» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (34):
ידיעת הארץ, טיולים, צילומי ישראל, היסטוריה , אגדות וסיפורים,
ירושלים - היסטוריה, סיורים, שכונות ופולקלור,
למצוא,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
אמנות - מוסיקה,
מוסיקה , אמנויות הבמה, קולנוע למכירה,
צריך להוסיף תמונה לאתר,
צריך להוסיף תקציר,
אמנות,
ספרים שארצה לקרוא,
הרשימה שלי,
ספרים לקריאה,
ספרים שקראתי,
לקריאה,
עיון,
עיון,
הספרייה העברית בברלין,
ספרים לקניה בעדיפות ראשונה,
ספרים שמכרתי,
ספריעד- אודיסאה, מסעות, סקרנות וחיפוש,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
אני אקרא מתישהו,
לקרוא מתישהו,
ספרות - מקור,
מה יהיה עם אלון,
חיי מדף,
ספרי ברוך קורצוויל לקניה מידית,
ספרים לילדים,
ילדים,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
תומחר ,
Would like to read,
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
ספרות - על סופרים, על ספרים, על שירה ומשוררים,
עוד ...
|
1.
|
|
אל אחרון האלים הוא מסע אל הנחבא מתחת לקליפת המפורסת מדי - אל לשון הדיבור העדינה של המזרקות, אל תולדות היצירה העירונית המורכבת של רומא ואל השריד החיוני המאוחר ביותר של העולם האלילי העתיק. הספר עוסק בזיקה שבין אדריכלות של עיר לבין נפש האדם, בסגנון הברוק הייחודי לרומא, ברעיון היופי הקלאסי ובמשמעותו היום, לאדם העכשווי.
אריאל הירשפלד, חוקר, מבקר ומסאי בתחומי הספרות, האמנות והמוסיקה, חי בירושלים ומלמד באוניברסיטה העברית. מספריו: "אתן היודעות- שיח האהבה באופרות של מוצרט" (1994); "רשימות על מקום" (2000)....
|
2.
|
|
מה מסמל הכותל המערבי? מהו מטבח מקומי? מה הקשר בין גילוח ראשן של הנשים במאה שערים ובין חזותה הקודרת של השכונה? מה רוחש תחת חזותו המדובללת של גן - העצמאות בתל - אביב? מה מסתתר בביטוי "אותו מקום" המסמן את ערוות האשה ומה בינו לבין הכינוי "מקום" המייצג את האלוהים? המקום הוא סימן. הוא אומר למישהו משהו. "רשימות על מקום" הן מסות, שרטוטים וסיפורים, הנוגעים בפניו השונים של המקום - מתאורי מקומות ונופים, ועד מסעות בעקבות מילים ודימויים. כל רשימה נוגעת בזווית אחת, תחנה אחת, על פניו האינסופיים של המקום ובהצטרפן יחד הן מציעות מבט מקיף על המלה "מקום" בעברית....
|
3.
|
|
שישים יום אחר מות אשתו, בתיה גור, התחיל אריאל הירשפלד לכתוב את הדפים שהפכו לבסוף לספרו האישי ביותר. 'רישומים של התגלות' מעלים מתוך האבל רגעי חיים מרוכזים, התגלויות של אימה, אהבה, אובדן ולידה, ומתוכן עולה התמודדות עם הבלתי ניתן לביטוי שעוטף את הכל - עם המוות.
אריאל הירשפלד, כפי שהוא מתגלה ב'רישומים של התגלות', הוא בראש וראשונה סופר היודע ואוהב לספר סיפור, ולתזמר עוצמות רגשיות, להט חושני והעזה אינטלקטואלית לפרוזה צלולה וטעונה. בין סיפורי ילדותו, בגרותו ואהבתו, משובצים בספר גם שירים ומסות קצרות, וכל אלה מצטרפים יחד לדיוקן עצמי מרתק, לשרטוטה של תמונת עולם מפתיעה במקוריותה, ולסיפורה של אהבה גדולה....
|
5.
|
|
אמיתי רוצה לשחק עם אבא, אבל אבא אומר שאין לו זמן. אמיתי חושב: למה התכוון אבא כשאמר "אין לי זמן"? איפה הזמן שלו? איך נראה הזמן כשהוא ישנו? ואחר-כך הוא חושב: ולי? לי יש זמן? איפה הוא? איפה הזמן נמצא? ובאמת, מהו הזמן? סביב השאלה הזו טווה הסופר, החוקר ומבקר הספרות אריאל הירשפלד את ספר הילדים הראשון שלו. נוסף על כישרון הכתיבה המובהק והאהוב שלו הוא מגלה כאן בפעם הראשונה כישרון צנוע ומרגש כמאייר.
...
|
6.
|
|
סדרת "לקרוא את" נועדה לאפשר לכל הקוראים, גם לאלה שלא למדו ספרות, להתוודע אל אופי הכתיבה הייחודי של סופרים עבריים מרכזיים.
כל ספר בסדרה עוסק בסופר אחר מהספרות העברית לדורותיה. עורך הסדרה, פרופ' אריאל הירשפלד, גייס את מיטב הכותבים והחוקרים, וכל אחד מהם בוחן בספרו את מאפייני היצירה, את מקורות ההשראה ואת סגנונו של הסופר הנבחר. יחד משרטטים ספרי הסדרה – בהם אלו שיראו אור בעתיד – ציר היסטורי של ספרות עברית. ספרי הסדרה אינם באים להחליף את הקריאה ביצירות עצמן, אלא לעודד קריאה מחודשת ונלהבת בהן.
בספר זה: אריאל הירשפלד בוחן את אופי כתיבתו של ש"י עגנון.
...
|
7.
|
|
ביאליק הוא המשורר המוחמץ ביותר בתרבות הישראלית. הוא המשורר המפורסם ביותר שלה, אבל כמידת פרסומו מידת כיסויו. היותו "המשורר הלאומי" בצד היותו חובה לימודית שהשתגרה בבתי הספר כיסו כמעט כליל את היותו משורר יחיד במינו, מעודן, נועז ומקורי ביותר. מהפכנותה של שירת ביאליק הייתה ביצירתו של דיבור על עולם הרגשות האנושיים – רגשות שלא היה להם פתחון פה בשירה העברית והיהודית. שירת ביאליק נתנה מילים ועולם לצער הפרטי הכמוס ביותר, לאושר הילדותי, לדיכאון ההרסני, החונק, לזעם ולחדוות הארוס החוגגת. השירה הזאת מתווה דמות של אדם הרחוקה מאוד מן המושגים השגורים אודות "האדם החדש" של התנועה הציונית; אדם בעל תודעה עמוקה עד תהומיות, חושנית, עדינה להפליא, פעורה, המשתרעת בין זהות גברית רבת-כוח ובין זהות נשית חשאית, בין עוצמות יצר סוחפות ובין קדרות ויגון משתק.
כינור ערוך עוסק בשירת ביאליק כלשון של תשוקה – תשוקה להיות בקולו של הקורא, להיות צליל ולחולל הדים בנפש ובעולם. לשונה היא ארוטית, כי הארוס הוא המישור שבו היא מתרחשת, גם אם נושאיה מפליגים הרחק ממה שמובן במילה הזאת בדרך כלל. זוהי קריאה הרואה בשירים דיבור לא גמור; דיבור הבא לחולל הד, רעד וקול. לפעמים הוא רועם – כב"עיר ההריגה", אבל לרוב מבקש דווקא מענה חרישי, יחיד במינו, החושף את האישי והחד-פעמי ביותר, החורג מכל יחד והחותר תחת כל קהילה.
אריאל הירשפלד הוא חוקר, סופר ומבקר ספרות ותרבות. מרצה בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית....
|
8.
|
|
חמורים קטנים מעץ עולים אל הבירה בשירה. מענפיו של זית השתול לצד הדרך העולה מן השפלה נסרה שורה של חמורים תמירי רגלים בואכה ירושלים. זוהי התבנית, תבנית-תמיד: חמורים שאין להם סיכוי להתקדם ולהגיע עד ירושלים. בשבילם גם בשבילם, תותר העיר ההיא בלתי-משגת לעולם. אריה סיון...
|
|