בספר טוענים המחברים, שהבעיה העיקרית הקיימת כיום ביכולת של ההורים להשפיע ולחנך את ילדיהם,
כמו גם הבעה העיקרית בהתנהגות ה"עצמאית" המרדנית, האלימה, השטחית, האדישה-רגשית וההרסנית של הנוער כיום – היא אובדן ההיקשרות הטבעית להוריהם ובמקומה, הופעת "היקשרות חברים" או "מכוונות חברים".
מהפכת המידע, הגלובליות וסדר היום/שבוע הקיים כיום מפרים את ההיקשרות הטבעית בין ההורה לילד כאשר הוא גדל, ואל תוך החלל והצורך ההיקשרותי, נכנסת השפעת החברים ה"מגניבים" והמכווננות של הילד (למי הוא מקשיב, את מי הוא מחקה ומי ה"מצפן" שלו) – עוברת לחברים.
בספר הם מסבירים בפירוט רב והבאת דוגמאות (מארה"ב בעיקר) כיצד מכוונות מעוותת זו פוגעת בהתפתחות הנער ואופן התבגרותו הנפשית.
מבחינת הכלים להחזרת הילדים להיקשרות ומכוונות הורים, מציעים המחברים שלל שיטות לחיבור מחדש והקטנת השפעת החברים על הנער/ה בגדול, הייתי מתאר זאת קודם כל כהבנת המצב ואח"כ כמתן עדיפות לזמן איכות עם הילד באופן שאינו מתרפס, נכנע או "הולך ראש בראש" איתו.
התפיסה דומה במקצת לסדרת "שיקום הסמכות ההורית" "הסמכות החדשה.." ו"פחדים של ילדים" 
של פרופ' חיים עומר, אבל יש בספר הרחבה של הסבר התופעה שמקיף את כל חיינו ואופן התפתחותנו.
לאחר הקריאה מובטח אופן הסתכלות אחר על עצמנו, חברינו ובני משפחתנו וכמובן – ילדינו.
