» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (61):
ספרים שקראתי,
פסיכולוגיה,
סיפורת מתורגמת,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
מלאכת החיים המורכבת,
ספרי פילוסופיה למכירה תמרה,
התפתחות אישית,
חתני פרס נובל לספרות,
ספרים של הביוקר,
ספרים שקראתי,
הגות, פילוסופיה,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
ספרי עיון למכירה,
פילוסופיה,
פרס נובל לספרות,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
לקנייה,
הוצאה אחרת / כריכה שונה / קיים גם בהוצאה אחרת / שנת הוצאה אחרת,
ראשון כחדש שני טוב,
צריך לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקנות,
הספרים האהובים עליי,
לקנות בהזדמנות,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
בא לי לקרוא ואין ברשותי,
זוכי פרס נובל ובוקר,
מתכננת לקרוא,
רשימה,
ספרים שצריך לקרוא,
בשבח הבטלה ועוד,
על החיים,
רוצה לקרוא כל-מיני,
ספרי קריאה,
להשיג ולקרוא,
קריאה לבטלה - ספרות לבטלנים ע"פ טום הודג'קינסון ועוד,
Would like to read,
לקנות,
רוצה לקרוא,
ספרות מתורגמת ,
קְרִיאַת יַם סוּף,
ספרי עיון למכירה ,
ספריעד- כלכלה, כספים ועסקים,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
עסקים וכלכלה ▪︎ פילוסופיה והגות: מדינית • כלכלית • חברתית ▪︎ יחסים בינ"ל ▪︎ פוליטיקה,
פילוסופיה,
פילוסופיה,
ספרי עיון הממתינים לקריאה,
להשיג ולקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרא,
ספרי עיון,
פילוסופיה | הגות | ארכיאולוגיה והיסטוריה למכירה,
פילוסופיה,
ספרים שקראנו (או לפחות ניסינו),
עיון לקרוא,
ספרים שקראתי,
הסכסוך הישראלי-ערבי והדו-קיום,
מלחמות,
מדעי החברה - אלימות,
מדעי החברה - מדע המדינה,
ספרים שקוראים,
ספרים לקריאה עתידית,
עוד ...
|
1.
|
|
שנינות, אירוניה ומזון רוחני-אלה שלושת מרכיבי המסה הראסליאנית כשהם ממוזגים באורח פרובוקאטיבי, כתמיד, גם בקובץ זה.
היבטים שונים של השיגעון המודרני נבחנים: האנארכיה הסמוייה שבחיי הבית, אופייה האנטי חברתי של מערכת הכספים והאיוולת שבעבודת יתר בעידן המכונה.
המסות הפוליטיות כוללות בין היתר, ניתוץ יסודות הקומוניזם והפאשיזם וגילוי דעת מרשים בזכות הסוציאליזם....
|
2.
|
|
ברטרנרד ראסל, הפילוסוף, המתמטיקאי וההוגה החברתי הבריטי מן הידועים ביותר במאה העשרים מבקש בספרון קצר אך בהיר זה משנת 1912 לענות על השאלה מהי פילוסופיה בדרך שונה מזאת של חיבורו הידוע האחר, 'תולדות הפילוסופיה המערבית'.
אם בחיבור ההוא נקט ראסל גישה היסטוריציסטית ועקב באופן לינארי אחרי התפתחותה של הפילוסופיה במערב מראשיתה, הרי שבחיבור הזה הוא מנסה לייחד את הפילוסופיה משאר תחומי רוח האדם באמצעות ציון הבעיות הייחודיות שבהן מתחבטת הפילוסופיה מראשיתה ובעיקר בזמננו.
כעדותו ב"הקדמה", בעמודים שלפנינו ראסל הגביל את עצמו "בעיקר בבעיות הפילוסופיה שאפשר לומר משהו חיובי ובונה, שכן נראה [לו] שלביקורת שלילית בלבד אין מקום כאן".
מכאן שהחיבור שלפנינו לוקה בבחירה סלקטיבית משהו של הסוגיות הנידונות בפילוסופיה, ואולם כל חיבור העוסק בתולדות הפילוסופיה או במבחר נושאיה אינו יכול שלא ללקות בהעדפות סובייקטיביות של בחירה, מיון והצגת הדברים. כל עיסוק בתולדות הפילוסופיה או בסוגיות המרכזיות שלה מניח אפוא פילוסופיה לעצמה.
על הפן הסובייקטיבי מפצה כאן הצגת הדברים הבהירה והקולחת, שאינה מחייבת ידיעה מוקדמת של הפילוסופיה או עיסוק קודם בה.
לכן חיבור זה מתאים לכל מי שמבקש לטעום לראשונה מפרותיה החכמים של הפילוסופיה, שאצל ראסל נודעה לה תמיד משמעותה הראשונה שאין לה תחליף: אהבל החכמה לשמה.
ולכן יאה לחיבור זה ההגדרה הידועה שראסל הגדיר את הפילוסופיה: "הרפתקת הרוח היחידה הנעשית לשמה בלבד"....
|
3.
|
|
בספר זה משוחח איתך אחד מגדולי ההוגים על הדרכים שבהן תוכל להגיע לשלוות נפש ולהצליח בחיים. מה עליך לעשות כדי להיות מקובל על הסביבה? כיצד לרפא קנאה וצרות עין ולגרש פחד ושיעמום מחייך? מה עליך לעשות על מנת להבין את משפחתך, להינות מהחיים, מאהבה ועבודה? על כל אלה תמצא הדרכה בספר מעשי ורב השראה זה.
ברטראנד ראסל שלספריו השפעה עצומה על הלך המחשבה המודרני ,מדבר כאן אל האיש המוטרד והמודאג שנולד אל האושר אך אינו יודע כיצד להשיג אותו.
...
|
4.
|
|
"רוב בני האדם אינם עשירים, רוב האנשים לא נולדו בעלי מזג טוב, לבני אדם רבים יש יצרים סוערים הרואים בחיים שקטים ומווסתים כראוי משעממים עד בלתי נסבלים. בריאות היא ברכה שאף אחד אינו יכול להיות בטוח בשימורה, נישואים אינם תמיד מקור לאושר. עקב כל הסיבות האלה חייב האושר להיות, לגבי רוב הגברים והנשים, יותר הישג מאשר מתנת האלים ובהישג זה מוכרח המאמץ, גם חיצוני וגם פנימי, למלא תפקיד נכבד".
"תקופה מבולבלת במקצת. אנשים רבים השליכו את הכללים הישנים בלי שרכשו לעצמם כללים חדשים. דבר זה מביא עליהם צרות שונות, כיוון שבתת-הכרתם הם עדיין מאמינים בדרך כלל בישן. צרות אלה מולידות ייאוש, חרטה וציניות".
"כשהנסיבות החיצוניות אינן באמת גרועות, האדם חייב להיות מסוגל להגיע אל האושר, בתנאי שתשוקותיו ועייניו מכוונים כלפי חוץ ולא כלפי פנים. בחינוך ובניסיון להתאים את עצמנו לעולם, אנו חייבים אפוא לשאוף לכך שנימנע מיצרים אנוכיים, תחת זאת נסגל לעצמנו עניינים ורגשות שלא יניחו למחשבתנו להתרכז ללא הרף רק בעצמנו. עבור רוב בני האדם אין זה טבעי להיות אמושרים בכלא והיצרים הכולאים אותנו בתוך עצמנו מהווים אחד מסוגי הכלא הגרועים ביותר. בין היצרים האלה השכיחים ביותר הם: פחד, קנאה, רגשות אשמה, רחמים עצמיים והערצה עצמית. בכל אלה מרוכזות כל תשוקותינו בעצמנו, אין בהם כל עניין אמיתי בעולם החיצון, אלא רק חשש בלבד פן עולם זה יפגע בנו לרעה באיזה אופן שהוא או שלא יעלה בידינו להזין את האגו שלנו".
* "הוא כותב על מה שהוא מכנה ההיגיון הפשוט, אך למעשה זאת חוכמה יוצאת דופן". (The Observer)
* "ספריו של ראסל הם החלופה המודרנית לתנ"ך". טיים (Time).
* "היות האושר מטרת כולנו והיות שכולנו לא מכירים את הדרך אליו, ספר זה חייב להפוך, לרבים המאמינים באושר ומקווים להשיגו, לעיסוק של ממש... בדיוק ובעדינות, פשוט להפליא, נגיש לכול השקפותיו ובהצעותיו. חלקנו הוא רק לקרוא, אך גם להיות עסוקים". וושינגטון סטאר (Washington Star)
ברטראנד ראסל (1970-1872) נולד באנגליה וחונך בטריניטי קולג´, קיימברידג´. הקריירה הארוכה שלו מיקמה אותו כאחד מאנשים המבריקים והמשפיעים ביותר בתחום הפילוסופיה, המתמטיקה והחברה במאה העשרים. לראסל היו השקפות פרוגרסיביות ודעות על החברה שעוררו מחלוקת, במיוחד התנגדותו למוסר המבוסס על רגשות אשם. בספר זה הוא מכוון גישה רציונלית על מנת להשיג חיי אושר. חתן פרס נובל וחתן פרס ירושלים....
|
|