הביקורת נכתבה ביום שני, 24 באוגוסט, 2015
ע"י זה שאין לנקוב בשמו
ע"י זה שאין לנקוב בשמו
1. מהי הנוסחה לחיים מאושרים, ע"פ שר החינוך נפתלי בנט?
2. היכן היא נמצאת?
ובכן, כפי שאתם בוודאי מנחשים, הנוסחה לחיים מאושרים ע"פ שר החינוך נפתלי בנט, היא המתמטיקה.
ורצוי מאוד אם יהיה ניתן למצוא אותה בתוך ספר מתמטיקה של 5 יחידות ולא, חס וחלילה, בתוך 3 או 4. מה זה רצוי, חובה. לא ידעתם שהבחירה של תלמידים ללמוד מתמטיקה של 4 יחידות במקום 5 כי 5 יחידות זה קשה מדי, היא לטענת בנט, האיום האמיתי על מדינת ישראל?
אם אתם שואלים אותי, נפתלי בנט הוא, כמו רוב חברי סיעתו, אדם די מפלה, שאמנם כלפי חוץ הוא נראה בסדר גמור ולגמרי 'אח', אבל מבפנים, כשהוא מסיר את כל המסיכות של הסחבקיות הזו שלו, הוא כבר פחות חביב. אבל האמת היא שאל האפליה שלו נגד הערבים והקהילה הלהט"בית כבר הספקתי להתרגל. עכשיו הוא עולה שלב, ומצליח להראות לכולם שגם בתפקיד שבו הפוליטיקה קצת פחות מורגשת מתפקידים אחרים, כמו תפקיד שר החינוך למשל - גם שם, מסתבר, אפשר לצאת עם אמרות מפלות.
והפעם זו אפליה בין המתמטיקה (שאותה בנט לא מפסיק לשבח ולהלל, לומר עד כמה שהיא חשובה לעתיד שלנו, ולהשקיע בתחום הזה משהו כמו מיליון שקלים) לבין שאר מקצועות הלימוד (שאותם הוא דוחק הצידה, כאילו הם לא מספיק חשובים כמו המתמטיקה).
אני חושב שזה בולשיט אחד גדול. אז נכון, מתמטיקה זה מקצוע חשוב מאוד, גם אם קצת קשה ומעצבן. בזה אני מסכים עם בנט. וכנראה שגם המשכורת, בממוצע, של אנשים שסיימו עם 5 יחידות מתמטיקה, גדולה מזו של אלו שסיימו 4 או 3 (אבל לא בהרבה). אבל כאחד שחושב שהמקצועות ההומניים (ספרות, היסטוריה, סוציולוגיה ושפות) הם חשובים בדיוק כמו ולא פחות מהמקצועות הריאליים (מתמטיקה ומדעים), ואני די זועם על האמרות הגזעניות, המפלות והבוטות של שר החינוך בעד המתמטיקה ונגד שאר המקצועות.
אולי זה נראה כאילו אני צוחק וזה סתם בשביל לקבל לייקים על הביקורת כמו שאתם כל הזמן אומרים, אבל אלו פשוט היו המחשבות שעברו במוחי כאשר ראיתי את כל הכתבות בטלויזיה שעסקו בנושא, וכל כך רציתי לשתף אתכם במחשבות שעברו בראשי, ומייד הבנתי שהמקום הנכון לשתף, הוא כמובן בביקורת על ספר מתמטיקה - ורצוי של 5 יחידות - של בני גורן.
ואל תחשבו לא נכון: אין לי שום ביקורת כלשהי על מקצוע המתמטיקה. כמו שאמרתי בביקורת שלי על ספר מתמטיקה 3 יחידות של בני גורן, המתמטיקה הנו מקצוע חשוב מאוד, והוא בהחלט משמש כמפתח להצלחה ולחיים מאושרים. פשוט, כמו שאמרתי, צרמו לי מאוד דברי בנט נגד שאר המקצועות האחרים שחשובים גם הם, והמתמטיקה של ה-4 וה-3 יחידות וכל מי שהוא לא 5.
כי המתמטיקה, למרות כל היתרונות שבה, היא לא הכל בחיים. אני, למשל, תלמיד של 3 יחידות לימוד במתמטיקה, וטוב לי עם זה. אני לא מרגיש טיפש או נחות מהאחרים. בכלל לא. אולי המתמטיקה היא לא הצד הכי חזק שלי, אבל יש לי הרבה מה לתרום בדברים אחרים.
אז לקראת סיום, עצה לי לכל התלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים: לכו עם הלב שלכם. לכו עם מה שאתם אוהבים. אל תתנו לאנשים שבחוץ כמו השר בנט ולכל מי שחושב כמוהו (וכן כן, זה כולל גם את ההורים שלכם, שחלקם בטח מטפחים לעצמם תקוות, וחיים באשליה שהילדים שלהם, כלומר אתם, יהיו מתמטיקאים או מדענים גדולים ומוערכים עם הרבה הרבה כסף, ויכריחו אתכם בכוח ללמוד 5 יחידות מתמטיקה גם אם לא הכי בא לכם) - אל תתנו להם לקלקל את החלומות שלכם.
ואם בא לכם בכל זאת להיות מתמטיקאים ומדענים מפורסמים, מבלי שאף אחד מבחוץ יכריח אתכם וישפיע על הבחירה שלכם, אז לכו על זה. כמו שאמרתי, לכו עם הלב שלכם. עם מה שאתם רוצים. ולא משנה מה אתם רוצים, העיקר שאתם רוצים.
מקווה שעזרתי במשהו.
21 קוראים אהבו את הביקורת
» ביקורות נוספות של זה שאין לנקוב בשמו
» ביקורות נוספות על חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, הסתברות [5 יחידות]
» ביקורות נוספות על חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, הסתברות [5 יחידות]
טוקבקים
+ הוסף תגובה
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
קטע
זה בדיוק מה שאני רציתי לומר ^-^ |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
*אנחה*
|
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אבל כיסחנו לפירון את הצורה עם הבגץץץ
הוא באמת היה נוראי הוא כמעט החריב לי עבודה של שנתיים ומזתומרת "שמעתי שהוא דיבר על ערכים" לא כדאי שגם תבדוק, לפני שאתה קופץ למסקנות. |
|
|
נצחיה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
כמו שאמרתי: צריך לבדוק התאמה למציאות.
ולהתאמץ זה חשוב :-) |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
את צודקת. אבל אני, בניגוד לאח שלך, לא מסוגל לעשות יותר מ-3 יחידות. ככה שאם אני הייתי מסוגל ל-4, הייתי משקיע ומתאמץ כדי לעבור מ-3 יחידות ל-4.
כמו בעצם באנגלית. שנה שעברה הייתי תלמיד של 4 יחידות, ובקרוב אעשה מבחן מעבר ל-5 יחידות, כי אני כן מסוגל. כי קיבלתי 100 בכל המבחנים. |
|
|
נצחיה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
כמה מילים על "ללכת אחרי הלב".
שזו סיסמה נהדרת ונפלאה, ורק צריך לבחון את ההתאמה שלה למציאות. היו לי על זה ויכוחים עם אחי כשהוא למד בתיכון. הטיעון שלו היה: אין סיבה ללמוד מתמטיקה, בגלל שאני בכלל לא אתעסק עם מתמטיקה בחיים. אני אלך אחרי הלב ואהיה מעצב. אז בשביל מה לי? אמר, ועשה - 3 יחידות מתמטיקה. בלי להתאמץ (אני יודעת שיש כאלה שמתאמצים על שלוש יחידות. הוא באופן אישי לא התאמץ). ואכן לאחר הצבא הוא נרשם ללימודי עיצוב תעשייתי. עכשיו תנחש מה היה בסמסטר הראשון, בתרגיל הראשון שלו לימודי עיצוב תעשייתי? נכון. משהו עם חרוט, וגובה. ובמהלך התכנון הוא היה צריך, חייב, להשתמש בטריגונומטריה גבוהה. מהסוג שלא לומדים בשלוש יחידות. בעיה, נכון? אז מה אני אגיד לתיכוניסט או תיכוניסטית ששואלים למה ללמוד מתמטיקה בכלל? א. כי אין לדעת מתי ובאילו הזדמנויות תידרש להשתמש בה. היא שפה אוניברסלית ומגיחה בכל מיני מקומות לא צפויים. לא כדי להתעלל, אלא כי היא פשוט עוזרת לפתור. ב. כדי לא לסגור דלתות. בגיל 16 לא תמיד יודעים להגיד בצורה מוחלטת מה תרצה לעשות בגיל 26, או 36, וכדאי לא לטרוק דלתות לתחומים אחרים. בחירה ב-3 יחידות סוגרת המון דלתות, וחבל. ג. כדי לפתח את שרירי המוח. אני מסכימה שבתחום הזה יש עוד דרכים לעשות את זה, אבל מתמטיקה הוא תחום לוגי ומסייע מאוד לפיתוח חשיבה (כן, גם בתחומי ההומניסטיקה, איך לכתוב טיעון בצורה מסודרת). |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
בלו-בלו, מותר לא להסכים.
ואם בא לכם בכל זאת להיות מתמטיקאים ומדענים מפורסמים, מבלי שאף אחד מבחוץ יכריח אתכם וישפיע על הבחירה שלכם, אז לכו על זה. כמו שאמרתי, לכו עם הלב שלכם. עם מה שאתם רוצים. ולא משנה מה אתם רוצים, העיקר שאתם רוצים" כן, מה אמרת בנוגע לזה שהמתמטיקה כאילו לא יכולה להיות בחירה של הלב? לא ידעתי ששר פירון היה כזה. רק שמעתי שהוא דיבר גם על ערכים. אבל לא משנה, גם ככה לא אמרתי שפירון הוא שר החינוך הכי טוב. רק אמרתי שהוא עדיף על בנט... |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
נצחיה, ברור שזה בסדר לא לקבל עובדים שאינם מתאימים למקצוע. הרי לא תצפי ממישהו שלא מבין במחשבים, להיות בהייטק.
אני לא התכוונתי לזה. התכוונתי לעניין הוא עם היחידות, המתמטיקה וה- (אין לי כוח לחזור יותר על כל זה...) |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
תודה, מלי. גם לך בהצלחה בלימודים, בעבודה, בצבא, או בכל מקום אחר שתהיי בו.
|
|
|
בלו-בלו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
זשל"ב, הפעם אני לא מסכימה איתך בכלל.
כבר אמרו כמעט כל מה שרציתי קודם- יעל, נצחיה ונעמי.
אני רק אוסיף עוד קצת.אתה מדבר על מתמטיקה כאילו היא לא יכולה להיות בחירה של הלב. אני בחרתי מתמטיקה כי הלכתי אחרי הלב שלי ולא מטעמים פרקטיים.הכי אהבתי מתמטיקה וספרות, הם לא סותרים! כך גם כאדם מבוגר בחרתי להישאר באקדמיה ולא בהיטק כי העדפתי לוותר על כסף תמורת עבודה שאני יותר אוהבת. בנט מדבר על סטטיסטיקה ולא על האדם הבודד,ורוב האנשים מעדיפים לבחור פחות יחידות במתמטיקה כדי לא להתאמץ, בעוד שלמדינת ישראל חסרים אנשי היטק.אז בנט מנסה לדרבן תלמידים לתגבר את רמת המתמטיקה. ואגב-פירון היה לדעתי שר החינוך הגרוע ביותר שהיה אי פעם. הוא אסר על תלמידים לבחור הרבה יחידות לבגרות ואסר על תלמידים בתוכניות תגבור במתמטיקה לגשת מוקדם לבגרות. זה בסדר לומר שיש עוד דברים חשובים מלבד הצטיינות בלימודים, אבל האם הגיוני לאסור על תלמידים שרוצים להתאמץ??? פירון היה קרוב להרוס את תוכנית בר אילן ודומיה. |
|
|
נצחיה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
זשל"ב - יש אפליות בחיים, הן מחויבות המציאות.
אסור להפלות ממניעים שאינם ענייניים - למשל להחליט שרק בנות יכולות ללמוד ובנים לא. אבל מותר להפלות ממניעים עניינים - למשל לקבל לעבודה רק את מי שמיומן בסוג העבודה הנדרש. עכשיו, אתה יכול לחלוק על הגדרת המטרות, אבל המטרות הוגדרו והטיעון הוא כזה: כדי להמשיך להיות מעצמת הייטק יש צורך בבוגרי אקדמיה מתאימים. כדי שיהיו בוגרי אקדמיה מתאימים צריך שיהיו יותר בוגרי 5 יחידות מתמטיקה. כמה יותר? כפול ממה שהיום, והיום יש 6000 בוגרי 5 יחידות כל שנה. מה זה אומר? מנסים לעודד עוד 6000 תלמידים שיכולים להתאמץ, לעשות את המאמץ הזה. זה הכל. לא נאמרה מילה על תלמידי 3 יחידות, לא לרע, לא לטוב. הם לא העניין. אגב, יש עוד מטרות. למשל: חסרים הרבה אנשי מקצוע מיומנים כמו רתכים. מי שמעוניין בזה, מנסה להחזיר את הרעיון של "תיכון מקצועי" שהיה פעם ובוטל. אבל יש פוליטיקאים שמתנגדים לתהליך הזה מסיבות שונות, רובן פופוליסטיות. |
|
|
מלי
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
תודה זשל"ב מסכימה איתך בקשר לכך שקשה להוציא ציון טוב ב4 י''ח לא משנה עד כמה הציונים שלך ב3 י''ח גבוהים
הלוואי שכולם היו קוראים יותר לפחות בבית הספר שלי ואל מתמטיקה זה בהחלט לא הדבר הכי חשוב בחיים.
בהצלחה לך בשנת הלימודים החדשה כמו שאומרים שתעבור במהרה :] |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
מלי, תודה רבה על התגובה. גם אני שואף כמוך לסיים את ה-3 יחידות עם ציון גבוה מעל 90, ואין לי ספק שאני אצליח בזה, אם אני אשקיע ואתאמץ. ההבדל בין ה-3 יחידות ל-4 הוא כל כך גדול, עד שלא משנה כמה ציונים טובים אתה מוציא ב-3 יחידות, קשה מאוד יהיה לקבל ציון עובר ב-4 יחידות. 4 יחידות קרוב יותר ברמה ל-5 יחידות.
לקרוא זה מעולה, מלי. יש כל כך הרבה בני נוער שלא קוראים, או שקוראים ממש קצת. ואפילו בבית הספר מעודדים קריאה. ככה שהקריאה מאוד חשובה, לא פחות מהמתמטיקה. והיא יכולה לעזור בספרות ובעברית. כמו כן, לשמוע מוסיקה ולצאת לבלות עם חברים זה טוב לנשמה, ולא צריך לחרוש כל הזמן במתמטיקה, לשבור את הראש רק בגלל שרוצים 5 יחידות. מבין את הכעס שלך. אני לא באמת חושב שזה שווה את זה, אם לא מסוגלים לכך. |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
נצחיה, זה לא משנה אם האפלייה היא הגיונית או לא - כל אחד ולפי ראות עיניו - יש בה היגיון, אבל יש בה גם חוסר היגיון. כי מי שאינו מסוגל ללמוד מתמטיקה 5 יחידות, אי אפשר לצפות ממנו שהוא יעשה. כמובן שאי אפשר להסתכל על תלמיד בודד - בכל זאת, זה שר חינוך והוא לא יכול להסתכל על כל תלמיד בנפרד - אבל הוא כן יכול להסתכל על מגוון תלמידים ברמות שונות, ואז לתפקד בצורה טובה יותר כשר חינוך. שר חינוך שלא רק מסתכל על אלו שיכולים 5 יחידות, אלא גם על אלו שאינם יכולים.
אפשר להתפרנס מעוד דברים מכובדים, מלבד זה. השיקול שבנט מעלה הוא בהחלט ראוי שיביאו אותו בחשבון - אבל יש גם שיקולים אחרים, השיקולים שאני הצגתי, שגם אותם צריך להביא בחשבון. מסכים איתך ש-5 יחידות זה רק הגאונים האמיתיים ושגם 4 יחידות זה טוב מאוד. גם אני מצליח להבין את ההיגיון, אבל כמו שאמרתי, יש עוד הרבה דברים אחרים שהוא אמר, שהם כבר פחות הגיוניים. ולמרות שאני לא כל כך מסכים איתך ואת שלא כל כך מסכימה איתי, אני רוצה להודות לך על התגובה הארוכה והמושקעת שלך. |
|
|
מלי
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
ביקורת טובה זשל"ב ונהנתי לקרוא אותה, אתה מתעסק בנושא מרכזי במערכת החינוך היששראלית ומעלה כמה נקודות חשובות שצריך לדון בהם.
אני סיימתי 3 י''ח לימוד במתמטיקה ותאמינו או לא סיימתי בציון גבוה מאוד בציון של 99 סופי. [עם מורה פרטי כן? איזו שאלה] להגיד לכם שאולי יכולתי יותר? יכול להיות לפי המבחנים הפסיכוטכניים יש לי חשיבה מתמטית טובה וגבוהה יחסית אבל מבחינת ביצועית אני ברמה נמוכה להגיד שאולי אני עצלנית ? גם אפשרי סליחה שאני מעדיפה לקרוא [בגלל זה אנוכי כאן] או לבלות עם חברים או סרטים מוזיקה או ריקודים מאשר לשבת שעות על פונקציות ופרבולות [נכון אני ממש אזדקק לזה בעתיד] בקיצור שהיה לי חיים מאשר לשבת על מתמטיקה [וזה מקצוע שצריך לשבת ולהשקיע במיוחד אם אין לך נטייה טבעית לזה] האם אני לא שואפת למצוינות? אני שואפת בהחלט לכן מרבית המקצועות שלי הוגשתי [לא יודעת בינתיים ציוני בגרות...משרד החינוך גבירותיי ורבותיי] היו ציונים גבוהים מאוד כמעט כולם מעל 90 [ותעודת הצטיינות בלימודי ספרות מוגבר...היתי חייבת ליין את זה [: ] האם אני אשלים אחרי צבא? יש סיכויים רבים לכך תלוי מה אני אבחר ללמוד
כמו שאני תמיד אומרת 3 י''ח נהנים יותר ולא במערכת החינוך הישראלית לא הייתי מסוגלת לעשות 4-5 י''ח במערכת שלוחצת ומדגישה את חשיבות המתמטיקה והמקצועות הריאלים על חשבון הספרות והמקצועות ההומאנים [נושא מרגיז לכשעצמו] אבל ביתיים מציבה תנאים קשים מאוד בדרך עם מורים לא טובים, צפיפות בכיתות, לחץ אדיר, שעות לימוד מעטות, וחוסר עניין בסיסי לתלמידים וכן אפילו אהבת המתמטיקה והמספרים. ואני אתן לך שוגמא להשפעה של מדיניות משרד החינוך על התלמידים אחי הקטן עולה לתיכון והוא עשה מבחן לעלות ל-4 י''ח והוא כמו אבי עם הראש המתמטי עם הנטייה והכישרון לכך הרבה אבל הרבה יותר ממני ובחודש האחרון במשך זמן רב הוא היה יושב עד השעות הקטנות של הלילה בפתרון תרגילים יחד עם מורה פרטי במקום להנות מהחופש שלו. רק כדי חס וחלילה לא לעשות 3 י''ח כי זה לסתומים. האם זה באמת שווה את זה? |
|
|
נצחיה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
ההתייחסות שלך אל זה בתור "אפלייה" מראה על חוסר הבנה של המושג.
לפי זה גם הטכניון "מפלה" מועמדים ללימודים, כי הוא מקבל רק חלק מהם - אלה שנמצאים ברמה המתאימה, ולא את כולם. והאמת שאפלייה על בסיס ידע קודם או לימודים או הכשרה (בניגוד לשאר סוגי האפלייה על בסיס לא ענייני) היא הגיונית מאוד. וגם הבחירה של בנט לעודד (לא להפלות!) תלמידים לבחור בחמש יחידות - יש בה היגיון. כי שר חינוך לא מסתכל על התלמיד הבודד, אלא על כלל התלמידים. והטיעון שלו הוא שעל פי המחקר תלמידים שהיו בחמש יחידות, אפילו אלה שקיבלו ציון נמוך, מרוויחים יותר מאלה שלמדו 3 או 4. אפילו יותר מאלה שקיבלו 100 בארבע יחידות. עכשיו, ללכת אחרי הלב וכל זה נשמע מאוד נחמד, אבל אם אתה רוצה בסופו של דבר להתפרנס, אז השיקול שבנט מעלה הוא שיקול שכדאי להביא אותו בחשבון. בעיקר אם אתה (טוב, לא אתה. תלמיד אחר בכיתה שלך) יכול להיות מצטיין ב-4 יחידות או לקבל ציון בינוני ב-5 יחידות. עכשיו, אני לא מסכימה עם בנט בנקודה הזאת, כי לדעתי הרמה החשובה במתמטיקה היא 4 יחידות, ו-5 באמת מיועד ליחידי סגולה ("דוברי מתמטיקה" אם תרצה). וזה בעיקר כי לדעתי מדינת מהנדסים והייטקיסטים היא לא שיא השאיפות. אבל אני יכולה לראות את ההיגיון מאחורי הדברים שלו. מה גם שזו לא המצאה שלו, ויש אנשים מאוד חכמים ומאוד מקצועיים שעובדים על התכנית לתגבור תלמידי 5 יחידות כבר כמה שנים. |
|
|
נצחיה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
|
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
הם לא פחות חשובים, והם לא יותר חשובים. כולם חשובים, פחות או יותר, באותה המידה.
אני לא יכול להיות יותר משלוש יחידות, כי אני לא מסוגל לזה. זה לא שאני פסימי ואני לא מאמין בזה או שאני מתייאש. פשוט 3 יחידות זו הרמה שמתאימה לי. אני מקבל ציונים לא רעים בכלל ב-3 יחידות, אבל בין 3 יחידות ל-4 יש הבדלים גדולים מאוד ברמה. הפסען - למי שיכול להיות יותר מ-3 יחידות, שיהיה ביותר משלוש יחידות. כל אחד והרמה שלו. אני פשוט דיברתי שאסור אנשים להכריח ללמוד ב-5 יחידות אם הם לא רוצים את זה. אם הם רוצים, אז בבקשה. |
|
|
תולעת ספרים
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
הייתי עונה לך, אבל זו תהיה פשוט חזרה על הדברים שאמרתי קודם. אני לא מסכימה שזו אפליה, ואני לא מסכימה שזה שוחד. חוששתני שהגענו לנקודת מחלוקת :)
רק מילה אחרונה לגבי המקצועות ההומניים - לא אמרתי שהם לא חשובים, אמרתי שהם פחות חשובים. אגב: המשפט "אם רוצים לקבל ציון טוב, אז 3 יחידות זו האופצייה המתאימה, כי זה הכי פחות קשה." מדגים באופן מדויק את ההפך משאיפה למצוינות. ויש לי סיבה מעולה בשבילך להיות ב-5 יחידות גם אתה לא רוצה שזה יקדם אותך מקצועית - רצון ללמוד ולהשכיל... אז אמרתי שלא אגיב ובסוף הגבתי. אופס |
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
ב3 יחידות אפשר לקבל ציון טוב
שלא שווה כלום למי שיכול להיות ביותר מזה |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
רץ - תודה רבה לך. אבל לא התכוונתי למובן הרומנטי של המילה...
|
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
פולו - אז בשביל מה כן? בשביל לקבל ציון טוב? לא נראה לי. אם רוצים לקבל ציון טוב, אז 3 יחידות זו האופצייה המתאימה, כי זה הכי פחות קשה.
|
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אריאל - זה בכלל לא קשור למפלגה. אני פשוט לא מסכים עם הדברים שלו. חוץ מזה, שלא נראה לי שירשו לבנט להיות במרצ...
|
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
הנסתרת - אין לי בעיה עם עידוד למצויינות - להיפך, אני תומך בזה - אבל לא בצורה שבנט עושה.
וזה שאני לא מחבב את בנט, זה בדיוק מהסיבה הזאת, ומשאר הסיבות שהצגתי. |
|
|
POLLO
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אפשר ללכת ל 5 יחידות מתמטיקה גם בלי לרצות להיות מתמטיקאים ומדענים מפורסמים..
|
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
חח
אריאל~ והוו כל אוהבי המתמטיקה מתגלים כאן איזה כיףף ^__^-^__^ הנסתרת,אני חושב שהם זוכרים את החשבוניה בראש,ואז תנועות הידים זה פשוט מה שהם עושים עם החשבוניה. נראלי,לא בטוח,אבל זה נראלי. קראתי על תופעה דומה בספר של ריצ'רד פיינמן (ההוא על החיים שלו) שאחד שם פותר תרגילים במהירות מטורפת אבל הוא מתחיל להסתבך שזה מגיע לשורשים וכאלה כי פשוט לוקח הרבה יותר זמן לעשות את זה בחשבוניה... מעניין. |
|
|
רץ
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
זשלב - לך על הלב, כל כך רומנטי.
|
|
|
אריאל
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
לו רק בנט היה ממרצ
|
|
|
הנחשפת
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
זה שאין לנקוב בשמו, אני מצטערת, אבל אני לא מסכימה איתך בכלל. עזוב את זה שאני מ ת ה על מתימטיקה,
אבל בנט רוצה להחזיר מצויינות כערך, ולא בינוניות, וזה משהו שקצת הלך פה לאיבוד. תראו את זה למשל (אותי זה מרגש - ולא, אין לי מושג איך הם עושים את זה, עדיין לא נכנסתי לעומק - וזה בדיוק אחד הדברים שחסרים כאן לדעתי.) - https://www.youtube.com/watch?v=MYUcsqx5Bh4
וכל היללות על כמה שבנט מפלה זה פשוט שקוף שזה בגלל שאתה לא אוהב את בנט |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
קודם כל, יופי של תגובה מושקעת ומפורטת.
אבל כמובן שאני לא מסכים כל כך עם חלק מהדברים שאמרת... אז ככה: נקודה ראשונה - נכון, הוא אומר שזה איום על מדינת ישראל, ובכך הוא רומז שאם אנשים יבחרו ללמוד ב-4 יחידות כי זה מה שהם רוצים (וזה גם מה שהם מסוגלים), אז מה שהם עושים זה איום. (באמת? איום? וזה לא נראה לך מוגזם??) ולא הכל זה בחיים כיפת ברזל. וחוץ מזה, נראה אותך מסתדרת בלי מוסיקה. או בלי ספרים, או אמנות, או כל דבר אחר שאנחנו אוהבים לעשות בשעות הפנאי שלנו. תחשבי על זה. אולי המטרה היחידה של בנט היא לקדם את המתמטיקה ולא להדחיק את שאר המקצועות, אבל בזה שהוא מקדם את המתמטיקה, הוא גם מדחיק את שאר המקצועות, בין אם רוצה בזה או בין אם לאו. זה כמו שתגידי שאת מאוד אוהבת שוקולד. את לא אומרת שאת שונאת את שאר הממתקים האחרים, אבל יש לך העדפה לשוקולד. והעדפה היא סוג של אפליה. אפליה בין שאר המקצועות. נקודה שנייה - תגידי, את קראת בכלל את הביקורת? הנה מה שכתבתי בשורות האחרונות: "ואם בא לכם בכל זאת להיות מתמטיקאים ומדענים מפורסמים, מבלי שאף אחד מבחוץ יכריח אתכם וישפיע על הבחירה שלכם, אז לכו על זה. כמו שאמרתי, לכו עם הלב שלכם. עם מה שאתם רוצים. ולא משנה מה אתם רוצים, העיקר שאתם רוצים" - אם יש כאלה שנולדים עם הכישרון שבנט רוצה, אז בשמחה! אבל מי שלא נולד, אז שלא יישטפו לו את המוח לעשות 5. נקודה שלישית - שאיפות למצויינות היא בהחלט ערך חשוב. אבל גם שאיפה של ערכים. ואצל בנט זה נראה כאילו הוא בא רק בשביל הציונים. הערכים היחידים שעליהם הוא מדבר זה הערכים של התורה ומורשת ישראל וכל זה. נקודה רביעית - מה שבנט עושה, לדברייך, זו סחיטה. שוחד. הוא נותן בונוסים של 30 נקודות כדי שיעשו 5 יחידות, ואל הפרס הזה מתפתים גם כאלה שלא מסוגלים ל-5 יחידות, אבל את זה הם מבינים כבר כשמאוחר מדי, וחבל. יום טוב גם לך. |
|
|
תולעת ספרים
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
כמה דברים:
• "כאילו בא בנט ואומר שהמתמטיקה והמדעים הם המקצועות הכי חשובים, ומי שלא טוב בהם הוא בעצם איום על מדינת ישראל... " הוא מעולם לא אמר את זה. אתה מסלף את הדברים שלו. הוא כן אמר: "*זה* איום על עתיד מדינת ישראל", והכוונה היתה לחשיבות של המקצועות הריאליים למען הצרכים הביטחוניים והכלכליים של ישראל. עם כל הכבוד לתנ"ך ולספרות (ויש כבוד), אף שיר, יפה ככל שיהיה, לא יוכל לבנות את כיפת ברזל. ואף אחד לא אמר שהמקצועות הריאליים צריכים לבוא על חשבון ההומניים! המטרה היחידה היא לקדם את המתמטיקה, לא לקדם את המתמטיקה ולהדחיק את השאר. • "...או כל מי שהוא 4 יחידות או 3, הוא פחות שווה (וכנ"ל לגבי מי שטוב בספרות או בהיסטוריה, וחלש בפיזיקה ובמתמטיקה). לא כולם נולדים הרי עם הכישורים שבנט רוצה." אבל חלק כן! מי שנולד עם הכישורים המתאימים ומסוגל ל-5 יחידות צריך לעשות בגרות 5 יחידות. מי שיקרע את התחת ויסבול רק בשביל המספר (היו כמה כאלה אתמול בכתבה) ואחרי התיכון ישרוף את הספרים וינטוש את התחום לחלוטין, לא יעזור לא לעצמו ולא למדינה. • "בניגוד לבנט, שי פירון היה שר חינוך טוב (יחסית, כן?) ששם דגש גם על ערכים." ושאיפה למצוינות היא לא ערך? תפקיד מערכת החינוך מסתכם בשני היבטים: הראשון הוא לחנך, להנחיל ערכים ולעודד לחשיבה עצמית, והשני הוא להקנות ידע. אף אחד מהם לא חייב לבוא על חשבון השני. • "כמו שאמרתי, זה בסדר לעודד, אבל מה שבנט עושה זה לא ממש לעודד, אלא לעודד על הגבול להכריח (והוא אפילו מציב איום!)" בנט נתן בונוס של 30 נקודות לבוגרי 5 יחידות. זה ביטוי מובהק של עידוד. מה בין זה לבין אילוץ ואיום, אני לא יודעת. סליחה על החפירה ויום טוב :) |
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
כשאני רוצה הם כן
והם כן עכשיו. .מלבד המגבת. .הייתי עונה לך עוד אבל זה יחכה לילה יש לי איך לא מבחן במתמטיקה XD צרוף מקרים מדהים להדהים וחוץ מזה,אם הדברים שלי הם חסרי כל היגיון איך אתה יודע למה אני בכלל מתכוון? |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
גם הדברים שאתה אומר, הם חסרי כל היגיון. במיוחד המגבת...
|
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
צ'מע אולי אני
לא ככ מחובר למציאות אבל אשמח אם תאיר את עיני בנוגע לאיום של בנט ולגבי הדרכים שהוא יותר ממעודד 5 יחל. חוץ מזה כתבת בפירוש "אל תתנו להם לקלקל לכם את החלומות" אז כן אני באמת לא מבין כי חשבתי באופן נורא לוגי והגעתי למסקנה הקודמת. אם חשבת על זה הרבה,אתה גם יכול להבין שיותר כסף למדינה *חץ* יותר תקציב לדברים חשובים ובגדול,יותר טוב (תלוי איך משתמשים בו וכו') ועכשיו נניח שהכסף הזה הולך לכל מני שירותי סעד שמשפרים את החיים של איזשהו אדם שכחתי מה הפואנטה בכל מקרה הביקורת שלך לוקה בחוסר היגיון ודיבור באוויר מגבת ><~~>< |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אור - תודה רבה לך. לא חפרת בכלל. אהבתי את התגובה שלך. דווקא במתמטיקה 3 יחידות אפשר לקבל ציונים גבוהים יותר מב-5, כי זה יותר קל. ותודה על ההסכמה, ברור שזה לא פחות חשוב.
וואו, כל הכבוד! 10 בגרויות ופסיכומטרי בשבעה חודשים - נראה שבאמת אכן הכל אפשרי. נו, אז איך לימודי הרפואה? כבר התחלת? שוב תודה. תולעת ספרים - מותר לך לא להסכים, אבל אני חושב שבנט פשוט מגזים. זה בסדר לעודד תלמידים להשקיע ולהתאמץ יותר, אבל לא כמו שבנט עושה. הוא לא אומר את זה במפורש ששאר המקצועות האחרים לא חשובים (או שאולי כן, ופשוט לא שמעתי) אבל הוא כן רומז את זה. כמו שאמרתי, הוא לא מפסיק לשבח ולהלל את המתמטיקה, ואת שאר המקצועות הוא דוחק הצידה. זה מספיק בשבילי כדי לקרוא למה שהוא אמר "אפליה". בטח ראית בחדשות את שלל הכתבות שעסקו בנושא. אז אם יש קישור, אז זה רק לשם. סנואו פוקס - תודה רבה. כן, אולי אשלח איזה מכתב למשרד החינוך (או ביקורת) שבה אתלונן על הספרים... אני חושב שעדיף שהוא כבר ידבר כל הזמן על תנ"ך מאשר כל הזמן על מתמטיקה, כי לפחות תנ"ך זה יותר קל :-) למה כל הזמן אתם לומדים רק ריאלי? מה, איך לכם הומני? האמת היא שאני די מרחם עלייך ועל הבית ספר, אם זה אכן נכון... אני בהחלט מסכים לך לקחת את מה שאמרתי ולהקריא למנהל. אני מחזיק לך אצבעות, ומקווה מאוד שהוא ישתכנע! אני אמשיך לכתוב לכם את מחשבותיי. בדיוק בשביל זה יש אתר 'סימניה'... שום ארוכה ושום נעליים. מה שאמרתי לאור, אומר גם לך: אהבתי לקרוא את התגובה שלך. נופר - תודה. זו רק פעם שנייה שאני כותב ביקורת על המתמטיקה, והביקורת הזאת הייתה אפילו יותר ספונטנית מהקודמת. היא באה בעקבות הכתבה שהייתה בחדשות 2 ביום ראשון בערב, במהדורה המרכזית של השעה 20:00 (אגב, אם לא ראיתם את הכתבה, אז כדאי שתראו. זה מאוד רלוונטי לביקורת). בשיעורים משעממים, אני סתם בוהה בתקרה... עמיר, ידעתי שלא תאהב - וזה בסדר לא לאהוב, דרך אגב - אתה הרי מורה למתמטיקה, ואני תלמיד בשיעורי מתמטיקה. ומה לעשות, התלמידים רואים דברים אחרת ממה שרואים המורים. אני אגיד לך מה הקשר גזענות ואפלייה. זו לא באמת גזענות ואפלייה במובן שאתה מכיר וכולם מכירים, שמופנית כלפי אנשים מגזע מסויים או העדפה מינית או משהו, אלא גזענות ואפלייה (או יותר נכון אפלייה, כמו שיעל אמרה) בין המתמטיקה לשאר המקצועות, ובין המתמטיקה של 5 יחידות לבין מתמטיקה של פחות. כאילו בא בנט ואומר שהמתמטיקה והמדעים הם המקצועות הכי חשובים, ומי שלא טוב בהם הוא בעצם איום על מדינת ישראל, או כל מי שהוא 4 יחידות או 3, הוא פחות שווה (וכנ"ל לגבי מי שטוב בספרות או בהיסטוריה, וחלש בפיזיקה ובמתמטיקה). לא כולם נולדים הרי עם הכישורים שבנט רוצה. יכול להיות שבנט הוא לא הראשון ושהיו עוד כמה לפניו, אבל הוא האדם הראשון שאני שמעתי שאומר את הדברים. בניגוד לבנט, שי פירון היה שר חינוך טוב (יחסית, כן?) ששם דגש גם על ערכים. קריקטורה - אני ממש שמח שציטטת אותי. כיף לשמוע, תודה :) שוב עמיר - תתפלא, אבל זה אפשרי. שוב קריקטורה - למרות שאני לא כזה גאון מתמטי, אני דווקא מתכנן לגשת לבגרות במתמטיקה (אבל של 3 יחידות). גם אני, קצת כמו עמיר, תוהה איך לא עשית בגרות במתמטיקה. בכל זאת, אין מה לעשות וחובה לעשות בגרות. אבל אני מסכים מאוד אתך שלא חייבים תעודת בגרות במתמטיקה כדי להיות מאושר בחיים, ואפילו אפשר למצוא עבודות טובות עם שכר נאה. נכון, אולי קצת פחות נאה משכר של כאלו שעשו בגרות במתמטיקה 5 יחידות, אבל עדיין מאוד נאה. אני סקרן לדעת היכן את עובדת. תודה רבה לך, אנקה, על זה שאת מסכימה איתי. הממ, אני לא יודע אם להמליץ או לא. ז'תומרת, מצד אחד אני פחות התחברתי (הוא מאוד קשה לקריאה) אבל מצד שני אולי את תתחברי. בכל זאת לכל אחד, יש טעם אחר. בכל מקרה, אם את כבר בקטע של מתמטיקה ובא לך לקרוא את הספר, אז אני ממליץ לך בתור התחלה לקרוא קודם כל את הספר הראשון בטרילוגיה "מתמטיקה 3 יחידות בני גורן" (כתבתי עליו ביקורת, אז את יכולה לקרוא כדי להבין על מה בדיוק מדובר - אני היחיד, משום מה, שכתבתי עליו ביקורת), ואז להמשיך עם הספר השני בטרילוגיה ששמו "מתמטיקה 4 יחידות בני גורן" (שעליו עדיין לא כתבתי ביקורת, אבל אולי אכתוב מתישהו), ואחר כך לסיים עם הספר הזה, שהוא הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה הזאת שכתב בני גורן. כל ספר בטרילוגיה הוא בעצם קשה יותר לקריאה מקודמו. את 3 יחידות, הספר הראשון, הכי אהבתי כי הוא הכי קל, והספר שאליו הכי פחות התחברתי בטרילוגיה הוא הספר הזה כי הוא היה הכי קשה, ו-4 יחידות נמצא איפשהו באמצע. קריאה נעימה :) הפסען - אם הלב שלךךך אומרר מתמטיקהה, אזזז אנייי אומרר: "לךךך עללל זההה!" אני חשבתי לא קצת, אלא הרבה. וזה שאני לא רוצה משכורות גבוהות - בנינינו, כל אחד רוצה - אבל לא כל אחד נולד עם הכישורים הנכונים להיות מתמטיקאי מבריק. כמו שאמרתי, זה בסדר לעודד, אבל מה שבנט עושה זה לא ממש לעודד, אלא לעודד על הגבול להכריח (והוא אפילו מציב איום!). נכון, זה בעיקר הבסיס, אבל בתיכון זה כבר קצת יותר מבסיס. בכל מקרה, אנחנו אלו שבוחרים בסוף איזה מקצוע להפוך מבסיס למשהו שאתה בקיא בו. הפתעת אותי עכשיו אם מידע חדש. אתה צודק, זה פסיכי. מזל לפחות שאת 70 האחוזים אהחרים אנחנו משקיעים לדברים אחרים... לפורומים אני פחות נכנס (חוץ מלזה של 'סיפור שכתבתי) אבל בסדר, לא נורא. גם דרך ביקורת זה טוב להעביר. לא אמרתי שאם אני אלמד 5 יחידות, זה יקלקל לי את החלום. אמרתי שלא כולם יכולים לעשות 5 יחידות, זה הכל. אבל אתה צודק, זה וואחד זמן להשקיע (וגם קצת לגזול). ובגלל זה אני אומר שאם אתם תלמידים של 4 יחידות ואתם רוצים להשאר ב-4 יחידות, אבל כולם מכריחים אתכם לעבור ל-5 אז אל תעברו! בסוף הראש שלכם יתפוצץ ותקבלו ציונים נמוכים, וחבל. רק אם אתם תלמידים של 5 יחידות שמסוגלים לכך, אז לכו על זה. נעמי - גם אני מחבב אותך, וזה בסדר לא להסכים. אבל קריאה לבינוניות? אמירות שטחיות? למה? זה מה שאני חושב, ומותר לי להציג את זה. אני לא אומר שלא לטפח תקוות ולהתאמץ. חשוב מאוד להתאמץ ולא להתעצל - אבל, כמו שאמרתי לכל כך הרבה אנשים כאן, אם אתה לא מסוגל, אחרי שהגשמת את החלום שלך לעבור מ-4 יחידות ל-5, וניסית ולא הצלחת וניסית ושוב לא הצלחת, אין לך מה לעשות ב-5 יחידות. גם אם כולם אומרים שכן. הנוסחה לחיים מאושרים, הכוונה היא להצלחה. ההצלחה הופכת אותך למאושר. אבל לא חייבים להצליח דווקא במתמטיקה או דווקא ב-5 יחידות כדי להיות מאושר. טוב שהורדת את הקצף. ככה לא יישאר לך יותר בפה... |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אור - תודה רבה לך. לא חפרת בכלל. אהבתי את התגובה שלך. דווקא במתמטיקה 3 יחידות אפשר לקבל ציונים גבוהים יותר מב-5, כי זה יותר קל. ותודה על ההסכמה, ברור שזה לא פחות חשוב.
וואו, כל הכבוד! 10 בגרויות ופסיכומטרי בשבעה חודשים - נראה שבאמת אכן הכל אפשרי. נו, אז איך לימודי הרפואה? כבר התחלת? שוב תודה. תולעת ספרים - מותר לך לא להסכים, אבל אני חושב שבנט פשוט מגזים. זה בסדר לעודד תלמידים להשקיע ולהתאמץ יותר, אבל לא כמו שבנט עושה. הוא לא אומר את זה במפורש ששאר המקצועות האחרים לא חשובים (או שאולי כן, ופשוט לא שמעתי) אבל הוא כן רומז את זה. כמו שאמרתי, הוא לא מפסיק לשבח ולהלל את המתמטיקה, ואת שאר המקצועות הוא דוחק הצידה. זה מספיק בשבילי כדי לקרוא למה שהוא אמר "אפליה". בטח ראית בחדשות את שלל הכתבות שעסקו בנושא. אז אם יש קישור, אז זה רק לשם. סנואו פוקס - תודה רבה. כן, אולי אשלח איזה מכתב למשרד החינוך (או ביקורת) שבה אתלונן על הספרים... אני חושב שעדיף שהוא כבר ידבר כל הזמן על תנ"ך מאשר כל הזמן על מתמטיקה, כי לפחות תנ"ך זה יותר קל :-) למה כל הזמן אתם לומדים רק ריאלי? מה, איך לכם הומני? האמת היא שאני די מרחם עלייך ועל הבית ספר, אם זה אכן נכון... אני בהחלט מסכים לך לקחת את מה שאמרתי ולהקריא למנהל. אני מחזיק לך אצבעות, ומקווה מאוד שהוא ישתכנע! אני אמשיך לכתוב לכם את מחשבותיי. בדיוק בשביל זה יש אתר 'סימניה'... שום ארוכה ושום נעליים. מה שאמרתי לאור, אומר גם לך: אהבתי לקרוא את התגובה שלך. נופר - תודה. זו רק פעם שנייה שאני כותב ביקורת על המתמטיקה, והביקורת הזאת הייתה אפילו יותר ספונטנית מהקודמת. היא באה בעקבות הכתבה שהייתה בחדשות 2 ביום ראשון בערב, במהדורה המרכזית של השעה 20:00 (אגב, אם לא ראיתם את הכתבה, אז כדאי שתראו. זה מאוד רלוונטי לביקורת). בשיעורים משעממים, אני סתם בוהה בתקרה... עמיר, ידעתי שלא תאהב - וזה בסדר לא לאהוב, דרך אגב - אתה הרי מורה למתמטיקה, ואני תלמיד בשיעורי מתמטיקה. ומה לעשות, התלמידים רואים דברים אחרת ממה שרואים המורים. אני אגיד לך מה הקשר גזענות ואפלייה. זו לא באמת גזענות ואפלייה במובן שאתה מכיר וכולם מכירים, שמופנית כלפי אנשים מגזע מסויים או העדפה מינית או משהו, אלא גזענות ואפלייה (או יותר נכון אפלייה, כמו שיעל אמרה) בין המתמטיקה לשאר המקצועות, ובין המתמטיקה של 5 יחידות לבין מתמטיקה של פחות. כאילו בא בנט ואומר שהמתמטיקה והמדעים הם המקצועות הכי חשובים, ומי שלא טוב בהם הוא בעצם איום על מדינת ישראל, או כל מי שהוא 4 יחידות או 3, הוא פחות שווה (וכנ"ל לגבי מי שטוב בספרות או בהיסטוריה, וחלש בפיזיקה ובמתמטיקה). לא כולם נולדים הרי עם הכישורים שבנט רוצה. יכול להיות שבנט הוא לא הראשון ושהיו עוד כמה לפניו, אבל הוא האדם הראשון שאני שמעתי שאומר את הדברים. בניגוד לבנט, שי פירון היה שר חינוך טוב (יחסית, כן?) ששם דגש גם על ערכים. קריקטורה - אני ממש שמח שציטטת אותי. כיף לשמוע, תודה :) שוב עמיר - תתפלא, אבל זה אפשרי. שוב קריקטורה - למרות שאני לא כזה גאון מתמטי, אני דווקא מתכנן לגשת לבגרות במתמטיקה (אבל של 3 יחידות). גם אני, קצת כמו עמיר, תוהה איך לא עשית בגרות במתמטיקה. בכל זאת, אין מה לעשות וחובה לעשות בגרות. אבל אני מסכים מאוד אתך שלא חייבים תעודת בגרות במתמטיקה כדי להיות מאושר בחיים, ואפילו אפשר למצוא עבודות טובות עם שכר נאה. נכון, אולי קצת פחות נאה משכר של כאלו שעשו בגרות במתמטיקה 5 יחידות, אבל עדיין מאוד נאה. אני סקרן לדעת היכן את עובדת. תודה רבה לך, אנקה, על זה שאת מסכימה איתי. הממ, אני לא יודע אם להמליץ או לא. ז'תומרת, מצד אחד אני פחות התחברתי (הוא מאוד קשה לקריאה) אבל מצד שני אולי את תתחברי. בכל זאת לכל אחד, יש טעם אחר. בכל מקרה, אם את כבר בקטע של מתמטיקה ובא לך לקרוא את הספר, אז אני ממליץ לך בתור התחלה לקרוא קודם כל את הספר הראשון בטרילוגיה "מתמטיקה 3 יחידות בני גורן" (כתבתי עליו ביקורת, אז את יכולה לקרוא כדי להבין על מה בדיוק מדובר - אני היחיד, משום מה, שכתבתי עליו ביקורת), ואז להמשיך עם הספר השני בטרילוגיה ששמו "מתמטיקה 4 יחידות בני גורן" (שעליו עדיין לא כתבתי ביקורת, אבל אולי אכתוב מתישהו), ואחר כך לסיים עם הספר הזה, שהוא הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה הזאת שכתב בני גורן. כל ספר בטרילוגיה הוא בעצם קשה יותר לקריאה מקודמו. את 3 יחידות, הספר הראשון, הכי אהבתי כי הוא הכי קל, והספר שאליו הכי פחות התחברתי בטרילוגיה הוא הספר הזה כי הוא היה הכי קשה, ו-4 יחידות נמצא איפשהו באמצע. קריאה נעימה :) הפסען - אם הלב שלךךך אומרר מתמטיקהה, אזזז אנייי אומרר: "לךךך עללל זההה!" אני חשבתי לא קצת, אלא הרבה. וזה שאני לא רוצה משכורות גבוהות - בנינינו, כל אחד רוצה - אבל לא כל אחד נולד עם הכישורים הנכונים להיות מתמטיקאי מבריק. כמו שאמרתי, זה בסדר לעודד, אבל מה שבנט עושה זה לא ממש לעודד, אלא לעודד על הגבול להכריח (והוא אפילו מציב איום!). נכון, זה בעיקר הבסיס, אבל בתיכון זה כבר קצת יותר מבסיס. בכל מקרה, אנחנו אלו שבוחרים בסוף איזה מקצוע להפוך מבסיס למשהו שאתה בקיא בו. הפתעת אותי עכשיו אם מידע חדש. אתה צודק, זה פסיכי. מזל לפחות שאת 70 האחוזים אהחרים אנחנו משקיעים לדברים אחרים... לפורומים אני פחות נכנס (חוץ מלזה של 'סיפור שכתבתי) אבל בסדר, לא נורא. גם דרך ביקורת זה טוב להעביר. לא אמרתי שאם אני אלמד 5 יחידות, זה יקלקל לי את החלום. אמרתי שלא כולם יכולים לעשות 5 יחידות, זה הכל. אבל אתה צודק, זה וואחד זמן להשקיע (וגם קצת לגזול). ובגלל זה אני אומר שאם אתם תלמידים של 4 יחידות ואתם רוצים להשאר ב-4 יחידות, אבל כולם מכריחים אתכם לעבור ל-5 אז אל תעברו! בסוף הראש שלכם יתפוצץ ותקבלו ציונים נמוכים, וחבל. רק אם אתם תלמידים של 5 יחידות שמסוגלים לכך, אז לכו על זה. נעמי - גם אני מחבב אותך, וזה בסדר לא להסכים. אבל קריאה לבינוניות? אמירות שטחיות? למה? זה מה שאני חושב, ומותר לי להציג את זה. אני לא אומר שלא לטפח תקוות ולהתאמץ. חשוב מאוד להתאמץ ולא להתעצל - אבל, כמו שאמרתי לכל כך הרבה אנשים כאן, אם אתה לא מסוגל, אחרי שהגשמת את החלום שלך לעבור מ-4 יחידות ל-5, וניסית ולא הצלחת וניסית ושוב לא הצלחת, אין לך מה לעשות ב-5 יחידות. גם אם כולם אומרים שכן. הנוסחה לחיים מאושרים, הכוונה היא להצלחה. ההצלחה הופכת אותך למאושר. אבל לא חייבים להצליח דווקא במתמטיקה או דווקא ב-5 יחידות כדי להיות מאושר. טוב שהורדת את הקצף. ככה לא יישאר לך יותר בפה... |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
אור - תודה רבה לך. לא חפרת בכלל. אהבתי את התגובה שלך. דווקא במתמטיקה 3 יחידות אפשר לקבל ציונים גבוהים יותר מב-5, כי זה יותר קל. ותודה על ההסכמה, ברור שזה לא פחות חשוב.
וואו, כל הכבוד! 10 בגרויות ופסיכומטרי בשבעה חודשים - נראה שבאמת אכן הכל אפשרי. נו, אז איך לימודי הרפואה? כבר התחלת? שוב תודה. תולעת ספרים - מותר לך לא להסכים, אבל אני חושב שבנט פשוט מגזים. זה בסדר לעודד תלמידים להשקיע ולהתאמץ יותר, אבל לא כמו שבנט עושה. הוא לא אומר את זה במפורש ששאר המקצועות האחרים לא חשובים (או שאולי כן, ופשוט לא שמעתי) אבל הוא כן רומז את זה. כמו שאמרתי, הוא לא מפסיק לשבח ולהלל את המתמטיקה, ואת שאר המקצועות הוא דוחק הצידה. זה מספיק בשבילי כדי לקרוא למה שהוא אמר "אפליה". בטח ראית בחדשות את שלל הכתבות שעסקו בנושא. אז אם יש קישור, אז זה רק לשם. סנואו פוקס - תודה רבה. כן, אולי אשלח איזה מכתב למשרד החינוך (או ביקורת) שבה אתלונן על הספרים... אני חושב שעדיף שהוא כבר ידבר כל הזמן על תנ"ך מאשר כל הזמן על מתמטיקה, כי לפחות תנ"ך זה יותר קל :-) למה כל הזמן אתם לומדים רק ריאלי? מה, איך לכם הומני? האמת היא שאני די מרחם עלייך ועל הבית ספר, אם זה אכן נכון... אני בהחלט מסכים לך לקחת את מה שאמרתי ולהקריא למנהל. אני מחזיק לך אצבעות, ומקווה מאוד שהוא ישתכנע! אני אמשיך לכתוב לכם את מחשבותיי. בדיוק בשביל זה יש אתר 'סימניה'... שום ארוכה ושום נעליים. מה שאמרתי לאור, אומר גם לך: אהבתי לקרוא את התגובה שלך. נופר - תודה. זו רק פעם שנייה שאני כותב ביקורת על המתמטיקה, והביקורת הזאת הייתה אפילו יותר ספונטנית מהקודמת. היא באה בעקבות הכתבה שהייתה בחדשות 2 ביום ראשון בערב, במהדורה המרכזית של השעה 20:00 (אגב, אם לא ראיתם את הכתבה, אז כדאי שתראו. זה מאוד רלוונטי לביקורת). בשיעורים משעממים, אני סתם בוהה בתקרה... עמיר, ידעתי שלא תאהב - וזה בסדר לא לאהוב, דרך אגב - אתה הרי מורה למתמטיקה, ואני תלמיד בשיעורי מתמטיקה. ומה לעשות, התלמידים רואים דברים אחרת ממה שרואים המורים. אני אגיד לך מה הקשר גזענות ואפלייה. זו לא באמת גזענות ואפלייה במובן שאתה מכיר וכולם מכירים, שמופנית כלפי אנשים מגזע מסויים או העדפה מינית או משהו, אלא גזענות ואפלייה (או יותר נכון אפלייה, כמו שיעל אמרה) בין המתמטיקה לשאר המקצועות, ובין המתמטיקה של 5 יחידות לבין מתמטיקה של פחות. כאילו בא בנט ואומר שהמתמטיקה והמדעים הם המקצועות הכי חשובים, ומי שלא טוב בהם הוא בעצם איום על מדינת ישראל, או כל מי שהוא 4 יחידות או 3, הוא פחות שווה (וכנ"ל לגבי מי שטוב בספרות או בהיסטוריה, וחלש בפיזיקה ובמתמטיקה). לא כולם נולדים הרי עם הכישורים שבנט רוצה. יכול להיות שבנט הוא לא הראשון ושהיו עוד כמה לפניו, אבל הוא האדם הראשון שאני שמעתי שאומר את הדברים. בניגוד לבנט, שי פירון היה שר חינוך טוב (יחסית, כן?) ששם דגש גם על ערכים. קריקטורה - אני ממש שמח שציטטת אותי. כיף לשמוע, תודה :) שוב עמיר - תתפלא, אבל זה אפשרי. שוב קריקטורה - למרות שאני לא כזה גאון מתמטי, אני דווקא מתכנן לגשת לבגרות במתמטיקה (אבל של 3 יחידות). גם אני, קצת כמו עמיר, תוהה איך לא עשית בגרות במתמטיקה. בכל זאת, אין מה לעשות וחובה לעשות בגרות. אבל אני מסכים מאוד אתך שלא חייבים תעודת בגרות במתמטיקה כדי להיות מאושר בחיים, ואפילו אפשר למצוא עבודות טובות עם שכר נאה. נכון, אולי קצת פחות נאה משכר של כאלו שעשו בגרות במתמטיקה 5 יחידות, אבל עדיין מאוד נאה. אני סקרן לדעת היכן את עובדת. תודה רבה לך, אנקה, על זה שאת מסכימה איתי. הממ, אני לא יודע אם להמליץ או לא. ז'תומרת, מצד אחד אני פחות התחברתי (הוא מאוד קשה לקריאה) אבל מצד שני אולי את תתחברי. בכל זאת לכל אחד, יש טעם אחר. בכל מקרה, אם את כבר בקטע של מתמטיקה ובא לך לקרוא את הספר, אז אני ממליץ לך בתור התחלה לקרוא קודם כל את הספר הראשון בטרילוגיה "מתמטיקה 3 יחידות בני גורן" (כתבתי עליו ביקורת, אז את יכולה לקרוא כדי להבין על מה בדיוק מדובר - אני היחיד, משום מה, שכתבתי עליו ביקורת), ואז להמשיך עם הספר השני בטרילוגיה ששמו "מתמטיקה 4 יחידות בני גורן" (שעליו עדיין לא כתבתי ביקורת, אבל אולי אכתוב מתישהו), ואחר כך לסיים עם הספר הזה, שהוא הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה הזאת שכתב בני גורן. כל ספר בטרילוגיה הוא בעצם קשה יותר לקריאה מקודמו. את 3 יחידות, הספר הראשון, הכי אהבתי כי הוא הכי קל, והספר שאליו הכי פחות התחברתי בטרילוגיה הוא הספר הזה כי הוא היה הכי קשה, ו-4 יחידות נמצא איפשהו באמצע. קריאה נעימה :) הפסען - אם הלב שלךךך אומרר מתמטיקהה, אזזז אנייי אומרר: "לךךך עללל זההה!" אני חשבתי לא קצת, אלא הרבה. וזה שאני לא רוצה משכורות גבוהות - בנינינו, כל אחד רוצה - אבל לא כל אחד נולד עם הכישורים הנכונים להיות מתמטיקאי מבריק. כמו שאמרתי, זה בסדר לעודד, אבל מה שבנט עושה זה לא ממש לעודד, אלא לעודד על הגבול להכריח (והוא אפילו מציב איום!). נכון, זה בעיקר הבסיס, אבל בתיכון זה כבר קצת יותר מבסיס. בכל מקרה, אנחנו אלו שבוחרים בסוף איזה מקצוע להפוך מבסיס למשהו שאתה בקיא בו. הפתעת אותי עכשיו אם מידע חדש. אתה צודק, זה פסיכי. מזל לפחות שאת 70 האחוזים אהחרים אנחנו משקיעים לדברים אחרים... לפורומים אני פחות נכנס (חוץ מלזה של 'סיפור שכתבתי) אבל בסדר, לא נורא. גם דרך ביקורת זה טוב להעביר. לא אמרתי שאם אני אלמד 5 יחידות, זה יקלקל לי את החלום. אמרתי שלא כולם יכולים לעשות 5 יחידות, זה הכל. אבל אתה צודק, זה וואחד זמן להשקיע (וגם קצת לגזול). ובגלל זה אני אומר שאם אתם תלמידים של 4 יחידות ואתם רוצים להשאר ב-4 יחידות, אבל כולם מכריחים אתכם לעבור ל-5 אז אל תעברו! בסוף הראש שלכם יתפוצץ ותקבלו ציונים נמוכים, וחבל. רק אם אתם תלמידים של 5 יחידות שמסוגלים לכך, אז לכו על זה. נעמי - גם אני מחבב אותך, וזה בסדר לא להסכים. אבל קריאה לבינוניות? אמירות שטחיות? למה? זה מה שאני חושב, ומותר לי להציג את זה. אני לא אומר שלא לטפח תקוות ולהתאמץ. חשוב מאוד להתאמץ ולא להתעצל - אבל, כמו שאמרתי לכל כך הרבה אנשים כאן, אם אתה לא מסוגל, אחרי שהגשמת את החלום שלך לעבור מ-4 יחידות ל-5, וניסית ולא הצלחת וניסית ושוב לא הצלחת, אין לך מה לעשות ב-5 יחידות. גם אם כולם אומרים שכן. הנוסחה לחיים מאושרים, הכוונה היא להצלחה. ההצלחה הופכת אותך למאושר. אבל לא חייבים להצליח דווקא במתמטיקה או דווקא ב-5 יחידות כדי להיות מאושר. טוב שהורדת את הקצף. ככה לא יישאר לך יותר בפה... |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
|
|
|
נעמי
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
זשל"ב אני באמת מחבבת אותך, אבל אני שומעת כאן בעיקר קריאה לבינוניות.
יש הרבה תלמידים שמוותרים על המאמץ ומתרצים את עצמם ב"זה לא הכל בחיים" וכו', ועושים מספר יחידות בו הם לא צריכים להתאמץ או צריכים פחות. למה לא לטפח תקוות? למה לא לשאוף רחוק? זה נכון כמובן גם לשאר המקצועות, כמובן, אבל היותה של מתמטיקה אם כל המדעים, וכן בשל העובדה שכדאי לתרגל ולהתרגל אליה מגיל צעיר, הקריאה והעידוד להשקיע במקצוע הזה לא נאמרים לחינם. ואולי דווקא מה שמביא אושר זה להתגבר על הקושי, על העצלות הטבעית, ולהוכיח לעצמך שאפשר יותר? אתה יודע מה, אושר זאת מילה אולי פומפוזית מידי, אז אחליף אותה בסיפוק, אבל גם הניסיון שלך להציג את הדוחפים ללימודי מתמטיקה ככאלו שרואים בה את הנוסחה לאושר הוא קצת מגוחך. אף אחד לא טוען זאת, בסופו של דבר אדם מאושר הוא אדם שמרגיש שהוא משיג את יעודו וממצה את יכולותיו. כמובן וברור שהיעוד הזה לא חייב לעבור דרך ידיעת מתמטיקה או כל מקצוע מדעי אחר, על זה אני לא חולקת איתך. אבל הרבה שכן יכולים להפיק סיפוק מהלימודים האלו (לימודי מתמטיקה טהורה או כל מקצוע מדויק אחר) מתפספסים בגלל אמירות שטחיות כמו שהצגת. זהו יצא הקצף... |
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
הללבבבב שלייי אומרר
מתמטיקהה
וחוץ מזה,תחשוב קצת משכורות יותר גבוהות ליותר אנשים (אתה אמרת לא אני) *חץ* יותר כסף למדינה זה די הגיוני שהוא מעודד 5 יחל לפי ההיגיון שלך. ואם אנחנו כבר בשוונג כמעט כל מה שאתה לומד בתיכון לא יעזור מי יודע מה,זה הבסיס. ואפשר לסיים בפחות זמן כאילו אתם ידעתם שבממוצע כמות הזמן שאשקרה לומדים בשיעורים הוא 30% מהזמן זה פסיכי כלכך הרבה זמן מבוזבז אני הייתי הולך לי לאיזה מעיין~ אגב כל הרעיון של ביקורות של ספרים הוא לבקר ספרים לא שרי חינוך~ יש לך את פורום אקטואליה. וזה שתלמד 5 יחל לא יקלקל לך שום חלום. רק יגזול קצת הרבה זמן. |
|
|
אנקה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
מסכימה אתך שכל אחד צריך לפנות למה שמתאים לו
ולאו דווקא מה שההורים רוצים או החבר'ה או השר בנט ;)
אז אתה ממליץ לקרוא את הספר הנ"ל או שלא ? |
|
|
קריקטורה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
כן, מוזר, אה?
למדתי תחום שלא חייבים בו תואר. אמנם לא כל כך שכיח - אבל אפשרי. אני עובדת בו ונהנית מאד, ויש לי עוד הרבה אפשרויות להתקדם בו הלאה. סבבה בחיים כמו שקראת לזה. לא יודעת עד כמה תואר היה מוסיף לי אושר, או יוצר לי הצלחות טובות יותר. צודק שקצת מוקדם לומר בגיל 21 ש"הצלחתי בחיים". בוא נגדיר את זה "הצלחתי בחיים שהספקתי לחיות מאז שסיימתי תיכון." זה גם תלוי בהגדרות. אתה קורא לתואר ראשון ושני הצלחה בחיים. אני קוראת לסיפוק ומימוש עצמי הצלחה בחיים. כל אחד ונקודת מבטו. אני יודעת שהמתמטיקה קרובה לליבך, אבל כן, בוא נודה בזה: אפשר להסתדר בלעדיה. |
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
מה קריקטורה ? בגיל 21 די הצלחת בחיים בלי בגרות בכלל במתימטיקה? מה פירוש "הצלחת בחיים" - בגיל 21
זאת אומרת - תואר ראשון, שני ושלישי - בלי בגרות במתימטיקה ? או רק פסיכומטרי - כנ"ל. או פשוט שירות מוצלח בצבא/שירות לאומי. אחלה חברים וסבבה בחיים?? אני תוהה לי.
|
|
|
קריקטורה
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
"לכו עם הלב שלכם. לכו עם מה שאתם אוהבים. אל תתנו לאנשים שבחוץ כמו השר בנט ולכל מי שחושב כמוהו (וכן כן, זה כולל גם את ההורים שלכם, שחלקם בטח מטפחים לעצמם תקוות, וחיים באשליה שהילדים שלהם, כלומר אתם, יהיו מתמטיקאים או מדענים גדולים ומוערכים עם הרבה הרבה כסף, ויכריחו אתכם בכוח ללמוד 5 יחידות מתמטיקה גם אם לא הכי בא לכם) - אל תתנו להם לקלקל את החלומות שלכם."
בתור בנאדם שלא עבר את הבגרות במתמטיקה ובינתים דיי הצליח בחיים והגשים חלום או שניים, אני מצדיעה בזאת לזשל"ב. |
|
|
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
לא אהבתי !! מה הקשר אפלייה ומה הקשר גזענות?
כבר שנים שיש לחץ ( בלי קשר לבט) לתעדף את המתימטיקה והמדעים. וכל מה ששנאמר הוא - שתהיה מגמה שמטרתה להוביל לעלייה של 100 אחוזים של בוגרי מתימטיקה 5 יח"ל - דהיינו - אם היום בשכבה בת 200 תלמידים מסיימים כ-15 תלמידים 5 יח"ל מתימטיקה (זה הממוצע בשנים האחרונות) - אזי, 30 תלמידים באותה שכבה - אלו שמסוגלים ומתאימים (בפירוש לא כולם) יעשו זאת. וכל יתר 170 ימשיכו לסיים עם 3 או 4 יח"ל בהתאם לכל מיני נתונים וכמובן ילמדו היסטוריה או ספרות או לא יודע מה. אפלייה? גזענות? מה קשור? והמטרה והכוונה הן יותר מנכונות. הן חובה !!
|
|
|
no fear
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
איזו ביקורת חמודה :)
כבר לפני שנכנסתי יכולתי לדעת שזו ביקורת שלך. עשית לעצמך מנהג לכתוב על ספרי מתמטיקה, הא? (אני עצמי מציירת עליהם. בשיעורים משעממים. בעיפרון.) |
|
|
snow fox
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
יש לי כמה דברם לומר:
1. הספר הזה של בני גורן נמצא כבר ארבעים שנה אם לא יותר במערכת החינוך! אולי הוא עבר שיפוצים קלים, אבל עדין, אותו. ספר. ההורים שלי למדו עם זה בשנות השישים והשבעים של מדינתנו. נראה לי צריך להחליף ספר או משהו, ומהר. 2. אני מסכימה איתך עם בנט בעיקר באפילה שלו ושל סיעתו, אבל אני אומרת תודה שלפחות הוא לא מדבר כל היום על תנ"ך (סליחה דתיים שבנינו אבל זה נכון). 3. בבית ספר שלי מתעסקים רק כל הזמן בריאלים (ואני לא לומדת בריאלי בחיפה או משהו בסגנון, סתם בית ספר קיבוצי) ואני מנסה לומר כל הזמן שירחיבו דברים אחרים. יש לי חשק לכתוב משהו כמו שכתבת עכשיו ולהקריא למנהל, ברצינות. ומכל אלה אומר שזו ביקורת מצוינת. אהבתי והזדהיתי. המשך לכתוב לנו את מחשבותיך. נ.ב סליחה על התגובה המעט ארוכה מידי. |
|
|
תולעת ספרים
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
לא מסכימה... בנט מנסה לעודד תלמידים ללמוד בחמש יחידות, לא להכריח אותם. וקהל היעד שלו הוא תלמידי ארבע יחידות שמסוגלים גם לחמש אם ישקיעו קצת יותר. אני חושבת שזה צעד נכון שיעשה רק טוב...
לא זכורות לי שום אמרות מפלות ובוטות שלו בעד המתמטיקה ונגד שאר המקצועות. אתה מוזמן לשלוח קישור. |
|
|
אור שהם
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
יש לי הרבה ביקורת על מערכת החינוך, אבל אני לא אחפור יותר מדי.
אני רק אגיד שבשנים האחרונות בו (שנות התיכון), הוא לא יותר מתעשיית ציונים. מתמיטיקה חמש יחידות מקפיץ לך יפה את הממוצע, אבל גם עם פחות יחידות אפשר לסיים עם ממוצע יפה. מסכים איתך, שמקצועות הומאנים כמו ספרות, היסטוריה ושות' לא פחות חשובים. (גם אם אור הזרקורים פחות עליהם). בכל מקרה, תמיד אפשר לשפר את תעודת הבגרות אם היא לא מספיק טובה. אני למשל, השתחררתי מהצבא, החלטתי שאני רוצה ללמוד רפואה, ועשיתי עשר בגרויות ופסיכומטרי בשבעה חודשים, ככה שהכל אפשרי. יש כל כך הרבה מקצועות יפים בעולם שלא דורשים ידע מתימטי, ככה שכמו שציינת, אין לאף אחד סיבה להרגיש שהוא נחות כי זה פחות התחום שלו, הוא רק צריך למצוא את הנתיב הנכון עבורו, בו יעסוק במה שהוא אוהב באמת. שיט, חפרתי. |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
1. זה תוקן. תודה על ההערה.
2. בשנת הלימודים יהיה לי מספיק זמן לקרוא את הספר הזה... 3. סולח. החום גם קצת השפיע עליי, כמו שאפשר לראות פה. |
|
|
yaelhar
(לפני 10 שנים ו-1 חודשים)
1. אני חושבת שאתה מתבלבל בין אפלייה לגזענות. לא כל אפלייה היא גזענות. מה שעושה בנט - לדבריך - הוא אפלייה, לא גזענות.
2. יש המון ספרים שאפשר לקרוא גם בשיא החום. אולי כדאי? 3. סליחה על ההערות החינוכיות. אתה יכול לזקוף זאת לחובת החום. |
21 הקוראים שאהבו את הביקורת
