איל מגד

איל מגד

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (68):
ספרים שקראתי , לא אהבתי בכלל, יש לי ועדין לא קראתי, ספרים שקראתי :), רק הזמן מפריד ביננו., ספרים להחלפה, ספרים שרוצה לקרוא, רשימת קריאה, קראתי , ספרים למכירה או החלפה, ספרים שקראתי, ספרים משעממים , רמה 4 - ספרים שלא סיימתי, סיימתי ולא ממליצה עליהם, סיימתי וחבל שקראתי עד הסוף, טוב, קוראת עכשיו , חבל שכרתו עצים עבורם, הספקתי בצבא, למכירה עד 20 ש'ח, בספרייה הדיגיטאלית, עוד ...
1.
מורה מרדן, המסיים פרשה ארוכה של נישואים אומללים, נכנס לקשר רומנטי עם תלמידה ובורח איתה לאי אקזוטי. אלא ששם, הרחק מן העולם המוכר, מתנגשות זו בזו הציפיות של הגבר המבוגר, הספקן, ושל הנערה הנועזת ותאבת החיים. שם אומנם משתחררים היצרים, אך קשה להבדיל בין יצר המין ליצר ההרס, בין פחדים מן העתיד לבין זכרונות העבר, בין סכנה העולה מבפנים לזו האורבת בחוץ. זהו סיפור סוער ומרגש, הנודד ממקום לזמן בין מחוזות ספרותיים, שגיבוריו המשתוקקים לאהבה, מנסים להתנחם בחיקן של חוויות רוחניות. רומן העומד בסימן התפכחות מאשליות, מעין רקוויאם לנעורים. זכה בפרס ספר הזהב. ...

2.
גבר שאהובתו בגדה בו מוצא את עצמו על קו האפס, מיטלטל בין שנאה לגעגועים, בין פחד לנקמה, ורוקם מזימות נפתלות להחזיר אותה אליו. הגבר, שנכנס בו דיבוק שהוא גלגול של קמיקזה יפני, חושף את יחסיו הסוערים עם אהובתו ונשים בכלל, ומאפשר הצצה נועזת לעולם גברי אינטימי. אשת הקמיקזה הוא רומן טרגי-קומי. אנטומיה מבריקה, מצחיקה ומרתקת של משבר אהבה. "מזמן לא נכתב ספר כל כך עליז וסקסי על ייאוש, ספר כל כך בהיר ואופטימי על חידלון, ספר כל כך נון-שלנטי על אובססיה כאשת הקמיקזה של איל מגד...למה לא כותבים כאלה ספרים אצלנו? פנינים מינוריות שאינן רוצות להתחזות ליצירות מופת קאנוניות, שמדברות באופן הישיר והפשוט ביותר על רגשות אנושיים בסיסיים של אהבה, קנאה, תשוקה." - אבנר שץ, "הארץ" הספר ראה אור לראשונה ב-1995, ויוצא כעת במהדורה מחודשת....

3.
מנתח מהולל, מרדן ואיש מדון המסוכסך עם הממסד הרפואי, תוהה בעקבות מותו של חברו הטוב על יכולתה של הרפואה להושיע ועל מקורה הרוחני של מחלה. געגועיו לחברו מובילים אותו לבדוק את תולדות הקשר העמוק ביניהם ואת טיבם של קשרי חברות בכלל - מה מחבר בין אנשים ומה מפריד, ואיך נראים החיים מנקודת המבט של המוות. הוא מספר על חברו כדי לפתור את חידת מחלתו ומותו, אבל לא פחות מכך כדי לפתור את חידת חייו שלו, ובעצם את חידות חייהם ביחד ולחוד, זה לצד זה וזה כנגד זה; יחסיהם עם בנות זוגם, האהבה והכעס, הקירבה והקנאה. הוא שואל לא רק כיצד עומדים מול המוות, אלא גם כיצד ניצבים מול החיים. הסיפור שהיה אמור לפענח את העבר משנה ומהפך אותו, חושף בו עוד ועוד פנים, מערבב את החלקים המוארים והאפלים ומערער לא רק על התשובות אלא גם על השאלות. אבל במהלך הניסיון לצרף את רסיסי החיים זה לזה, להשלים את החלקים החסרים ולחתור ל"אבחנה סופית", הופכים שברי הזכרונות, השאלות ועצם ההתבוננות לחשובים, למרגשים ולבעלי עוצמה גדולה יותר מן התמונה השלמה או מן התשובות עצמן....

4.
5.
ההרגשה היא כאילו לא הייתי בשום מקום. כאילו מימי לא הייתי עם אשה. כאילו אף פעם לא התחתנתי, לא הולדתי ילד. בפעם הראשונה אני עומד מתחת למפל גועש, משתכשך בבריכה צלולה, מתרגש ללכת יחף על גדות נחל עתיק בחורף שחון. החיים פרושים לפני, מתמסרים, מפקירים את עצמם; מציעים, בזכות הילד החדש, להיות שוב. הבעיה היא שאני לא בטוח אם אני רוצה להיות שוב. אולי פעם אחת הספיקה לי. אני שואל איך לחיות, למרות שאני מרגיש שהשאלה צריכה להיות הפוכה, בקצה הנגדי של הסקאלה. אני שואל איך לחיות, כדי להנחיל את התשובה לבאים אחרי. זה מה שקושר את הילד עם השאלה הזאת. זה מה שמחבר בין שני הקצוות. אני שואל איך לחיות, כאילו החיים לא ענו - לא עונים - על השאלה הזאת....

6.
סודות מונגוליה, הרומן עטור השבחים של איל מגד - בלבוש חדש. סלומון ריפקינד, מהגר עשיר והרפתקן שהגיע מרוסיה אחרי המהפכה וירד כאן מנכסיו, אינו מוצא את מקומו, לא במשפחתו ולא בארץ החדשה. על רקע הדרמות הגדולות המתחוללות באירופה שבין שתי מלחמות העולם, בארץ ישראל המנדטורית ובמדינה בראשיתה, מתרחשת הדרמה הפרטית של סלומון ריפקינד, אדם הצועד בין חורבות חייו, גופו ונשמתו ספוגים טעם מר של כשלונות, אכזבות וכאב. ...

7.
חיי עולם - רומן מסעיר חדש. חיי עולם הוא מסע אירוטי-דתי, הנע ללא-הרף בין אהבה שמימית לאהבה גשמית. מטרתו של המסע מרחיקת-לכת. חנוך חזן, גיבור הספר, הנקלע למערבולת רגשית קשה, מתקומם נגד "ההישג הגדול" של החילוניות, שהצליחה להיפטר מהמסתורין ולהשאיר אותנו בוהים בזכוכית אפה, בלי שנהיה מסוגלים להבחין בכוח היחיד המסוגל לנחם בשעת מצוקה אמיתית. הוא משתוקק לבטל את תוקפה של ההכרזה הדרמתית בת מאה השנים, "אלוהים מת", שדנה את האדם לחיי בדידות וחוסר-משמעות. חזן, מהנדס אזרחי הקץ בשיגרה המקצועית והמשפחתית שלו, נוטש אותה למען משרה מפתה בקובה, ומפקיר את עצמו לתעתועיו של גורל לא צפוי, שהביטוי הארצי שלו הוא קשר רומנטי סחרר-חושים. דרך סיפורו האישי המטלטל של הגיבור, מעין טלנובלה תיאולוגית, מעורר הרומן החדש של איל מגד נחמות נשכחות כמו אמונה, חסד אלוהי וגאולה. ...

8.
" דווקא כשאתה עושה מהלך גורלי כזה, אתה חייב לאטום את עצמך. לסגור את ברז התודעה. ללכת אל גורלך כמי שכפאו שד. אחרת זה יכה בך חזק מדי. אחרת תיאלץ להתבונן בעצמך ולהגיד, מה עשיתי, מה אני עושה. " כך מתחיל האור השחור, רומן שהוא תיאור נועז, הרפתקני, של מרד במוסכמות ובגורל, האישי והלאומי, מרד שמטרתו לבטל את גזירת שני הגורלות כאחד. תוך הליכה נגד הזרם, בהתרסה שאינה חסה על פרות קדושות, מתאר גיבור הספר, היסטוריון, שהסתבך בפרשיה פוליטית מסוכנת, את עולמו הפנימי והחיצוני, את חייו, ושוזר בעלילותיו אמירות מורכבות על חיינו. לצד ההיסטוריה הסודית של גיבור הרומן נפרשת ההיסטוריה הגלויה שלנו, ספק אמיתית ספק בדויה, כשהשאלה המרכזית היא כיצד יכול אדם לתמרן בין שתי היסחפויות: בנהר ההיסטוריה, על אפיקי הפעולה הפוליטית שלו, חזונות התיקון והגאולה של העם והלאום, ובנחל הפרטי, על דחפיו הנפשיים הדוחקים, ועד כמה ניתן בלב הסערה ההיסטורית לשים בצד את הרצונות הפרטיים שלנו. האור השחור הוא נסיון ייחודי להפגיש את מה שקורה עכשיו, את המציאות הזורמת, הגמישה, עם קני המידה הנוקשים של הספרות. לבדוק במסגרת של רומן עלילתי את השפעתו של "המצב" על מניעי האדם הנתון למרותו: תקוותיו, מהלכיו, ומעל הכול - הצורך הדחוף שלו באהבה. ...

9.
ביצירה רבת- יופי זו מספר איל מגד על חייו בכנות יוצאת דופן ומזוויות מקוריות. הייתי רוצה לספר את קורותינו, הוא כותב, רוצה זו לא המלה טעות להעלות על הדעת שאי-פעם אשתחרר מחובת הדיווח, מהתשוקה לספר, להנציח. איפה אני ואיפה סב-סבי, הצדיק מצ`כנוב, שאמרו עליו שאינו מספר ברבים על צער גידול עצמו. "הייסורים להשלמת הנפש," הוא היה אומר, "הם עניין שבצנעה גמורה". ארץ אשה הוא מסע אינטימי אל חיים פרטיים וארץ משותפת. מסע שראשיתו עם הולדת המדינה, שנים שבהן התרחשה במקביל הכחשה של התרחשויות גורליות, הן בהיסטוריה של המחבר והן בהיסטוריה המשותפת לכולנו כאן; הדחקה קטנה והדחקה גדולה, שהמספר משתוקק לברר את הזיקה ביניהן. בפרוזה אוטוביוגרפית ייחודית זו מתגלה איל מגד בדמות מספר שונה לחלוטין מדמותו המוכרת. זוהי יצירתו הבשלה והמפוייסת ביותר, ובה הוא יוצא למסע אישי לפיענוח זהותו, מסע העשוי לשמש כראי לקורא ואולי גם לשרטט קווי מתאר לזהות ישראלית. זהו מסע אל מקור המילים, החושף את מסתרי הכתיבה כצורה של קיום. במהלכו מתגלה לנוסע כיצד הארץ שבה הוא חי והאשה שאיתה הוא חולק את חייו משקפים את נופי נפשו-עשוי לשמש כראי לקורא ואלי גם לשרטט קווי מתאר לזהות הישראלית ....

10.
"ברברוסה". שני קולות מתפתלים זה בזר - אחד של גבר והשני של אישה - מנסים לשחזר סיפור של אהבה אקסטטית - כשברקע שתיים מההרפתקאות המלחמה השאפתניות ביותר בהיסטוריה: ניסיונו הנידון מראש לכישלון של היטלר לכבוש את רוסיה, ומסע הצלב הטראגי של פרידריך ברברוסה לכיבוש ירושלים, שעל שמו קרא היטלר את מבצע ההתאבדות שלו. "ברבורסה". ספר העוסק בדרך מורכבת ויוצאת דופן בקשר הטעון שבין שתי פתולוגיות אימפריאליסטיות: אהבה ומלחמה. זהו רומן בעל נשימה אפית רחבה, ועם זאת הוא מרוכז, מדויק וסוגסטיבי כשירה איכותית. ...

11.
"הילד חי עם אמו באוסטרליה. ילד הפוך, אני קורא לו ביני לביני, מאחר שהוא חי בחצי הכדור הדרומי. הכינוי הזה מרחיק אותו ממני, הופך אותו לקוריוז. לא ראיתי אותו שלוש שנים, מאז שהיה בן ארבע. שנה רודפת שנה, במהירות שקשה לתאר, ואזלו לי כבר התירוצים. אני חייב לראות אותו לפני שאאבד אותו. אנחנו נפגשים בסקייפ, יושבים מול המסכים ורוב הזמן שותקים, כי אני לא יודע איך למשוך אותו בלשון. זה לא נקרא קשר." כך מתחיל וידויו הנוקב, האכזרי, של הילל, אב המתוודע לבנו הקטן לאחר שנים של התנכרות. המצב המסובך שאליו הוא נקלע הרחק מביתו – קרוע בין אהבת חייו, אליס, לבין ענת, אם ילדו הלא צפוי – מעמיד אותו מול משימה שנראית מעל ומעבר לכוחותיו: לפעול על פי תוכנה רגשית חדשה. בכפל ראייה מרתק ולא שיגרתי - המורכב ממבט חסר רחמים מבפנים וממבט מהורהר מבחוץ – מתאר גיבור הספר את הקרבות המרים בזירה הלא מוכרת, כשמצד אחד של המתרסם ניצבת כמו תמיד, האישה, ומצידו השני – הילד המאוחר. זהו מאבק איתנים, התובע ממנו להתגבר על חולשותיו ובתמורה להיחשף לעוצמות ולרגעי קסם נדירים. "למגד יש הכישרון הגדול להתייחס לשאלות מטאפיזיות כאילו אינן מטאפיזיות כלל." 'די צייט' (גרמניה)...

12.
13.
14.
``אייל מגד `מביית` את המשוררים שהוא מתרגם ומשבץ בספרו... השירים הביוגרפיים, האינטימיים, המטפלים במצבים נפשיים שהוא עצמו בחר לטפל בהם בשיריו - הם הפרספקטיבה שבה הוא בוחר לראות את שירתו`` (ידיעות אחרונות``).``שירים הם כוח ההופכים את זכרונותיו של אייל מגד לזכרון קולקטיבי`` (``הארץ``).ספרי שירה של אייל מגד: ``פארק עדן``, 1972 - ``קצה``, 1975 - ``סוף הזכרון``, 1976 - ``חצרות``, 1979 - ``שלוש שנים``, 1983 - ``מתחת לשטיח הכחול``, 1985 - ``סערת אסתר``, 1986....

15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
גבר שאהובתו בגדה בו מוצא את עצמו על קו האפס, מיטלטל בין שנאה לגעגועים, בין פחד לנקמה, ורוקם מזימות נפתלות להחזיר אותה אליו. הגבר, שנכנס בו דיבוק שהוא גלגול של קמיקזה יפני, חושף את יחסיו הסוערים עם אהובתו ונשים בכלל, ומאפשר הצצה נועזת לעולם גברי אינטימי....


עלילה ממשית אין כאן, למרות שיש עשרות סיפורים קצרים, אדם נובר בחייו דרך חייו ומותו של חברו, נובר במעשיו, ביחסו לחיים, ביחסים הבין אישיים דרך ... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
נלחמתי בעצמי כדי לסיים את הקריאה ולא לנטוש באמצע. לא הצלחתי להתחבר לספר. ... המשך לקרוא
'שני חברים יצאו לדרך, בים בם בום' אחד מת השני חי, וזה שנשאר חי מתחיל להרהר ולשחזר את חייו. הבעיה היא ששחזור החיים הזה כתוב כמו תרפיה בביליוגר... המשך לקרוא
17 אהבו · אהבתי · הגב
פתח דבר, זוהי התוודעות ראשונה אל הסופר. התוודעות מרתקת, הוא נוסף אצלי לרשימה המכובדת. זהו רומן מטלטל, של גיבור, היסטוריון, בעל דיעות פולי... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב
ניסיתי, רציתי, אבל ממש לא התחברתי. ספר מיותר, בזבוז זמן.... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב
הסיפור של רופא מנתח מקצוען אבל לא אהוד על הסובבים אותו. זהו מונולוג לזכר ה"חבר" הבודד שהיה לו שגם הוא הלך לעולמו אבל השפיע רבות על הרופא. ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ