אסתר פלד

אסתר פלד

סופרת

אסתר פלד (נולדה בערך ב-1960), היא סופרת ופסיכולוגית ישראלית, בעלת תואר דוקטור. כלת פרס ספיר לספרות לשנת 2017.

אסתר פלד למדה לתואר ראשון בספרות ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. בשנת 1997 קיבלה באוניברסיטת חיפה תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, עבודת התזה שלה עסקה ב"השפעות של כוח, אוריינטציה חברתית, זכויות-קניין והבדלים בין-תרבותיים על הקצאת-משאב באינטראקציה זוגית מתמשכת", ונעשתה בהנחייתו של פרופסור רמזי סלימאן. עבודת הדוקטור שלה, אף היא באוניברסיטת חיפה, פורסמה כספר בהוצאת רסלינג בשם "פסיכואנליזה ובודהיזם – על היכולת האנושית לדעת".

אסתר פלד היא פסיכולוגית הרשומה בפנקס הפסיכולוגים, ללא מומחיות באחד מתחומי הפסיכולוגיה. בעלת קליניקות בתל אביב ובירושלים.

ספריה -

פרוזה:
לאורה הצח של המציאות (2012), בהוצאת בבל
פתח גדול מלמטה (2017), בהוצאת בבל זוכה פרס ספיר 2017.

ספרי עיון:
פסיכואנליזה ובודהיזם : על היכולת האנושית לדעת (תל אביב : הוצאת רסלינג, 2005)
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה (תל אביב : הוצאת רסלינג, 2007).

» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (102):
צריך לקרוא, רוצה לקרוא, מרתק, ספרים שקראתי, אבני החן של הספרות הבודהיסטית בעברית, בודהיזם, מחשבה, נדירים , מעניינים ומה שבינהם, עידן חדש ,עזרה עצמית ופילוסופיה, בודהיזם, לקרוא אבל בצ'יל, עיון, למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה, פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) , פסיכולוגיה, בודהיזם, זן, נרת2, זן בודהיזם, ספרים למטפלים מכל התחומים, עוד ...
1.
ספרה הסוחף ומלא העוצמה של אסתר פלד – אשר ערוך כרצף של מונחי יסוד של החשיבה הבודהיסטית – נולד מתוך סדרה של הרצאות לקהל הרחב שעסקו בהשוואה בין החשיבה הבודהיסטית לחשיבה הפסיכואנליטית. הוא מבקש להביא בשפה פשוטה רעיונות אשר לעתים קרובות אינם פשוטים כלל ועיקר. הוא מכוון לענות על הצורך של אלה המבקשים להבין, בתוך העולם החילוני החומרני שבו אנו חיים, את משמעות הקיום האנושי מתוך פרספקטיבה בודהיסטית.   בעשורים האחרונים מגלה העולם המערבי עניין רב בתורה הבודהיסטית. יש הרואים בתורתו של הבודהא סוג חדש של פסיכותרפיה. אולם הבודהיזם הוא תפיסת חיים שלמה ולכידה הכוללת בתוכה הנחות יסוד מוסריות ברורות ועיקרן עוסק באחריותו המלאה של האדם לגורלו. הפסיכותרפיה, שנולדה מתוך התרבות החילונית-מדעית, הנה זהירה הרבה יותר בביטוי עמדות מוסריות מובהקות; ויתרה מזאת, היא ממוקדת בסובייקט ומטפחת את הסובייקטיביות. לכך יתרונות רבים, אולם לצדם מעמיקה הבדידות, כמו גם זאת שהקושי (בתרבות המערבית) לחיות חיים המושתתים על ערכים של אהבה, קרבה ואמון הולך וגובר.   ספר זה עוסק בחיבורם של שני עולמות – בודהיזם ופסיכותרפיה. הוא עורך השוואה בין התהליך ההתפתחותי המתרחש בחדר הטיפולים המודרני ובין התהליך המתהווה במנזר או על הכרית במדיטציה. הספר מתקדם בהדרגה מן הפשוט אל המורכב שבחשיבה הבודהיסטית, תוך כדי המחשת הרעיונות התיאורטיים באמצעות דוגמאות מעולם התוכן הטיפולי, דוגמאות המשקפות דילמות שבהן מתחבט האדם המערבי. בעיקרו מדובר בספר העוסק באפשרות האנושית לחיות מתוך ראייה צלולה, תוך כדי מימוש הרעיון שהבודהיזם, בדומה ליהדות, רואה כמשמעות העמוקה ביותר של היות אדם – להרבות טוב בעולם.   ד"ר אסתר פלד היא פסיכותרפיסטית פעילה; מלמדת את עקרונות החשיבה הבודהיסטית במסגרות שונות. ספרה הקודם, שעורר עניין רב, "פסיכואנליזה ובודהיזם – על היכולת האנושית לדעת", ראה אור בהוצאת רסלינג (2005)....

2.
הספר פסיכואנליזיה ובודהיזם עוסק בהשוואה בין חשיבותם של פסיכואנליטיקאים כגון פויד, קליין וביון לבין תפיסת העולם הבודהיסטית. מן הצד הבודהיסטי הספר סוקר את זרם תרוואדה של הבודהיזם המוקדם ואת נקודת המבט של הזן - בודהיזם. אך ספר זה איננו עוסק באינטגרציה בין מזרח ומערב או ביישומים של החשיבה הבודהיסטית בפסיכותרפיה, אלא בהנחות יסוד מטא - תיאורטיות. השאלה המרכזית הנתונה להשוואה היא על אודות הצמיחה המנטלית והקשר בינה לבין האמת. המושג "ידיעה" יחד עם המושגים "מודעות" ו"אמת" , משמש תשתית הן לחקירה הפסיכואנליטית והן להגות הבודהיסטיצ. בשתי השקפות העולם הנבדלות הללו מוצגת בחינתה הביקטרתית של יכולת האדם כמטרה מרכזית. אך לא מדובר בבירור תאורטי בלבד; נקודת השיתוף המושגית המשותפת לפסיכואנליזה ולבודהיזם היא ההחנה שלפיה ידיעה שיש בה ערך היא ידיעה טרנספורמטיביצ, כלומר ידיעה האמורה לחולל שינוי הכרתי עמוק באישיותו ובחייו של היודע. אולם נדמה שהפסיכואנליזה של התקופה הנוכחית הולכת וזונחת את תפקידה זה לטובת גישה פשטנית יותר וביקורתית פחות. בעידן שבו התרופה הפסיכיאטרית ופתרונות חומריים אחרים תפסו את מקומו של התהליך הממושך והמכאיב של הצמיחה המנטלית, יש בנקודת המבט הבודהיסטית על המושג "ידיעה" כמו בנקודת המבט של וילפרד ביון כדי להאיר מחדש את תפקידן של תורות ההכרה והנפש....

3.
כפי שמעידה כותרת המשנה של פתח גדול מלמטה, הספר מכיל סיפורים מאוד רומנטיים שעניינם יחסים בין נשים וגברים, מנקודת מבטה של אישה. אך אין זו נקודת מבט בנלית, ודאי שלא רומנטית או מתקתקה; כדרכה של אסתר פלד, הסיפורים ניחנים בראייה רעננה ונוקבת, עם נגיעות של פילוסופיה וחשיבה בודהיסטית. שום דבר אינו מובן מאליו, שום דבר אינו נגוע בסנטימנטליות. שום דבר אינו מובן מאליו. מה שנראה כמו 34 סיפורים הוא בעצם מעין רומן בהמשכים. בשער הראשון: על נישואים, גירושים ופרידה. בשער השני על רומן עם "גבר חדש" ועל מיניות. בשער השלישי על אישה שבחרה לחיות לבדה, המתבוננת על יחסה של החברה לאישה שחיה לבדה. הפרוזה של אסתר פלד מערבת יכולת לעמוד על דקויות של רגש, ועם זאת היא מלאת הומור. לצד אלה עומדת המחשבה הצלולה, שנתמכת בידע נרחב בפילוסופיה מזרחית ובידע פסיכואנליטי תיאורטי ופרקטי. נקודות המשען הללו מעניקות לכתיבתה של פלד עומק נדיר לצד חשיבה ביקורתית רוויית כאב והומור. פתח גדול מלמטה הוא ספר הפרוזה השני של אסתר פלד. קדם לו הספר אחרי לאורה הצח של המציאות (2013)....

4.
"פשוט כך: אנשים 'מטעינים' אנשים אחרים באנרגיה מינית, או באהבה, וככה חיים להם ברצינות גמורה: עושים בשבילם דברים, משנים מסלולים בגללם, משתדלים מאוד, רבים ומתפשרים בכאב גדול, וגם עושים ילדים. גם את הילדים שלהם אנשים מטעינים באנרגיית החיים, אהבה. ואז, פתאום או לא פתאום או בתהליך שנראה פתאומי, הם מפסיקים להטעין את האובייקט הזה, הספציפי, שהטעינו אותו כל כך הרבה, והולכים להטעין אובייקט אחר, שגם לו יש קשר מסוים למה שהם רואים בו, אבל קשר אחר. פעם הם הטעינו מישהו באנרגיה כתוצאה מהעובדה שהוא נראה להם יפה, ועכשיו הם מטעינים מישהו שנראה להם חכם, כי ככה הם השתנו." שנים-עשר סיפורים דקי אבחנה הבוחנים לאורה הצח של המציאות כמה הנחות על אודות אהבה למיניה, ומתבוננים בהשתאות בסגידת התרבות לרגשותיו של הסובייקט. ספר פרוזה ראשון פרי עטה של אסתר פלד, מחברת הספרים "פסיכואנליזה ובודהיזם – על היכולת האנושית לדעת" (רסלינג 2005) ו "להרבות טוב בעולם" (רסלינג 2008). ...

5.
הספר הזה שאתם עומדים לקרוא עוסק בחוויית החיים של הילדים של מי ש"היה שם". הילדים הללו הם עכשיו בני חמישים ומשהו, שישים ושבעים, ועכשיו גם לקבוצה הזאת יש שם, והשם הוא "דור שני". השם הזה לא נכח בחיינו כשהיינו ילדים. לא ידענו שאנחנו בני הדור השני, ולא עלה על דעתנו שאנחנו מהווים בעצם קבוצה שאפשר לאפיין אותה כך או אחרת, שאפשר להגיד עליה משהו, להצביע על תופעות משותפות, כלומר להכליל. מהם אותם מאפיינים חמקמקים של בני הדור השני? את זה בדיוק מבקש הספר הזה לברר. הספר כולל חמישה סיפורי חיים של חמש נשים שהן דור שני, ומבוא ומעין סיכום מאת ד"ר אסתר פלד, כלת פרס ספיר לשנת 2017, שסיפור החיים שלה הוא אחד מבין החמישה....

6.
"להיות ספקן, להיות פתוח – פירושו לזנוח את המוכר לטובת אותה פתיחות מלאה שנוצרת כשמתרגלים מדיטציה. פתיחות מלאה פירושה ספק, כי ודאות פירושה להיות סגור ומסוגר במה שכבר ידוע. להיאחז במה שאדם כבר יודע, הרי זה מרגיע, כי ודאות יש בה מרגוע, אבל האין זה משעמם הרבה יותר?" ספר העיון חדש של אסתר פלד הוא לקט של שתים-עשרה שיחות. על הפרק (הראשון) עומדת האהבה הרומנטית בראי הפסיכואנליזה האינטר-סובייקטיבית, אחריו מופיעה אותה אהבה עצמה אך בגרסה שונה, מזווית זן-בודהיסטית. אחריה באה האהבה שאינה תלויה בדבר, שהיא האהבה הבודהיסטית עצמה. הספר נחתם בהרצאה העוסקת ב"אהבה של הקליניקה", כלומר באהבה שנוצרת בין מטפל.ת למטופל.ת. זה באשר לאהבה. באשר לספק, הוא נוכח בביקורת על הבודהיזם בגרסתו המחולנת – "מיינדפולנס", בשאלות על מקומה של קופסת הטישו בקליניקה המערבית המודרנית, ועל הסיבה שבגללה אין סליחה בבודהיזם. בודהיזם, יהדות ופסיכואנליזה, שלוש מערכות חשיבה שמצביעות על יכולותיה הכבירות של הרוח האנושית מחד, ומנגד על המגבלות של הנפש בכלל ושל ה"אני" בפרט. מתוך הפרספקטיבה המשולשת הזאת מביטה המחברת אל התרבות שבו היא חיה ו"אל הנפשות שמתירות לי להתבונן בהן מקרוב, בהן ובסבל שלהן וגם בכוח להיחלץ ממנו אל חיים של יצירה ואהבה"....

7.
כי מה עוד יש בעולם הזה שבשבילו שווה לחיות, אם לא היופי? הלוא מלבדו הכול כזב. האהבה והקנאה וגעגוע וכמיהה וכישלון והצלחה, הכול נכזב, הכול זמני, הכול חלקי. על סף התהילה, עילם, צייר מבטיח, מתעקש לתלות בתערוכת היחיד הראשונה שלו בגלריה נודעת ציור קטן של פני תינוק מסתוריים. את הציור הזה ייקח עימו לאשתו של בעל הגלריה, ביום שיתגלה כיום האחרון בחייה. במהלך ימי השבעה על אשת בעל הגלריה מתחולל מאבק איתנים בשאלת הבעלות על הציור. שאלות של נאמנות, תשוקה ויצירה מסכסכות בין גיבורי הרומן, ואיום מרחף הן מעל מעמדו האמנותי והן מעל חיי נישואיו של עילם, כשסודות שהוסתרו שנים נחשפים באור. תלוי באור הוא רומן מבריק ומשוכלל, המשרטט לעומקם מצבים אנושיים. באמצעות מבנה ספרותי מלוטש נחשפות זוויות מבט מרובות ונגלה כוחה של הרמייה העצמית. וכולם, כל הזמן , מחפשים אחר אהבה....

8.
חיים בשפה, חיים בתשוקה עוסק בעיקר בחיים מנקודת המבט של הפסיכואנליזה הלקאניאנית. הוא מתבונן על היבטים שונים של החיים – ילדות ויחסי הורים וילדים, אהבה רומנטית, מיניות ומוות, ועל צורות הסבל האנושי – נוירוזות, דיכאון וחרדה ועוד. הוא מנסה לומר משהו על האופן שבו כדאי לחיות, תוך שהוא מאיר את מה שמצוי מתחת לסבל. הוא בהחלט מציע את האפשרות לסבול פחות ולטפח את התשוקה לחיים. הפסיכואנליזה בכלל, והלקאניאנית בפרט, רואה את האדם כהוויה בוחרת, כמי שיכול למצות את יכולותיו ולממש את תשוקתו. לפיכך הספר דן באתיקה של החיים הנבחרת על ידי כל סובייקט, בשאלות הקשורות בבחירה ובהתחמקות מפניה. איזה אדם את או אתה רוצים להיות? איזו תשוקה תוביל את חייכם? כיצד תתמודדו עם פרידות, קשרים, אכזבות ואהבות? כל השאלות האלה עולות בספר, ויחד איתן אפשרויות של תשובה.   אסתר פלד ויהודה ישראלי נפגשו, שאלו, ניסו לענות, שוחחו, ציטטו את פרויד, ביון ולאקאן, לצד מורי זן וחכמים אחרים; הם אתגרו את ניסיון חייהם האישי והמקצועי כמטפלים בנפשות וניסו לענות על שאלה שנוגעת לכולנו: כיצד לחיות?     ד"ר אסתר פלד היא פסיכולוגית וסופרת, זוכת פרס ספיר לשנת 2017. בין ספריה: "פסיכואנליזה ובודהיזם: על היכולת האנושית לדעת" (רסלינג 2005); "להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה" (רסלינג 2007); "לאורה הצח של המציאות" (בבל 2012); "פתח גדול מלמטה" (בבל 2017).   ד"ר יהודה ישראלי הוא פסיכולוג קליני, פסיכואנליטיקאי וסופר, זוכה פרס גפן לשנת 2011. בין ספריו: "הפילוסופיה והפסיכואנליזה של ז'אק לאקאן", בשיתוף עם דניאל אפרתי (האוניברסיטה המשודרת / מודן 2007); "מסופוטמיה – שתיקת הכוכבים", בשיתוף עם דור רווה  (עם עובד 2010); "מלאכת הטיפול הלאקאניאני" (רסלינג 2014);  Lacanian Treatment, Psychoanalysis for Clinicians (2018 Routledge) ....


זה ספר טוב ודי בכך עבורנו. הוא נושא על גבו יותר מאמירה אחת או שתיים, מן הסוג שאין מרבים לשמוע: אמירה על אודות איך החיים, או על זוויות חסרונם... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
הגיבור המרכזי של רומן זה הוא עילם, צייר רגיש ומופנם שמוצא בציור את מפלטו, מהמציאות הקשה ודרך האמנות הוא מגלה יופי, הנאה ובדידות אשר נעימה ל... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב
ספר שריתק וריגש אותי. אסתר פלד במיטבה בעיני כשהיא מדברת ולא כותבת. הספר הזה כולו הרצאות בשפה מדוברת, והוא נהדר. יש במילים מעבר לזקיפות הקומ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
קראתי את הספר לפני בערך שבע שנים, והתרשמתי עמוקות. סימנתי לי שלושה פרקים שמדי אחת לשנה אני מקפיד לחזור ולקרוא אותם כדי להזכיר לעצמי ממה אנ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
ספר הכתוב בעברית יפה, הרגשה שגם הראש והכתפיים עובדים עם הלב. סאגה גדולה לא היתה פה. כמו צבע הכריכה שלו כך הוא: אפור ומתכתי, אך אף אחד לא אמר ש... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
זו היתה הפעם הראשונה שקראתי ספר ולא יכולתי להפרד מהמילים. האזנתי לו באייקאסט וכל רגע עשיתי אחורה רק כדי להיות עם זה עוד טיפה, תמללתי לי קטע... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ