אמנון שמוש

אמנון שמוש

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (39):
קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה, עם חתימת המחבר, פעמיים, פרוזה, א, A11A, נכנס למדף ב2025, רשימת קריאה של חמדת, רומנים היסטוריים שקראתי, היסטוריה, 19 - מצטיינים, תומחר , ספרי קריאה על קיבוץ , ספרים למכירה או החלפה, פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים, ישראל וציונות, רומנים למכירה, ספרות ילדים ונוער למכירה, ספרות מקור , עוד ...
» ספרים של אמנון שמוש שנקראים עכשיו:

תמונות מבית הספר העממי
אמנון שמוש

דרך אניה בלב הים - סיפור
אמנון שמוש
1.
2.
3.
הסופר אמנון שמוש מספר את סיפורו של כתר ארם-צובה, החשוב בכתבי־היד של התנ”ך. זהו כתב־היד הקדום ביותר של תנ”ך שלם הכולל ניקוד, טעמים ומסורה. הכתר נכתב לפני יותר מאלף שנים בארץ-ישראל, בידי הסופר שלמה בן בויאעא ונוקד והוטעם בידי גדול בעלי המסורה אהרן בן אשר. מירושלים הגיע הכתר לקאהיר, ועליו הסתמך כנראה הרמב”ם בקביעת הלכות כתיבת ספר תורה. מקאהיר הועבר הכתר לארם-צובה, היא חלב שבסוריה, שם נשמר אפוף קדושה ומסתורין עד הפרעות בדצמבר 1947. בספר זה יש עיון וחידוש בשאלות יסוד בחקר המקרא והמסורת, שלובנו בעצה אחת עם חוקרי מקרא ולשון. בספר תגליות מרובות, ועיקרו: רשימותיו ויומנו של פרופ' מ"ד קאסוטו - החוקר האחרון שראה את הכתר בשלמותו בחלב בסוף שנת 1943; מרשימות אלה באים נתונים חדשים גם על החלקים החסרים מן הכתר. אמנון שמוש משלב את עיוני המדע בחקירה בלשית מרתקת אחר המאמצים להצלת הכתר והקורות אותו מאז נעלם בפרעות ועד שהגיע לירושלים ונמסר למשמרת בידי יצחק בן-צבי, נשיא מדינת ישראל....

4.
5.
מחלת האלצהיימר היא מחלה קשה ומייסרת לחולה ולבני משפחתו. בספרו “בוקר טוב אלץ היימר” בהוצאת “מסדה”, מתאר אמנון שמוש, מחבר הרומן הנפלא “מישל עזרא ספרא ובניו”, את נפתולי המסע שנכפה עליו ועל אשתו חנה מיום שאובחנה לפני כשבע שנים כחולה במחלת האלצהיימר. המחבר עוסק באתגר שבטיפול היומי בבת זוג חולה ומצביע לא רק על הקושי, אלא גם על רגעים של שמחה ושל אושר. בגילוי לב, באומץ, ברגישות ובאהבה ללא גבולות, הוא מתאר את ההתמודדות עם המחלה שמשתלטת והולכת על כל חלק מחיי בני הזוג, על האתגר שבטיפול היומיומי ועל החיים תוך ציפייה להידרדרות האורבת בפתח. הסיפור של אמנון וחנה מדגיש כי החיים אינם מסתיימים עם המחלה ויותר מכך – גם האדם החולה אינו נעלם. “זיכרונותיה של חנה אמנם מתפוגגים והולכים, אבל האדם החולה אינו נעלם, חנה עדיין שומרת את מקומי בחייה ואת מקומה בחיי”. זהו ספר על אהבה ללא גבול ועל התמסרות שבצידה, כפי שאמנון אומר “ההצלחה שלי היא להוציא ממנה את האהבה, החיבה והאמון. כמה אנשים בעולם יש להם אמון מלא בי? כמה?” ...

6.
אמנון שמוש, המוכר לנו מ"מישל עזרא ספרא ובניו" ומשמונים הסיפורים המרתקים שלו שקובצו מחדש בראשית השנה, בשני כרכים: "סיפורים מוקדמים" ו"סיפורים מאוחרים", מפתיע ברומן חדשני, מבריק ומעמיק. סיפורו בנוי על מסורות עתיקות ועובדות היסטוריות המזינות זו את זו, משתלבות בדמיונו ומשלהבות את הקורא. תימור - לנג - הכובש הגדול - מגיע בשנת 1400 לעיר חלב )אר"ץ( ומגלה ממנה עשר משפחות יהודיות של צבעי משי אל סמרקנד, בירתו, אשר על דרך המשי. הוא גם חוטף בתולות יהודיות אל הרמנותיו. אחת מהן כובשת את לב בנו, איש רוח בניין ויצירה, שמלך תחתיו. הנכד אליאס,"בן היהודיה", שחונך על ברכי האיסלס, יוצא למסע לספרד כדי להכיר ולהבין את העולם הנוצרי ואת העולם היהודי הפורח בספרד. אליאס, המחפש את זהותו ואת זוגתו, מוצא אותן בחלב, עיר אבותיו מצד אמו. אשתו הצעירה ממשפחת הדיין, מתייחסת על שושלת בית דוד. הרומן נע בשלושה מסלולים. האחד במאה החמש - עשרה ועיקרו בבית המלוכה ובהרמון בסמרקנד. השני בראשית המאה - העשרים בשכונת הבוכנרים בירושלים, בה מצטופפים בוכריס וחלבים ואליה מגיעים גם מנהיגי היישוב החדש. השלישי עוסק בעשור האחרון של המאה, בעלייה הגדולה של יהדות ברית - המועצות ושל יהדות בוכרה בפרט. במרכזו השליח אושי שאולוף בן - שאול, יליד שכונת הבוכרים, בנה של חלבית מבית הדיין הנ"ל וצאצא לאחת המשפחות, שהוגלו מחלב לסמרקנד. הרומן רווי אירוטיקה מסעירה אך מעודנת ומאופקת וסגנונו עשיר ומעשיר, כדרכו של שמוש מאז ומתמיד....

7.
אמנון שמוש נולד בעיר חלב בשנת 1929 עלה ארצה ב1938 חבר קיבוץ מעין ברוך מראשיתו פרס ירושלים לספרות יפה ע``ש ש``י עגנון פרס היצירה מטעם ראש הממשלה ספריו: קרחונים ופעמונים יומיה דרך אניה בלב ים אחותי כלה מישל עזרא ספרא ובניו קנה וקימנון קיבוץ הוא קיבוץ הוא קיבוץ דיואן ספרדי אתי מלבנון...

8.
אמנון שמוש נולד בעיר חלב בשנת 1929 עלה ארצה ב1938- חבר קיבוץ מעין ברוך מראשיתו ספריו: בהוצאת מסדה: קרחונים ופעמונים אחותי כלה MI HERMANA LA NOVIA MY SISTER THE BRIDE (בדפוס) מישל עזרא ספרא ובניו בהוצאות אחרות: יומיה ? אחיאסף דרך אניה בלב ים ? שרברק...

9.
10.
שלמה אביו / יצחק אורפז / אהרון אלמוג / יוסי אלפי / אהרון אפלפלד / יסול בירשטיין / שמעון בלס / משה בן-הראש / דן בניה-סרי / יצחק בן-נר / גבריאל בן-שמחון / חנוך ברטוב / בתיה גור / יצחק גורמזאנו-גורן / יעל הדיה / יואל הופמן / שמואל הופרט / יהודית הנדל / אמירה הס / שולמית הראבן / עוזיאל חזן / א.ב. יהושע / בן-ציון יהושע / אורצון ישי / אמונה ירון / עמליה כהנא-כרמון / סביון ליברכט / שולמית לפיד / אהרון מגד / רונית מטלון / סמי מיכאל / יצחק נבון / חיים סבתו / רוני סומק / אריה סמו / נאוה סמל / עמוס עוז / מאיר עוזיאל / עופרה ועפר / אלי עמיר / שלמה קאלו / אפרים קישון / יורם קניוק / אורלי קסטל-בלום / דורית רביניאן / דליה רביקוביץ / ציפי שחרור / אמנון שמוש / משה שמיר / מנחם תלמי...

11.
שלושה סיפורים בדיוניים, על רקע היסטורי, מחוברים בסיפור מסגרת.הסיפור הראשון, הר האנוסים, מספר על כפר האנוסים בלמונטה בפורטוגל, שבו שמרה קהילה יהודית קטנה על יהדותה בסתר במשך 500 שנה, ממש עד ימינו אלה. כלפי חוץ הם קתולים אדוקים - אך בסתר הם שומרים על מנהגים וחגים יהודיים. הדרמה של חיים בזהות כפולה אפופת פחדים במשך מאות שנים עולה דרך רומן בין מהנדס יהודי, שנקלע לכפר, לבין בת האנוסים, השואפת לחיים נורמליים.הסיפור השני, סוכנה של דונה גרציה, מעלה את דמותה המקסימה של האשה העשירה, היפה, הערמומית והחכמה ביותר בתולדות העם היהודי, שהשפיעה על המדיניות והכלכלה של מרבית ארצות אירופה והים התיכון במאה ה16-.בתחבולות עברה עם כל רכושה ממקום למקום. בקושטא שבה ליהדותה, ששמרה בסתר כל השנים, ושם רכשה מן הסולטן את טבריה, כדי להקים בה ובסביבתה מדינה יהודית. דרמה היסטורית, שבמרכזה אישיות קורנת זוהר ועוצמה, אשה יחידה במינה, מעין ``קליאופטרה יהודית``.הסיפור השלישי, תיקון עולם או חמורו של משיח עוסק באישיותו הכריזמטית והחולנית, מסעותיו, הצלחותיו וסופו המר של משיח השקר שבתאי צבי; האיש שרכב על גלי הקבלה והמשיחיות, הלהיב את עם ישראל בכל תפוצותיו, וכשהתאסלם לבסוף כדי להציל את עורו - הביא אסון על כל ישראל.סיפור המסגרת, נסים בעקבות נסים, מחבר את שלוש הדרמות ההיסטוריות. בכריכה ``סידור ליסבון`` עתיק, שהורישו לו אבותיו, מגלה נסים הצפתי, כי יחדיו עם הסידור הם הורישו לו בעת הגירוש מאב לבן בכור אוצר יקר. נסים ואשתו יוצאים לספרד ומתחילים ללכת בעקבות משפחתם, שגלתה עם המגורשים. אוצר הם אינם מוצאים - אך מתגלה להם ``משפחה-אוצר`` - מקור גאווה להם ולבניהם....

12.
זהו ספרו הראשון של אמנון שמוש, מאז איבד את הראייה. יש בו הגיגים, מאמרים ואימרות כנף. אובדן הראייה חידד את הראייה החברתית והתרבותית שלו. בספר מאמרים על הזיקנה ומיגבלותיה, על חלב, עיר הולדתו, ועל תל אביב וירושלים, אליהם הגיע בסוף שנות השלושים. יש בהם גילויים חדשים על מה שעבר עליו במלחמת העצמאות. אימרות כנף מלאות הומור ושנינה, כגון: "אנשים בגילי", "לפני שישים שנה", "אחינו האשכנזים" ועוד. במלאות מאה שנה לתנועה הקיבוצית, מתפרסמת כאן רשימתו "כשקיבוץ היה קיבוץ", שעוררה הדים חזקים בין חברי הקיבוצים ובין הרבים שעברו דרכם. באחד משיריו האחרונים הוא כותב "אני בא בימים / והיא באה בלילות / המוזה." שעשועיו והתעלסותו עם השפה העברית, על כל מקורותיה, מוכרים היטב לקוראיו, מאז "מישל עזרא ספרא ובניו". הפעם הם מגיעים לשיאים חדשים....

13.
מבחר משיריו וכתביו של אמנון שמוש, מחולקים לספר שערים: דיואן ספרדי, דיואן צרפתי, קבץ "עלי הגיון בכינור" וכאלה שטרם קובצו....

14.
"אח אחד התאהב בתל אביב. והעיר תל אביב באותם הימים עלמה צעירה ורעננה, פניה אל העתיד ורוח ים מנשבת בשערה הזהוב... ...לא כן ירושלים, בה התאהב אחיו הבכור ובה בנה את ביתו. ירושלים סבתא אהובה ויקרה, חן המקום עליה, שערה האסוף כסוף ומצחה חרוש..." כך, כמו ההבדלים בין תל אביב לירושלים, בין הישן לבין החדש, גם הסיפורים בקובץ זה. סיפורים של קודש ושל חול. חלקם צבעוניים, עשירים, מתובלים וקסומים, שריח התבשילים והבשמים עולה מהם. וחלקם מפוכחים, כואבים, על מי שעזב את הקיבוץ ומי שהקיבוץ עזב אותו. עזב לאנחות. "הולך ונעלם אותו משהו בלתי מוגדר, כמעט מקודש שייחד אותנו מכל צורת חיים. אחרת, שנתן טעם מופלא לחיים אלה... הדשאים הם אותם דשאים אבל נדמה שהם פחות ירוקים..." אמנון שמוש, נולד בעיר חלב בשנת 1929, עלה ארצה ב-1938, חבר קיבוץ מעיין ברוך מראשיתו. זכה בפרסים ספרותיים רבים. זהו קובץ הסיפורים החמישי וספרו השישה עשר של המחבר. שלא כמו ספריו הקודמים, ספר זה עוסק כמעט כולו בסיפורי ארץ ישראל....

15.
16.
17.
לפנינו רומן בדיוני על מעשים שהיו, מעשים גדולים ועלומים; סיפורם של המרגלים הראשונים של מדינת ישראל.חבורה מן המחלקה הערבית של הפלמ``ח שהגיעה לביירות עם גלי הפליטים הערבים הבורחים מחיפה בתש``ח. מעט על מעשיהם: הרבה על הרגשותיהם ומחשבותיהם. בחורים שהתחילו להרגיש כישראלים, לאחר שהשתחררו מן הגלותיות הערבית-המזרחית שהביאו מארצות מוצאם. עתה הם נתבעים להיות יותר ערבים מערבים כדי להופיע כפליטים ולהקים תאי ריגול בביירות ובבירות ערביות אחרות. ``פרפרים שזה עתה בקעו מן הגולם, והם חייבים לשוב להיות תולעת``.מרגלים צעירים שהבדידות והשיעמום וחוסר המעש הכפוי מכרסמים בהם יותר מן הסכנה והפחד. מנותקים מהבית, מהחברים והחברות ומהמלחמה המשתוללת בארץ. חיים בזהות כפולה, צמאים למגע נערה. מפעלם סוד כמוס וקרבנם לא ידוע, ורק עתה הם יוצאים לאור ברומן של אמנון שמוש, פלמ``חניק אף הוא, מחברם של מישל עזרא ספרא ובניו, אחותי כלה, הכתר ותריסר ספרים אחרים.ארזים הוא תשלום חוב של כבוד שכולנו חבים להם - לאותם בחורים, היום בשנות הששים לחייהם, ולאלה שיצאו ולא שבו....

18.
זכיתי לחיות בשני עולמות, ליהנות משני עולמות, לספוג מתרבותם, מאמונותיהם ומאורחות חייהם. שני העולמות השפיעו עליי מטובם. מכל אחד מן השניים נטלתי את המיטב והשארתי מאחור את המיותר. הראשון עיצב את שנות הילדות, את השורשים. השני הצמיח גזע איתן וענפים נושאי פירות ופרחים. העץ לא יצמח בלא שורשים ולשורשים יש טעם רק אם יצמיחו עץ בריא. לא הייתי מוותר על אף אחד משני העולמות שלי. אשרי שזכיתי לכך. הראשון הוא עולמה של קהילת ארם-צובא, היא חלבּ, עולם יהודי עתיק ועשיר, ספוג תרבות ערבית וצרפתית, שומר מסורת במתינות ודואג שכל משפחה תחלק את בניה מי לתורה ומי למסחר, מי להשכלה ורוח ומי לחומר וממון. גם זה וגם זה בהצטיינות. שנות לימודיי בתלמוד תורה שם ניכרות עד היום בכל שורה שכתבתי ושאכתוב. אפילו היתמות המוקדמת מאבי לא העיבה על השפע שהבאתי איתי משם. הקהילה היהודית היתה עולם מזרחי מובהק, פתוח וקשור אל ההשכלה והתרבות המערבית המודרנית. לא עוין ולא מסוגר. צמא לרוחות הנושבות מן הים התיכון. המעבר לעולם החדש שהוא ארץ ישראל הנבנית, העיר העברית הראשונה, המדינה שבדרך והשיא: חלוציות בקיבוץ בגליל – המעבר הזה, הרצוף אתגרים, העשיר והעצים את שנות הנעורים. העולם שאליו הגעתי בעקבות תנועת הנוער והגימנסיה הרצליה, היה עולם חדש ושונה, מרענן ומאתגר, מספק עד כדי התעלות. לא הוצאתי ישן מפני חדש. הטענתי את המטענים האידיאולוגים ואת המעשה החדשני היומיומי על גבי המסורות והמנהגים שהבאתי איתי משם. הכובד הכפול הרחיב וחיזק את כתפיו של הילד הגלותי, שלא רק זכה להיגאל, אלא הרגיש שותף מלא במעשה הגאולה והעצמאות, בניין הארץ והבטחת העתיד של העם היהודי. מזרח ומערב, גולה וגאולה, חלבּ והקיבוץ התמזגו והשלימו זה את זה במודע באישיות, בהשכלה, במשפחה וביצירה שלי לאורך כל חיי....

19.
20.
הוא שונה מאחרים בני גילו. אף שכמוהם הוא נעשה בקיץ פרא, לא נועל כלל נעליים לרגליו, מתרחץ רק במי ים והשמש מעמיקה בעורו, הוא קצת "ראש זקן". הוריו, עוד בילדותו, כשביקשו להיפטר משאלותיו העיקשות על מעשיהם במלחמת העולם, היו שולחים אותו לספרייה, שם למד על קיומם של יהודים בעולם. האי עצמו מלא תיירים גרמנים שתויים ועליצים, שהנער נוהג להביט להם ישר בעיניים....

21.
22.
המחבר: אמנון שמוש נולד בעיר חלב בשנת 1929 עלה ארצה ב1938- חבר קיבוץ מעין ברוך מראשיתו פרס ירושלים לספרות יפה ע``ש עגנון פרס היצירה מטעם ראש הממשלה ספריו: פרוזה: קרחונים ופעמונים ``מסדה`` יומיה ``אחיאסף`` דרך אניה בלב ים ``שרברק`` אחותי כלה ``מסדה`` קנה וקינמון ``מסדה`` מישל עזרא ספרא ובניו ``מסדה`` קיבוץ הוא קיבוץ הוא קיבוץ ``מסדה`` אתי מלבנון ``הקיבוץ המאוחד`` מעין חתום ``הקיבוץ המאוחד`` שירה: דיואן ספרדי ``מסדה`` הצייר: חיים מאור נולד ביפו, 1951 חבר קיבוץ גבעת חיים מאוחד הציג בגלריית הקיבוץ: אות קין עיוורון מיתוסים מתמוססים גלגולי ההתפתחות של בני אור ובני חושך השתתף בתערוכות קבוצתיות במוזיאון ת``א ובמוזיאון ישראל וייצג את ישראל בביאנלה ה12- לאמנים צעירים בפאריז, 1982....

23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
סדרה לעיון וללימודמאת אלון מלצראמנון שמושמישל עזרא ספרא ובניו...

31.
32.
בספר "אנה פרנק ואני" מופיע השיר "אנה ואני" אשר נכתב ע"י אמנון שמוש ופורסם לראשונה במוסף הספרותי של העיתון "דבר" ב- 2.1.1981. השיר נכתב בשלוש גרסאות, אך כאשר אמנון שמוש ניגש לבחור גרסא אחת, מספר שמוש: "לא יכולתי זאת הפעם לוותר על אף אחת מהן. התלבטתי רבות והחלטתי לפרסם את כל השלוש; תרצו – בשלושה חלקים של שיר אחד, תרצו – כווריאציות על אותו נושא. רשאי כל קורא לבחור לעצמו נוסח אחד ולוותר על האחרים. ליבי לא נתן לי לעשות זאת... " (מתוך ההקדמה "הולדת ולידת השיר"). במהלך השנים התגלל השיר למחוזות רחוקים ומתרגמים רבים החלו לתרגמו "התרגומים באו בזה אחר זה, מארצות קרובות ורחוקות, מלשונות ותרבויות שונות". בספר שמונה עשר תרגומים של השיר בשפות: יידיש, ערבית, סינית, יפנית, קוריאנית, טורקית, בולגרית, רומנית, פולנית, דנית, הולנדית, פורטוגזית, רוסית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, צרפתית ואנגלית. וכך הספר, מעבר לתוכנו המעניין, מתאים לשמש גם כספר מתנה לאנשים הדוברים אפילו בשפה אחת מבין שלל השפות המוצעות....

33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.

יובל החמישים למדינה היה מועד נפלא לסיכומים. קודם כל, מפני ששנת 1998 הייתה שנה לא רעה בכלל. הייתה מין אופטימיות זהירה באוויר, כמעט בכל תחום. לכ... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
ללא-ספק הספר מרתק וכתוב נהדר.הוא משלב בצורה יפהפייה תקופות שונות המתקבצות לתצריף יפה לא פחות. התיאורים החיים והשילוב של עובדות היסטריות ... המשך לקרוא
נהדר,פשוט נהדר. בעיני,אין יותר מידי סיפורים קצרים ישראלים שבנוסף הם גם טובים,אבל נראה ש"קנה וקינמון" בהחלט מביא רשימה של סיפורים יערערו על ... המשך לקרוא
שעמום הוא שעמום,הוא שעמום. אני לא יודע אם שעמום זה נגזר עקב כך שסיפורי קיבוץ למיניהם נמאסו עלי ,או לחלופין שאמנון שמוש,סופר נהדר,לא היה במ... המשך לקרוא
זהו ספר ראשון של אמנון שמוש שקראתי ואין ספק שאקרא ספרים נוספים שלו .. בספר זה הוא למעשה מסכם את חיוו כותב על העיוורון והזיקנה ,כותב על תקופ... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
חוויה מתמשכת לאורך כל ספריו של שמוש. הפתעות בלתי צפויות נעדרו במהלך הקריאה מאחר ותוכן הספר משמש קורת גג אחת למרבית ספריו של הסופר. אין ה... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ