינן בארדאמי על רקע מלחמת - העולם הראשונה והתהליכים החברתיים והכלכליים שחלו אחריה והחישו את עליית הפאשיזם באירופה. רומ ן שהוא קריאת - תיגר אדירה על החברה המודרנית, על אימי מלחמותיה, על אי - הצדק והניכור והבדידות שבה, ועל גורלו של האדם בכלל, ש"חייו הם חתיכת אור שנגמרת בתוך הלילה". יצירה עזת ביטוי, מן ה
הדרך הרביעית מציע את משנתו של אוספנסקי, שאת עיקריה ניתן לסכם בשני חלקים: א: לימוד העולם על פי עקרונות חדשים. ב:לימוד האדם. לימוד העולם על פי אוספנסקי הוא לימוד היקום המבוסס על חוקי יסוד מסוימים שאינם ידועים למדע או שאין הוא מכיר בהם. לימוד האדם עצמו-מחייב שיטות חדשות להסתכלות עצמית שאותם מבהיר המחבר בהרחבה, בצורה מרתקת ובדיוק רב. "א
הרמב"ם, רבי משה בן מימון, האמין שישנו סוד, גוף ידע נשגב ובלתי נגיש, שהחשיפה אליו היא תכלית החיים. ידע גואל. הוא האמין שתפקידו ההיסטורי הוא לפענח אותו, להוריש אותו, ועם זאת לשמור עליו כסוד. זו סיבת כתיבתו של "מורה הנבוכים", המאגד את עקרונות הפילוסופיה של הרמב"ם, ונחשב לאחד השיאים החשובים ביותר של יצירתו. ספר ששינה לבלי הכר את הפילוסופיה
חידת פשר החלומות העסיקה את האדם מראשית תולדותיו, ופתרונות רבים ומגוונים ניתנו לה במשך הדורות, מן המצרים הקדמונים ועד פרויד ויונג במאה העשרים. אך עתה מתחילות לעלות תשובות חדשות ומפתיעות מן המחקר המדעי.
המהפכה המתרחשת בימינו בשאלה איך ולמה אנו חולמים מערערת כמה יסודות בתורותיהם של פרויד ויונג גם יחד. עם זאת, יש חלקים חשובים בתור
המדענים מסכימים שבמאה השנים האחרונות התחמם כדור הארץ. אבל האם ידוע לנו באמת מדוע התחמם?
הספר הכוכבים המקררים מעלה תיאוריה חדשה, מבריקה ונועזת, שיש בה כדי לעורר חשיבה רעננה בסוגיית ההתחממות הגלובלית.
נייג'ל קולדר, מחבר ותיק ועטור פרסים של ספרי מדע פופולרי, והנריק סוונסמרק, פיסיקאי אקלים וראש המרכז לחקר שמש–אקלים במכון החלל הלא
בעוד 20 ביליון שנה יחדל כדור הארץ להתקיים. הוא ייבלע בשמש, שתפחה והיתה לענק אדום. כך חוזה המדע החדש, האסטרוביולוגיה, שעיקריו מובאים בספר הזה. "חייו ומותו של כדור הארץ" הוא הספר הראשון שמציג הצגה מקיפה את קציו של כדור הארץ על יסוד הבנה חדשה של האבולוציה של כוכבים ופלנטות. החיים על כדור הארץ, כך מראים מחברי הספר, הם פרט כמעט זניח בתולדות
האנושות ניצבת על סף תקופת תמורות מסעירה ביותר בתולדותיה, תקופה שבה ההוויה האנושית תתעשר ובה בעת תתערער. שכן המין האנושי יתנער מכבלי מורשתו הגנטית ויתנשא לפסגות בל-ישוערו של בינה, רווחה חומרית ואריכות ימים.הממציא והעתידן ריי קורצווייל הוא אחד הסנגורים המוערכים ביותר, והשנויים במחלוקת, של תפקיד הטכנולוגיה בעתידנו. בספרו עידן המכ
(צרפת 1978)
בחודשי חייו האחרונים הגה הצייר סרז' ולן את הרעיון ליצור תמונה אחת שתכנס את כל ניסיונו: יהיה בה כל מה שאי פעם נרשם בזיכרונו, כל התחושות שחלפו בו, כל החלומות שלו, התשוקות שלו, כל המרכיבים הזעירים שסכומם היה חייו.
התמונה תציג את הבניין הפריזאי שבו חי זה יותר מחמישים וחמש שנה.
חזית הבניין תוסר ויהיה אפשר לראות בחתך את כל החדר
אל קלאריס ליספקטור, הסופרת הברזילאית (היהודיה), התוודע קהל - הקוראים בארץ ב - 1999 בספר 'קשרי משפחה/שעת הכוכב'. הביקורות, בכל העיתונים הגיבו בהשתאות על הסיפורים בעלי העוצמה - כזו שפוגשים בספרות רק אחת לשנים רבות: "ליספקטור היא קוסמת...היא מהפנטת את הקורא": "יצירתה היא בעלת עושר ותהודה כל - כך גדולים...היא מצטרפת לרשימה הלא - ארוכה של גדולי ה
פ.ד. אוספנסקי נולד במוסקבה ב1878־.
מ1909־ עד 1914 פרסם כמה ספרים שקבעו את מקומו בין הוגי הדעות החשובים בשאלות הקיום של האדם. בשנים אלה הִרבה אוספנסקי במסעות באירופה, במצרים ובמזרח, בחיפוש אחר תורות שימצא בהן ידע אמיתי על אודות האדם והיקום.
בשנת 1915 נפגש אוספנסקי במוסקבה עם גורדייף (המכונה "ג." בספר זה).
פגישה זו מציינת נקודת מפנה בחייו.