ספר בסדר
הביקורת נכתבה ביום חמישי, 24 בינואר, 2019
ע"י תמיד קוראת
ע"י תמיד קוראת
ספר עיון מעמיק בנושא של ביקורת המקרא.
הספר בנוי משאלות ותשובות בין הסופר קנוהל לשמואל שיר.
בהקדמה לספר כותב קנוהל שהספר נולד מיוזמתו של שמואל שיר ולאור מכתבו ושאלתו:"..קורא את הספרים שלך בשקיקה,אולם הדבר מביא אותי לשבר אמוני,אני מרגיש שכל מה שגדלתי עליו מתנפץ לרסיסים...".אכן גם אני הרגשתי וחשבתי כך לאחר קריאתי בספר "השם" וגם לאחר קריאתי בספר הזה.ציפיתי שבספר הזה ינתנו תשובות עניניות לשאלה,אך רק התרחב הפער בין המסקנות שלו והפירושים המקוריים לבין האמונה ונשארתי עם שאלות רבות והרבה בלבול.
לקנוהל יש ידע רחב ומעמיק בארכיאולוגי,היסטוריה של העת העתיקה ומצרים במיוחד וזה בא לידי ביטוי בספר.במיוחד מעניינת התיאוריה שלו לגבי זהותו של יוסף במצרים.
ההנחה הבסיסית של קנוהל שהתורה כפי שמוכרת לנו,יש לה בסיס סיפורי עתיק שעליו נעשתה עריכה מגמתית (יהודאית ,משבט יהודה)בתקופה מאוחרת יותר.
רעיון בספר שהתחברתי אליו,שבספר שופטים שחוזרים בו המשפטים:"בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה",שיכול היה בעצם להתחבר רק בתקופת המלכים(משבט יהודה) המאוחרת לתקופת השופטים.
לדעתי חסר בספר לוח התקופות הכרונולוגי של ההיסטוריה העתיקה,אשר יכול להועיל לקורא הממוצע שלא כל כך בקיא בתקופה ההיסטורית של המאות לפני הספירה..
הקריאה בספר מאתגרת,כמו קריאת עבודת מחקר.יש בספר רעיונות רבים מעניינים ומקוריים אשר לדעתי צריכים עוד בירור.זאת קריאה אחרת,מורחבת של האירועים שהתרחשו בזמן העתיק וכתובים בתנ"ך.
5 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
|
רץ
(לפני 6 שנים ו-8 חודשים)
מעניין
|
|
|
Pulp_Fiction
(לפני 6 שנים ו-8 חודשים)
שקלתי לקרוא אותו, אבל מפאת
חוסר זמן, ויתרתי בינתיים. תודה על הסקירה.
|
|
|
מורי
(לפני 6 שנים ו-8 חודשים)
חובה לשים רווח לאחר סימני פיסוק.
|
5 הקוראים שאהבו את הביקורת
