פתח דבר
לא כל אדם כשיר במידה שווה להיוועץ באוֹראקל. הדבר דורש
מחשבה צלולה ושלֵווה, פתוחה להשפעות הקוסמיות הצפונות
במקלוני העץ הפשוטים המשמשים להגדת העתיד.
ריכרד וילהלם
מתוך ההקדמה למהדורה האנגלית של ספר התמורות - אי צ'ינג
מכתבים בין סר קולין וליידי אֶנְזור לבנם ויליאם
13 במרץ 2012
ויל,
נחרדנו לשמוע אתמול מהמנחה האישי שלך שעזבת את הלימודים באוניברסיטה, ושהצטרפת לאיזושהי תנועה דתית. מדהים אפילו יותר שלא דיברת איתנו על זה, ושלא טרחת לספר לנו לאן אתה נוסע.
התקשרנו למשרד הראשי של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית, ואם האישה שעונה שם לטלפון לא משקרת לנו, הדרך היחידה ליצור קשר עם חברים היא באמצעות מכתבים בכתב יד. היא נתנה לי את המילה שלה שהמכתב הזה יועבר אליך.
אמא שלך ואני לא מבינים למה עשית את זה, למה לא דיברת איתנו לפני כן, או מה יכולה להיות הסיבה שנטשת את המסלול שבחרת ואת החברים שלך. אנחנו מאוד דואגים לך.
בבקשה צור איתנו קשר תכף ומייד כשתקבל את המכתב הזה.
אבא
16 באפריל 2012
ויל יקירי,
הגברת במשרד הראשי של הכנסייה אומרת שקיבלת את המכתב מאבא, אבל עדיין לא שמענו ממך, אז אנחנו עדיין מודאגים מאוד.
אנחנו חושבים שאולי אתה בחוות צ'פמן בנורפוק. אבא ואני נהיה ב"ניוּ אִין" ברָאוטן בשבת הקרובה בשעה אחת בצהריים. בבקשה, ויל, בוא לפגוש אותנו, כדי שנוכל לדבר על הכל. אבא ערך כמה בירורים על הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית, ונשמע שזה ארגון מעניין מאוד עם מטרות ראויות. אנחנו בהחלט יכולים להבין מדוע דבר כזה עשוי למשוך אותך.
אנחנו לא מנסים לנהל לך את החיים, ויל, אנחנו באמת רק רוצים לראות אותך ולדעת שאתה בסדר.
באהבה רבה,
נשיקות,
אמא
29 באפריל 2012
ויל יקר,
אתמול ביקרתי ב"היכל התפילה המרכזי" של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית בלונדון ודיברתי עם אישה שטענה בתוקף שהמכתבים הקודמים שלנו הועברו אליך. אבל מאחר שלא באת לפגוש אותנו בשבת, ולא הודעת לנו שום דבר, אין לנו דרך לדעת אם היא אומרת את האמת.
מסיבה זו אני מרגיש שנחוץ להבהיר במפורש, לך או לכל מי שאולי פותח את הדואר שלך שלא כחוק, שאני יודע בוודאות שאתה בחוות צ'פמן, שאתה אף פעם לא יוצא משם בלי ליווי, ושירדת במשקל במידה ניכרת. אני יודע גם שלאף אחד חוץ מלחברי הכנסייה אין אפשרות לבקר בחווה.
אתה אדם נבון מאוד, ויל, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שאתה אוטיסט, ושזו לא הפעם הראשונה שמתמרנים אותך. אם לא אשמע ממך בטלפון או במכתב כתוב בכתב ידך עד 5 בחודש, אני אפנה למשטרה.
יצרתי קשר עם חבר לשעבר בכנסייה ההומניטרית האוניברסלית והייתי רוצה שתפגוש אותו. אם לכנסייה אין מה להסתיר, ואתה נשאר בחוות צ'פמן מרצונך החופשי, אין להם שום סיבה להתנגד לזה שתפגוש אותנו או שתדבר עם האיש הזה.
ויל, אני חוזר שוב, אם לא אשמע ממך עד 5 במאי, אפנה למשטרה.
אבא
1 במאי 2012
קולין וסאלי היקרים,
תודה על המכתבים שלכם. הכל בסדר. אני מאושר בכנסייה ההומניטרית האוניברסלית ואני מבין עכשיו הרבה דברים שלא הבנתי לפני זה. בעצם אני לא "על הספקטרום". זאת תווית שהצמדתם לי כדי להצדיק את רמות השליטה שהפעלתם עלי כל החיים. אני לא אובייקט בשר שלכם, ובשונה מכם, אני לא מוּנע מכסף או משיקולים חומריים.
לפי המכתב האחרון אני מבין ששלחתם מישהו לתצפת על חוות צ'פמן. אני אדם בוגר, והעובדה שאתם ממשיכים להתייחס אלי כאילו אני תינוק שצריך לרגל אחריו פשוט מוכיחה כמה מעט אני יכול לבטוח בכם.
אני גם יודע בדיוק מי זה "החבר לשעבר" בכנסייה שאתם רוצים שאני אפגוש. הוא איש מסוכן ורע לב שגרם נזק להרבה אנשים תמימים. אני ממליץ לכם לא לבוא במגע איתו.
הנביאה הטבועה תברך את כל הסוגדים לה.
ויל
2 במאי 2012
ויל יקירי,
כל כך שמחנו לקבל מכתב ממך, אבל המכתב הזה קצת מדאיג אותנו, כי זה ממש לא נשמע כמוך, יקירי.
ויל, בבקשה, בוא ניפגש. אם נוכל לפגוש אותך פנים אל פנים נוכל להירגע ולדעת שאתה מאושר ושאתה יודע מה אתה עושה. זה כל מה שאנחנו מבקשים, פגישה פנים אל פנים.
יקירי, אני רוצה לומר לך את כל האמת. אבא באמת שלח מישהו לעקוב אחריך בחוות צ'פמן, כי הוא כל כך דאג לך, אבל אני מבטיחה שכל זה נגמר. אבא ביטל את זה. אף אחד לא מרגל אחריך ואנחנו לא רוצים לשלוט בך, ויל. אנחנו רוצים רק לראות אותך ולשמוע מהפה שלך שאתה מאושר ושאתה פועל מרצונך החופשי.
אנחנו אוהבים אותך, ואני מבטיחה לך שאנחנו רוצים רק מה שהכי טוב בשבילך.
נשיקות,
אמא
12 במאי 2012
קולין וסאלי היקרים,
אני אפגוש אתכם בהיכל התפילה המרכזי ברוּפּרט קוֹרְט, לונדון, ב-23 במאי בצהריים. אל תביאו איתכם אף אחד, במיוחד לא שום חבר לשעבר בכנסייה, כי הם לא יורשו להיכנס.
הנביאה הטבועה תברך את כל הסוגדים לה.
ויל
24 במאי 2012
קולין וסאלי היקרים,
הסכמתי לפגוש אתכם אתמול כדי להוכיח שאני מאושר לגמרי ושיש לי שליטה מלאה על מה שאני בוחר לעשות. שניכם הפגנתם רמות גבוהות של אגוֹמוֹטיביוּת ולא כיבדתם אותי והעלבתם אנשים שאני מעריך ואוהב.
אם תתקשרו למשטרה או תתחילו שוב לעקוב אחרי, אני אתבע אתכם בבית משפט. הכנסייה אירגנה לי בדיקה אצל רופא, והוא יעיד שאני כשיר לגמרי ושאתם אלה שמנסים להפעיל עלי השפעה לא הולמת. התייעצתי גם עם עורכי הדין של הכנסייה. קרן הנאמנות שלי שייכת לי, וכיוון שסבא השאיר את הכסף לי ולא לכם, אין לכם זכות למנוע ממני להשתמש בירושה שלי.
הנביאה הטבועה תברך את כל הסוגדים לה.
ויל
16 במרץ 2013
ויל יקירי,
אני יודעת שאני אומרת את זה בכל מכתב, אבל בבקשה, בבקשה צור איתנו קשר. אנחנו מבינים ומכבדים את העובדה שאתה רוצה להישאר בכנסייה. הדבר היחיד שאנחנו רוצים לדעת זה שאתה מאושר ומרגיש טוב. יותר מכל, היינו רוצים לראות אותך באופן אישי. כבר עברה יותר משנה, ויל. אנחנו כל כך מתגעגעים אליך.
שלחתי את מתנת יום ההולדת שלך לחוות צ'פמן. אני מקווה שבאמת תקבל אותה.
בבקשה, ויל, צור קשר. אף אחד לא מתכוון לנסות לשכנע אותך לעזוב את הכנסייה. הדבר היחיד שאנחנו רוצים זה שתהיה מאושר. אבא מתחרט מאוד על כמה מהדברים שהוא אמר בפעם האחרונה שנפגשנו. אנחנו לא כועסים, ויל, רק נורא מתגעגעים אליך.
אבא עומד להוסיף כמה מילים משלו, אבל אני רוצה רק להגיד שאני אוהבת אותך בכל ליבי ופשוט רוצה לדעת שאתה בסדר.
נשיקות,
אמא
ויל,
אני באמת מצטער על מה שאמרתי על הכנסייה בשנה שעברה. אני מקווה שתוכל לסלוח לי, ושתיצור קשר. אמא מתגעגעת אליך מאוד מאוד, וגם אני.
באהבה,
נשיקות,
אבא
קטעים ממכתב מאת משרד עורכי הדין קוּלידג' את פיירפַקס אל מר קֵווין פּירבְּרַייט, חבר לשעבר בכנסייה ההומניטרית האוניברסלית
18 במרץ 2013
תכתובת משפטית אישית וסודית
לא לפרסום, לשידור או להפצה
אדון נכבד...
מכתב זה נכתב בהסתמך על ההבנה שאתה הוא האחראי לבלוג "חושפים את הכת האוניברסלית", וכי אתה כותב בו בשם "חבר הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית לשעבר"...
פוסט בבלוג מאפריל 2012: "הקשר של איילמרטון"
ב־2 באפריל 2012 פירסמת פוסט הנושא את הכותרת "הקשר של איילמרטון", ואשר כולל כמה טענות כוזבות שיש בהן משום לשון הרע על הכנסייה. בפסקאות הפתיחה נכתב:
ללא ידיעת רוב חברי הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית שמספר המצטרפים אליה גדל במיוחד לאחרונה, חברים שנמשכים אל המסר השוויוני של הכנסייה, אל הגיוון בשורותיה ואל פעילויות הצדקה שלה, הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית נולדה מתוך "קהילת איילמרטון", קומונה ידועה לשמצה שפעלה בנורפוק, ואשר ב־1986 נחשף כי שימשה מסווה לפעילויות הפדופיליות של משפחת קראותר.
רוב חברי קהילת איילמרטון נאסרו עם משפחת קראותר, אבל אלה שהתמזל מזלם וחמקו מהעמדה לדין נשארו על אדמות הקהילה, והעניקו להן שם חדש, "חוות צ'פמן". הקבוצה הזאת, של שורדים בכל מחיר, היא שהפכה אחר כך לגרעין המייסד של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית.
כל קורא בר דעת עשוי להבין מן האמור כי הכנסייה היא למעשה המשך של קהילת איילמרטון בשם אחר, וכי הפעילויות של הכנסייה דומות לאלה של קהילת איילמרטון, בייחוד בכל האמור בפעילות פדופילית. שתי הקביעות כוזבות ויש בהן משום לשון הרע על לקוחותינו.
יתרה מזו, מן האמירות "התמזל מזלם וחמקו מהעמדה לדין" ו"הקבוצה הזאת של שורדים בכל מחיר" עלול להשתמע בעיני הקורא הסביר כי הנשארים על אדמות הקהילה ביצעו פעולות בלתי חוקיות דומות לאלה אשר בעטיין נכלאו בני משפחת קראותר ואחרים. בקביעה הכוזבת הזאת אין ולוּ שמץ של אמת, ויש בה משום לשון הרע על חברי הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית ועל חברי מועצת הכנסייה.
הנסיבות לאמיתן
לאמיתו של דבר, רק חברה אחת בכנסייה השתייכה בזמן מן הזמנים לקהילת איילמרטון: גברת מאזוּ וֵייס, אשתו של מייסד ומנהיג הכנסייה ג'ונתן וֵייס.
מאזוּ וֵייס היתה בת חמש־עשרה כשפורקה קהילת איילמרטון, ומסרה עדות נגד האחים קראותר במשפטם. מדובר במידע הפתוח לציבור וניתן לאיתור בנקל בתיקי בית המשפט ובדיווחי עיתונות על הפרשה.
גברת וייס מדברת בגלוי על חוויותיה הטראומטיות בקהילת איילמרטון, לרבות בקבוצות במסגרת הכנסייה שבהן נכחת באופן אישי. לא זו בלבד שלא "התמזל מזלה לחמוק מהעמדה לדין", אלא שגברת וייס עצמה היתה קורבן של בני קראותר. ההאשמה שלפיה גברת וייס היתה שותפה לדבר עבירה בהתנהגותם הנתעבת והבלתי חוקית של בני קראותר, או למצער ראתה התנהגות זו בעין יפה, יש בה משום לשון הרע וגרימת עוול ועוגמת נפש. ההאשמה הזאת גם גרמה, וסביר כי תוסיף לגרום, לפגיעה חמורה בשמה הטוב של גברת וייס ובשמה הטוב של הכנסייה. כל הנאמר לעיל חושף אותך לתביעה משפטית על פי חוק.
פוסט מ־28 בינואר 2013: "הונאת הצדקה הגדולה"
ב־28 בינואר 2013 פרסמת פוסט הנושא את הכותרת "הונאת הצדקה הגדולה", ובו כתבת:
לאמיתו של דבר, התכלית היחידה של הכנסייה היא להרוויח כסף - והיא מצטיינת בכך להפליא. בעוד חברים מוּכּרים יותר בציבור רשאים פשוט לצוד נפשות בראיונות בתקשורת, חברים מן השורה מצופים לצאת לרחובות מדי יום עם פחית קיבוץ הנדבות שלהם, ולהישאר בחוץ, בלי להתחשב בתנאי מזג האוויר או במצבם הבריאותי, ככל שנדרש כדי ללקט את ה"תרומה" שלהם. זו אמורה להיות לא פחות ממאה פאונד ביום, סכום שכל חייל פשוט בהכרח צריך לקבץ, אלא אם כן ברצונו לעורר את חמת זעמו של המוציא לפועל חמום המוח של הכנסייה, טאיוֹ וֵייס, הבכור בשני בניהם של ג'ונתן ומאזו וייס.
מן התיאור של מר טאיוֹ וֵייס במילים "המוציא לפועל חמום המוח" עלול הקורא הסביר להבין כי מר טאיו וייס הוא בריון תוקפני ובלתי צפוי. בסיווג מעין זה יש משום לשון הרע על מר טאיוֹ וֵייס וסביר כי יגרום לפגיעה משמעותית בשמו הטוב, בתור חבר במועצת הכנסייה, ובשמה הטוב של הכנסייה עצמה.
עוד כתבת:
לאן הולך כל הכסף? שאלה טובה. המבקרים ב"סדנה" של הכנסייה בחוות צ'פמן יבחינו כי בעוד חברים רגילים "נהנים" מן ההתנסות בעבודה חקלאית לא ממוכנת, ישנים באסמים שאין בהם הסקה ומחליפים את פחית קיבוץ הנדבות שלהם במעדרים ובמחרשות רתומות לסוסים, סידורי המחיה המוצעים לחברי מועצת הכנסייה ולחברי כנסייה ידוענים הם נוחים במידה ניכרת.
בית החווה המרכזי הורחב ושופץ בסטנדרטים גבוהים היאים למאה העשרים ואחת, ומצויד בבריכת שחייה, בג'קוזי, באולם כושר, בסאונה ובקולנוע פרטי. רוב החברים במועצת הכנסייה נוהגים במכוניות חדשות מן הדגמים המפוארים ביותר, וידוע כי ראש הכנסייה, ג'ונתן וייס (המכונה בפי החברים "פאפא ג'יי"), הוא בעליהם של נכסים באנטיגואה. המבקרים ב"היכל התפילה המרכזי" ברופרט קורט יכולים לראות את שפע הרהיטים והאביזרים המפוארים, שלא להזכיר את הגלימות הרקומות בזהב שלובשים חברי מועצת הכנסייה. "פשטות, ענווה וצדקה"? יותר נכון, "שחיתות המידות, דו־פרצופיות ורהבתנות".
שוב, כל קורא סביר של הדברים האלה יבין על פי הנאמר כי חברי מועצת הכנסייה מנכסים שלא כחוק כספים שנועדו לצדקה ומפנים אותם או ישירות לכיסיהם או לצורכי מגורים מפוארים וביגוד יקר להם עצמם. הנאמר הוא שקר וכזב, ויש בו משום לשון הרע על חברי מועצת הכנסייה.
הנסיבות לאמיתן
על פי מידע הפתוח לציבור, גברת מרגרט קַתקארט־בְּרייס, חברה ותיקה בכנסייה ואישה בעלת הון רב, תרמה סכומים ניכרים לכנסייה בעודה בחיים לשם שיפוצה של חוות צ'פמן, ולאחר מותה ב־2004, מועצת הכנסייה היתה המוטב היחיד בצוואתה, דבר שאיפשר לכנסייה לרכוש נכסים הולמים במרכז לונדון, בבירמינגהם ובגלזגו לצורכי הפולחן הדתי של עדת המאמינים.
הפוסט המופיע בבלוג שלך כולל מספר כזבים מוחלטים. בחוות צ'פמן אין לא ג'קוזי ולא בריכת שחייה, ומר ג'ונתן וייס אינו הבעלים, ומעולם לא היה הבעלים, של שום נכס שהוא באנטיגואה. כל המכוניות המצויות בבעלותם של חברי מועצת הכנסייה נקנו בכספם שלהם. קביעתך כי חברי כנסייה נדרשים לקבץ סך מאה לירות שטרלינג ביום, ואם לא כן יעוררו את "חמת זעמו" של מר טאיו וייס, כולה כוזבת בדומה.
כל ענייניה הכספיים של הכנסייה פתוחים לציבור ומתנהלים בשקיפות מלאה. כספים שנאספו למטרות צדקה מעולם לא שימשו בשום דרך שהיא לתחזוקה או לשיפוץ של חוות צ'פמן, או לרכישתו או לשידרוגו של המשרד הראשי של הכנסייה בלונדון, או לצורכיהם הפרטיים של חברי מועצת הכנסייה. שוב, הרמיזה כי הכנסייה או חברי מועצת הכנסייה נגועים ב"שחיתות המידות", ב"דו־פרצופיות" וב"רהב" יש בה משום לשון הרע על הכנסייה ועל מועצת הכנסייה, וסביר כי תפגע חמורות בשמן הטוב. עובדה זו מרחיבה את חבותך בדיבה.
פוסט מ־23 בפברואר 2013: "הנביאה הטבועה"
ב־23 בפברואר 2013 פירסמת פוסט הנושא את הכותרת "הנביאה הטבועה", ובו כללת הכפשות נבזיות ואמירות פוגעניות הנוגעות למותה בטביעה ב־1995 של בתם הבכורה של מר ומרת וייס, דאיוּ, שהכנסייה ההומניטרית האוניברסלית מחשיבה לנביאה.
חברי הכנסייה יודעים היטב כי אף שכל הנביאים, על פניו, שווים זה לזה, אחת מהם שווה הרבה יותר מהאחרים. הנביאה הטבועה נהפכה ליסוד מרכזי בפולחן הדתי של הכת, עם טקסים המוקדשים רק לה ומנהגים הנקשרים לדמותה. תשוקתה הראשונית של מאזו וייס לשמר "בחיים", במובן כלשהו, את זכר בתה המתה [דאיוּ וֵייס] אינה מוטלת בספק, אבל היא חולבת ומנצלת את קישורה אל הנביאה הטבועה בכל הזדמנות אפשרית. מעטים מאוד מקרב שטופי המוח אמיצים מספיק לשאול (אפילו בלחש) מה זיכה ילדה בת שבע שטבעה בים במעמד של נביאה. מעטים עוד יותר מעיזים לציין את צירוף המקרים המוזר הבא: אשתו הראשונה של ג'ונתן וייס (שאין לה כל זכר בהיסטוריה הרשמית של הכנסייה) טבעה גם היא בחוף קְרוֹמֶר.
קשה להפריז במידת הכאב ועוגמת הנפש שמסִבות הקביעות והרמיזות הכלולות בפסקה זו, או במידת הפגיעה בשמם הטוב של מר וגברת וייס ושל הכנסייה בכללותה.
הרמיזה שלפיה גברת וייס "חולבת" או "מנצלת" את מותה הטרגי של בתה הצעירה היא בגדר הכפשה שפלה ויש בה משום לשון הרע על גברת וייס, הן כאֵם והן כחברה במועצת הכנסייה.
יתרה מזו, הקורא הסביר עלול להסיק משימושך במילים "צירוף מקרים מוזר", בהתייחס לתאונת הטביעה של גברת ג'ניפר וייס, כי יש דבר מה חשוד במותה של הגברת, או בעובדה שדאיוּ וֵייס מצאה את מותה באורח טרגי דומה.
הנסיבות לאמיתן
ב־29 ביולי 1995, דאיוּ וֵייס בת השבע טבעה בים בחוף קרומר. על פי המידע הפתוח וגלוי לציבור, וניתן לאיתור בנקל בתיקי בית המשפט ובסיקור העיתונאי של חקירת המוות הרשמית, דאיוּ נלקחה לחוף בשעת בוקר מוקדמת בידי חבר כנסייה שלא ביקש את רשות הוריה של דאיוּ. מר וגברת וייס לא ידעו את נפשם מרוב צער כשנודע להם כי בתם טבעה בשעה ששׂחתה ללא השגחה.
כחלק ממערכת האמונות של הכנסייה, אי־אלו חברי כנסייה מנוחים נהפכים ל"נביאים" לאחר מותם. אמונות דתיות נתונות להגנה תחת החוק הבריטי.
תיאור נאמן של מקרה מותה הטרגי של גברת ג'ניפר וייס זמין גם הוא בתיקי בית המשפט ובדיווחי עיתונות על חקירת מותה. גברת ג'ניפר וייס מתה בשעת אחר צהריים ביום פגרה רשמי במאי 1988. בהיותה אפילפטית, היא סבלה מהתקף חמור של המחלה בשעה שהיתה במים, ולמרות כל הניסיונות להצילה בידי שחיינים אחרים שנמצאו בסמוך, היא טבעה. מספר רב של עדים העידו במהלך החקירה הרשמית כי מר ג'ונתן וייס כלל לא היה במים בשעת טביעתה של גברת וייס, וכי מיהר ורץ לתוך הים ברגע שנודע לו על המתרחש, אבל הגיע מאוחר מכדי להציל את אשתו. מר וייס שרה ביגון עמוק בעקבות מותה בטרם עת של אשתו הראשונה, ולא זו בלבד שלא חפץ "להעלים כל זכר לה" מסיפור חייו, אלא שהתבטא בפומבי על העובדה שהטרגדיה רק העמיקה את אמונתו הדתית המתפתחת, והוא מצא בה נחמה כלשהי ועידוד מה. כל רמיזה להפך מכך היא כוזבת ומרושעת, ויש בה משום לשון הרע על מר ג'ונתן וייס.
יתרה מזו, יש משום לשון הרע בתיאור הכנסייה כ"כת" ובכינוי חבריה "שטופי מוח". כל חברי הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית משתתפים בפולחן מרצונם החופשי ורשאים לעזוב את שורותיה בכל רגע נתון.
לסיום...
חילופי אי־מיילים בין חבר לשעבר בכנסייה ההומניטרית האוניברסלית, מר קווין פירברייט, לסר קולין אֶנְזור
קווין פירברייט
20 במרץ 2013
מכתב התראה מעורך דין של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית
אל: סר קולין אנזור
קולין יקר,
הבוקר קיבלתי מכתב התראה מעורך דין של הכנסייה המורה לי למחוק את הבלוג שלי או שהדבר יעלה לי ביוקר, הם יגררו אותי לבית משפט וכו' וכו', הקטע הרגיל שלהם עם כל החברים לשעבר. מצוין! אני רוצה שהעניין יגיע לבית משפט. אבל אין לי כסף לעורך דין, ולכן תהיתי אם תוכל לעזור לי בזה, כי נדמה לי שאי אפשר לקבל סיוע משפטי בתביעות לשון הרע. אני עושה את זה למען כל שטופי המוח, כולל ויל. מוכרחים לחשוף את המעשים של המנוולים האלה.
הספר מתקדם ממש טוב. וגם, כל מה שהם עושים נגדי עכשיו רק מוסיף פרקים חדשים!
כל טוב,
קווין
סר קולין אנזור
20 במרץ 2013
נושא: מכתב התראה מעורך דין של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית
אל: קווין פירברייט
קווין יקר,
אשמח לעזור בשכר טרחה לעורכי דין. אני ממליץ על עורכי הדין שלי, רֶנְטוֹן את רֶנְטוֹן, שכבר מודעים לפעילויות הנפשעות של הכנסייה בנוגע לבן שלנו. עַדכן אותי בהתפתחויות. טוב מאוד לשמוע שהספר מתקדם כמו שצריך. אני מאמין שתהיה לזה חשיבות רבה.
בברכה,
קולין
קטע מריאיון עם השחקנית נוֹלי סימור במגזין "צייטגייסט", ינואר 2014
אני תוהה על פשרן של שתי הסימניות הסיניות המקועקעות ממש מתחת לאוזנה השמאלית של סימור: תוספות חדשות לאוסף הנרחב של אמנות גוף המפאר את גופה.
"אה, עשיתי אותם בחודש שעבר. זה אומר 'ג'ינזי'; 'זהב' באנגלית. זה מתייחס ל'נביאה המוזהבת' של הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית".
מראש נאמר לי כי סימור לא תענה על שאלות לגבי חברותה בכנסייה ההומניטרית האוניברסלית השנויה במחלוקת, אך מאחר שהיא עצמה העלתה את הנושא, אני שואל אותה לדעתה על השמועות השליליות העקשניות בנוגע לכנסייה.
"זה לא משהו שנולי רוצה לדון בו", אומר היחצ"ן של סימור, אבל הלקוחה עצמה מתעלמת ממנו.
"נו, תעשה לי טובה", היא אומרת ומגלגלת את עיני התינוקת הכחולות המסחררות שלה. "אני מניחה שיש משהו ממש אפל ברצון לעזור לחסרי בית או לארגן יום חופש לילדים שמטפלים יום ולילה בבני משפחה, נכון? ברצינות: אין לאנשים מה לעשות חוץ מלהכפיש מקום שעושה רק טוב?
"באמת", היא אומרת, ולראשונה בשיחתנו היא רוכנת לעברי, חמורת סבר, "הכנסייה ההומניטרית האוניברסלית, כאילו, היא הדת הכי מתקדמת בכל הזמנים. הכל משולב, כאילו. דת שמחפשת אוניברסליוּת, כי זה העניין בחיים, ובאנושות: חיפוש של אחדות ושל כוּליות. זה אחד הדברים שבאמת משך אותי לזה. זה כאילו, יש רסיסים של אמת בכל הדתות, אבל עד שניצור סינתזה לא נראה אותה. לכן יש לנו שם גיוון נורא גדול. אנחנו לומדים כל ספר קודש שיֵש. אתה צריך לבוא לפגישה. מלא אנשים באים בהתחלה מתוך סקרנות, כאילו, ונשארים לתמיד".
אין פלא שהיחצ"ן של סימור מתערב בנקודה זו ומזכיר לנולי שהתכנסנו כאן כדי לדון בסרטה האחרון.
חילופי אי־מיילים בין סר קולין אנזור לעורך הדין שלו, דייוויד רנטון
סר קולין אנזור
27 במאי 2014
קרן נאמנות ויל אנזור
אל: דייוויד רנטון
דייוויד יקר,
אני מתנצל על התלהטות הרוחות בשיחה שלנו הבוקר. אין לי ספק שאתה מבין היטב שכל המצב הזה גובה את מחירו, בייחוד לאור האבחנה של סאלי.
ברור לי לחלוטין שוויל אדם בוגר ושהוא מסרב להערכה פסיכיאטרית נוספת, אבל לא אסתיר שאני מתוסכל ממצב הביצה והתרנגולת שהגענו אליו. אתה אומר שאין שום עילה מוצקה שתאפשר לשופט לקבוע שוויל בלתי כשיר מבחינה נפשית. הוא הצטרף לכת מסוכנת וניתק כל מגע עם המשפחה ועם חברים לשעבר. הרי העניין הזה כשלעצמו הוא בוודאי הוכחה לכך שהוא לא יציב, ומספק עילה להערכה נוספת.
עצם העובדה שד"ר אנדי צ'וֹ הוא חבר מועצה בכנסייה צריך לפסול אותו מלטפל בחברים בכנסייה או לספק חוות דעת מקצועית עליהם. אני מבין שד"ר צ'וֹ הוא בכל זאת פסיכולוג מוסמך, אבל אפשר היה להניח שחברותו בכנסייה יוצרת לכל הפחות ניגוד אינטרסים כשמדובר בהערכת הבריאות הנפשית של חברי כנסייה פגיעים שברשותם קרנות נאמנות גדולות.
כידוע לך, בקשתי נדחתה בפגישת הנאמנים של ויל ביום חמישי. דעת הרוב בפגישה היתה כי אין בסיס משפטי למנוע ממנו שימוש בכספים. הסכום הכולל שוויל משך מקרן הנאמנות שלו מאז הצטרף לכנסייה עומד על 95 אלף לירות שטרלינג. אני מתקשה להאמין שלוויל היתה כוונה כלשהי לשלם מקדמה על בית או לקנות מכונית, כי הוא עדיין גר בחוות צ'פמן ואין שום ראיה לכך שהוא לומד נהיגה.
כמו שאמרתי לך בטלפון, קווין פירברייט מוכן להעיד בשבועה כי בעלי אמצעים כמו ויל מקבלים מכתבים כתובים בנוסח אחיד ומצוּוים להעתיק אותם בכתב ידם כשהם מבקשים למשוך את הכספים. כל מי שמכיר את ויל לא היה מעלה בדעתו לרגע שהוא כתב בעצמו את שני המכתבים האחרונים שנשלחו לחבר הנאמנים. אני מציין גם שהוא לא מזכיר את הנביאה הטבועה בכל פעם שהעניין הוא לשים יד על הכסף.
אודה לך על כל עצה בשאלה איך לפרוץ את המבוי הסתום שהגענו אליו. אני משוכנע שהסיבה למחלה של סאלי היא המתח של השנתיים האחרונות, ושנינו עדיין מודאגים נואשות בנוגע לבן שלנו.
שלך,
קולין
דייוויד רנטון
27 במאי 2014
נושא: קרן נאמנות ויל אנזור
אל: סר קולין אנזור
קולין יקר,
תודה. אני מבין לגמרי שמדובר במצב מעיק עד מאוד עבורך ועבור סאלי, ואני שותף לדאגה הרבה שלכם, בייחוד לאור האבחנה של סאלי.
גם אם לך ולי אולי יש ספקות ושאלות בנוגע לכנסייה ההומניטרית האוניברסלית, לא נוכל לשכוח שזוהי ישות רשומה ומוסדרת כחוק ומעולם לא הורשעה בעבירה כלשהי.
למרבה הצער, מדאיגה אותי שאלת המהימנות של קווין פירברייט במקרה שיתייצב בפני שופט. הוא כבר נאלץ לחזור בו מאי־דיוקים בפוסטים שפירסם בבלוג שלו בנוגע לכנסייה, וקשה עד מאוד לייחס אמינות לכמה מן ההאשמות שלו כלפי הכנסייה, בייחוד תיאורי "התגלויות הנביאים", שהוא ממשיך לייחס להם סיבות על־טבעיות.
אם ידוע לך על אנשים אחרים שהיו חברים בכנסייה ואפשר לשכנע אותם להעיד על שימוש באמצעי כפייה, במכתבים כתובים בנוסח אחיד וכן הלאה, אולי יהיה לנו בסיס לתביעה, אבל חוששני שסיכוייך קלושים מאוד אם תמשיך עם עד יחיד כמו קווין.
צר לי על התחזית העגומה הזאת, קולין. אם תוכל לאתר עוד חברי כנסייה לשעבר, אשמח לחשוב מחדש על הנושא.
בברכה, דייוויד
המשך הפרק זמין בספר המלא