ספר טוב

הביקורת נכתבה ביום חמישי, 25 ביולי, 2024
ע"י יפה
ע"י יפה
ספר מקסים כמו שאר ספריה. מצליחה להכניס אותנו לעולם המקראי ממש כמו סרט קולנוע משובח מותח, מסקרן,מעניין עם דמויות ועלילה מפותלת.
הכתיבה סוחפת, מעניינת, רהוטה ומלאה בהפתעות.
יעקב אבינו ונשותיו, אביהן הנוכל וצאצאיו הרבים שברבות הימים קיבלנו את שניים עשר השבטים.
סיפור שמתחיל על שפת הבאר ונגמר במותה של רחל האהובה עליו ובהבאת כתונת הפסים של יוסף.
הספר כמו שאר הספרים נותן במה לנשים ובעיקר גם שתי השפחות שקולן לא נשמע במקרא זילפה ובלהה. כאן הן מקבלת חיים, רגשות, אהבות ואמהות שוות לגבירות שלהן.
מה שאהבתי שהספר כתוב בגוף ראשון של ארבעת הנשים ובכל פרק אחת מהן מספרת על השתלשלות האירועים ועד סופו. ספר בהחלט מרגש ונוגע.
הסופרת שהיא פרופסור באוניברסיטת בר אילן כותבת על נשים בתנך ומהווה להן פה, היא נצמדת לסיפור המקראי ומלבישה את הדמויות בצורה המיטבית.
לא מבינה למה שתי השפחות ששתיהן שותפות להרחבת האומה הזו לא נכללות כאמהות האומה ביחד עם שרה, רבקה, רחל ולאה.
אהבתי מאד וממליצה.
5 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
אברהם
(לפני שנה ו-2 חודשים)
ביקורת מעניינת, אם כי קצרה.
אכן יש צדק בשאלתך מדוע בלהה וזלפה אינן מקבלות את היחס הנאות כמו רחל ולאה.
יש לציין שבמקורות יש פער בין שפחות (במקרה הזה רק פילגשים, שיעקב לא נשא אותן לנשים אלא לצורך הגדלת השבט, ובכך תם תפקידן. אפר לומר בזהירות שהן בעצם רק פונדקיות. באופן אישי אני לא אוהב פרשנות חילונית,על המקרא, אבל כל עוד נצמדים לטקסט הבסיסי המקראי, טוב, גם לתת "קול ופנים" לשקופים/ תבורכי, יפה |
|
המורה יעלה
(לפני שנה ו-2 חודשים)
נשמע מעניין
מזכיר בתקציר שלו את הגישה של נעמי שמר לסיפורי התנ"ך, במיוחד ההתייחסות למי שהחוק אינו שומר עליהן.
שכנעת אותי לקרוא את הספר! |
5 הקוראים שאהבו את הביקורת