ביקורת ספרותית על תלמוד בבלי עם כל המפרשים כאשר נדפס מקדם ועם הוספות חדשות כמבואר בשער השני מאת
הביקורת נכתבה ביום שני, 4 באוגוסט, 2025
ע"י אומ"ץ


בין אם אתה מאמין אדוק ומשיחי ובין אם אתה אתיאיסט מתקדם ופתוח, בין אם אתה פרופסור מלומד ובין אם אתה מנקה חדרי מדריגות, הגמרא תמיד תהיה חומר לימוד משובח. אינטליגנציה יהודית חיה, תוססת, בועטת, לפעמים קצת טרחנית, אבל תמיד עסיסית. גדולי החכמים שעמדו לעם היהודי קמים לתחיה בדפים הצפופים של דפוס וילנא- משה רבינו, רבינא, ורבי חונים לצד רש"י ור"ת, כשמסביב ומספרים אחרים מצטרפים אליהם הרשב"א, הרמב"ם, ר' שמעון שקופ ור' עקיבא איגר, ומעליהם עומדים אנשים ולומדים, מהרהרים, מתווכחים ומקשיבים, והכל מסובים על אותו שלחן. סימפוזיון אדיר של מחשבה יהודית שכל אחד- החל מראש כולל בבני ברק ועד לשפינוזה וטוביה טננבאום- יכול לקחת בו חלק לפי הבנתו והשגתו. מוזמנים בשמחה, ואל תשכחו להביא כיבוד...
מספר טיפים והערות-
א- יש ספרי עזר מכל מיני סוגים. שוטנשטיין מאד מסביר ועוזר, אבל הוא בשפה יותר דתית ולמי שפחות מתמצא הוא יכול להיות להיות יותר קשה. שטיינזלץ נכתב יותר לציבור הרחב.
ב- בגמרא, אחד הדברים החשובים זה חברותא- בחידוד, בהבנה וביכולת לדון ולקבל זוויות אחרות.
ג- אחד הדברים היחודיים בגמרא הוא שאפשר ללמוד את אותו החומר באלפי רמות- החל מילד בכיתה ד, עובר בלמדנות ישיבתית וכלה בחיבורי הראשונים. אתם תראו שככל שתשתפשפו בזה יותר אתם גם תבינו יותר טוב.
ד- אני לא יודע האם יש עוד ספר שמאגד דיונים בין חכמים עם רישום מדוקדק כל כך של מי שאמר כל דבר. בהתאם לכך גם יש לקרוא אותו- המון מפגשים ואינטראקציות בין אנשים, ולא סתם חומר לימודי בלי אישיות.
8 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ